دانلود و خرید کتاب عقیق نصرت الله محمودزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقیق اثر نصرت الله محمودزاده

کتاب عقیق

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عقیق

کتاب عقیق نوشته‌ی نصرت‌الله محمودزاده است. این کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید حسین خرازی است. شهید حسین خرازی در هشت سال دفاع مقدس فرمانده لشکر ۱۴ امام‌حسین (ع) بود.

درباره کتاب عقیق

کتاب عقیق، زندگی‌نامه داستانی سرداری است که با یک دست لشکری را فرمان می‌داد. این کتاب زندگی و خاطرات شهید حاج حسین خرازی فرمانده دلاور لشکر امام حسین علیه السلام اصفهان می‌پردازد. در این کتاب خاطرات هم‌رزمان و سخنرانی‌های شهید خرازی جمع‌آوری شده است. در این کتاب ما با مراحل ورود او به جنگ و شکل‌گیری لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام و موفقیت‌هایش آشنا می‌شویم. با اقتباس از این کتاب فیلمی سینمایی نیز ساخته شده است. همچنین کتاب عقیق در سومین دوره کتاب سال دفاع مقدس، رتبه نخست بهترین کتاب دفاع مقدس را از آن خود کرد.

چرا باید کتاب عقیق را مطالعه کنیم؟

با خواندن این کتاب با زندگی‌نامه یکی از شهیدان بالامرتبه دفاع مقدس شهید حسین خرازی آشنا می‌شویم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما نیز به ادبیات پایداری و سرگذشت شهدا علاقه دارید می‌توانید از مخاطبان اصلی این کتاب باشید.

درباره نصرت‌الله محمودزاده

نصرت‌الله محمودزاده در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستان از توابع بهشهر در استان مازندران به دنیا آمد. تحصیلاتش را در بابل در رشته مکانیک به پایان رساند. بعد از تمام شدن جنگ تحمیلی در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه شهید بهشتی فارغ‌التحصیل شد. در اولین روز تهاجم عراق به ایران، به‌عنوان نیروی داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشت. او که در عملیات هویزه در محاصره دشمن قرار گرفته بود با وقایعی مواجه شد که بعدها منجر به نوشتن اولین کتابش با نام حماسه هویزه گرديد. نصرت الله محمودزاده را در محافل ادبی به‌عنوان داستان‌نويس ادبيات پايداری می‌شناسند. برای مثال داستان سفر سرخ محمودزاده به دليل توانايی او در تلفيق عناصر داستان و زندگینامه و قدرت تاثيرگذاری اثر ممتاز و برتر شناخته شد. کتاب "تیکه‌های آینه" خاطرات دوران جنگ نصرت الله محمودزاده می‌باشد. این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است شامل: امروز واقعه، فردای واقعه، روز واقعه، آینده واقعه. مدت نگارش كتاب ۱۰ روز بوده و به زبان اول شخص نوشته شده است. در پایان کتاب نیز اسامی شهدای بمباران شیمیایی گردان فجر به همراه چند عکس از این شهدا آورده شده است. بیش از پانزده اثر از نصرت الله محمودزاده به‌چاپ رسیده است که از جمله آثارش می توان به رقص مرگ، سنگرساز بی‌سنگر، بستر آرام هور، حماسه هویزه، مرثیه حلبچه، عقیق، رقص مرگ، سفر سرخ، مسیح کردستان، شب‌های قدر كربلای ۵،‌ جاده بهشتیان از بانه تا ماووت و بام كردستان اشاره کرد. كتاب‌ عقيق، شرح‌ زندگی ‌سراسر حماسه ‌و ايثار سردار رشيد سپاه‌، شهيد حاج ‌حسين‌ خرازی ‌است‌ كه ‌براساس ‌اظهارات ‌همسنگران ‌او و سخنرانی‌های ‌شهيد تدوين ‌شده ‌است‌. نويسنده‌ كتاب‌ جهت ‌شناختن ‌شخصيت ‌شهيد عازم‌ پايگاه‌ شهيد ردانی‌پور در اهواز می‌شود و در آنجا با علاقه ‌و عشق ‌رزمندگان ‌نسبت ‌به ‌شهيد روبه‌رو می‌گردد. وی ‌به‌ جمع‌آوری ‌مطالب ‌و واقعيت‌های موجود می‌پردازد. همسنگران‌ و همرزمان ‌شهيد از فعاليت‌های او ‌مانند: برنامه‌ريزی ‌و طراحی نقشه‌های‌عملياتی، برعهده ‌گرفتن ‌فرماندهی ‌اين ‌عمليات‌ها و عمليات‌هايی ‌كه ‌شهيد در آن ‌شركت ‌داشته ‌از جمله‌ عمليات ‌طريق‌القدس‌، بيت‌المقدس‌، فتح‌المبين‌، محرم‌ و والفجر مقدماتی سخن‌ می‌گويند. ياران ‌شهيد از روحيه‌ و برخوردهای ‌اسلامی او بسيار سخن گفته‌اند.

نصرت‌الله محمودزاده از نویسندگان نام‌آشنای کشور و از پیشکسوتان حوزه ادبیات پایداری است که به واسطه حضور مستمر در مناطق عملیاتی و ثبت و ضبط وقایع دوران دفاع مقدس، آثار درخشانی در حوزه جنگ به ویژه در شاخه گزارش‌نویسی و زندگی‌نامه داستانی خلق کرده و به نوعی در آثار خود «پشت پرده جنگ» را به تصویر کشیده است. انتشار آثار این نویسنده توانا در قالب زندگی‌نامه داستانی، افق تازهای پیش روی نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات پایداری گشود و فصل نوینی در این زمینه رقم زد. چاپ و انتشار بیش از ۲۰ کتاب ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و صدها مقاله و گزارش در مطبوعات کثیرالانتشار، حاصل ۳۰ سال تلاش بی‌وقفه نصرت الله محمودزاده در عرصه ادبیات پایداری است.

تکه هایی از کتاب عقیق

عملیات والفجر مقدماتی تعیین کننده بود. دشمن در منطقه حضور فعال داشت عبور از دل رمل‌های جنوب و غرب بستان بزرگترین مانع به حساب می‌آمد. منطقه فکه با انبوهی از لشکرهای سپاه و ارتش مواجه شد. حسین تعدادی از فرماندهان لشکر را فرخواند. عملیات که شروع شد، لشکره در وهله اول با مشکل روبرو شدند. حسین نگران عملیات بود که پشت بی‌سیم خبر شهادت حبیب‌اللهی را به او دادند به حبیب‌اللهی عشق می‌ورزید. خواست لشکر فرماندهان را ترک کند. ردانی‌پور بلند شد که مانعش شود. حسین گفت:- میدانی حبیب اللهی را از دست دادن یعنی چه؟ ردانی‌پور با حالتی جدی گفت: - شما فرمانده لشکر نیستید یک سپاه در اختیار شماست.- من سپاه را هم در خط مقدم فرماندهی خواهم کرد. ردانی‌پور ساکت شد. گذاشت که حسین برود. حسین گفت که با تانک خواهد رفت برای عبور از آن منطقه تانک بهتر عمل می‌کرد. طولی نکشید که تانکی را آماده کردند. حسین سوار بر تانک به سمت خط مقدم حرکت کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه