دانلود کتاب صوتی تمرین نیروی حال با صدای نیما رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تمرین نیروی حال اثر فاطمه مشایخی

دانلود و خرید کتاب صوتی تمرین نیروی حال

نویسنده:اکهارت تله
گوینده:نیما رئیسی
امتیاز:
۴.۱از ۱۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تمرین نیروی حال

کتاب صوتی تمرین نیروی حال در واقع نتیجه‌ی کتاب نیروی حال اثر اکهارت تله، نویسنده و معلم معنوی آلمانی است که در سال ۱۹۹۹ به انتشار رسیده است. علت اصلی ترغیب شدن تله به نوشته شدن این کتاب، احتمالا تقاضای طبیعی افرادی بود که کتاب نخست را خوانده بودند و اکنون نیاز به این داشتند که نیروی حال را بیشتر درک و تمرین کنند. کتاب نخست، به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور در حال زندگی کنند و اکهارت تله کتاب تمرین نیروی حال را برای افرادی نوشته است که احتیاج به نوعی راهنما برای تمرین بیشتر این موضوع دارند.

درباره‌ی کتاب صوتی تمرین نیروی حال

برای در حال و لحظه زندگی کردن، نیاز به تمرین و ممارست جدی وجود دارد. درگیری با نفس و صداهای دائمی که در ذهن هر یک از ما می‌پیچد، مرزهایی به قدر کافی قوی هستند که ما را وادار می‌کنند تا بدون زحمت، به اهمیت نیروی حال آگاه شویم. نفس ما به ما اجازه نمی‌دهد به راحتی در حال زندگی کنیم، زیرا زمانی که در حال هستیم، ناخودآگاه در حال از بین بردن و جدا شدن از آن نیز هستیم. این نفس و منیت، سعی در قرار دادن ما در جریان افکار اجباری و غیر قابل اجتناب دارد و زمانی که در حالت تفکر و اندیشیدن هستیم، نمی‌توانیم کاملا در زمان حال زندگی کنیم.

برای رها کردن، دسترسی به لحظه‌ی حال و ماندن در آن، نیاز به راهنمایی داریم که فراتر از ذهن ما باشد. استفاده از کتاب صوتی تمرین نیروی حال و دروازه‌هایی که اکهارت تله در این کتاب صوتی به ما معرفی می‌کند، دسترسی به لحظه‌ی حال و زندگی کردن و ماندن در آن را برای ما راحت‌تر می‌کند. تمرین نیروی حال در اصل ریشه‌یابی خودمان در لحظه‌ی حال، با استفاده از دروازه‌هایی است که تله معرفی می‌کند.

درباره اکهارت تله

اکهارت تله، نویسنده و معلم معنوی آلمانی که در دانشگاه‌های لندن و کمبریج تحصیل کرده است، امروزه به شکلی گسترده به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین و مهم‌ترین معلمان معنوی در سرتاسر جهان شناخته شده است. دیدگاه‌های تله فراتر از هرگونه دین و مذهب خاصی هستند و می‌توانند به تمام انسان‌ها، با هر دیدگاهی کمک کنند. تله با کتاب‌های بین‌المللی بسیار پرفروش خود، یعنی قدرت اکنون و یک زمین جدید -که تاکنون به بیش از ۵۰ زبان در جهان ترجمه شده‌اند- میلیون‌ها نفر را با لذت و آزادی زندگی در لحظه‌ی کنونی آشنا کرده است. نیویورک تایمز تله را به عنوان محبوب‌ترین نویسنده‌ی معنوی در ایالات متحده توصیف کرده است و در سال ۲۰۱۱، واتکینز ریویو او را تاثیرگذارترین فرد معنوی در جهان معرفی کرد.

آموزه‌های عمیق و در عین حال ساده‌ی تله، به افراد بی‌شماری در سرتاسر جهان کمک کرده است تا در زندگی روزمر‌ه‌ی خود حالتی از آرامش درونی و زندگی مفیدتر را تجربه کنند. آموزه‌های او بر اهمیت و قدرت حضور متمرکز و حالت بیداری آگاهی که فراتر از صرفا ایگو و تفکر گفتمانی است، متمرکز است. خود تله این بیداری را گامی اساسی و بزرگ در تکامل انسان می‌داند.

تمرین نیروی حال چگونه صورت می‌پذیرد؟

اکهارت تله در کتاب صوتی تمرین نیروی حال ما را با راهکارهایی آشنا می‌کند که به واسطه‌ی آن‌ها، می‌توانیم در لحظه زندگی کردن را تمرین کنیم. برخی از این راهکارها عبارت‌اند از:

۱- چند نفس عمیق و متمرکز بکشید.

۲- سعی کنید دستان خود و انرژی میان آن‌ها را احساس کنید.

۳- سعی کنید تمام بدن خود را احساس کنید. احساس کردن دستانتان ممکن است در ابتدا راحت‌تر از احساس کردن کل بدن باشد. زمانی که موفق به انجام این کار شدید، سعی کنید بدن خود را احساس کنید، بدن خود را اسکن کنید و انرژی را درون آن احساس کنید. می‌توانید این کار را بخش‌بخش انجام دهید و سپس، سعی کنید تمام بدن خود را یک‌جا احساس کنید.

۴- سعی کنید به سکوت اطراف خود گوش کنید. همیشه بعدی از سکوت اطراف شما خواهد بود؛ به آن گوش کنید. این کار تمرکز شما را از فکر کردن، به زمان حال تغییر می‌دهد.

۵- همه‌چیز را همان گونه که هست، بپذیرید. لحظه‌ی حال، همان گونه است که می‌بینید. خود را در زمان حال غوطه‌ور کنید. فکر، ارزیابی و قضاوت نکنید.

۶- سعی کنید ذهن خود را مشاهده کنید. برای فرا رسیدن فکر بعدی، صبر کنید. ذهن خود را شبیه به یک لانه‌ی خرگوش ببینید. اگر فکری به ذهن شما خطور کرد، سعی کنید آن را نادیده بگیرید. به زمان حال بازگردید و در انتظار فکر بعدی باشید. این یک تمرین قدرتمند و مفید است که به شما اجازه می‌دهد مدت بیشتری را در زمان حال سپری کنید.

تمرین نیروی حال را چه انتشاراتی منتشر کرده‌اند؟

تمرین نیروی حال تاکنون توسط انتشارات کلک آزادگان (با ترجمه‌ی فرناز فرود) و انتشارات کتاب کوچه (با ترجمه‌ی فاطمه مشایخی) منتشر شده است. همچنین اگر به کتاب‌های صوتی علاقه دارید، می‌توانید از نسخه‌های صوتی این کتاب که به گویندگی مجید حمیدا و نیما رئیسی در دسترس است، استفاده کنید.

چرا باید کتاب صوتی تمرین نیروی حال را بشنویم؟

اهمیت نیروی حال در آن است که به ما کمک می‌کند خودمان و ذهنمان را بهتر بشناسیم و از هجوم افکاری که در برابر آن‌ها کنتری نداریم، جلوگیری کنیم. تمام این مسائل، موجب می‌شوند که ما از زندگی خود لذت بیشتری ببریم و بتوانیم اهداف خود را بهتر مدیریت کنیم و برای رسیدن به آن‌ها قدم برداریم.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید بیشتر در لحظه زندگی کنید و همچنین تمرین‌هایی را در این راستا انجام دهید، کتاب صوتی تمرین نیروی حال می‌تواند برای شما مناسب باشد.

آموزه‌های ساده‌ی اکها تله تاکنون به افراد بی‌شماری در دنیا کمک کرده تا آرامش درونی را پیدا کنند و هدف‌های بیشتری را در زندگی خود پشت سر بگذارند. یکی از جنبه‌های اساسی این بیداری، شامل فراتر رفتن از وضعیت آگاهی مبتنی بر نفس ما است. این یک پیش‌نیاز نه تنها برای شادی شخصی، بلکه برای پایان دادن به خشونت در تمام سیاره‌ی ما است. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا آرامش درونی را بیابید و آگاهی بیشتری نسبت به خودتان داشته باشید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند به شما کمک کند.

در بخشی از کتاب صوتی تمرین نیروی حال می‌شنویم

وضعیت روانیِ ترس، از هر گونه خطر بی‌واسطهٔ حقیقی و عینی جدا است. این ترس به شکل‌های مختلفی مانند پریشان‌حالی، نگرانی، اضطراب، حالت عصبی، تنش، وحشت، ترس‌های بیمارگونه و مانند این‌ها دیده می‌شود. این نوع ترس روانی، همیشه ترس از چیزی است که ممکن است اتفاق بیافتد؛ نه چیزی که دارد رخ می‌دهد. شما این‌جا و در حال هستید؛ اما ذهن شما در آینده است. این طور می‌شود که یک شکاف اضطراب‌آور پدید می‌آید. اگر شما با ذهن خود یکی شده باشید و ارتباط خود را با نیروی «حال» و سادگی آن، از دست داده باشید، این شکاف اضطراب‌آور همراه همیشگی شما خواهد بود. شما همیشه می‌توانید با لحظهٔ حال مقابله کنید؛ اما نمی‌توانید با چیزی که تنها یک بازتاب ذهنی است مبارزه کنید. نمی‌توانید حریف آینده شوید.

افزون بر این، مادامی که شما با ذهن‌تان یکی باشید، نفس، زندگی شما را در اختیار خود خواهد داشت. نفس، ذاتی دروغین دارد. به همین دلیل، با وجود داشتن مکانیسم‌های دفاعی فراوان، بسیار آسیب‌پذیر و ناامن بوده و همواره خودش را در معرض خطر می‌بیند. موضوع همین است؛‌ حتی اگر نفس به ظاهر بسیار مطمئن باشد. حالا، به یاد بیاورید که احساس، واکنش بدن به ذهن است. در این صورت، بدن، از نفس، یعنی آن خودِ ذهنی اشتباه، چه پیامی را پیاپی دریافت می‌کند؟ پیام خطر! من در معرض خطر هستم. و از این پیام پیاپی چه احساسی ایجاد می‌شود؟ البته،‌ احساس ترس.

به نظر می‌رسد که ترس، علت‌های بسیاری داشته باشد؛ ترس از شکست، از دست دادن، آسیب دیدن و مانند این‌ها. اما در نهایت، تمام این ترس‌ها در ترس نفس از مرگ و نابودی نهفته است. برای نفس، مرگ همیشه در همین حوالی است. در چنین حالتی از یکی‌انگاری با ذهن، ترس از مرگ بر همهٔ جنبه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد.

برای مثال، حتی یک چنین چیز به ظاهر کوچک و «عادی» مثل این که شما به طور ناخواسته نیاز دارید تا در هر بحثی بر حق باشید و این دیگران باشند که اشتباه می‌کنند - یا به عبارتی، دفاع از وضعیت ذهنی‌ای که با آن یکی شده‌اید - به دلیل ترس از مرگ است. اگر خود را با یک وضعیت ذهنی یکی دانسته باشید و اگر حق با شما نباشد، خود ذهنی شما به شدت در معرض نابودی قرار می‌گیرد. بنابراین، شما به عنوان نفس نمی‌توانید اشتباه کنید. اشتباه کردن به منزلهٔ مرگ است. به همین دلیل است که جنگ‌ها رخ می‌دهند؛ و روابط بی‌شماری از هم گسسته می‌شود.

به محض این که از ذهن جدا می‌شوید، بر حق بودن یا نبودن شما هیچ تفاوتی در ادراک شما از خودتان ایجاد نخواهد کرد. از این رو، دیگر این نیاز بسیار ناخودآگاه و به شدت ناخواستهٔ بر حق بودن که نوعی خشونت است، وجود نخواهد داشت. شما به صراحت و قاطعانه، بدون در پیش گرفتن هرگونه خشونت یا حالت دفاعی، می‌توانید احساس یا فکر خود را بیان کنید. ادراک شما از خویشتن، از جایی عمیق‌تر و حقیقی‌تر درون شما سرچشمه می‌گیرد؛ نه از ذهن‌تان.

معرفی نویسنده
عکس اکهارت  تله
اکهارت تله
آلمانی | تولد ۱۹۴۸

اکهارت تله رهبری معنوی و نویسنده‌ی مشهور آلمانی است که بیشتر به خاطر نخستین کتابش، نیروی حال شناخته می‌شود. تله کتاب‌های معروف دیگری از جمله یک زمین جدید: یگانگی با تمامیت هستی نوشته است. پس از گذراندن دوره‌‌ای کوتاه از افسردگی، تله دچار تحولی درونی شد و از جامعه احساس بیگانگی کرد؛ او به دگرگونی و آرامشی روحی دست یافت که در ادامه‌ی زندگی‌ نیز با او همراه بود.

نظرات کاربران

farzane.e
۱۳۹۸/۱۱/۲۰

۵ ستاره فقط به خاطر جان بخشیدن صدای اقای رییسی به کلمات اثر🌸

mahshid T
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

به جرات میتونم بگم بهترین کتاب تمام زندگی ام این کتاب و کتاب نیروی حال. به همه پیشنهاد میکنم. زن، مرد، نوجوان، میانسال. من تمرین ها و مراقبه ها رو انجام دادم و انجام میدم.

Hoda
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

من خود کتاب را خواندم و صوتی گوش ندادم اما میدانم که خیلی میتواند سبک زندگی را عوض کند و به آرامشمان برساند

رامش
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

بهترین کتابی هست که تا کنون خوندم و به شدت توصیه میکنم که هر سه کتاب اکهارت تول رو بخونید یا بشنوید. بخصوص با صدای بسیار خوب نیما رئیسی که با احساس نسبت به معانی متن بیان شده.

آدینه
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

صدا عالی، متن عالی، موسیقی عالی

second🙂
۱۳۹۹/۰۷/۱۹

کاش بینش انقدر آهنگ نداشت حجمش هم میره بالا

sonya
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

به شدت توصیه میکنم این کتاب رو فرق العاده بود👍 برای آرامش و حال خوب

کاربر ۱۵۲۳۳۶۲
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

با سلام کتاب تمرین نیروی حال کتاب فوق العاده ای است ولی متاسفانه امکان استفاده بدون اینترنت را ندارد و این بهرگیری و دسترسی را بسیار دشوار کرده است .

ali
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

نکته برداری نکنید فقط،لذت ببرید ازش . این نیروی حال رو لمس کنید. یه جاهاش نمیفهمید شاید من اینجوری بودم گوش کنید و مدتی بعد دوباره گوش بدید

fatemeh_z
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

کاش تخفیف بزاریدبراش

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۲۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۲۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۴۶,۲۰۰
۳۰%
تومان