دانلود و خرید کتاب قصه های شیرین ملل نگار شادلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های شیرین ملل اثر نگار شادلو

کتاب قصه های شیرین ملل

معرفی کتاب قصه های شیرین ملل

کتاب قصه‌های شیرین مِلَل نوشته نگار شادلو شامل مجموعه‌ای از قصه‌های عامیانه و مشهور جهان است که توسط نویسنده جمع‌آوری و ترجمه شده است. ایین داستان‌ها ریشه در فرهنگ و باور مردم آن سرزمین دارد.

درباره کتاب قصه‌های شیرین مِلَل

قصه‌ها خاصیت سفر کردن دارند یعنی از سرزمینی به سرزمین دیگری می‌روند و تغییر می کنند. اما بعضی قصه‌ها در میان اعتقادات و باور مردم یک سرزمین شکل می‌گیرند و باقی می‌مانند این داستان‌ها در کتاب قصه‌های شیرین مِلَل جمع‌آوری شده‌اند داستان‌هایی از مردم لهستان، یونان، چین، ژاپن، یونان و ... با خواندن این کتاب هم از شناخت ملت‌های دیگر لذت می‌برید هم متوجه می‌شوید قصه در کشور‌های دیگر چه ویژگی‌هایی دارد.

خواندن کتاب قصه‌های شیرین مِلَل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای گروه سنی خاصی نیست هر فرد علاقه‌مند به ادبیات و داستان می‌تواند از خواندن این کتاب لذت ببرد.

بخش‌هایی از کتاب قصه‌های شیرین مِلَل

ازبکستان: عدالت سلطان بزرگ

یکی بود یکی نبود. سال‌ها پیش مرد فقیری بود که از مال دنیا فقط یک کلبه حصیری داشت که آن هم بر اثر باد و باران فرو ریخت. مرد بیچاره با زحمت بسیار از نو کلبه‌ای ساخت. نصف بامش را با بوریا پوشاند و روی آن خاک ریخت ولی برای نصف دیگر پولش کفاف نداد و تصمیم گرفت باقی مانده بام را هر وقت پولدار شد بپوشاند و در همان کلبه نیم ساز شروع به زندگی کرد.

خانه جدید دیگ طمع دزدها را به جوش آورد و یکی از آنها با خود گفت: لابد این مرد ثروتمند شده که چنین خانه نویی ساخته است.» و تصمیم گرفت نیمه شب به خانه مرد بینوا دستبرد بزند. روی پشت بام رفت و از آنجا که سقف نیمه کاره بود، خراب شد و دزد روی مرد صاحب خانه که زیر بام خوابیده بود افتاد. بیچاره صاحب خانه از ترس زبانش به لکنت افتاد و دزد که خانه را خالی دید سخت پکر شد و فردای آن روز عصبانی و ناراحت به دربار رفت.

پادشاه پرسید: «کیستی و چه کار داری؟»

دزد گفت: «ای پادشاه عادل به داد من برسید. دیشب به خانه شخصی رفته بودم تا چیزی بدزدم. بام خانه آن شخص نااستوار بود و فرو ریخت و من داخل اتاق سقوط کردم و چیزی نمانده بود که پایم بشکند.»

پادشاه پرسید: «عجب، حالا چه می‌خواهی؟»

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۹۸۴۱۹
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

عالیه برای کودکان خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان