دانلود و خرید کتاب حافظه نامحدود کوین هورسلی ترجمه اصغر فرمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هورسلی

کتاب حافظه نامحدود

نویسنده:کوین هورسلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۵۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حافظه نامحدود

استاد بزرگ بین المللی حافظه، کوین هورسلی در کتاب حافظه نامحدود به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از استراتژی‌های پیشرفته سریع‌تر بیاموزید، بیشتر به یاد آورید و پربارتر باشید.

اگر می‌توانستید خیلی راحت، سریع و مفید همه چیز را یاد بگیرید و به یاد آورید، زندگی‌تان چه شکلی می‌شد؟ به آن فکر کنید.

درباره کتاب حافظه نامحدود

کوین هورسلی در کتاب حافظه نامحدود مجموعه‌ای از مهارت‌های موثر در تقویت حافظه را معرفی کرده است که به شما کمک می‌کنند کنترل یادگیری و همه زندگی‌تان را به دست بگیرید. با روش‌های بسیاری، از قدیم و امروز، آشنا می‌شوید که از برترین ذهن‌های جهان در حیطه‌های افزایش سرعت یادگیری و رشد حافظه الگوبرداری کرده‌اند.

این کتاب راهنمای بی‌نظیر به شما راه‌های پرورش حافظه را نشان خواهد داد تا ذهنی چابک‌تر و آماده‌تر داشته باشید. در این کتاب روش‌هایی خواهید آموخت که بتوانید حجم زیادی از اطلاعات را به یاد بسپارید و در زندگی شخصی و کاریتان بر دیگران برتری داشته باشید.

خواندن کتاب حافظه نامحدود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر نیاز دارید تا حافظه‌تان را تقویت کنید، اگر کاری دارید که باید حجم زیادی از اطلاعات را در ذهن خود ذخیره داشته باشید مهم‌تر از همه اگر می‌خواهید با یک حافظه قوی کنترل زندگی خودتان را بیشتر به دست بگیرید می‌توانید از راهنمایی های استاد کوین هورسلی در این کتاب استفاده کنید.

جملاتی از کتاب حافظه نامحدود

تصور کنید زمین ۱ و زمین ۲ داریم. این دو سیاره از هر نظر شبیه به هم‌اند؛ اما... با ابعاد متفاوت.

آقای الف روی زمین ۱ زندگی می‌کند و آقای ب روی زمین ۲.

آن‌ها شبیه به هم‌اند، همانند هم حرف می‌زنند، در محیطی یکسان زندگی می‌کنند، تحصیلاتشان یکی است و حتی مغز و سیستم عصبی‌شان نیز مانند هم است. همه چیز شبیه است، فقط یک چیز است که آن دو را از هم متمایز می‌کند.

باور آقای الف این است که حافظه‌اش افتضاح است و همیشه به بقیه می‌گوید: «حواس من همیشه پرت است؛ مثل کانگورویی که مدام به این‌سو و آن‌سو می‌پرد. همیشه همه چیز را فراموش می‌کنم. حافظه‌ام در یادآوری نام‌ها افتضاح است. حافظه‌ام هر روز بدتر می‌شود. حافظه‌ام پر است. حافظه‌ام مثل آبکش است. من خنگم. مغزم پر می‌شود ـ پس این همه چیز یاد نگیر!»

درباره کوین هورسلی

بیش از سال است که کوین هورسلی ذهن، حافظه و ظرفیت آن‌ها را تحلیل می‌کند. او از معدود افرادی در سراسر جهان است که عنوان «استاد بزرگ بین‌المللی حافظه» را از آن خود کرده است. او مدال‌آور قهرمانی جهان حافظه است و دوبار رکورد جهانی آزمون‌های حافظه اورست را گرفته است. کوین چهار کتاب نوشته و با همکاری مؤسسه بازی‌های جدی در پردیس دانشگاه شمال غربی وال، بازی رومیزی زمان‌ها را طراحی کرده است.

کوین سخنران بین‌المللی است و به سازمان‌ها در ارتقای یادگیری، انگیزه، خلاقیت و تفکر کمک می‌کند.

فهرست کتاب حافظه نامحدود

پیشگفتار

فصل ۱. معرفی

بخش اول. تمرکز

فصل ۲. عذر می‌خواهم

فصل ۳. هرگز دروغ را باور نکنید

فصل ۴. همین حالا، همین‌جا باشید

بخش دوم. خلق کنید و ربط دهید

فصل ۵. به اطلاعات جان دهید

فصل ۶. از خودروتان برای یادآوری استفاده کنید

فصل ۷. از بدنتان برای یادآوری استفاده کنید

فصل ۸. اطلاعات را به گیره آویزان کنید

فصل ۹. اول از همه

فصل ۱۰. پیوند فکرها

فصل ۱۱. نام‌ها را به یاد بسپارید

فصل ۱۲. به‌یادسپاری عددها

فصل ۱۳. هنر در حافظه

فصل ۱۴. استفاده از این روش‌ها

بخش سوم. تداوم استفاده

فصل ۱۵. انضباط نفس

فصل ۱۶. آن را مرور کنید تا چیزی جدید خلق کنید

درباره نویسنده

یادداشت‌ها

بخشی از کتاب

همهٔ ما استعداد داریم، استعداد فکرکردن به تفکرمان. می‌توانید فکرتان را متمرکز کنید تا هر حوزه‌ای از زندگی‌تان را ارتقا دهید، شمایید که تعیین می‌کنید باید چه‌کار کنید. می‌توانید هم‌چنان اجازه دهید محیط توجه شما را مختل کند یا تصمیم بگیرید که به آن جهت دهید.

خیلی‌ها اعتقاد دارند تمرکز استعدادی است که برخی با آن به دنیا می‌آیند. بگذارید مثالی بزنم: به نظر شما عضله‌های ورزیدهٔ بازو چیزی است که با آن به دنیا می‌آییم؟ البته که نه، چون ساعت‌ها تمرین در باشگاه لازم است تا به آن عضله‌ها برسیم؛ اما هنوز هم بسیاری فکر می‌کنند توجه و تمرکز چیزی است که عده‌ای دارند و عده‌ای نه. تمرکز مانند هرچیز دیگری در زندگی، تمرین می‌خواهد.

تمرکز از انتخاب‌های ریز و متعددی تشکیل شده است که باید مدام تمرین شوند. پژوهش در زمینهٔ مغز هر روز به ما می‌گوید که با یادگیری هرچیز جدید، مغز پیوسته تغییر می‌کند. افرادی که توجهشان را محدود می‌کنند، هنوز هم از مدل «مغزمان نمی‌تواند تغییر کند» پیروی می‌کنند. می‌دانیم که تمرکز را می‌شود و باید ارتقا داد. همه آنچه برای کنترل ذهن جهنده و پرنده‌تان لازم دارید، در درونتان است و می‌توانید قدرت‌تان را بازگردانید.

فرد عادی توجه و تمرکز خود را روزانه چنین تربیت می‌کند: صبح از خواب بلند می‌شود، نه در آرامش بلکه با زنگ ساعت یا صدای بلند موسیقی. گوشی خود را بررسی می‌کند تا ببیند پیام آمده است یا نه. بعد هم مستقیم از تخت زیر دوش می‌رود و به هزارویک چیز فکر می‌کند که باید نگرانشان باشد یا آن روز انجامشان دهد. متأسفانه به خودش فرصت کافی برای آماده‌شدن نمی‌دهد و فقط می‌تواند صبحانه مختصر و ناسالمی بخورد و معده‌اش را با چای پر کند. سوار خودرو می‌شود، رادیو را روشن می‌کند، تلفن‌هایش را می‌زند و حتی تلاش می‌کند در ترافیک پیام‌هایی هم بفرستد. عصبانی می‌شود و حوصله‌اش از ترافیک سر می‌رود؛ اما ترافیک همین‌جاست و تغییری هم نخواهد کرد؛ اما هنوز هم فکر می‌کند باید عوض شود. درواقع ما همیشه نگرانیم و به میلیون‌ها چیزی فکر می‌کنیم که لازم نیست تا زمان انجامشان به آن‌ها فکر کرد؛ اما اجازه می‌دهیم توجهمان به هر سمتی کشیده شود.

اگر توجه شما قهرمان المپیک بود، آیا می‌توانست وارد رقابت شود؟ دلیل اینکه توجه و تمرکز ما عالی نیست این است که تمرینش نداده‌ایم. همیشه ذهنمان را از این کانال به آن کانال تغییر می‌دهیم بدون آنکه زمان زیادی برای هرکدام صرف کنیم. تقریباً در همه کارهایی که می‌کنیم، نصف توجه لازم داریم. ما در توهم پرمشغله‌بودن زندگی و تصور می‌کنیم «سرشلوغی» با «مشغله» یکی است. سرشلوغی گاهی همان به‌عقب‌انداختن کارهاست که فقط سر و شکلش را عوض کرده است. سرشلوغی ممکن است به شما حس خوبی بدهد و فکر کنید روز بسیار مفید و پرباری داشتید؛ اما به عقب که نگاه می‌کنید، درمی‌یابید کار باارزشی نکرده‌اید. ما داریم ذهنمان را تمرین می‌دهیم که توجه مداوم نصفه و نیمه داشته باشد و توجهمان دارد تکه‌پاره می‌شود.

تمرین‌دادن تمرکز آن‌قدرها هم سخت نیست. فقط باید یاد بگیرید آرام‌تر باشید و لحظه را دریابید. باید یاد بگیرید همین حالا همین‌جا باشید. وقتی سر کارید، سر کار باشید و وقتی خانه‌اید، خانه باشید. فیثاغورس می‌گوید: «یاد بگیرید سکوت کنید. بگذارید ذهنتان گوش بدهد و جذب کند.»

ما ذهنمان را پر از انواع کشمکش می‌کنیم و همین کار لحظه را از ما می‌گیرد. تابه‌حال شده است با کسی در خانه دعوایتان شود و بعد سر کار بروید و تمام روز تمرکزتان را از دست بدهید؟ کشمکش ذهنتان را به هزار جهت می‌کشاند؛ وقتی ذهنتان را پر از کشمکش می‌کنید، ذهنتان همه جا می‌رود. کشمکش نقطه مقابل تمرکز است.

وقتی آرامش دارید، از لحظه لذت می‌برید و ذهنتان مانند اشعه لیزر می‌شود. آرامش و تمرکز عین هم‌اند.

برای حذف کشمکش و ایجاد آرامش بیشتر در ذهنتان، باید روی چهار زمینه تأکید و توجه داشته باشید:

۱. کنترل صدای درونتان را به دست بگیرید. آیا صدایی در سرتان دارید که مدام با شما حرف می‌زند؟ اگر مطمئن نیستید، احتمالاً همین حالا از خودتان می‌پرسید: «آیا صدایی در سرم دارم، یا ندارم؟» همه ما آن صدا را داریم که تأثیر بسیاری هم بر تمرکز و کل زندگی ما دارد. همیشه دارید با خودتان حرف می‌زنید؛ اما مشکل اینجاست که همیشه اشتباه‌هایتان را می‌بینید. از حالا تلاش کنید کارهای درست‌تان را ببینید.

امروز کجا و چطور تمرکز خوبی داشتید؟ در چه زمینه‌هایی دیگری از زندگی نباید خودتان را سرزنش کنید؟

صدای درون شما می‌تواند به شما یاد بدهد، پس تلاش کنید به‌خوبی به خودتان آموزش دهید. مرکز توجه و کنترل شماست که به شما کمک می‌کند دنیا را بفهمید. با صداهای غلط هم‌صدا نشوید؛ همه کشمکش و تنفری که از خود در سرتان دارید، فقط کار همان صداست... پس فکرتان را عوض کنید. آیه که نازل نشده است. یادتان باشد، اگر به خودتان نظر منفی داشته باشید، اتفاق‌های منفی هم برای‌تان می‌افتد.

۲. چند کار را با هم انجام ندهید. وقتی چندکار را با هم انجام می‌دهیم، تمرکزمان را نابود می‌کنیم و آرامش لحظه را از خودمان می‌گیریم. چندکاره‌بودن افسانه‌ای بیش نیست!

اگر به شکار شیر ماده در حیات وحش نگاه کنید، می‌بینید فقط روی یک شکار تمرکز می‌کند و هیچ‌وقت بر دو شکار تمرکز نمی‌کند ـ چون می‌داند احتمال اینکه هر دو را از دست بدهد، زیاد است. فکرش یک جاست و هر کاری می‌کند که به همان یک هدفش برسد. در سیرک وقتی شیرها را تربیت می‌کنند، یک صندلی جلوی صورتشان می‌گذارند تا رفتارشان را کنترل کنند. این کار شیر را گیج می‌کند و تمرکزش را می‌گیرد. حالا باید روی چهار پایهٔ صندلی تمرکز کند و در دام گرفتار می‌شود. ما انسان‌ها هم همین هستیم. مغز ما هربار می‌تواند فقط بر یک موضوع تمرکز کند. وقتی چند کار می‌کنید، درواقع بین کارها در رفت‌وآمدید، همیشه نیمی از توجهتان را صرف هر کار می‌کنید و نتیجه هم چندان کارآ نیست. ما در هر لحظه نمی‌توانیم بیش از یک کار را درست انجام دهیم. انجام هم‌زمان چند کار یکی از مخرب‌ترین باورهای اشتباه است.

نظرات کاربران

آسمان
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

به عقیده کتاب،۴ عنصر باعث موفقیت میشه: تمرکز،تخیل،تطابق و تداوم. در قسمت تمرکز،توصیه میکنه به اینکه صدایی که در سرمون مدام منفی بافی میکنه رو کنترل، جهت دهی و هدایتش کنیم.صداهایی از قبیل اینکه "من حافظه خوبی ندارم، من نمیتونم و...(منظور

- بیشتر
YasmineGh
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

این کتاب تماماً براساس شیوه ی کدینگ نوشته شده. یعنی شما برای به خاطر سپردن اطلاعات یک رمز برای اون در نظر بگیرین. اوایل که این شیوه اومد خیلی سر و صدا کرد چون هم جذاب بود هم به ظاهر

- بیشتر
dr.niki
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

اول: نکات خود کتاب بسیار خوب و کاربردی بود. به طوریکه بعد گذشت ده روز من مثالهای کتاب رو بسیار واضح در ذهن دارم نویسنده به مطلبی که نوشته مسلط بوده است. دوم:کتاب بومی سازی نشده بود. یعنی مثالها همانطور به صورت

- بیشتر
حسین
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

چیزی که به شخصه یادگرفتم این هست که خیلی از مطالبی که یاد میگیریم، خیلی دستورالعمل ها، خیلی کتاب های برای مثال روانشناسی یا رشد فردی که می خوانیم، به مرور زمان فراموش می کنیم و بعد فکر می کنیم

- بیشتر
Amin Rostami
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

این کتاب، دفترچه راهنمای حافظه‌ی شماست! اینکه اطلاعات چطور در مغز ثبت میشن و اینکه چطور میشه اطلاعات رو در حافظه بلندمدت موندگار کرد. تکنیک‌ها غالبا نحوه تبدیل اطلاعات به تصویر هستن، حین مطالعه میبینید که مثال‌هایی که خوندین به راحتی توی

- بیشتر
موسوي
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

سلام بزرگوار شمای که یه نمونه از کتاب رو به صورت رایگان گذاشتی تا مطالعه بشه بعد اگه برای خواننده مفید بود بتونه بخره بهتر نبود غیر از مقدمه کمی از مطالب اصلی کتاب رو به عنوان نمونه میزاشتین تا

- بیشتر
narjes
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

این کتاب واقعا خیلی عالیه دید شما را نسبت به خیلی از تفکراتی که در مورد خودتون و ذهنتون دارید عوض میکنه

morvarid
۱۳۹۸/۰۹/۲۱

کتاب فوق العاده ای بود ؛ مثل خیلی از کتابا توضیح اضافی نداده بود ، خط به خط کتاب کارآمد بود. به کسانی که واقعا میخوان تغییر کنن و برای پیشرفت هر کاری میکنن ،شدیدا پیشنهادش میکنم

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

کتابی فوق العاده مفید و پر از تکنیک های کاربردی به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان مطالب به زبان ساده گفته شده و درگیر می کنه خواننده رو با تکنیک هاش 👌🏽

M.H
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

مدتی میشد که این کتاب رو گرفته بودم اما هیچوقت انگیزه کافی برای شروع خواندنش نداشتم تا اینکه امشب خواندم و خیلی افسوس خوردم که چرا زودتر نخواندمش بسیار عالی بود دم نویسنده‌اش واقعا گرم و ممنون از تیم طاقچه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱۰)
البرت هوبارد می‌گوید: «انضباط نفس یعنی توانایی مجبورکردن خودتان به انجام‌دادن کاری که باید انجام دهید در زمانی که باید انجامش دهید، چه حسش را داشته باشید و چه نه.»
morvarid
«هیچ‌وقت نمی‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید، مگر آنکه یکی از کارهایی را تغییر دهید که هر روز می‌کنید.»
morvarid
«همه ما دوست داریم برنده شویم؛ اما چند نفرمان دوست داریم تمرین کنیم؟» مارک اشپیتز (برنده ۷ مدال طلا در المپیک ۱۹۷۲)
morvarid
«همه فکرهایتان را بر کاری متمرکز کنید که دارید. اشعه خورشید هم نمی‌سوزاند، مگر آنکه متمرکز شود.» الکساندر گراهام‌بل
morvarid
«مغز آدمی عضوی عجیب است، از لحظه تولدتان شروع به کار می‌کند و از کار نمی‌ایستد تا زمانی که بخواهید از جا بلند شوید و سخنرانی کنید.» جرج جِسل
morvarid
«بهترین توصیه‌ای که در موضوع تمرکز به آن رسیده‌ام این است: هر جا هستی، همان جا باش.» جیم ران
morvarid
اگر محدودیت‌هایتان را باور کنید، زندگی‌تان محدود خواهد شد.
morvarid
تصویرهای ذهنی‌تان را غیرمنطقی کنید. خوش بگذرانید و از یادگیری‌تان خاطرات مثبت و اغراق‌آمیز خلق کنید.
آرام
«همه بدبختی‌های انسان از آنجا ناشی می‌شود که دیگر نمی‌تواند برای خودش تنها در یک اتاق آرام بنشیند.»
rezaat98
ما همیشه نگرانیم و به میلیون‌ها چیزی فکر می‌کنیم که لازم نیست تا زمان انجامشان به آن‌ها فکر کرد؛ اما اجازه می‌دهیم توجهمان به هر سمتی کشیده شود.
morvarid

حجم

۳۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان