دانلود و خرید کتاب عبدالرزاق پهلوان نادر ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عبدالرزاق پهلوان

عبدالرزاق پهلوان را زنده‌یاد نادر ابراهیمی بر اساس یک داستان پهلوانی ایرانی برای کودکان بازنویسی کرده است. این اثر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۴۴ پایه‌گذاری شد دارای گسترده ترین شبکه کتابخانه‌های ودکان و نوجوانان و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان کتاب کودک است. این سازمان علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی دیگری مانند فیلم و سرگرمی های سازنده و موسیقی نیز برای کودکان تولید می‌کند.

خواندن کتاب عبدالرزاق پهلوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌خوانی و والدینی که دوست دارند برای فرزندانشان قصه بخوانند، مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

درباره کتاب عبدالرزاق پهلوان

داستان این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۵۱ در کانون منتشر شده ماجرای یک پهلوان جوانمرد خراسانی به اسم عبدالرزاق را روایت می کند. داستان در زمان سلطان ابوسعید، پادشاه ایلخانی می‌گذرد و عبدالرزاق در این داستان مقابل پهلوان دربار ابوسعید که ادعا می کند بی نظیر است قرار می‌گیرد.

نادر ابراهیمی در این داستان کودکان بالای ده سال را با رسوم و آداب پهلوانی ایرانی آشنا می‌کند. رشادت و دلیری و جوانمردی از مفاهیمی است که کودکان در این کتاب می‌آموزند.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به‌دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکدهٔ حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشتهٔ زبان و ادبیات انگلیسی به درجهٔ لیسانس رسید. پیوستن او به یک سازمان سیاسی باعث شد تا بارها دستگیر و زندانی شود.

 نادر ابراهیمی در زندگی خود به کارهای بسیار زیادی پرداخت که شرح مفصل آن را در کتاب ابوالمشاغل نوشته است. ابراهیمی علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. او همچنین در زمینه ادبیات کودک و بازسازی افسانه‌های قدیمی هم دستی داشت و بسیاری از کارهایش، جوایز مختلف جهانی برده‌اند.



معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظرات کاربران

فرشته شادی
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

کتاب بسیار خوبی هست. من در ۴ شب برای دخترکم خواندم و هر دو لذت بردیم. به همه توصیه میکنم کتاب رو برای بچه ها بخوانند فضای اسطوره ای کتاب بسیار اموزنده و حذاب است.

مبین
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

باسلام، داستانی مناسب برای کودکان و نوجوانان بود و رسم پهلوانی و مردانگی را در فرهنگ ایرانی نمایان کرده است.

ر
۱۴۰۲/۰۸/۱۱

سلام .بچه که بودم عاشق این کتاب بودم .بیشتر از پنجاه بار خونده بودمش.تصاویرش رو خیلی دوست داشتم .. .بعدا گمش کردم و امروز به بهانه پیدا کردن کتاب جذابی برای کتابخوانی برای بچه های روستا یادش افتادم و در

- بیشتر
Djavad Hosseini
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

داستان جالبی بود جزو داستانهای فولکلوریک محسوب میشه. مثل قصه ی مادربزرگها

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان