دانلود و خرید کتاب شهری در آسمان سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهری در آسمان اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب شهری در آسمان

انتشارات:انتشارات واحه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شهری در آسمان

کتاب شهری در آسمان نوشته شهید سید مرتضی آوینی است. این کتاب شامل شش متن از گفتار برنامه «شهری در آسمان» است. این مجموعه در پاییز ۱۳۷۱ آغاز شد که قرار بود یک مجموعه ده قسمتی باشد، اما شهادت آوینی درست در زمانی که برای بازدید از محل فیلم‌برداری این مجموعه رفته بود، باعث شد کار ساخت آن نیمه‌ تمام رها شود.

درباره کتاب شهری در آسمان

پاییز ،۱۳۷۱سید مرتضی آوینی، کارگردان روایت فتح به همراه گروه کوچکش به خرمشهر رفتند تا مستندی درباره‌ی نبرد ۴۵روزه تهیه کنند. آوینی سال‌ها پیش‌ازاین نیز، درست در گیرودار نبرد خرمشهر که به ســقوط آن انجامید، با گروهش در شــهر حاضرشده بود و مجموعه‌ی مستند «حقیقت» را برای نشان دادن آنچه در پس ماجرای اشــغال شهر می‌گذشت ســاخته بود. اما اکنون و با گذشت سال‌ها، زمانه و خرمشهر هر دو تغییر کرده بودند و کار این بار بسیار سخت‌تر از قبــل بود. در مجموعه‌ی جدید، که زمســتان ســال ۷۱با عنوان «شهری در آسمان» از تلویزیون پخش شد، دو نفر از بازمانده‌های جمع دیروز خرمشهر، ماجراهای این نبرد را روایت می‌کنند». این کتاب قرار بوده مستند دیگری باشد از جنگ ایران که با شهادت شهید آوینی ناتمام ماند. 

خواندن کتاب شهری در آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اتفاقات و خاطرات جنگ پیشنهاد می‌کنیم

درباره شهید سید مرتضی آوینی

سید مرتضی آوینی معروف به کامران آوینی متولد۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری است که در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه به شهادت رسید. کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است. آن‌چه از آوینی در ذهن همه باقی‌مانده است صدای گرم او در روایت فتح است.

از اولین کارهای او در گروه جهاد می‌توان به مجموعه شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعهٔ مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد.

با پایان جنگ و در فاصله سال‌های پایان جنگ و تأسیس مؤسسه روایت فتح، آوینی فعالیت هنری- مطبوعاتی را تجربه کرد. او در این دوره به سینما، هنر، فرهنگ واحد جهانی و مواجهه آن با مسائل مختلف فکر می‌کرد. حاصل همه آن فکر کردن‌ها، تحقیق‌ها و مباحثات، نوشته‌هایی است که از او به جا مانده. تأملاتی در ماهیت سینما که در فصل‌نامه فارابی به چاپ رسید و بعد مقالاتی با عناوین جذابیت در سینما، آینه جادو، قاب تصویر، زبان سینما و… که از فروردین سال ۱۳۶۸ در ماهنامه سوره منتشر می‌شد. مجموعه این مقالات در کتاب آینه جادو که جلد اول از مجموعه مقالات و نقدهای سینمایی اوست جمع‌آوری شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند.
•° زهــــرا °•
این شهر دروازه‌ای در زمین داشت و دروازه‌ای دیگر در آسمان. و تو در جست‌وجوی دروازهٔ آسمانی شهر بودی که به کربلا باز می‌شد و جز مردانِ مرد را به آن راه نمی‌دادند.
زهرا😎
پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند.
زهرا😎
چه می‌جویی؟ لوحی محفوظ که همهٔ آن‌چه را که گذشته است بر تو عرضه دارد؟ این لوح هست، اما تو که چشم دیدن و گوش شنیدن نداری.
زهرا😎

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۶,۱۵۰
تومان