دانلود و خرید کتاب پیش از سپیده دم نیکلاس وید ترجمه جواد حسین‌زاده ساداتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پیش از سپیده دم

پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشدۀ نیاکان ما نوشته نیکلاس وید، کتابی با موضوع انسان‌شناسی و درباره تحول زیستی و الگوهای رفتاری انسان در طول تاریخ است.

درباره کتاب پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشدۀ نیاکان ما

نیکلاس وید در این کتاب با بهره‌گیری از علوم مختلف و شاخه‌های علمی مرتبط با انسان، به مسئله انسان شدن پرداخته است. او یافته‌های تازه و دست اول این علوم را حول محور ژنتیک گذاشته و با ترکیب ناب و بدیع این دستاوردها به نتایجی رسیده که منتقدان را تحت تاثیر قرار داده است. وید در این کتاب تلاش کرده تا با پیوند تحولات زیستی- فرهنگی دوره‌های قدیمی‌تر تاریخ بشر با دوره‌های تازه‌تر، نشان دهد که نه‌تنها سازوکارهای انتخاب طبیعی در گذشته‌های دور متوقف نشده بلکه به‌احتمال، این سازوکارها یکی از اصلی‌ترین عوامل در شکل دادن به وضعیت تاریخی- اجتماعی امروز بشر است. او نشان داده پدیده‌هایی مثل پیدایش زبان، هنر، دین، یکجانشینی و اهلی‌کردن به واسطه یک سری پیش‌سازگاری‌های ژنتیکی انجام شده و حتی برخی از الگوهای رفتاری و فرهنگی کاملا مدرن مثل توانایی هضم لاکتوز در برخی از جمعیت‌ها و یا استعداد برخی از مردم افریقا در ورزشی خاص، در گرو داشتن سخت‌افزارهای ژنتیکی- زیستی متناسب است.

کتاب پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشدۀ نیاکان ما یکی از صدها کتابی است که در دهه‌های اخبر با رویکرد فرگشت‌مدارانه در مورد نقش عوامل ژنتیکی و زیستی در تعیین الگوهای رفتاری بشر نوشته شده است.

 خواندن کتاب پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشدۀ نیاکان ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث انسان‌شناسی و زیست‌شناسی و پژوهشگران این حوزه

درباره نیکلاس وید

 نیکلاس وید سال‌ها سرمقاله‌نویس و سرویراستار مجله‌هایی مثل ساینی، نیچر و نویسنده بخش علمی روزنمه نیویورک‌تایمز بوده است و قلمی شیوا و تسلطی جامع به طیف گسترد علوم و موضوعات علمی روز دارد.

 فهرست کتاب پیش از سپیده‌دم، کشف تاریخ گمشدۀ نیاکان ما

مقدمۀ مترجم 

ژنتیک و پیدایش 

دگردیسی 

نخستین واژه‌ها 

بهشت 

خروج 

ایستایی 

اسکان 

جامعه‌گرایی 

نژاد 

زبان 

تار یخ 

فرگشت 


نظرات کاربران

mt
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

کاش نسخه epub موجود بود

علی علیزاده
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

برخی از دوستان از نسخه pdf ناراضی اند اما برخی مانند من بیشتر ترجیح میدهیم pdf باشد، چون شکل کتاب واقعی را دارد، پانوشت ها درستند، شکل ها سر جایشان هستند، عنوان بندی و صفحه چینی منظم است ، برای

- بیشتر
Kimia Eghbaly
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

واقعاً خواندن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم

Atefeh Khodayar
۱۴۰۰/۱۱/۱۵

عالیه

MohammadRz
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

عالی و فوق العاده

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان