دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو با صدای زن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

دانلود و خرید کتاب صوتی شازده کوچولو

مترجم:م کاشیگر
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۸۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

شازده کوچولو داستانی به قلم آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های قرن بیستم در جهان است که به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده است. باید خاطرنشان ساخت این کتاب در سال ۲۰۰۷ به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

اکنون کتاب صوتی شازده کوچولو به کارگردانی آرمان سلطان‌زاده و با صدای بهنوش فرهودی و جمعی از گویندگان، در دسترس شما قرار داد.

خلاصه کتاب صوتی شازده کوچولو

یکی از قهرمان‌های اصلی داستان، خلبانی است که هواپیمایش دچار نقص فنی می‌شود و در صحرای بزرگ آفریقا فرود اضطراری می‌کند. خلبان در این صحرا با پسربچه‌ای آشنا می‌شود که از اخترکی دوردست با هدف کشف سرزمین‌های جدید آمده و حالا گذرش به زمین افتاده است. پسرک یا همان شازده کوچولو از سفر خود و اخترک‌هایی که دیده و ماجراهایی که پشت سر گذاشته تعریف می‌کند. شازده کوچولو در اخترک خود گل سرخی دارد که دل در گرو او بسته است. این داستان بهانه‌ای است تا سنت اگزوپری، به بیان نگاه و فلسفه خود درخصوص زندگی و عشق بپردازد.

درباره آنتوان دو سنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری نویسنده و خلبان اهل فرانسه در سال ۱۹۰۰ میلادی متولد شد. اگزوپری تا قبل از جنگ جهانی دوم، خلبان تجاری موفقی بود؛ او با آغاز جنگ به نیروی هوایی فرانسه آزاد در شمال آفریقا پیوست. در ماه ژوئیه ۱۹۴۴ هواپیمای او در یک پرواز شناسایی بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد و احتمالا در همان زمان کشته شد.

اگزوپری موفقیت‌های قابل توجهی را در نویسندگی از آن خود کرده است، از جمله آنکه جوایز ادبی معتبر فرانسه و همچنین جایزه کتاب ملی آمریکا را از آن خود کرده است. البته باید خاطرنشان ساخت بیشتر شهرت او به واسطه کتاب شازده کوچولو و نوشته‌های تغزلی او با عنوان زمین انسان‌ها و پرواز شبانه، رقم خورده است.

کتاب‌های مشابه

اگر این اثر را دوست داشتید، احتمالا از مطالعه این عناوین نیز لذت خواهید برد: «پسرک موش کور روباه و اسب»، «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» و «لافکادیو».

جملاتی از کتاب صوتی شازده کوچولو

روباه گفت: سلام!

شازده کوچولو سربرگرداند و کسی را ندید؛ ولی مودبانه جواب سلام داد.

صدا گفت: من اینجا هستم، زیر درخت سیب...

شازده کوچولو گفت: تو کی هستی؟ چه خوشگلی! بیا با من بازی کن. من آنقدر غصه به دل دارم که نگو...

روباه گفت: من نمی‌توانم با تو بازی کنم. مرا اهلی نکرده‌اند.

شازده کوچولو آهی کشید و گفت: ببخش! اما پس از کمی تامل پرسید: اهلی کردن یعنی چی؟

روباه گفت: تو اهل اینجا نیستی. پی چی می گردی؟

شازده کوچولو گفت: من پی آدم‌ها می گردم. اهلی کردن یعنی چی؟

روباه گفت: آدمها تفنگ دارند و شکار می‌کنند. این کارشان آزاردهنده است. مرغ هم پرورش می‌دهند و تنها فایده‌شان همین است. تو پی مرغ می‌گردی؟

شازده کوچولو گفت: نه، من پی دوست می‌گردم. نگفتی اهلی کردن یعنی چی؟

روباه گفت: "اهلی کردن" چیز بسیار فراموش شده‌ایست. یعنی "علاقه ایجاد کردن"

شازده کوچولو گفت: علاقه ایجاد کردن؟

روباه گفت: البته. تو برای من هنوز پسر بچه‌ای بیش نیستی؛ مثل صدها هزار پسر بچه‌ی دیگر و من نیازی به تو ندارم. تو هم نیازی به من نداری. من نیز برای تو روباهی هستم شبیه به صدها هزار روباه دیگر. ولی تو اگر مرا اهلی کنی هر دو به هم نیازمند خواهیم شد. تو برای من در عالم همتا نخواهی داشت و من برای تو در دنیا یگانه خواهم بود.

شازده کوچولو گفت: کم کم دارم می‌فهمم... گلی هست... و من گمان می‌کنم که آن گل مرا اهلی کرده است.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

Nik
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

بسیار اموزنده است و انتوان دو سنت ادمی فوق العاده بوده که این داستان به ذهنش رسیده. باید درک عمیقی داشته باشی ودر کتاب تعمق کنی،ان وقت یه عالمه چیز میتونی از داخلش استخراج کنی وبفهمی. درهر دوره از زندگی

- بیشتر
کاربر ۱۴۵۲۸۸۶
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

این کتاب یکی از بهترین کتاب های جهان به شمار میره.بعضیا درست درکش نمی کنن و فکر می کنن که کتاب جالبی نیست.اگه همونطور که گفت با قلبمون بهش نگاه کنیم.شاید زندگیمونو تغیر بده.من حتی کارتونش رو هم توصیه میکنم

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

مهاجرت از کودکی به بزرگ‌سالی در سطرهای آغازین کتاب «شازده کوچولو» با این جمله «آدم بزرگ‌ها هیچ وقت نمی‌توانند تنهایی از چیزی سر دربیاورند و بچه‌ها هم نمی‌توانند همیشه همه چیز را برایشان توضیح بدهند.» به دوران کودکی خود سقوط می‌کنیم

- بیشتر
vida
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

عالی

Roxana
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

عالیییییییییی

پارسی فول
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

عالی

فاطمه ‌و‌فرانک
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

عالی

sajiw
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

(آدمی که گذاشته اند اهلی اش کنند باید خطر گریه را هم بپذیرد). خیلی خیلی حس خوبی داره❤

me
۱۳۹۸/۱۰/۰۷

وای خدای من چقدر صداها خوب بودند مشتاق شدم دوباره با این صداها گوش کنم.. دمشون گرم. هرچند من از کتاب شازده کوچولو خوشم نمیاد ولی گوینده هاش واقعا عالین هر سه تا نمونه خیلی خوب بودن وییییی😄💕

farzad.69
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

عالی پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید😍♥️♥️♦️♦️

زمان

۲ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۹۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۹۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۷,۰۰۰
۶۰,۹۰۰
۳۰%
تومان