دانلود و خرید کتاب مصائب کار ترجمه الناز عظیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مصائب کار

مصائب کار نوشته آلن دوباتن یکی از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است که با هدف پرورش هوش عاطفی به کمک فرهنگ نوشته شده است. موسسه مدرسه زندگی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند و خدماتی در حوزه روان‌شناسی در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و .... می‌دهد. یکی از خدمات موسسه هم انتشار کتاب‌هایی در باب مهم‌ترین مسایل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

آلن دوباتن در این کتاب درباره سختی‌ها و ناکامی‌های کاری در دنیای مدرن حرف می‌زند. ما معمولا عادت داریم که مشکلات و ناکانی های کاری را به شخصیت و انتخاب خودمان ربط بدهیم اما دوباتن در این کتاب می گوید بزرگترین علت شکست در کار در حوزه ای است که ما معمولا تمایلی به مقصر دانستنش نداریم. نظامی که در آن زندگی می‌کنیم. دوباتن در کتاب مصائب کار توضیح می‌دهد که عامل اصلی شکست ما در کار فراتر از خودمان است و در ساختار صنایع، شیوه تعیین ارزش‌ها و شیوه تولید مفروضات جامعه ما است.مدت‌هاست که نظام سرمایه‌داری به نظامی پیچیده تبدیل شده که برای حفظ تعادل در آن سعی می‌کنیم با خودمان کنار بیاییم، در خود رضایت کاری ایجاد کنیم، و، به عبارتی، با شرایط بسازیم. پس فقط تقصیر خودمان نیست که بیشتر اوقات احساس شکست داریم.

دوباتن در این کتاب به شما کمک می‌کند که مصائب گوناگون کار را درک کنید و بفهمید که این رنج‌ها خاص شما نبوده و نیست و دلیل آن هم الزاماً حماقت و ناشی‌گری شما نیست.

 خواندن کتاب مصائب کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 خوانندگانی که به کتاب‌های حوزه فلسفه و زندگی و جامعه‌شناسی علاقه دارند از خواندن کتاب مصائب کار هم لذت خواهند برد.

 بخشی از کتاب مصائب کار

سیاستمداران مدرن، فارغ از اینکه در کجای طیف سیاسی قرار بگیرند، روی یک هدف توافق کامل دارند: ساختن یک جامعهٔ تماماً شایسته‌سالار؛ یعنی جامعه‌ای که تمام افراد در رأس به واسطهٔ استعدادها و توانایی‌هایشان به آن جایگاه برسند، نه به خاطر برخورداری از امتیازات ناعادلانه، تعلق به طبقهٔ ممتاز یا داشتن پارتی. غرض آن است که یک نظام سلسله‌مراتبی بر اساس توانایی افراد شکل بگیرد تا افراد شایسته، در هر جایی و از هر سنی، با هر رنگی و هر جنسیتی، جایگزین افراد کودن بزدل شوند.

این الگوی ایده‌آل شایسته‌سالاری برای میلیون‌ها نفر فرصت ایجاد کرده است. افراد باهوش و بااستعدادی که قرن‌ها در سلسله‌مراتب‌های ثابت و کاست‌مانند سرکوب می‌شدند اکنون آزادند استعدادهایشان را در شرایط رقابتی کم‌وبیش برابر شکوفا کنند. دیگر از آن زمان خیلی گذشته که دنیا پر بود از حکمرانانی که هیچ صلاحیت و شعور حکومت‌داری نداشتند، ملاکانی که توان ادارهٔ مِلک‌شان را نداشتند، فرماندهانی که هیچ درکی از اصول نبرد نداشتند، رعیت‌هایی که باهوش‌تر از اربابان خود بودند و خدمتکارانی که فهیم‌تر از بانوی منزل بودند. دیگر پیشینهٔ خانوادگی مانع غیرقابل‌عبوری بر سر راه پیشرفت نیست. سرانجام عنصر عدالت وارد فرایند توزیع پاداش‌ها شده است.



نظرات کاربران

عباص
۱۳۹۹/۰۴/۳۰

آلن دوباتن با مقایسه ی فضای سنتی با فضای مدرن کار سه عامل اصلی رنج و اندوه کار در عصر جدید را ببان می کند: ۱-با صنعتی و تخصصی شدن کارها امکان خلاقیت شخصی در کار بسیار محدود شده ۲-ترس از دست

- بیشتر
saba rz
۱۳۹۹/۰۲/۱۲

بسیار بسیار عالی و از نقطه نظر خیلی خاصی که کشی این روزا متوجهش نیس به مشکلات کاری ادما می پردازه

Lea
۱۴۰۰/۰۱/۱۵

این کتاب هم مثل سایر آثار آلن دوباتن، از زاویه‌ای به مسائل نگاه می‌کنه و اون‌ها رو شرح می‌ده که شاید برای هر کدوم از ما به تنهایی، دیدن اون زوایا، سخته. آلن دوباتن توی این کتاب، بیشتر تمرکزش روی

- بیشتر
معین
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

نسبتا خوب بود آثار دیگه‌ی آقای‌ باتن بهتر بودن ، کتاب هایی که برای عشق و ازدواج نوشتن یا کتاب خبر.

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

برای حس ترسی که نسبت به کار و موفقت داشتم کمک کننده بود.

amir
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

بسیار مفید و کاربردی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۲)
احساس شکست بهای ناگزیر هر نوع بلندپروازی است.
محمدرضا
ما باید با معمولی بودن کنار بیاییم.
محمدرضا
یک فرد، با اختصاص بیشتر عمر خود به یک شغل، بالاجبار در حق سایر توانایی‌های پنهانش ظلم می‌کند.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
احساس شکست بهای ناگریز هر نوع بلندپروازی است. نجنگیدن برای موفقیت حماقت است، ولی اگر ظرفیت‌مان را برای کنار آمدن با شکست به‌مرور بالا نبریم، دیوانه می‌شویم.
hoda.family
برای القاء حس موفقیتِ بیشتر به افراد، دو راه وجود دارد: یا آنها را موفق‌تر کنیم یا آرزوهایشان را محدود کنیم. سرمایه‌داری مدرن، در نگاه اول، در برخی حوزه‌ها موفقیت‌های چشمگیری داشته است. اما با بالا بردن سقف آرزوهای ما، شکاف دردناکی میان امیدهای ما و واقعیت زندگی‌مان ایجاد کرده است ــ شکافی که به‌ناچار آن را با شرم و خشم پر می‌کنیم.
mahnoosh
زندگی ممکن است تلخ بگذرد و تلخ‌تر هم بشود از زبان یک بازنده نیست؛ واقعیتی است مسلم. ما باید با معمولی بودن کنار بیاییم.
hoda.family
به این درک مقتضی و واقع‌بینانه برسیم که مزایای تمرکز و تخصص‌گرایی باعث می‌شود هر کاری هم که بکنیم باز هم بخشی از توانایی‌های بالقوهٔ ما نشکفته باقی می‌ماند و، بدون داشتن فرصت شکوفایی، از بین می‌رود
عباص
برای مفهومی که تا این حد عادی است واژهٔ «شکست» افراط‌آمیز است. باید بدانیم که هر لحظه امکان وقوع آن هست، و مانند سایر چیزهایی که سراغ همهٔ ما می‌آید ـ مثل مرگ ـ راحت‌تر به آن تن دهیم. می‌توانیم وقتی آغوشش را باز می‌کند، با بی‌پروایی به آن بخندیم، نگذاریم ما را بترساند، و، بدون پشیمانی یا خودستایی، جلوه‌فروشی‌های خود را به سخره بگیریم.
hoda.family
رسالت اقتصاد ذاتاً خوار کردن وجوه برتر طبیعت بشر است.
hoda.family
ایدهٔ فرصت برابر برخاسته از سخاوت‌مندانه‌ترین بُعد وجودی ما و عامل الهام‌بخش ضروری‌ترین دستاوردهای ما بوده است. اما همین موضوع، ناخواسته و در خفا، منشأ اندوه بی‌پایان برای ماست. روانشناس آمریکایی، ویلیام جیمز (۱۹۱۰-۱۸۴۲)، معتقد بود جوامعی که به اعضای خود وعدهٔ فرصت‌های بی‌شمار برای تحول اجتماعی و موفقیت شغلی را می‌دهند و سپس نمی‌توانند به آن عمل کند اضطراب زیادی به افراد جامعه‌شان تزریق می‌کنند.
عباص

حجم

۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان