دانلود و خرید کتاب نگاره های عیار سیدعبدالمجید شریف‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاره های عیار اثر سیدعبدالمجید شریف‌زاده

کتاب نگاره های عیار

معرفی کتاب نگاره های عیار

کتاب نگاره‌های عیّار نوشته دکتر سید عبدالمجید شریف‌زاده استادیار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیوندی میان ادبیات و هنر در دوره سلجوقیان است. این کتاب توسط انتشارات آریارمنا به چاپ رسیده است.


درباره کتاب نگاره‌های عیّار

دکتر سید عبدالمجید شریف‌زاده معتقد است نوعی تعاملی مستقیم میان ادبیات و هنر وجود دارد که نوعی هم‌افزایی محسوب می‌شود. از همین رو است که معمولا اعصار درفشان ادبی با دوره‌های درخشان هنری قرین هستند و برهه‌های تهی از خلاقیت ادبا، برهوت هنرهای اصیل را در پی داشته‌اند. این نویسنده در کتاب نگاره‌های عیّار ابتدا به تاریخ سلجوقیان و  نگارگری در این دوران پرداخته است؛ عبدالمجید شریف‌زاده سپس به بررسی ساختاری رمان سمک عیار می‌پردازد و در پایان نیز نگاره‌های به‌کار رفته در این داستان اسطوره‌ای را تحلیل می‌کند.

درباره سید عبدالمجید شریف‌زاده

سیدعبدالمجیدشریف زاده در سال ۱۳۳۹ در ساری متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی در رشته صنایع دستی انجام داد، وی در ادامه فوق لیسانس خود را در رشته پژوهش هنر خواند و موفق به اخذ دکترا را در رشته پژوهش هنر شد. وی از سال ۶۸ به عنوان کارشناس پژوهشی هنرهای سنتی وارد سازمان میراث فرهنگی کشور شد و از سال ۷۳ به عنوان مدیر پژوهش های هنرهای سنتی و سپس رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی این سازمان تحولات اساسی دراین حوزه به‌وجود آورد و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی پژوهشی در پژوهشگاه سازمان فعالیت نمود ودر عین حال در مجامع مختلف فرهنگی و هنری فعال بوده و عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

جملاتی از کتاب نگاره‌های عیّار

سلجوقیان یا سلاجقه خاندانی ترک بودند که از ۴٢٩ تا ٧٠٠ هجری قمری در آسیای غربی سلطنت کردند. ظهور این خاندان در تاریخ اسلام از وقایع بزرگ و به منزله شروع دوره جدیدی است. مقارن ابتدای استیلای این قوم خلافت دچار ضعف شده بود و هیچ یک از سلاطین در این ایام قدرت آن که کشورهای اسلامی را تحت یک حکومت درآورند نداشتند. بلکه این ممالک زیردست سلسله‌های متفرقی سر می‌کردند، فقط فاطمیان را باید از این حکم مستثنی دانست. ولی ایشان هم اگر چه دولتی بزرگ داشتند باخلفای عباسی در حال صلح نبودند بلکه مدعیان آن خاندان محسوب می‌شدند. سلجوقیان از ترکمانان بدوی و در آغاز بی‌علاقه به زندگی شهری و تمدن و دین بودند وچون اسلام آوردند بر اثر سادگی طبع در این راه دچار تعصب شدند و به سبب همین حس به مدد دولت و خلافتی که رو به مرگ میرفت شتافته آن را احیا کردند. سلاجقه به ایران و الجزیره و شام و آسیای صغیر هجوم آوردند و این بلاد را به باد غارت دادند و هر سلسله‌ای را که در راه خود دیدند برانداختند. در نتیجه آسیای اسلامی را از اقصی حد غربی افغانستان تا ساحل بحرالروم تحت یک حکومت آوردند. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب نگاره‌های عیّار بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

فهرست کتاب نگاره‌های عیّار

• فصل یکم: سلجوقیان

• فصل دوم: نگارگری سلجوقی

• فصل سوم: سمک عیار

• فصل چهارم: تحیلی نگاره‌های سمک عیار

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان