دانلود و خرید کتاب فلسفه‌ی عشق اروینگ سینگر ترجمه میثم محمدامینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه‌ی عشق اثر اروینگ سینگر

کتاب فلسفه‌ی عشق

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فلسفه‌ی عشق

فلسفه عشق کتابی از پرفسور اروینگ سینگر درباره چیستی عشق و تمایل بین دو جنس است. او در این کتابکه چیکده و گزینیشی از اندیشه‌ها و نوشته‌های دیگر او درباره عشق است، به گفته خودش دغدغه‌هایی در این باره را که برایش ارجحیت داشته، آورده است.

سینگر در فلسفه عشق که شیوه‌ای غیر جدلی و خودمانی‌تر از باقی آثارش دارد، چشم‌اندازی کلی درباره عشق می‌دهد. مطالب این کتاب از دل مصاحبه‌هایی بیرون آمده که او با یک تهیه‌کننده رادیو داشته است برای همین سبکی بی‌تکلف و غیررسمی دارد.

خواندن کتاب فلسفه عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به فلسفه به ویژه فلسفه عشق، زیبایی‌شناسی و روابط انسانی را به خواندن فلسفه عشق دعوت می‌کنیم.

جملاتی از کتاب فلسفه‌ی عشق

اگر به سراغ اگزیستانسیالیسمِ قرن بیستم برویم، می‌بینیم که ژان‌پل سارتر تأثیرگذارترین فیلسوف عشق در این مکتب فلسفی است. سارتر در نوشته‌های نخستینش دیدگاهی منفی نسبت به روابط عاطفی داشت، اما در کارهای آخر نگاهش تا حدودی مثبت‌تر است. سارتر سه دورهٔ فکری داشت، که نخستین آن‌ها در هستی و نیستی عرضه شده است. در این کتاب او از عشق و رابطهٔ جنسی به عنوان چیزهای پوچ و بیهوده سخن می‌گوید. می‌گوید "انسان پوچ است". یک دلیل که در دفاع از این ادعای خود بیان می‌کند این واقعیت است که انسان‌ها می‌خواهند کسی که با آن‌ها چونان سرچشمهٔ مطلق معناداری و اهمیت رفتار می‌کند عاشقشان باشد. عاشق از طریق این وجه از پذیرش به نحوی مالکیت طرف مقابل را در اختیار می‌گیرد. به عقیدهٔ سارتر، همین مسئله به‌تنهایی ناگزیر علت اصطکاک احساسی خواهد شد. در تمام نوشته‌های او به این اندیشهٔ تعارض میان اشخاص برمی‌خورید، که از نظر او ویژگی ذاتیِ طبیعت ما است. او در اواخر عمر خود در جایی گفته بود "چیزی که در زندگی‌ام بیش از هر چیز شناخته‌ام تعارض است، و این واقعیت که تعارض در روابط انسان امری اساسی است".

سارتر فراتر از هر چیز معتقد است که این کشمکشِ اجتناب‌ناپذیر همواره در تار و پودِ ساختارِ روابطِ نزدیک و جنسی و عاشقانه تنیده شده است.

نظرات کاربران

محمود
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

کتابی در «صد و سی» صفحه با قریب به پانزده فصل، که بیشتر اینگونه به نظر می‌رسد چکیده‌ای از مجموعه فعالیت‌های نویسنده در این زمینه(فلسفه عشق) باشد. هر فصل به صورت بسیار اجمالی به شرح و تفسیر بعضی نقطه نظرات

- بیشتر
maryam_z
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

این کتاب در بهترین حالت ممکن، یه سری سرنخ به شما میده که به صورت مستقل می تونید تحقیق خودتون رو درباره ی فلسفه ی عشق ادامه بدید. علتش هم اینه که نویسنده ی تنبل ما در وهله ی اول

- بیشتر
farima dastyar
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

من این کتاب را برای تکمیل طرح درس کارگاه آموزشی جدیدم با عنوان "تاریخ عشق" تهیه کردم. متن ترجمه روان و خوش‌خوان است. اگر از پیش با دیدگاه‌های مؤلف و برجسته در حوزه روان‌شناسی و فلسفه عشق آشنا هستید، این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
شخصیت و شخص بودنِ ما با یکی شدن سازگار نیست؛ ما نمی‌توانیم با دیگری یکی شویم.
Harmony
مردان و زنان بر اثر میل به یکی شدن -و این احساسی است که برای برخی افراد جذابیت بسیار دارد- وجود خود را از جهتی وارونه و غیرواقعی جلوه می‌دهند. همین به‌تنهایی این تردید را توجیه می‌کند که عشق هرگز بتواند به یکی شدنِ واقعی بینجامد. نوعی رمانتیسم هست که می‌گوید در وجود هرکس عطشی برای رسیدن به چنین وحدتی وجود دارد. من بدون این‌که کثرت این‌گونه احساس‌ها را منکر شوم، ادعا می‌کنم که دلایل خوبی وجود ندارد که بخواهیم تصور کنیم همین عطش ویژگی مشخصهٔ همهٔ شکل‌های دلبستگی رمانتیک است، و اطمینان دارم که در هیچ نمونهٔ واقعی‌ای از رابطهٔ عاشقانه، این عطش سیراب نمی‌شود.
sajii
دیویی عقیده داشت زندگی خوب همانند کوهنوردی و رفتن از یک رشته‌کوه به رشته‌کوه دیگر است، و هنگامی که دیگر هیچ رشته‌کوهی باقی نمانَد، زمان مردن است.
پویا پانا
در جمهوری -که شاید بزرگ‌ترین اثر در فلسفهٔ غرب یا دست‌کم یکی از چند کتاب مهم فلسفهٔ غرب باشد- نیز از رابطهٔ جنسی و عشق طوری سخن گفته می‌شود که فراتر از نظرات بیان‌شده در ضیافت و فایدروس و حتی قوانین است. افلاطون در جمهوری مدعی می‌شود که ما همه طوری طراحی شده‌ایم که در پی خیر و نیکی باشیم. و هنگامی که عاشق می‌شویم، از تن به عنوان وسیله‌ای در خدمت نیروهای غریزی و میل به تولید مثل استفاده می‌شود. این‌ها همان چیزی است که فروید کشش‌های لیبیدویی به عشقبازی با جنس مخالف و آمیزش جنسی می‌خواند. از نظر افلاطون، این امر خوب و طبیعی است اما هدف غایی بشریت نیست. هدفْ فراتر رفتن از خواسته‌های تن به منظور جست‌وجوی نیکی است، چون یگانه راهی است که انسان‌ها از طریق آن می‌توانند وجود معنوی و روحانی خود را شکوفا سازند و در زندگی به چیزی دست یابند که ارزشمند و به‌راستی زیبا است.
sajii
روسو با این‌که عقاید پیوریتانیِ سفت و سختی داشت، به ترویج ستایش و بزرگداشتِ احساسات و طیف متنوعی از اندیشه‌ها دربارهٔ عشق که رنگ و بوی احساسی داشتند کمک کرد. این رویکرد ویژگی نوعیِ بخش عمده‌ای از رمانتیسم است. بنا بر آن، می‌توانید عاشقی واقعی باشید، حتی اگر هیچ‌گاه با کسی رابطهٔ جنسی نداشته باشید، یا اگر هرگز با معشوقتان ازدواج نکنید، بلکه فقط در رؤیای گنگ و مبهم یگانگی باشید که ویژگی معمولِ نخستین مراحل بلوغ فردی است.
mehrnaz
