دانلود و خرید کتاب ذهن نامحدود جو بولر ترجمه سمیه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن نامحدود اثر جو بولر

کتاب ذهن نامحدود

نویسنده:جو بولر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ذهن نامحدود

کتاب ذهن نامحدود نوشته جو بولر از آموزگاران نایاب و برجسته ­ای است که نه تنها از راز یک تدریس عالی آگاه است، بلکه می­ داند چگونه آن­را به دیگر معلمان نیز منتقل کند. این کتاب را سمیه ابراهیمی ترجمه کرده است.

درباره کتاب ذهن نامحدود

یادگیری فرصت نامحدود انسان برای تجربه بی­ نهایت است و جای افسوس دارد اگر توان بی­ ا­نتهای ما برای درک جهان با موانعی ساده و قابل تغییر محدود شود. کتاب «ذهن نامحدود» اثری ارزشمند در راستای شناسایی این موانع و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها و دستیابی به بینشی نامحدود در درک و یادگیری است. مغز ما «ایستا و ثابت» نیست و کاملا توان تغییر، رشد، سازش­ پذیری و برنامه­ ریزی مجدد را دارد. اگر می‌خواهید ریاضی یاد بگیرید یا یک زبان جدید را بیاموزید حقیقت این است که هر کس در هر سنی می­ تواند هر چیزی را بیاموزد و خودِ نفسِ یادگیری عمیقا ما را دگرگون می‌کند. این آن چیزی است که بولر به صورتی ظریف و زیبا در این کتاب در خصوص آن صحبت می‌­کند.

خواندن کتاب ذهن نامحدود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند همواره یاد بگیرند و پیشرفت کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ذهن نامحدود

ربار که چیزی می‌آموزیم، مغز ما مسیرهای عصبی جدیدی را ایجاد و تقویت می‌کند و به هم مرتبط می‌سازد. باور قدیمی می‌گوید توانایی یادگیری ما محدود است؛ اما باید این باور را با این تصور جایگزین کنیم که همه ما در سفری روبه‌رشد هستیم.

در بخشی از کالیفرنیا، که به قطعه‌ای از توسکانی در امریکای شمالی معروف است، ویلایی قرار دارد که محل زندگی مایکل مرزِنیچ یکی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان است. این مرزِنیچ بود که به‌طور تصادفی با یکی از بزرگ‌ترین کشفیات عصر حاضر روبه‌رو شد. در دهه ۱۹۷۰، او و تیم تحقیقاتی‌اش جدیدترین فناوری‌های روز را برای به‌تصویرکشیدن ساختار مغز میمون‌ها به‌کار بستند. آن‌ها به دنبال ایجاد یک نقشه ذهنی از مغزِ در حالِ فعالیت بودند. این دانشمندان امیدوار بودند که نتایج پژوهششان موجی تازه در جامعه علمی ایجاد کند؛ اما آنچه مرزنیچ و همکارانش یافتند نه‌تنها موجی ساده، که امواجی عظیم در بدنه دانش ایجاد نمود؛ امواجی که برای همیشه زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر ساخت. 

این تیم تحقیقاتی در ابتدا موفق شد نقشه ذهنی مغز میمون‌ها را تهیه کند؛ سپس این نقشه‌ها را به کناری گذاشت تا سایر بخش‌های پژوهش خود را انجام دهد. زمانی‌که محققان به نقشه‌های تهیه‌شده بازگشتند، به نکته‌ای مهم پی بردند: شبکه‌های مغزی میمون‌ها، که پیش‌تر در نقشه‌های ذهنی ترسیم شده بود، حال دستخوش تغییر شده بود! مرزنیچ اذعان می کند: «آنچه ما دیدیم به‌واقع حیرت‌انگیز بود. من قادر نبودم آن را درک کنم.» در نهایت، محققان تنها نتیجه‌گیری ممکن را مطرح ساختند: مغز میمون‌ها به‌سرعت در حال تغییر است. در حقیقت، این نقطه تولد مفهوم انعطاف‌پذیری عصبی بود.

وقتی مرزنیچ یافته‌هایش را منتشر کرد، با مقاومت سایر دانشمندان مواجه شد. بسیاری از آنان از پذیرش این ایده امتناع کردند و آن را کاملاً غلط پنداشتند. برخی از دانشمندان بر این باور بودند که مغز از زمان تولد ثابت است و دیگران می‌گفتند که مغز نهایتاً تا دوران بزرگسالی تثبیت می‌شود. این ایده که مغز بزرگسالان هرروز در حال تغییر است، چندان پذیرفتنی به‌نظر نمی‌رسید. امروزه، دو دهه پس از آن پژوهش، کسانی که در ابتدا سرسختانه مخالف شواهد تحقیقی انعطاف‌پذیری عصبی بوده‌اند نیز آن را تصدیق می‌کنند.

نظرات کاربران

Moti
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

به عنوان یک معلم بازنشسته بعد از خواندن کتاب آرزو کردم ای کاش زودتر با آن آشنا میشدم. کتاب جذاب و خیلی خوبی بود. خواندنش برای هر فردی که مشغول یادگیری یا آموزش دادن است خیلی مفید خواهد بود.

MAHDI
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

دوستان خوندن این کتاب با کتاب های زیر معجزه می کنه و کلا طرز فکرتون رو تغییر میده : کتاب سرسختی کتاب طرز فکر (البته خیلی شبیه همین کتابه) کتاب چیرگی از رابرت گرین فکر کنم همشون هم از نشر نوین خوندم.

🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

شدیدا کتاب به معلمین و خانواده هایی که بچه محصل دارند و دانشجوهایی از لیسانس تا دکتری که فکر می کنند تو یک زمینه ای در تحصیل چه اعداد ته تحلیل و... و یا.... ، یادگیری چیزی مشکل دارند حتما

- بیشتر
طاهره
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

کتاب آموزنده ایست؛ پر از تجربه های جالب و کاربردی.

علی
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

کتاب مفیدی بود با ترجمه‌ای عالی. به مسائل جالبی میپردازه از قبیل باورهای ما در مورد توانایی‌هامون، طرز فکر رشد، اهمیت اشتباه کردن در یادگیری و چیزهای دیگه.

kokokhan
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

خیلی طولانی بود با مثال های تکراری،بعضی نکاتش خوب بود ولی میتونست از این کم حجم تر باشه با مثال های کاربردی بیشتر.

Vafamand
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

کتابی که هر معلم عاشق باید بخونه

کاربر ۳۳۹۶۵۹۸
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

کتاب و اطلاعاتش عالی بود و حس خوب رو منتقل میکرد

nanaz
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

خیلی عالی بود.چیزای خوبی بهم یاددادپیشنهادش میکنم مطالعش کنین.ممنون ازطاقچه عزیز❤❤🌹🌹

Anahid
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

بیش از حد طولانی کمتر از 5 درصد مطلب مفید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
کارول دوک پیشنهادی دارد. او می‌گوید گاه دانش‌آموزان از اینکه به‌خوبی دیگران نیستند، دلسرد می‌شوند یا از اینکه متوجه مطلبی نمی‌شوند، شکایت می‌کنند. در این‌گونه مواقع، می‌توان به آن‌ها گفت: «هنوز آن را یاد نگرفته‌ای.» وقتی‌که از افراد می‌خواهم ایده‌ای را به تصویر بکشند، اغلب این‌گونه پاسخ می‌دهند: «نقاشی من افتضاحه.» و من در پاسخ می‌گویم: «منظورت اینه که هنوز یاد نگرفتی چطور نقاشی بکشی؟» در ظاهر، این کار فقط تغییر چند واژه ساده به‌نظر می‌رسد، اما تغییری مهم است؛ زیرا به‌جای تمرکز بر ناتوانی، بر فرایند یادگیری متمرکز است.
Anahid
«تمام آنچه همواره خواسته‌ای، در آن‌سوی ترس‌هایت به انتظار تو نشسته است.»
Yasaman
شکست نخوردن در زندگی غیرممکن است؛ مگر اینکه آن‌قدر محتاطانه زندگی کنیم که گویی اصلاً زندگی نکرده‌ایم، که در آن صورت از پیش باخته‌ایم!
Anahid
دانشجویی به نام جولیا می‌گوید: «اگر در دنیایی زندگی می‌کردم که هیچ‌کس برچسب باهوش‌بودن نداشت، بی‌شک سؤالات بیشتری می‌پرسیدم.»
رها
والدین همواره، در راستای کمک به اعتمادبه‌نفس فرزندانشان آن‌ها را باهوش خطاب می‌کنند. وقتی‌که کودکان این واژه را می‌شنوند، در ابتدا با خود می‌اندیشند: «چه خوب! من باهوشم!»؛ اما بعدتر که در زندگی با مشکل و دشواری روبه‌رو می‌شوند یا شکست می‌خورند (اتفاقی که برای هر انسانی رخ می‌دهد) باورشان تغییر می‌کند و تصور می‌کنند: «اوه! من باهوش نیستم!
Yasaman
«اشتباهات باعث رشد مغز شما می‌شود.» این پیامی ساده و قدرتمند است که به بسیاری از دانش‌آموزان در سرتاسر جهان یاری رسانده است
🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
وقتی باورهایمان را تغییر می‌دهیم، مغز و بدن ما نیز از نظر فیزیکی تغییر می‌کند.
🎸🍃تبسم🍃🎸
وقتی به‌جای فکرکردن به کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، به آنچه می‌توانید انجام دهید فکر کنید، زندگی بسیار آسان‌تر و شادتر می‌شود. هر روز یک روز خوب است.
غم‌گسار
زمانی‌که مرکز ترس در مغز فعال می‌گردد، فعالیت مراکز حل مسئله خاموش می‌شود. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد در ریاضیات شکست می‌خورند؛
🎸🍃تبسم🍃🎸
«اگر در دنیایی زندگی می‌کردم که هیچ‌کس برچسب باهوش‌بودن نداشت، بی‌شک سؤالات بیشتری می‌پرسیدم.»
🎸🍃تبسم🍃🎸

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان