دانلود و خرید کتاب جین ایر شارلوت برونته ترجمه مریم مؤیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته

کتاب جین ایر

معرفی کتاب جین ایر

جین ایر رمانی به  قلم شارلوت برونته است.

این کتاب را مریم مویدی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات امیرکبیر آن را چاپ و منتشر ساخته است.

درباره‌ی جین ایر

جین ایر یکی از محبوب‌ترین آثار کلاسیک دنیا است. این کتاب درباره‌ی دختری به نام جین ایر است که در کودکی والدینش را از دست داده و نزد یکی از اقوامش زندگی می‌کند. بعد از مدتی او را به پرورشگاه می‌سپارند و وقتی بزرگ می‌شود به عنوان معلم سرخانه به خانه‌ی یکی از اشراف می‌رود. آن جا است که عشقی بین او و اربابش آقای راچستر پدید میاید. داستان عشق پرشور و پر فراز و نشیب جین و آقای راچستر، داستان کتاب جین ایر است.

کتاب جین ایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جین ایر یکی از بزرگترین رمان‌های دنیا است. بنابراین اگر به خواندن آثار غنی کلاسیک علاقه دارید، جین ایر مناسب شما است.

درباره‌ی شارلوت برونته

شارلوت برونته در سال ۱۸۱۶ متولد شد.و در روستایی واقع در شمال انگلستان زندگی می‌کرد. پدرش کشیش و اهل ایرلند بود و مادرشان اهل کورنوال. شارلوت در کودکی مادرش را از دست داد و به همراه دو خواهرش، امیلی و آن و برادرشان، زندگی می‌کردند. آن‌ها ارتباط بسیار زیادی با دنیای بیرون از کلیسا و مدرسه نداشتند. به همین دلیل در اوقات بیکاری‌شان، به ساختن قصه‌هایی عجیب غریب در مورد مردم بیرون می‌پرداختند. هر دو خواهر شارلوت یعنی امیلی برونته و آن برونته نیز نویسنده هستند. شارلوت ابتدا کتابش جین ایر را که برخی معتقدند متاثر از تجربیات خودش است، با نام مستعار منتشر کرد. اما این کتاب بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت و حتی زمانی که مردم متوجه شدند نویسنده‌ی کتاب یک زن است، بسیار تعجب کردند. 

شارلوت برونته در سال ۱۸۵۵ درگذشت. 

جملاتی از کتاب جین ایر

اتاق کوچک مخصوص صبحانه، در کنار اتاق پذیرایی قرار داشت. آهسته به آنجا رفتم. کتابخانه هم در آن اتاق بود، سریع یک کتاب برداشتم و وقتی که مطمئن شدم پر از عکس است، از لبه پنجره بالا رفتم و روی سکوی کنار پنجره پاهایم را جمع کرده و چهارزانو نشستم. در آنجا پرده‌های قرمزی کشیده شده بود و من از دو طرف محفوظ بودم.

هر عکس گویای داستانی بود که اغلب برای عقل ناقص من مرموز به نظر می‌رسید، اما با وجود این خیلی جالب بود، حتی جالب‌تر از داستان‌هایی که بسی وقتی اخلاق خوبی داشت در غروب‌های زمستانبرای ما تعریف می‌کرد، و با خاطره‌های عاشقانه و ماجراهایی که از شعرها و داستان‌های قدیمی می‌گفت توجه ما را بیشتر به حرف‌هایش جلب می‌کرد.

از اینکه کتاب را برداشتم خیلی خوشحال بودم، از چیزی نمی‌ترسیدم اما خیلی زود مزاحمی سر رسید...

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه