دانلود کتاب صوتی آدمکش کور با صدای مریم پاک‌ذات + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آدمکش کور اثر مریم پاک‌ذات

دانلود و خرید کتاب صوتی آدمکش کور

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۴۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آدمکش کور

کتاب صوتی آدمکش کور برجسته‌ترین اثر مارگارت النور اتوود ، داستان زندگی خانواده‌ای را تعریف می‌کند که تحت تأثیر جنگ و رویدادهای آن، دچار مشکلات و فراز و نشیب‌های زیادی شده‌اند. این کتاب در سال‌ 2000 توانست جایزه‌ بوکر را از آن خود کند.‌

آدمکش کور جزو داستان‌هایی نیست که بتوانیم به راحتی آن را زمین بگذاریم. باوجود حجم کتاب و اتفاقات غیرمنتظره‌ای که در کتاب می‌افتد، این کتاب نتوانسته آن تأثیر عاطفی که قولش را داده بود ایجاد کند.

درباره کتاب صوتی آدمکش کور

مارگارت اتوود با رمان آدمکش کور بار دیگر به ما اثبات کرد که در نوشتن داستان‌های پیچیده از روایات چندلایه تبحر خاصی دارد. او در این رمان به‌خوبی از ظرفیت‌های زبان، زمان‌بندی‌های بی‌شمار و سیر نامشخص و سراسر ابهام استفاده می‌کند و بااستعداد بی‌نظیرش خواننده را جذب کتاب می‌کند. وقتی کتاب را شروع می‌کنیم، با یک داستان تقریبا مبهم روبه‌رو هستیم. این کتاب نه آنقدر جذاب است که تشنه‌ خواندن آن باشیم و نه آنقدر خسته‌کننده که بتوانیم آن را نصفه رها کنیم.

داستان کتاب صوتی آدمکش کور نوشته مارگارت اتوود، زندگی شخصی به اسم آیریس که اکنون در سن ۸۰ سالگی است را روایت می‌کند. او تصمیم گرفته است ماجرای هرچیزی که برای خودش و خوانواده‌اش اتفاق افتاده را مرور کند. و این کار با مرور خاطرات خودکشی خواهش لارا چیس در جوانی شروع می‌شود. آیریس کودکی خود و لارا را به‌یاد می‌آورد و بعد از آن جوانی و ازدواجش با یک مرد ثروتمند تورنتویی.

راوی در کتاب صوتی آدمکش کور از کتابی برای ما می‌گوید که لارا نوشته است و بعد از مرگش توسط آیریس منتشر شده است. این کتاب، آدمکش کور نام دارد و داستان درباره‌ نویسنده‌ ای به نام آلکس توماس است که روابط مبهمی با این دو خواهر دارد. هرچه بیشتر پیش می‌رویم، با نقل داستان‌‌ها در دل یکدیگر و واقعیت‌‌هایی درمورد زندگی لارا و آیریس و نقش آلکس در زندگی آن‌ها آشنا می‌شویم.

کتاب صوتی آدمکش کور نام غلط‌اندازی دارد و به هیچ‌وجه رمانی پلیسی یا جنایی نیست. این رمان به دو داستان متفاوت در ۱۵ بخش اشاره می‌کند. داستان‌هایی که رفته رفته نویسنده جزئیات آن‌ها را آشکار می‌کند. این روال تا وسط‌های کتاب ادامه دارد و ناگهان شما هم احساس می‌کنید در وسط کتاب گیر کرده‌اید و دیگر نمی‌توانید آن را کنار بذارید.

این کتاب نوشته مارگارت اتوود در سال 2000 موفق شد جایزه بوکر و جایزه همت را دریافت شد. هم‌چنین نامزد دریافت جایزه ادبیات داستانی زنان بود و جایزه ایمپک دوبلین را نیز در سال 2002 را نیز دریافت کرد.

چرا باید به کتاب صوتی آدمکش کور گوش دهیم؟

کتاب درخشان و برجسته‌ی آدمکش کور از نظر صاحب‌نظران و منتقدان یکی از بهترین کتاب‌های مارگارت اتوود است، این کتاب به سبک خاصی نوشته شده است و شنیدن آن ما را خسته نمی‌کند.

شنیدن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر شما به شنیدن رمان‌های طولانی علاقه دارید و از گوش دادن به آن‌ها خسته نمی‌شوید بهتر است قطعا این شاهکار را در فهرست کتاب‌های خود قرار دهید.

درباره مارگارت اتوود

مارگارت اتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا در ایالت اونتاریوی کانادا زاده شد. او شاعر، داستان‌نویس، منتقد ادبی، فعال سیاسی و فمینیست سرشناس کانادایی است. او دومین فرزند خانواده‌اش بود. پدرش حشره‌شناس و مادرش اهل وودویل نوا اسکاشیا، متخصص تغذیه بود. به دلیل تحقیقاتی که پدرش بر روی حشرات جنگلی انجام می‌داد، او بیشتر کودکی خود را در جنگل‌های کِبِک شمالی گذرانده است.

مارگارت اتوود نویسنده کتاب صوتی آدمکش کور

مارگارت اتوود نوشتن نمایشنامه و شعر گفتن را از شش سالگی آغاز کرد. مارگارت جوان در شانزده سالگی کشف کرد که به نویسندگی علاقه دارد. او در سال ۱۹۵۷ تحصیلاتش را در کالج ویکتوریای دانشگاه تورنتو آغاز و اشعار و مقالاتش را در نشریه ادبی این کالج، منتشر کرد. او در سال ۱۹۶۱ با مدرک لیسانس در رشته اصلی ادبیات انگلیسی و فلسفه و زبان فرانسوی به‌عنوان رشته‌های فرعی فارغ‌التحصیل شد.

آتوود در اواخر سال ۱۹۶۱، تحصیلات عالی خود را در کالج رادکلیف هاروارد با استفاده از کمک‌هزینه «پرزیدنت وودرو ویلسون» ادامه داد. او مدرک ارشد خود را از کالج رادکلیف دریافت کرد و به مدت دو سال دکترای خود را در دانشگاه هاروارد ادامه داد؛ اما پایان‌نامه خودش را به انتها نرساند. نام او در سال ۲۰۰۱ در میان ستاره‌داران پیاده‌راه مشاهیر کانادا قرار گرفت.

مارگارت اتوود یکی از بنیان‌گذاران بنیاد نویسندگان کانادا است؛ سازمانی غیرانتفاعی که در راستای تقویت جامعه نویسندگان کانادا می‌کوشد. کتاب‌های سرگذشت ندیمه، آدمکش کور، وصیت‌ها و آزادی از آثار او هستند.

مارگارت اتوود بیشتر مواقع در رمان‌هایش شخصیت‌های زنی را نمایش می‌هد که مقهور پدرسالاری هستند. او همچنین سعی کرده تا توجه‌ها را به سمت فشار اجتماعی ناشی از ایدئولوژی پدرسالار ببرد. با این همه، آتوود تفکر فمینیستی را که بر کتاب «زن خوراکی» که در سال ۱۹۶۹ و همزمان با شروع موج دوم جنبش فمینیستی چاپ شد را رد می‌کند و ادعا می‌کند این کتاب را چهار سال پیش از این جنبش نوشته است. آتوود معتقد است لقب فمینیست تنها برازنده نویسندگانی است که آگاهانه در چارچوب جنبش فمینیستی به فعالیت می‌پردازند.

مارگارت اتوود در طول زندگی حرفه‌ای‌اش بیش از ۵۵ جایزه‌ی ملی و بین‌المللی کسب کرده است و مدارک افتخاری زیادی از دانشگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه آکسفورد و سوربن و کلمبیا دریافت کرده است. مارگارت اتوود، در سال ۲۰۰۰، جایزه ادبی بوکر را به خاطر رمان «آدمکش کور» دریافت کرد.

تکه هایی از کتاب صوتی آدمکش کور

خداحافظی‌ها ممکن است بسیار ناراحت کننده باشند، اما مطمئنا بازگشت‌ها بدترند. حضور عینی انسان نمی‌تواند با سایه درخشانی که در نبودنش ایجاد شده برابری کند. زمان و فاصله لکه‌ها را محو می‌کنند؛ بعد ناگهان عزیز سفر کرده باز می‌گردد و نور بی‌رحم آفتاب هر نقطه صورت، حتی جوش‌ها و چروک‌ها و موهای ریز را هم به‌خوبی نشان می‌دهد.

بعضی از بهترین کارها را کسانی انجام داده‌اند که برگشتی نداشته‌اند، کسانی که وقتی برایشان نمانده، کسانی که به‌راستی معنای کلمه بیچاره را می‌دانند. آن‌ها خطر و فایده را کنار می‌گذارند، به فکر آینده نیستند و با زور سرنیزه مجبورند به زمان حال فکر کنند. وقتی از بالای پرتگاهی پرتت کنند، یا سقوط می‌کنی یا پرواز؛ به هر امیدی، هرقدر غیر محتمل، می‌چسبی؛ هر چند - اگر بخواهم کلمه‌ای را که بیش از حد مورد استفاده شده به‌کار ببرم - معجزه‌آسا.

معرفی نویسنده
عکس مارگارت اتوود
مارگارت اتوود

مارگارت اتوود یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان عصر حاضر، از آن دست هنرمندانی است که می توان نام «همه‌فن‌حریف» را بر آن‌ها نهاد. نویسنده، منتقد ادبی و شاعر پرکاری که نه‌تنها به‌واسطه‌ی درخشش در عرصه‌ی ادبیات، بلکه به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌‌اش مقبولیت و محبوبیت بالایی نزد هواداران خود کسب کرده است. با این‌که آثار ادبی اتوود اغلب با مضامین فمنیستی و اسطوره‌ای‌اش شناخته شده و در حوزه‌ی ادبیات علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، اما سبک نوشتاری او از فرمول‌های عادی این ژانر گذر کرده و به شیوه‌ای نمادین، مرزهای رئالیسم سنتی را گسترش می‌دهد؛ از این رو مرور زندگینامه او و مسیری که جهت خلق آثار ارزشمندی چون رمان «سرگذشت ندیمه» پیموده است، برای علاقه‌مندان به ادبیات از جذابیت، و برای متخصصان این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات کاربران

آتنا
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻓﮑﺮﺵ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﻮﯼ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺁﯾﯽ... ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﺳﺘﯿﮋ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻗﺪﻡ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﻓﻘﻂ ﮐﻤﯽ ﺟﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺗﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻗﺪﻡ ﻫﺎﯾﻢ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ

- بیشتر
snowy.lady
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

کتاب در ابتدا با دوتا داستان موازی پیش میره که هیچ ارتباطی به هم ندارن. یک بخشیش که یکی از شخصیت های داستان قصه پردازی می کنه و داستان ساکنان یک شهر خیالی رو میگه چیز جذابیه. بخش اصلیش هم

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

داستانی در دل داستان دیگر «در کویر نمی‌شود خیلی چیزها را گنجاند. مگر این که چند قبر به آن اضافه شود.» مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی در سال 2000 یکی از بهترین کتاب‌های خود «آدمکش کور» را روانه بازار کتاب کرد. وی

- بیشتر
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

من گوش کردم ولی بایدبگم یکم بنظرم توصیفات وتعریفاتش زیاده،اسامی زیادن بعدامتوجه میشی اونیکه داره ازش حرف میزنه مردبودیازن،خلاصه دقت زیادی میخوادکه بفهمیش،درکل خوب بود

لاله
۱۳۹۹/۰۴/۱۲

من نسخه چاپی کتابو خوندم‌‌. واقعا محشر بود. نویسنده خیلی خوب از پس شخصیت پردازی بر اومده و توصیفاتش عالیه.👌👌

سوگند
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

داستان دلنشینی داشت خیلی تخصصی نمیتونم راجع به بهش نظر بدم اما به عنوان یه زن خیلی جاها باهاش همزاد پنداری کردم و صدای گوینده خیلی خیلی برام دلنشین بود

مهدی اسلامی
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

خیلی طول کشید تا تموم شد. بارها سعی کردم دنبالش نکنم ولی پایان خوبی داشت برای تنهایی این زن واقعا گریه کردم. پیشنهاد میکنم. اگر نظرات کتابها براتون مهمه میتونم بگم باید از خوندنش خسته نشید و دنبالش کنین کتاب

- بیشتر
Nana
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

ذکر جزییات توسط یک نویسنده هنر و استعداد خاصی میخواهد که از عهده هر نویسنده ای بر نمی آید . اتوود استاد این توصیفات هست . در توصیف لحظه مرگ مادر لورا و خواهرش ، انگار " تو خواننده "

- بیشتر
sara
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

حقیقتا کتاب های خیلی بهتری هست برای خوندن.من خودم فریب اسمش و رازهایی که توی نظرها در موردش نوشته بودند، رو خوردم اما هیچ چیز جالبی حداقل برای من نداشت غیر از اینکه چند صفحه آخر شبیه سریال های ترکیه

- بیشتر
کاربر 3190288
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

به نظرم وقت تلف کردن هست

زمان

۲۵ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵۲,۰۰۰
تومان