دانلود و خرید کتاب انتخاب‌های سخت هیلاری رودهام کلینتون ترجمه امیر قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انتخاب‌های سخت

کتاب انتخاب‌های سخت، شرح زندگی سیاسیِ چهار سال حضور هیلاری کلینتون در مقام وزیر امور خارجه‌ی امریکا است.

هیلاری کلینتون در کتاب انتخاب‌های سخت، از رازهایی که در سیاست‌های آمریکا تاثیرگذار بودند، پرده برمی‌دارد. کتاب انتخاب‌های سخت را با ترجمه‌ی امیر قادری می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب انتخاب‌های سخت

کتاب انتخاب‌های سخت، نوشته‌ی هیلاری کلینتون است. کم‎تر پیش می‌آید که سیاستمداران تنها اندکی پس از اتمام مسئولیت و آغاز دوران تازه‌ی‎ فعالیتشان، زیر و بم و جزئیات دوران کاری خود را با مخاطب در میان بگذارند، اما هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی اخیر آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۱۶، در کتاب پرفروش انتخاب‌های سخت چنین کرده است.

در حقیقت کتاب انتخاب‌های سخت حکایتی جذاب است از آن‌چه که پشت پرده‌ی سیاست می‌گذرد. با مطالعه‌ی کتاب انتخاب‌های سخت متوجه بسیاری از صف‌بندی‌های سیاسی جهان امروز می‌شویم. به خصوص که هیلاری کلینتون، به بررسی جزر و مدهای سیاسی در تمام مناطق جهان پرداخته است: از اروپا، تا چین و روسیه، آمریکای لاتین و بالاخره خاورمیانه‌ی امروز. با خواندن این کتاب سیاست را بهتر خواهید شناخت و ابزارهای تازه‌ای برای درک و شناخت دگرگونی‌های جهان امروز خواهید یافت. از همه مهم‌تر با عقاید، شخصیت و نقطه‎نظرهای یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی آمریکا آشنا خواهید شد.

هیلاری کلینتون در کتاب انتخاب‌های سخت فرآیند نفوذ و مذاکره را با جزئیات شرح می‌دهد و از بسیاری از پدیده‌های سیاسی اخیر پرده برمی‌دارد؛ پدیده‌هایی چون مذاکرات برمه که گام به گام به نتیجه می‌رسد و البته کوشش‌های بی‌نتیجه‌ای هم‌چون فرایند صلح میان تندروهای اسراییلی و رهبران فلسطین. او هم‌چنین به بررسی روابط کشورش با ابرقدرت‌ّهایی نظیر چین و روسیه می‌پردازد و از آن‌ها با احترام و گاه، خشم و غضب یاد می‌کند.

کتاب انتخاب‌های سخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

انتخاب‌های سخت، زندگی‌نامه‌ای است که برای تمام کسانی است که می‌خواهند از روند فکری یکی از بزرگ‌ترین سیاست‌مداران جهان سر در بیاورند، خواندنی است.

درباره‌ی هیلاری کلینتون

هیلاری رادام کلینتون ۲۶ اکتبر ۱۹۴۷ در ایالت ایلینوی متولد شد. او در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر سابق امور خارجه‌ی آمریکا در کابینه‌ی اول باراک اوباما بود. هیلاری کلینتون همسر بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا و بانوی اول ایالات متحده از سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ بوده‌ است. هیلاری کلینتون پس از اتمام این مسئولیت، وارد کارزار رقابت‌های ریاست‌جمهوری کشورش شد اما از رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ شکست خورد. در حالی که اگر در این رقابت پیروز می‌شد، اولین رئیس جمهور زن آمریکا بود. 

جملاتی از کتاب انتخاب‌های سخت

از قبل تصمیم گرفته بودم که به‎درخواست کمک او پاسخ مثبت بدهم، اما احتیاج داشتم که خاطرات روزهای بدی را که در گذشته داشتیم فراموش کنم. هیچ‎کدام از ما کنترل کامل به آن‌چه در رقابت‌های انتخاباتی‌مان گفته یا انجام داده‌بودیم، نداشتیم. بسیاری از آن‌ها تحت فشار طرفداران و مطبوعات رخ داده بود که شامل خیل عظیم وبلاگ‎نویس‌ها هم می‌شد. توجیه این رفتار‌ها از سوی هر دو طرف، که شامل خود من هم می‌شد، توجیه‎ناپذیر بود. اما حمله‌های نامعقول، به‎ویژه به بیل، خیلی دردناک بود. باراک این موضوع را روشن کرد که نه او و نه هیچ‌کدام از اعضای تیمش این اتهامات را قبول نداشتند. مسئله‎ی تبعیض جنسیتی در طول رقابت‌های انتخاباتی خودش را نشان داد و من می‌دانستم که این لشکرکشی به‎دلیل فرهنگ و گرایشات روان‌شناختی نسبت به نقش زن در جامعه است. اما دانستن این موضوع، نه کار من و نه تیم حامیان‌ام را راحت‌تر نکرد. در پاسخ، اوباما درباره‎ی جنگ‎وجدلی که مادربزرگش برای کار داشت و غروری که در خود نسبت به میشل، مالیا و ساشا احساس می‌کرد و این‌که آن‌ها چگونه مستحق داشتن حقوق کامل و برابر در جامعه هستند به شکل تأثیرگذاری صحبت کرد.

صراحت و صداقتی که در صحبت‌های‌مان وجود داشت مرا مطمئن و قانع کرد که به او کمک کنم. از آن‌جایی‌که من هم از او حمایت‌های لازم را در زمینه‌های دیگر می‌خواستم، می‌دانستم که موفقیت او در حال حاضر، بهترین راه برای بسط و گسترش ارزش‌ها و سیاست‌هایی بود که در طول این دو سال گذشته و تمام عمرم به‎خاطرشان جنگیده بودم.

وقتی پرسید برای قانع‎کردن حامیانم چه کاری باید انجام دهد، به او گفتم که باید به آن‌ها فرصت دهد، اما تلاش واقعی برای این‌که آن‌ها احساس کنند پذیرفته شده‌اند، خیل کثیری را به سمت او سوق خواهد داد. پس از تمام آن ماجرا‌ها حالا برای یک هدف می‌جنگیدیم. اگر می‌توانستم به جای تلاش برای ضربه‎زدن به او، تمام تلاشم را برای رئیس‌جمهور شدنش به کار ببندم، طرفدارانم هم می‌توانستند. در‎‌‌‌نهایت هم این‎کار را کردند.

فهرست

  • یادداشت مترجم
  • سخن نویسنده
  • بخش اول: یک شروع تازه
  • ۱- ۲۰۰۸: تیم رقبا
  • ۲- فاگی باتم: قدرت هوشمند
  • بخش دوم: آن سوی اقیانوس آرام
  • ۳- آسیا: محور اصلی
  • ۴- چین: آب‌های کشف نشده
  • ۵- پکن: معاند
  • ۶- برمه: بانو و ژنرال‌ها
  • بخش سوم: جنگ و صلح
  • ۷- افغانستان ـ پاکستان: اعزام نیرو
  • ۸- افغانستان: پایان یک جنگ
  • ۹- پاکستان: افتخار ملی
  • بخش چهارم: در میانهٔ امید و تاریخ‎
  • ۱۰- اروپا: پیوند ناگسستنی
  • ۱۱- روسیه: نو‎کردنِ روابط و پسرفت
  • ۱۲- امریکای لاتین: دموکرات‌ها و هوچی‌ها
  • ۱۳- افریقا: سلاح‌ یا پیشرفت؟
  • بخش پنجم: تحول
  • ۱۴- خاورمیانه: مسیر ناهموار صلح
  • ۱۵- بهار عربی: انقلاب
  • ۱۶- لیبی: تمام اقدامات لازم
  • ۱۷- بنغازی: تحت حمله
  • ۱۸- ایران: تحریم‌ها و راز‌ها
  • ۱۹- سوریه: مشکل لاینحل
  • ۲۰- غزه: آناتومی صلح
  • بخش ششم: آینده‌ای که می‌خواهیم
  • ۲۱- تغییرات جوی: در این مسیر همه سهیم هستیم
  • ۲۲- اشتغال و انرژی: موقعیت‌های برابر
  • ۲۳- هائیتی: فاجعه و پیشرفت
  • ۲۴. کشورداری در قرن بیست و یکم : دیپلماسی دیجیتال در جهان شبکه‌ای
  • ۲۵. حقوق بشر: کسب و کاری ناتمام
  • سخن آخر
  • سپاس‌گزاری
  • تصاویر

نظرات کاربران

Ahmad.ph
۱۳۹۶/۰۸/۰۵

کتاب خوبی هست. وقتی کتاب رو مطالعه میکنید و بعد در کنار فیلمهای هالیوودی قرار میدید! یک پازل را متصور میشوید و به این فکر میکنید که بقیه تیکه های پازل رو پیدا کنید. یک تیکه دیگه از پازل، رسانه

- بیشتر
امیری حسین
۱۳۹۸/۰۱/۱۶

*یک ستاره کم میدم بخاطر اینکه از کتابهای خاطره خوشم نمیاد،چون خییلی از جاهای کتاب کسل کننده بود. *یک ستاره دیگه کم میدم بخاطر دروغ هایی که خانم کلینتون توی این کتاب میگه.رفتار امریکا با این حرفهای قشنگی که هیلاری توی

- بیشتر
mohammadfathani
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

وقتی خوب دقت کنی میبینی سیاستمدارهای امریکا دنیا را برده خود میبینند

Mahdi
۱۳۹۸/۰۵/۱۰

این کتاب‌ها در جهت ترویج لیبرال دموکراسی آمریکایی منتشر می‌شه. با این حال خوندن کتاب برای آشنایی با این افراد خوبه ولی نباید تحت تاثیر دروغ‌های گفته شده قرار گرفت. به قول نوام چامسکی، آمریکا به هیچ چیز از دموکراسی

- بیشتر
امیر رضا
۱۳۹۸/۰۵/۱۴

کتاب خوبیه واطلاعات مفیدی به خواننده منتقل میکند بهتر است قبل از مطالعه مخاطب پیش زمینه ای در باره ی اساس سیاست آمریکا و هدف اصلی آن داشته باشد. کتابی در بعضی موارد برای رد گم کنی به مشاغل کم

- بیشتر
مٰاْفٌٌيْ‌نٰا
۱۳۹۷/۰۱/۱۱

فارغ از علاقه به موضوعات سیاسی، اینگونه کتابها معمولا بخاطر انتخاب نویسندگان خوب و مشاوران عالی در نگارش، میتونه برای اقشار مختلف جذاب و خواندنی باشه که این کتاب رو همینطور دیدم. داستان پرکششی از پشت پرده عریان فعل و

- بیشتر
vahid5
۱۳۹۶/۰۴/۱۶

کتابی روان با ادبیاتی حاکی از خوی استعماری امریکا که در تمام لحظات بیان خاطرات شاهد ان هستیم که امریکا به دنبال تثبیت حاکمیت خود درجهان است.بسیار پرجاذبه خصوصا فصلی که در خصوص ایراان وتحریمهایش نوشته شده

سارا
۱۳۹۷/۰۹/۲۸

کتاب جذاب و پرکششی بود ولی قسمتی که درباره موضوع فلسطین و اسرائیل بود بیشتر ابهام ایجاد میکرد و توضیحات قابل قبولی نداشت...

mrezasn
۱۳۹۷/۰۹/۲۷

جالب بود.. مخصوصا قسمتهای ایران

یه جوون
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

لطفا کتاب شخصیت های سیاسی دیگه مث موگرینی، شرمن و... رو بزارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷۸)
روی این تأکید کردم که کشمکش ما با دولت ایران است، نه شهروندان ایرانی. مردم ایران سزاوار آینده‌ای بهتر هستند.
ترنج
شاه، پادشاه کشور بود که سلطنتش مدیون کودتای ۱۹۵۳ بود. کودتایی که با حمایت دولت آیزنهاور علیه دولت منتخب و دموکراتیک و همراه با کمونیست‌ها، انجام شد. حرکتی کلاسیک در دوره‌ی جنگ سرد بود که بسیاری از ایرانیان هیچ‌وقت امریکا را بابت آن نبخشیدند.
ادریس
تحریم‌های شدید برمه را ضعیف‌تر و فقیر‌تر کرده و در عوض رژیم حاکم را سرسخت‌تر و دیوانه‌تر کرده است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که این تحریم‌ها سهواً باعث افزایش نفوذ و قدرت شرکت‌های چینی در این کشور شده است. شرکت‌های چینی در بخش سدسازی، معدن، انرژی و خطوط لوله در سراسر برمه مشغول به فعالیت بودند.
ابوذر
ت متحده برای دموکراسی و حقوق بشر جهانی قیام خواهد کرد. حتا در شرایطی که رفتن به راه‌های دیگر برای به‌جریان‌انداختن منابع، ساده‌تر و سودآور‌تر باشد. این تصمیمی نیست که هر کدام از شرکای ما قادر به گرفتن‌اش باشد. اما ما می‌گیریم و پای آن می‌ایستیم.
Ahmad.ph
یکی از محاسن شکست این بود که دریافتم، دیگر به نظر منتقدانم درباره‌ی خودم اهمیت ندهم.
einlam
امریکا روزانه صد‌ها هزار بشکه نفت را از نیجریه و آنگولا وارد می‌کرد و ما مصرانه در تلاش بودیم تا از مسئولیت‌پذیری و شفافیت سطح بالاتری در قبال عایدی‌های نفت حمایت کنیم.
Ahmad.ph
تصمیم گرفتم تلاش‌ها را برای حمایت از فعالان دموکراسی از طریق ابزار‌ها و فن‌آوری‌هایی که سرکوب و سانسور دولت را دور می‌‌زد، بیش‌تر کنم. در طول چند سال بعد ما ده‌ها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم و بیش از پنج‌هزار فعال را در سرتاسر جهان آموزش دادیم.
ادریس
کمپانی‌های چینی وارد یک بازار مشخص می‌شدند و با امضای قرادادهای پرسود، حق استخراج منابع را در اختیار می‌گرفتند و منابع را با کشتی به آسیا باز می‌گرداندند. در عوض آن‌ها پروژه‌های عمرانی چشمگیری را مانند استادیوم فوتبال و شاهراه و بزرگراه (معمولاً میان معادن و فرودگاه) احداث می‌کردند.
Ahmad.ph
در عملیات نجاتی که توسط نیروهای ارتش امریکا انجام شد، تصادف یک هلی‌کوپتر با هواپیمای ترابری در بیابان، هشت عضو ارتش را کشت.
Ahmad.ph
رهبری امریکا در جهان همچون مسابقه دو امدادی بود. یک وزیر، یک رئیس‌جمهور و یک نسل باید چوب امدادی را به دست یکی دیگر می‌رساندند تا بتوانند تا هر‌جا که در توان دارند برای پیروزی کل تیم بدوند.
امیری حسین

حجم

۱۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۲ صفحه

حجم

۱۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان