دانلود و خرید کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی تینا سیلیگ ترجمه سارا پورحسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی اثر تینا سیلیگ

کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی

معرفی کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی

شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی یکی کتاب انگیزشی نوشته تینا سیلیگ است. این اثر درواقع یک کتاب راهنما برای اجرای ایده‌هایی است که در سر دارید.چه ایده شما ایده کارافرینی باشد یا ایده تشکیل یک گروه هنری و...

درباره کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی

تینا سیلیگ معتقد است برای این که ایده‌هایتان را در آینده نزدیک عملی کنید سه عنصر حیاتی لازم دارید، اول رویکرد ذهنی درست و پیش‌قدمانه که شما کمک می‌کند تا دنیا را مکانی پُر از فرصت‌های مختلف ببینید. دوم مجموعه‌ای از ابزارهای ویژه برای حل‌کردن مشکلات و بهره‌بردن از فرصت‌ها، سوم، نقشهٔ راهی مشخص، برای از الهام به عمل رسیدن.

او در کتاب شیرجه زدن در چشمه زندگی، چهارچوبی برای جامهٔ عمل پوشاندن به ایده‌های‌تان ارائه می‌کند. او ابتدا مفاهیم مورد نظرش را توضیح می‌دهد و سپس داستان‌هایی را برای تجسم‌بخشیدن به آنها می‌آورد. در قسمت نتیجه‌گیری هر بخش هم، پروژه‌هایی را تعیین می‌کند که می‌توانید برای تقویت مفاهیم انجام‌شان دهید.این پروژه‌ها سهمی مهم در کسب تجربه دارند و پله‌هایی برای طی‌کردن مسیرِ بین ایده‌ها و عمل هستند. سیلیگ در فصل اول کتاب درباره خلاقیت، کارافرینی و نوآوری حرف می‌زند و در فصل‌های بعدی چرخهٔ نوآوری را تشریح می‌کند و دوباره سرهمش می‌کند. در آغاز هر فصل (تخیل، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی) داستانی مطرح می‌شود که زمینه را برای بخش‌های بعدی مهیا می‌کند.

خواندن کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام کسانی که در سر فکر و ایده‌ای دارند و نمی‌دانند چگونه باید آن را به مرحله عمل برسانند، می‌توانند از این کتاب راهنمای کارآمد استفاده کنند. 

درباره تینا سیلیگ

تینا سیلیگ دکتریِ عصب‌شناسی از دانشکدهٔ پزشکی استنفورد دارد و مدیر اجرایی برنامهٔ سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیزِ فناوریِ استنفورد است که قطب کارآفرینی در دانشکدهٔ مهندسی دانشگاه استنفورد است. به‌علاوه، سیلیگ دوره‌های آموزشی دربارهٔ کارآفرینی و نوآوری را در بخش علوم و مهندسی مدیریت و در مؤسسهٔ طراحی هاسو پلاتنر در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند. او اغلب سخنرانی می‌کند و کارگاه‌های آموزشی‌ای برای مدیران اجرایی در طیف وسیعی از رشته‌های علمی برگزار می‌کند و کتاب‌های علمی محبوبی برای بزرگ‌سالان و کودکان نوشته است.

بخش‌هایی از کتاب 

زندگی اسکات هریسون آشفته‌بازاری تمام‌عیار بود. وظیفهٔ او ترغیب دیگران برای رفتن به کلوبی شبانه و نوشیدن تا حد ممکن بود. او پس از ده سال تبلیغ‌کردن برای این کلوب کاملاً بدبخت شده بود و آدم‌هایی دوروبرش را گرفته بودند که به آن‌ها دستهٔ درب‌وداغون‌ها می‌گوید. او در سخنرانی‌اش در استنفورد گفت:

تا ۲۸ سالگی مرتکب هر نوع فسق‌وفجوری که در زندگی شبانه وجود دارد و به ذهن‌تان می‌رسد، شدم! روزی دو پاکت و نصفی سیگار می‌کشیدم، به‌حد افراط می‌نوشیدم، معتاد به کوکائین و ام‌دی‌ام‌ای و اِکس بودم، در دام قمار و هرزه‌نگاری و کلوب استریپ هم افتاده بودم؛ اما خوشبختانه بعد از گذشت ده سال از خواب غفلت بیدار شدم. در پونتا دل استهٔ امریکای جنوبی بودم که ناگهان متوجه شدم تنها آدم بدبختی نیستم که می‌شناسم، بلکه بدترین آدمی هستم که می‌شناسم! منظورم این است که خودخواه‌تر و مفت‌خورتر از من وجود نداشت. متوجه شدم آن‌چه بعد از مرگم بر جای می‌گذارم خاطرهٔ آدمی است که مهمانی راه می‌انداخت و مردم را مست می‌کرد و همه‌جا خرابی و آشفتگی به بار می‌آورد.

اسکات از زندگی‌اش متنفر بود. تصمیم گرفت که همه‌چیز را تغییر بدهد. او از خودش پرسید: «برعکسِ زندگی من چطور است؟»

فهرست کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی

نامه‌ای به خوانندگان

مقدمه

بخش اول: تخیل، تعامل و تجسم‌کردن

فصل اول: تعامل

فصل دوم: تجسم

بخش دوم: خلاقیت، انگیزه و آزمایش

فصل سوم: انگیزه

فصل چهارم: آزمایشگری

بخش سوم: نوآوری

فصل پنجم: تمرکز

فصل ششم: چهارچوب‌بندی مجدد

بخش چهارم: کارآفرینی

فصل هفتم: پافشاری

فصل هشتم: الهام

جمع‌بندی: پایان آغاز است

خلاصهٔ پروژه‌ها

تقدیر و تشکر

منابع

یادداشت‌ها












سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
درسنامه‌ی رهبری؛ ۲۱ درس برای تبدیل‌شدن به رهبر در بازاریابی شبکه‌ای
رندی گیج
انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد
دن آرییلی
پیروزی
برایان تریسی
کلیک طلایی
سوزان وینچنک
نقشه‌های شیطانی: طرحی برای رهایی از کار کردن برای دیگران و ایجاد کسب‌و‌کار برای خود
هیو مک‌لیود
در جا زدن ممنوع
جان مکسول
چه کسی تغییر را کشت؟
کن بلانچارد
راهکارهای هوشمندانه؛ ۶۸ تکنیک برای طوفان فکری حل مسئله و تصمیم‌گیری
دیوید کاتن
فریب ایکاروس؛ چقدر بلندپرواز هستید؟
ست گودین
امینت در ریسک‌پذیری است؛ قوانین تغییر کرده‌اند!
رندی گیج
تنها نکته‌ای که لازم است بدانید
مارکوس باکینگهام
کسب درآمد فوری
کریستوفر هوارد
چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم
اسکات آدامز
در سوم
الکس بنایان
عادت های انعطاف پذیر
استفان گایز
دره موفقیت (شیب!)
ست گودین
چرا از انتخاب هایمان ناخشنودیم؟
بری شوارتس
درِ سوم
الکس بنایان
آن اصل کاری
گری کلر

نظرات کاربران

ملیکا بشیری خوشرفتار
۱۳۹۹/۱۲/۰۴

تخیل خلاقیت نوآوری کتاب در نورد ارتباط اینا صحبت میکنه و برای من خیلی مفید بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
«زندگی هنر نقاشی‌کردن بدون پاک‌کن است.»
lady_lawyer
تخیل منجر به خلاقیت می‌شود. خلاقیت به نوآوری می‌انجامد. نوآوری به کارآفرینی منتهی می‌گردد.
ALI...
خلاصهٔ پژوهشی دربارهٔ اهمال‌کاری را می‌خوانید که در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شده است: دانشمندان، دیوید روزنباو، لانیون گانگ و کوری آدام پاتس برای آزمودن ظرفیت اهمال‌کاری انسان، آزمایشی انجام دادند. آن‌ها در این آزمایش ۲۷ دانشجو را به مسیری بردند که در آن دو سطل پلاستیکی زردرنگ پُر از سکه قرار داشت. یکی از سطل‌ها نزدیک شرکت‌کنندگان بود و سطل دیگر دورتر از آن‌ها و تقریباً در انتهای مسیر قرار داشت. آن‌ها از شرکت‌کنندگان می‌خواستند که یکی از سطل‌ها را انتخاب کنند، هرکدام که راحت‌تر به‌نظر می‌رسید، و آن‌را به انتهای مسیر برسانند. دانشمندان در کمال تعجب متوجه شدند که اکثر شرکت‌کنندگان سطلی را انتخاب کردند که به آن‌ها نزدیک‌تر و از خط پایان دورتر بود. یعنی آن‌ها انتخاب کردند که سطل را مسافتی طولانی‌تر با خودشان حمل کنند. اکثر شرکت‌کنندگان در پرسشنامه‌ای که بعداً به آن‌ها داده شد با بیان‌هایی متفاوت گفتند: «می‌خواستم هرچه سریع‌تر کار را تمام کنم.» بسیاری از ما همین کار را می‌کنیم. ما انتخاب‌هایی می‌کنیم که به‌جای موفقیتی بلندمدت، ما را به بُردی کوتاه‌مدت می‌رسانند.
lady_lawyer
مارک لیبرمن زبان‌شناس دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «وقتی حرف کسی را می‌شنویم، همیشه حداقل بخشی از آن تصورات خودمان است.» ا
Anahid
معنا و مفهوم زندگی مانند پاسخ معما یا جایزهٔ شکار گنج نیست که ناگهان به آن برسید. معنا چیزی است که باید در زندگی‌تان ایجادش کنید.
lady_lawyer
لازمهٔ نوآوری این است که جهان را از منظری جدید ببینید، پیش‌فرض‌ها را به مبارزه بطلبید و موقعیت‌ها را دوباره چهارچوب‌بندی کنید و ایده‌ها و دستورالعمل‌های ناهمگون را به هم ربط بدهید
zoli
مهم‌ترین بخش رهبری، تسلط بر روان خودتان است... چند نفر از شما، شنیدن صدایی را در سرتان تجربه کرده‌اید که به‌نظر می‌رسد صدای خودتان است اما به شما می‌گوید که دارید کارتان را اشتباه انجام می‌دهید؟ صدایی وجود دارد که باعث می‌شود به خودتان شک کنید و به‌سادگی ممکن است که این صدا را با صدای خودتان اشتباه بگیرید، چراکه با لحن خودتان صحبت می‌کند، اما واقعاً این‌طور نیست. انگار یک هم‌اتاقیِ قضاوتگر در ذهن‌تان زندگی می‌کند. حالا که من به این موضوع اشاره کردم، متوجهش خواهید شد... من بسیار مراقبه کرده‌ام و هنوز هم این صدا را می‌شنوم؛ اما تفاوتش این است که حالا رابطه‌ای جدید با آن صدا دارم. من آن صدا را می‌شنوم و به او می‌گویم: «ممنونم، واقعاً متشکرم که سعی داری کمک کنی. می‌توانی در سرم این‌طرف و آن‌طرف بروی، هیچ عیبی ندارد. پاهایت را دراز کن و راحت باش، اما این صدا من نیستم و تصمیم‌هایم را از جای دیگری می‌گیرم.» این‌گونه در برابر وحشت مقابله می‌کنم و حتی وقتی آن صداها دوباره می‌آیند و به من می‌گویند «وای داری به کارت گند می‌زنی که!» به ایستادگی ادامه می‌دهم.
zoli
هنری فورد می‌گوید، «موانع همان چیزهای ترسناکی هستند که وقتی از هدف‌تان چشم برمی‌دارید، می‌بینید».
Anahid
اگر همیشه همه با ایده‌های‌تان موافقت کنند، هیچ‌وقت متوجه نخواهید شد که چقدر آن‌ها را باور دارید و نمی‌فهمید که به‌خاطر خودتان آن‌ها را دنبال می‌کنید یا به‌خاطر کسی دیگر. تأیید همگانی نشان می‌دهد که احتمالاً یا به‌اندازهٔ کافی کوشش نکرده‌اید یا به‌دنبال انتقادهای هدف‌دار نبوده‌اید.
zoli
«بخشی از فهم ما از آن‌چه با گوش‌های‌مان می‌شنویم، حاصل می‌شود؛ اما بخش دیگرش، ناشی از انتظارات مغزمان است.» ما هر روز کارهای دیگران را در چهارچوبی قرار می‌دهیم و تفسیرشان می‌کنیم و اغلب هم در اشتباه هستیم.
zoli

حجم

۵۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۵۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان