دانلود کتاب صوتی آتش و بال پروانه با صدای مسیحا برزگر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آتش و بال پروانه اثر خواجه عبدالله انصاری

دانلود و خرید کتاب صوتی آتش و بال پروانه

معرفی کتاب صوتی آتش و بال پروانه

کتاب صوتی آتش و بال پروانه، مجموعه‌ای از مناجات‌نامه‌ها و داستان‌های نقل‌شده از خواجه عبدالله انصاری، عارف قرن‌های ۴ و ۵  است که به دست مسیحا برزگر بازنویسی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی آتش و بال پروانه

کتاب صوتی آتش و بال پروانه، داستان‌ها و حکایت‌هایی از پیر هرات، خواجه عبدالله انصاری است. عارف بزرگی که اشعار عاشقانه‌ای در مدح و ثنای خداوند دارد. مردی که عشق به خدا را جور دیگری می‌بیند و معنا می‌کند. مسیحا برزگر این داستان‌ها و مناجات‌ها را از نو نوشته است. او نیز محو این عشق شده است. جنون را در لحظه‌ای که پروانه خودش را به دل آتش می‌زند می‌بیند و جاودانگی عشق را که از پس آن می‌آید، تشخیص می‌دهد. آتش و بال پروانه، حکایت این عشق جاودانه است. حکایت عاشقانه‌ی پروانه‌ها با نور، حکایت دلبری شعله‌ی شمع از شب‌پره‌ها. حکایت جنونی که به جاودانگی عشق می‌انجامد. 

کتاب صوتی آتش و بال پروانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی آتش و بال پروانه برای دوست‌داران ادبیات عرفانی کتابی شنیدنی و جذاب است.

درباره‌ی خواجه عبدالله انصاری

خواجه عبدالله انصاری، ملقب به پیر هرات، ۲ شعبان ۳۹۶ ه‍.ق در هرات متولد شد. خواجه عبدالله انصاری را به عنوان مفسر قرآن، محدث، اهل فن جدل و استاد اخلاق، می‌شناسند. عمده شهرت وی بخاطر فن سخنوری، اشعار و متون نغز و بی مانندش، بخصوص در مدح و ثنای خداوند به زبان‌های عربی و فارسی بوده‌است. او همچنین از اولین کسانی بود که سجع را در زبان فارسی وارد کرد و نثر فارسی را به نثر مسجع یعنی نثری که همانند شعر، دارای قافیه باشد، بدل کرد. از آثار خواجه عبدالله انصاری می‌توان به مناجات‌نامه، نصایح، زادالعارفین، کنزالسالکین، قلندرنامه، محبت‌نامه، هفت‌حصار، رسالهٔ دل و جان، رسالهٔ واردات و الهی‌نامه اشاره کرد. هرچند دکتر شفیعی کدکنی در صحت انتساب برخی از این آثار به خواجه عبدالله انصاری مردد است.

خواجه عبدالله انصاری در  ۲۲ ذی الحجه ۴۸۱ ه.ق چشم از دنیا فروبست.

مسیحا برزگر

مسیحا برزگر در سال ۱۳۴۰ در تهران در خیابان حافظ متولد شده است. او که ایران و زبان فارسی را یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های زندگی‌اش می‌داند، سال‌هاست که به انتشار مقالات و کتاب‌هایی که همگی به انسان‌ها برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند، مشغول است. مسیحا برزگر خود را ستایشگر عشق و خنده و زندگی می‌داند. او همچنین وبسایتی را راه‌اندازی کرده است و در آن به ارائه‌ی خدماتی مثل قراردادن مقالات و سخنرانی‌هایش مشغول است.

جملاتی از کتاب صوتی آتش و بال پروانه

آن مسافر راه اشراق، چهل‌ساله بود که از مشرق دماوند طلوع کرد و با خورشید به سوی دره‌های مغرب سرازیر شد. خورشید صبحگاهی در مسیر او گرد طلا می‌پاشید. او ده‌سال در سایه‌ها زیسته بود. اینک سبک‌بال و خندان، چهره به نوازش‌های روشنایی سپرده، و در حالی که شانه‌هایش آسمان را می‌سودند، راهی ژرفناها شده بود. کیسه‌ای بر پشت داشت او، شب پیش ستاره‌ها را از آسمان چیده بود، تا در راه به دامان کودکان بریزد. او دوستدار خنده‌های کودکان بود. عقابی از آسمان گذشت. و ردی از رنگین‌کمان برجای گذاشت. عقاب فرود آمد، سلام داد و بر پای مسافر راه‌های روشن اشراق، بوسه نهاد. مسافر پاره‌ای از دل خود را به عقاب بخشید. لبخندی از مهر بر لب نشاند. و گذشت.

نظرات کاربران

ارام
۱۳۹۹/۰۴/۱۵

زیبا و ارمش بخش بود

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۲۸۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۲۸۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
۱۶,۸۰۰
۳۰%
تومان