خوب است اشاره کنیم که در بسیاری از ازدواج‌ها -و از جمله ازدواج‌های موفق- زوج‌ها به طریقی مرحلهٔ شور و اشتیاق شدید را از سر می‌گذرانند و با این حال می‌توانند به نوعی از عشق برسند که حاصل گذر کردن از آن دوره‌های پرشور گذشته است. به یاد داشته باشید که در کل مدت زندگی، تغییراتِ فیزیولوژیک بسیاری در بدن رخ می‌دهد. در میزان هورمون‌ها تغییراتی به وجود می‌آید، قدرت و ضعف بدن تغییر می‌کند، یا اگر بدن واقعاً ضعیف‌تر نشود کارهایی که توانایی انجام آن‌ها را دارد تغییر می‌کند؛‌ تحولات فکری و عقلی در انسان پدید می‌آید، پیشرفت قوای ذهنی یا تغییر در جهت عکس رخ می‌دهد؛ و البته سیرِ وقایع روزانه هم هست که بر رابطهٔ ازدواج اثرگذار است.
MEHRAN
استدلال من این است که اگر در نظر بگیریم که شخص بودن عبارت از چیست و این‌که ما انسان‌ها چه نوع موجودات زنده‌ای هستیم، آنگاه ادعای یکی شدن در مورد انسان‌ها نمی‌تواند درست باشد. ما، به عنوان انسان، و وقتی که می‌کوشیم به دیگری عشق بورزیم، مانند جویبار نیستیم، بلکه افراد متفاوتی هستیم. شخصیت و شخص بودنِ ما با یکی شدن سازگار نیست؛ ما نمی‌توانیم با دیگری یکی شویم. حداکثر اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که چون تصور می‌کنید در حال یکی شدن با دیگری هستید، در نهایت عناصر برسازندهٔ واقعیتِ رابطه‌تان را تحریف کنید و طور دیگری جلوه دهید.
sajii
شوپنهائر با خودکشی هرکس، از جمله کسانی که شاید به دنبال رستگاری باشند یا نباشند، مخالف است. او به کسی که دربارهٔ خودکشی می‌اندیشد می‌گوید: اگر خود را بکشی -فرض کنیم که بسیار تیره‌روز هستی و روزی هنگام قدم زدن در کوه‌ها خود را بر لبهٔ پرتگاهی می‌یابی و احساس می‌کنی که دوست داری خودت را پایین پرت کنی- اگر بر اساس این انگیزهٔ آنی عمل کنی، دقیقاً همان کاری را کرده‌ای که "اراده" از تو می‌خواهد انجام دهی. اما باید "اراده" را شکست دهی و تحت هیچ شرایطی ابلهانه تسلیم آن نشوی.
niloufar.dh
شوپنهائر اگر انتقاد نیچه را می‌شنید، در پاسخ احتمالاً می‌گفت بدبین بودن دقیقاً همین شکل است، چون اگر شما بدبین باشید، آنگاه انتظار چندانی از جهان نخواهید داشت و نمی‌کوشید مطابق با آرمان‌های بسیار والا و عالی و انتزاعی اما غیرواقع‌بینانه‌ای که هیچ‌کس نمی‌تواند برآورده سازد زندگی کنید، و در نتیجه به علت ناکامی در رسیدن به آرمان‌هایتان، خود را رنج و عذاب نمی‌دهید. وقتی که می‌فهمید در دستیابی به این‌گونه آرمان‌ها موفق نبوده‌اید، خود را همان‌طور که هستید به‌راحتی می‌پذیرید و می‌کوشید در طول زندگی خود تا جایی که می‌توانید لذت ببرید
niloufar.dh
اما بر پایهٔ دیدگاه‌های شوپنهائر می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که اگر این مرید نصفه و نیمهٔ خود را می‌دید به او می‌گفت "زندگی بسیار تلخ و غمباری داشته‌ای" (که واقعاً نیز همین‌طور بود) "بسیار رنج کشیده‌ای و گاهی دلیلش بیماریِ روان‌تنی بود، اما همهٔ این‌ها نتیجهٔ جست‌وجوی خوش‌بینانهٔ تو در پی آرمان‌های عالی اما بی‌ثمر بوده است".
niloufar.dh

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان