دانلود و خرید کتاب زبان سیاست ایدریئن بیرد ترجمه محمدرضا اصلانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان سیاست اثر ایدریئن بیرد

کتاب زبان سیاست

معرفی کتاب زبان سیاست

سیاست همچون تمام حوزه‌های فعالیت‌های اجتماعی، اسرار خودش را دارد؛ ایدرپین بیرد برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با این رموز، کتابی را با عنوان زبان سیاست به قلم تحریر درآورده است. دکتر محمدرضا اصلانی، این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است.


درباره کتاب زبان سیاست

کتاب زبان سیاست اثر ایدرپین بیرد مقدمه‌ای برای دانشجویان علوم سیاسی است. بیرد در کتاب پیش رو به تبیین برخی اصول کلی سیاسی پرداخته است. او در فصل نخست کتاب چند برداشت متداول و معمولا منفی از سیاست و سیاست‌مداران را بررسی می‌کند. در فصل دوم استعاره، کنایه و قیاس در گفتمان سیاسی، کندوکاو می‌شود. فصل سوم این کتاب به مبارزات انتخاباتی، شعارها و پوسترها در طول این کارزار اختصاص دارد. در فصل چهارم نیز به بررسی بیانیه‌های سیاسی و گزارش‌های مطبوعاتی پرداخته می‌شود. فصل بعدی کتاب به جنبه‌های مختلف سخنرانی و بیانیه‌های سیاسی می‌پردازد. در فصل پایانی نیز شیوه‌های پاسخ دادن سیاستمداران به پرسش‌ها در مجلس و هنگام مصاحبه با رسانه‌ها، تحلیل می‌شود.

خواندن کتاب زبان سیاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب زبان سیاست را به علاقمندان، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های علوم سیاسی و زبان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب شروع خوبی برای آشنایی با سیاست است و مطالعه آن برای دانشجویانی که تازه به رشته علوم سیاسی وارد شده‌اند؛ ضروری به‌نظر می‌رسد.

جملاتی از کتاب زبان سیاست

سیاست مانند تمام حوزه‌های فعالیت‌های اجتماعی، رمز خودش را دارد. زبان‌شناسان از این مفهوم برای اشاره به زبان ویژه یک گروه خاص استفاده می‌کنند. در قسمت‌های بعدی این کتاب شاهد تجزیه و تحلیلی جزئی‌تر از برخی جنبه‌های زبانی شامل واژه‌ها، دستور زبان و گفتمان خواهیم بود که از مشخصه‌های مهم فعالیت‌های مختلف سیاسی به‌شمار می‌رود. به هر حال این فصل مقدماتی با نگاه به برخی از متداول‌ترین اصطلاحات و استعاره‌های سیاسی مورد استفاده سیاست‌مداران و مفسران آغاز خواهد شد.

به زبان ساده، واژه‌های کلیدی برای توصیف صف‌آرایی سیاسی افراد یا احزاب‌شان عبارت است از چپ، راست و میانه‌رو. این واژه‌ها در کاربردی کنایه‌ای ریشه در سیاست فرانسه قبل از انقلاب دارد.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب زبان سیاست، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

Taha
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

با سلام دوستان ممنون میشم برای کسایی که هیچ پیش زمینه ای در مورد سیاست ندارن کتابی جامع برای شروع معرفی کنین. با تشکر

محمد مهدی قنبری
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

برای افرادی که تازه کار هستن، خوبه

Elena
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

چیز نویی که نداشت. یک اشکالات فلسفی هم درباره کل ایده هست که مفصله. ولی برای دانشجویان علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاست که بخوان یه کار کلاسی یا کار ارشد با روش تحلیل گفتمان طوری دربیارن راهنمای بدی نیست.

- بیشتر
سينا
۱۳۹۸/۰۹/۰۸

واقعا سیاست یعنی چی کسی میتونه به زبون ساده به من بگه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
چشم شیشه‌ای بگذار و مانند سیاست‌مدار بی‌شرم وانمود کن چیزهایی را می‌بینی که در حقیقت نمی‌بینی.
MTA
«و سیاست خود مُشتی دروغ، تجاهل، حماقت، تنفر و روان‌نژندی است».
MTA
افراد متنفر از سیاست‌مداران «خارج از حوزه سیاست» هستند نشان می‌دهد که آنها صلاحیت اظهارنظر ندارند و تنها سیاست‌مداران حقیقت اعمال خود را می‌دانند.
MTA
هنگامی که پرزیدنت کلینتون به رابطه با چهار بانو طی دوران ریاست جمهوری‌اش متهم شد، به این بحران برچسب «سکس گیت» یا «فورنی گیت» زدند. برچسب دوم چندین لایه زبان‌شناسانه دارد. واژه فورنی گیت بازی آوایی است که واژه fornicate را به معنی زنا کردن در ذهن تداعی می‌کند و صدای واژه (four) به معنی چهار را هم دارد. پسوند (gate) به رسوایی اشاره دارد. پیچیدگی بینامتنیت وقتی بیشتر شد که هم‌زمان این تیتر زده شد: «همه بانوان رئیس‌جمهور». درباره رسوایی واترگیت فیلم معروفی به نام «همه مردان رئیس‌جمهور» ساخته شد. بنابراین ارتباط بین واترگیت و هر نوع رسوایی با ایجاد بازی زبانی بین عنوانِ فیلمی درباره رسوایی، از این هم یک مرحله جلوتر رفت.
esrafil aslani
اگر گروه‌های فشاری که در پی سیاسی کردن موضوعی هستند، در بالا بردن سطح آگاهی مردم موفق شوند، سیاست‌مداران حرفه‌ای به سرعت این موضوع را به فهرست دغدغه‌های خود می‌افزایند.
سبا

حجم

۴۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۴۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان