دانلود و خرید کتاب کیمیاگر پائولو کوئیلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر، نام مشهورترین اثر پائولو کوئلیو است. داستان کیمیاگر درباره‌ی زندگی چوپان جوانی به نام سانتیاگو است که به دنبال یافتن گنجی که در خواب دیده است، سفری دور و دراز را آغاز می‌کند. کیمیاگر به بیش از ۷۰ زبان در دنیا ترجمه شده است. 

درباره‌ی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر، مشهورترین اثر پائولو کوئلیو نویسنده‌ی برزیلی است. بسیاری از مردم کیمیاگر را ملهم از مثنوی معنوی مولانا دانسته‌اند چرا که در پی خودشناسی است و انسان‌ها را به سفر به درون و شناختن خودشان تشویق می‌کند. پائولو کوئلیو برای نوشتن کیمیاگر یازده‌سال روی کیمیاگری تحقیق کرده است. داستان کتاب کیمیاگر از این قرار است. سانتیاگو، چوپان جوانی است که در آندلس در اسپانیا چوپانی می‌کند. او خوابی می‌بیند. در خواب گنجی را می‌بیند که باید به دنبالش برود و آن را بیابد. برای رسیدن به این گنج او سفر دور و درازی را شروع می‌کند که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. او با افراد زیادی در این سفر آشنا می‌شود و به دختر صحرا، فاطمه، دل می‌بندد. همه‌ی افرادی که در این سفر دیده است به نوعی به سانتیاگو کمک می‌کنند تا در راه رسیدن به گنج، پیروز شود.

در حقیقت پائولو کوئلیو از سفری حرف می‌زند که درباره‌ی خودشناسی است. سفری که راهی به جز شناخت عمیق خود ندارد. کوئلیو همه را تشویق می‌کند تا هرگاه در زندگی رویایی داشتند برای رسیدن به آن تمام تلاششان را بکنند و از پا ننشینند.

کتاب کیمیاگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید از خواندن و یادگرفتن لذت ببرید و آرزوهایتان را پیدا کنید این کتاب را بخوانید.

درباره‌ی پائولو کوئلیو

پائولو کوئلیو در ۲۴ اوت سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو برزیل به دنیا آمد. مادر او لیژیا خانه‌دار و پدرش مهندس بود. او در دوران نوجوانی آرزویش مبنی بر نویسنده شدن را با خانواده‌اش درمیان گذاشت اما به دلیل مخالفت آن‌ها به مدرسه حقوق رفت. بعد از یک سال مدرسه حقوق را ترک کرد. او مدتی مثل هیپی‌ها زندگی می‌کرد. در زندگی پر حادثه‌اش تجربه بستری شدن در یک آسایشگاه روانی، اعتیاد، دستگیری توسط حکومت و ... را دارد. بعد از مدتی که به عنوان ترانه‌سرا مشغول کار بود و درآمد خوبی نیز داشت، دوباره به رویای نویسنده شدن فکر کرد و شروع به نوشتن کتاب‌هایش کرد. او پرفروش‌ترین نویسنده‌ی پرتغالی است که کتاب کیمیاگرش به ۷۰ زبان ترجمه شده و همین باعث ثبت اسم او در کتاب رکوردهای گینس است. او و همسرش در حال حاضر در اروپا و ریودوژانیرو زندگی می‌کنند. از آثار مشهور او می‌توان به ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، الف، زهیر، کنار رودخانه‌ی پیدرا نشستم و گریستم و مکتوب اشاره کرد.

بخشی از کتاب کیمیاگر 

نام آن پسر سانتیاگو بود. وقتی پسرک با گله‌ی خود به کلیسای متروک رسید، آفتاب داشت غروب می‌کرد. سقف کلیسا مدت‌ها پیش سقوط کرده بود و یک درخت انجیر مصری تنومندی درست در جایی که قبلاً محل نگه‌داری ظروف مقدسه بود؛ رشد کرده بود.

او تصمیم گرفت شب را در آن جا بگذراند. او تمام گوسفندان را از دروازه‌ی مخروبه وارد کلیسا کرد؛ و سپس چند تخته چوب را به شکلی ‌گذاشت تا گله نتواند در طول شب فرار کند. در آن منطقه گرگی پیدا نمی‌شد، اما یک‌بار گوسفندی در طول شب از گله جا مانده بود و پسرک مجبور شد تمام روز بعد را به جستجوی او مشغول شود.

او با ژاکت خود کف زمین را جارو کرد و دراز کشید و کتابی که تازه خواندن آن را به پایان رسانده بود به‌عنوان بالش استفاده کرد. او با خود گفت: «باید شروع به خواندن کتاب‌های ضخیم‌تر کند: زیرا خواندن آن‌ها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و هنگام شب بالش‌های راحت‌تری بودند.»

وقتی بیدار شد هوا هنوز تاریک بود و با نگاه کردن به بالا، می‌توانست ستارگان را از طریق سقف نیمه ویران شده، ببیند.

با خود فکر کرد: «ای کاش کمی بیشتر می‌خوابیدم.» شب پیش همان رؤیای هفته‌ی قبل را دیده بود و قبل از اینکه ادامه‌ی رؤیای هفته‌ی قبل را ببیند بار دیگر بیدار شده بود.

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

poone
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

کاش می‌شد کتابایی هم ک خوندیم خارج از طاقچه توی لیستمون به عنوان خوانده شده اضافه کنیم این کتاب هم بد نیست من تو نوجوانی حوالی ۱۵،۱۶سالگی خوندمش بنظرم کتابای خیلی بهتری هست که میشه براش وقت گذاشت

mohammad
۱۳۹۹/۰۷/۲۷

کتاب فوق‌العاده ای است ولی بنظر من ترجمه ی ارش حجازی خیلی بهتر است

khatere
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

صرف نظر از این که ترجمه ایراد هایی داشت، به نظرم هرکسی گوشه ی ذهنش هنوز از "شازده کوچولو" به عنوان یک کتاب خاص خاطره ای ثبت شده دارد، کیمیاگر را هم می پسندد. برای من که تجربه ی خوبی بود.

ghasemi academy
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

چرا همه کتاب های پائولو کوییلو رو ندارین، مثل کتاب 11 دقیقه اش؟

melina
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

بیشتر تو مایه های شازده کوچولو بود،قسمت های پند آموز و قابل تاملی داشت که بصورت غیر مستقیم در دیالوگ ها گفته میشد و خب بستگی داره تو چه سنی کتابو بخونید اینطور کتاب عموما تا ۱۳ یا ۱۴ سالگی

- بیشتر
shido
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

کتاب بسیار زیبا و عالی

کاربر 8539641
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

نظر من درباره این داستان خیلی خوبه

کاربر ۵۶۴۸۱۹۸
۱۴۰۱/۱۰/۰۹

تم اصلی این رمان درست همان نقل مولوی در دفتر ششم مثنوی است ولی نویسنده با آب و تاب نویسندگی موضوع اصلی داستان را ازآن خود کرده است نمی دانم نویسنده کتاب مثنوی مولوی را خوانده یا نه . شاهکاری

- بیشتر
hnjjgtd
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

واقعا قشنگه پیشنهاد میکنم بخونیدش عالیه 💚🌿👌🏻

جهان
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

جالبه یکم دیدتونو باز میکنه :*

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
درحالی‌که به خورشید نگاه می‌کرد با خود اندیشید، «نمی‌توانستم خدا را در مدارس علوم دینی پیدا کنم.»
pejman
من آموخته‌ام که جهان دارای روح است و هر کسی این روح را بفهمد می‌تواند زبان همه‌چیز را نیز بفهمد
pejman
. عشق نیرویی است که روح جهان را متحول می‌کند و بهبود می‌بخشد. وقتی اولین بار به درون آن نفوذ کردم، با خود اندیشه کردم که روح جهان عالی است؛ اما بعداً دریافتم که آن مانند دیگر جنبه‌های آفرینش است و سوداها و جنگ‌های خود را دارد. این ما هستیم که روح جهان را تغذیه می‌کنیم و دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بهتر یا بدتر خواهد شد، بسته به این‌که ما بهتر یا بدتر شویم؛ و این‌جایی است که قدرت عشق وارد می‌شود. چون وقتی ما عاشق هستیم، همیشه تلاش می‌کنیم که بهتر از آنچه که هستیم باشیم.»
کاربر ۲۰۲۳۳۰۰
فقط می‌توانم یک پند به تو بدهم. «راز خوشبختی» این است که همهٔ شگفتی‌های دنیا را ببینی و هرگز قطراتِ روغنِ درونِ قاشق را فراموش نکنی.»
زندگی
«مردان خردمند می‌دانند که این دنیای مادی تنها یک تصویر و یک رونوشتی از بهشت است. وجود این جهان ساده تضمین‌کنندهٔ وجود جهانی کامل و بدون نقص است. خداوند جهان را چنان خلق کرد که از طریق اشیا قابل‌رؤیت آن، انسان‌ها می‌توانند آموزه‌های معنوی او و شگفتی‌های خِرَد او را ادراک کنند. این چیزی است که من به آن عمل می‌گویم.»
ریحانه
«وقتی مردم با من مشورت می‌کنند، این‌طور نیست که من آینده را می‌خوانم؛ بلکه آن‌ها را حدس می‌زنم. آینده متعلق به خدا است و فقط او است که در شرایط فوق‌العاده‌ای، آن را فاش می‌کند. چطور آینده را حدس می‌زنم؟ بر مبنای نشانه‌های زمان حال. راز کار اینجا در زمان حال است. اگر به زمان حال دقت کنی، می‌توانی آن را بهبود ببخشی؛ و اگر زمان حال را بهتر کنی، هر چیزی که بعداً اتفاق می‌افتد بهتر خواهد شد. آینده را فراموش کن و هر روز طبق آموزه‌های خود زندگی کن و مطمئن باش که خداوند بندگانش را دوست دارد. هر روز، با خود، ابدیت را به ارمغان می‌آورد.»
کاربر ۲۰۲۳۳۰۰
«چرا یک پادشاه با یک چوپان صحبت می‌کند؟» «به دلایل متعدد؛ اما اجازه بده بگویم که مهم‌ترین دلیل این است که تو موفق شده‌ای افسانهٔ شخصی خود را کشف کنی.» پسر نمی‌دانست منظور پیرمرد از «افسانهٔ شخصی» چیست؟ «افسانهٔ شخصی چیزی است که همیشه می‌خواهی آن را انجام دهی. هرکسی، وقتی جوان هستند، می‌دانند که افسانهٔ شخصی‌شان
کاربر ۲۰۰۰۴۶۲

حجم

۳۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۳۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان