دانلود و خرید کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون ایمان صحاف قانع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون اثر ایمان  صحاف قانع

کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۳.۹از ۱۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون

ایمان صحاف قانع( -۱۳۶۴)، نویسنده است.

«رؤیاهای فلسفی یک روانکاو» با الهام از آثار فردریش ویلهم نیچه، رویکردی فلسفی-روانکاوانه دارد.

در فصلی از آن به نام «درباره دشمن» می‌خوانیم:

« بزرگ‌ترین و عمومی‌ترین خطا در ناخرسندی‌های انسان این است که فرد، آلام و دردها و نشانه‌های بیماری را به عنوان «دشمن اصلی» در نظر گرفته و سعی می‌کند در برابر آن دست به مقابله بزند و در مأیوس‌کننده‌ترین حالت به نفرین کردن و ناله آن نشانه و رنج مشغول شود.

برای فرد، بسیار حیاتی است که موضوعات فرعی را از اصل بازشناسد و به درستی درک کند که دشمنان اصلی کجا پنهان شده‌اند. روزمرگی، کمبود عاطفه در زندگی زناشویی، شکست عشقی، افسردگی، خیانت دیدن و هر نوع آلام دیگر تنها نشانه‌اند. کسی که به مبارزه با آن‌ها قیام می‌کند، باید نیک بداند که این رنج‌های قدرتمند اگر به عنوان دشمن اصلی پنداشته شوند در برابرشان کار بسیار اندکی از دست ما ساخته است، زیرا ما نمی‌توانیم سرفه را بدون درمان ویروس سرماخورگی از بین ببریم.

در بهترین حالت مسکن‌ها و آرام‌کننده‌های کودکانه و توأم با انکار تبدیل به بهترین وسیله‌ها در درمان‌های سطحی امروزی شده‌اند. دشمن اصلی چیزی فرای این نشانه ها، ما را مبتلا کرده است.

دشمن اصلی در لایه‌های عمیق‌تر و در سطوح هشیاری متفاوتی ما را مبتلا کرده است. اگر بتوانیم یک حکم کلی صادر کنیم که چه چیزی می‌تواند در پس اضطراب‌ها و روان نژندی‌های ما باشد باید بگویم که همیشه به چیزی به نام «زمان» برمی خوریم. ما در سراشیبیِ بی بازگشتِ زمان می‌دویم و توان ایستادن نداریم. این ما را آن چنان مضطرب کرده است که نمی‌توانیم حتی دمی با آگاهی تمام از گذرا بودن این لحظه زندگی کنیم و دائماً مجبوریم با انکار، فرض کنیم که هنوز زمان زیادی به آخرین رویداد ممکن زندگی ما باقی مانده است».

نظرات کاربران

Pouya66
۱۳۹۶/۰۸/۲۵

واااای ، این کتاب تا حالا کجا بود... انگار عصاره میوه هایی بهشتی که در عمرم دیدم و چشیدم رو آبلمبو میکنه و به کامم میریزه. درود بیکران بر "ایمان صحاف قانع" . چند دقیقه پیش به بهترین دوستم پیام

- بیشتر
الهه
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

متن کتاب شاید اولش کمی روان نباشه اما کم کم ارتباط برقرار میکنیم و اتفاقا بسیار مفید و جذاب و عمیق هست و کمک شایانی به رشد شخصی میکنه.من اولش با کمی تعصب که نویسنده ایرانی هست و با شک

- بیشتر
سیما
۱۳۹۶/۰۵/۳۱

فوق العاده جالب بود بیشتر از چیزی که فکر میکردم ممنونم از نظرهای دوستان که باعث شد بخونمش

محی
۱۳۹۷/۰۶/۲۱

واقعا عالی بود خداروشکر که همچین اثری رو پیدا کردم و خوندم به شیفتگان روانشناسی پیشنهاد میکنم فوق العاده بود

Rojin
۱۳۹۷/۰۵/۱۷

بسیار عالی بود مفاهیم با دیدگاه نو بیان شده بود که بسیار دلچسب و عمیق بنظر میرسید

الهام
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

اصول اخلاقی و روانشناسی رو خیلی زیبا و عمیق در قالب تکه های کوتاه مطرح می کنه. واقعا خوب بود.

مریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

کتاب خوبی بود به افراد کمک میکنه تا درونشونو ببینن و قهرمان درونشونو کشف کنند. نکات جالبی داشت.

محمود
۱۳۹۹/۰۱/۰۴

کتاب خوبی است، اما نه عالی اما با وسواس، ارزش خواندن دارد. وقت زیادی قرار نیست برای کتاب بگذارید، روزی چند صفحه بخوانید و در ذهن داشته باشید و هر موقع فرصتی پیدا شد به آن ها فکر کنید و نقطه نظر

- بیشتر
Bahar
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

دیدید یه موقع‌هایی تو کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی یه فیلمی عکسی چیزی می‌ذارن بعد زیرش می‌نویسن: «اگه اینو نبینی نصف عمرت بر فناست.»؟ وقتی این کتاب رو خوندم چنین حسی بهم دست داد، به این معنا که حداقل خودِ من

- بیشتر
سارا
۱۳۹۷/۰۴/۰۹

وقتی شروع کردم به خوندن نمیتونستم زمین بذارم کتاب فوق العاده ای بود👍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵۳)
در رابطه با مگسان یا باید شیرینی باشی، یا مگس، یا کثافتی بابِ طبع مگسان.
soheil.b
مطالعه قبل از اندیشیدن، می‌تواند بیش از سود زیان به همراه آورد و باعث شود که تمام ذهن ما از آراء دیگران پر شود و فرصت زایش تفکر خودمان برای همیشه از بین برود. به قول شوپنهاور «هنر مطالعه نکردن بسیار مهم‌تر از هنر مطالعه کردن است.» ما باید بتوانیم کتابهایی را بخوانیم که جنین ذهنی ما را به خوبی تغذیه کنند و کمک کنند تا ایده‌های ذهنی ما پرورش یابند و این مستلزم آن است که به ازاء هر ساعت مطالعه، چندین ساعت اندیشه و خلوت کنیم تا مبادا ذهنمان، تالار گفتمان افکار دیگران شود و نتواند هیچ فکری از برای خود داشته باشد و اندیشه‌ای نو و از آنِ خود بیافریند.
Fereshte
به ازاء هر ساعت مطالعه، چندین ساعت اندیشه و خلوت کنیم تا مبادا ذهنمان، تالار گفتمان افکار دیگران شود و نتواند هیچ فکری از برای خود داشته باشد و اندیشه‌ای نو و از آنِ خود بیافریند.
زهرا
«تو باید بشوی آن که هستی!»
plato
گاهی چشم دوختن به منابع رنج و به آغوش آنها رفتن بسیار ارجحیّت دارد به دوری کردن از آنها.
plato
راست‌ترین و اصیل‌ترین سخن این است که از آلام جهان انسان را گریزی نیست و آن چه ما را با هم متفاوت می‌کند چگونگی برخورد با این آلام است.
سایه خیال
چه بسیار مردمان که روانشان بسیار زودتر از جسمشان درگذشته است و هیچ وقت هم متوجه آن نشده‌اند.
Arvin Afshang
آن کس که این تضاد را انکار می‌کند به زودی از وجود آن شگفت زده خواهد شد.
ریزوریوس
نباید از این اعتراف شانه خالی کنم که در بسیاری اوقات مأیوسانه به هر سو گریخته‌ام تا از منابع قدرتمند رنج دوری کنم، اما در همه حال شگفت زده شده‌ام که جهان از هر چیز تهی شود از رنج خالی نخواهد شد و این همان بزرگترین درس است: اگر از رنج‌هایت بگریزی، از تمام هستی و واقعیتش گریخته‌ای و این خود باعث رنجی سترگ‌تر و احوالی افسوس برانگیز‌تر می‌شود.
seyed
مجاورت تو با انسان‌ها نشان می‌دهد که به چه میزان خودت و قهرمانت را تاب می‌آوری و به چه سان در خدمت خود یا بسیاران هستی. چه بسیار جان آزاده که در مجاورت، پژمرده و همرنگ جماعت شده‌اند و چه بسیار میوه رسیده، که اسیر وسوسه پست علف‌های هرز شده و به زیر پایشان سقوط کرده است. یا با دوست خردمندی در آمیز یا به تنهایی ات بگریز: به آنجا که «بادی خنک و سرد وزان است» .
Farinazk1far

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان