دانلود و خرید کتاب معلم باید در خط مقدم باشد سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معلم باید در خط مقدم باشد اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

امتیاز:
۳.۹از ۴۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

 سعید ابوالقاضی در کتاب معلم باید در خط مقدم باشد، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش وپرورش را از سال ۱۳۶۶ تا ابتدای سال ۱۳۹۷ گردآوری کرده است.

این رهنمودها درباره ارزش و جایگاه معلم، اهمیت علم و علم‌آموزی، جایگاه تعلیم و تربیت، فرهنگ و تهاجم فرهنگی، وظایف و اهداف معلمین و جایگاه آموزش و پرورش است.

خواندن کتاب معلم باید در خط مقدم باشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این مجموعه می‌تواند برای معلمین، اساتید دانشگاه، مسئولان آموزش‌وپرورش و مجامعی که با تعلیم‌وتربیت نسل کودک و نوجوان سروکار دارند مفید باشد.

جملاتی از کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

من همتم این است که ارزش‌گذاری معلم، همان ارزش‌گذاری اسلامی باشد. جامعه ما نیاز دارد که به معلم احترام کند و معلم را تکریم کند. اگر ولیِ دانش‌آموز برای معلم به‌معنای واقعی کلمه احترام قائل شد، آن دانش‌آموز هم سر کلاس و بعد از کلاس نسبت به معلم همین احساس را خواهد داشت. ما این را لازم داریم. این برای شما از همه امتیازات مادی بالاتر است. امام بزرگوار ما حکیم بود. امام یک حکیم به‌معنای قرآنی بود. حکیم یعنی آن‌کسی که حقایقی را مشاهده می‌کند که از چشم‌های دیگران مغفولٌ‌عنه است. کلمات او ممکن است ساده به نظر بیاید، اما هرچه می‌شکافید، می‌بینید لایه‌ها و عمق‌های بیشتری دارد. امام این‌جوری بود. شما نگاه کنید به قرآن، آنجاهایی که حکمت به کار رفته است: «ذلک ممّا اوحی الیک ربّک من‌الحکمة»، ببینید این‌ها چه است. می‌بینید به‌حسب ظاهر توصیه‌های معمولی است. همین است که ما به همدیگر دایم می‌گوییم؛ اما هرچه می‌شکافید، می‌بینید عمقش زیادتر است.

فهرست کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

مقدمه

فصل اول: ارزش و جایگاه معلم

فصل دوم: اهمیت علم و علم‌آموزی

فصل سوم: جایگاه تعلیم‌وتربیت

فصل چهارم: فرهنگ و تهاجم فرهنگی

فصل پنجم: وظایف و اهداف معلمین

فصل ششم: جایگاه آموزش‌وپرورش

ضمیمه‌ها

یادداشت‌ها

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه