دانلود و خرید کتاب روان‌درمانی چیست؟ آلن دوباتن ترجمه محمد کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌درمانی چیست؟ اثر آلن دوباتن

کتاب روان‌درمانی چیست؟

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۷از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان‌درمانی چیست؟

آلن دوباتن در کتاب روان‌درمانی چیست؟ درباره یکی از ارزشمندترین ابداعات صد سال گذشته در علم روان‌شناسی یعنی روان درمانی صحبت می‌کند. قدرتی استثنایی برای ارتقاء سطح سلامت روانی، بهبود روابط و گشایش فضای خانواده.

خلاصه کتاب روان درمانی چیست؟

آلن دوباتن در این کتاب درباره کژفهمی‌ها و سوء برداشت‌ها و امیدواری‌ها و شک‌های نابجا و بیهوده‌ای که درباره علم روان‌درمانی وجود دارد صحبت کرده است. او در این کتاب سعی کرده روان‌درمانی را به شیوه‌ای درست توضیح دهد و گستره و حد و حدود و روش‌های پاسخگویی آن به نیازهای درونی انسان را بشناساند. به گفته خودش «این کتاب بازتاب‌دهندهٔ یک باور بنیادین در مدرسه زندگی، که معتقد است روان‌درمانی بزرگ‌ترین گامی است که ما می‌توانیم در جهت خودفهمی و شکوفایی خویش برداریم.»

به عبارت دیگر این کتاب راهنمایی درباره هدف و معنای روان درمانی است.

کتاب روان‌درمانی چیست؟ برای چه کسانی مناسب است

خواندن کتاب روان درمانی چیست؟ برای همه سودمند است. چه کسانی که این علم را به خوبی می‌شناسند و به ضرورت وجود آن معتقدند و چه آنهایی که هنوز با دیده شک و تردید به آن می‌نگرند. با خواندن این کتاب افق‌های تازه‌ای پیش روی شما گشوده می‌شود تا برداشت نویی از روان‌درمانی و مزایای آن داشته باشید.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلوزیون فرانسوی است که دغدغه اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. دوباتن آنقدر به این موضوع علاقه دارد که دوره دکتری خود در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا درباره فلسفه در زندگی به زبان ساده بنویسد. 

مهم‌ترین کتاب‌های الن دو باتن، تسلی بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.

جملاتی از کتاب روان درمانی چیست؟

سرچشمه‌های نیاز به روان‌درمانی در اعماق گذشته‌های ما جای دارد. قریب به یقین در دوران کودکی بی آن‌که قصدی در میان بوده باشد، موانعی در منحنی رشد ما به سوی بلوغ عاطفی وجود داشته است. اگر در دوران کودکی رفتار والدین توأم با مهربانی بوده و با حساسیت و از روی عشق از ما مراقبت کرده باشند، باز نمی‌توان دوران کودکی را بدون آسیب عمیق روانی سپری کنیم؛ چیزی که می‌توان آن را «آسیب آغازین» نام نهاد.

دوران کودکی تا حدی به این دلیل ما را در معرض آسیب هیجانی قرار می‌دهد که برخلاف دیگر موجودات زنده، گونهٔ جانوری انسان خردمند۳، دورهٔ کودکی بیش از حد طولانی و از جنبه ساختاری، آمیخته با ترس از فضاهای تنگ و بسته را پشت سر گذاشته است؛ اما کره اسب نیم ساعت بعد از تولد می‌تواند روی پاهای خود بایستد.

فهرست کتاب روان درمانی چیست؟

بخش اول: مقدمه؛

بخش دوم: چرا به درمان نیاز داریم؛

بخش سوم: روان‌درمانی چگونه عمل می‌کند؛

بخش چهارم: مطالعات موردی؛

بخش پنجم: نتیجه‌گیری؛

بخش ششم: روان‌درمانی چگونه می‌تواند ما را تغییر دهد

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

P.H
۱۳۹۸/۱۱/۱۴

کتاب خوبیه ولی خیلی خلاصه و کلی به اهمیت و مزایای روان درمانی پرداخته که به نظرم به منظور قانع کردن افراد برای مراجعه به روان درمانگر اطلاعات خیلی کمی ارائه میده. در کل من توقع بیشتری از کتاب داشتم.

کاربر ۱۶۰۰۳۱۰
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

کتاب تا حدی علمی خوشبختانه مثل بیشتر کتابای روانشناسی موجود جز دسته ی روانشناسی های زرد نیست. من خودم به عنوان یه روانشناس پیشنهادش میکنم

KAMA
۱۳۹۸/۰۹/۱۴

از نظر محتوایی متوسط و از لحاط ترجمه بسیار ناپخته. اصطلاحات واضح روانشناسی مانند attachment با معادل‌هایی غیر از معادل رایج و تخصصی ترجمه شده‌اند. زبان روانی دارد و در مجموع برای مخاطب آشنا به روانشناسی حظ به خصوصی ندارد

- بیشتر
El Santo
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

بنظرم به امتحان کردنش میارزه بخونیدش، تجربه ذهنی هر کسی از بقیه متفاوته..تجربه من مثبت بود

امیررضا احمدی نژاد
۱۳۹۹/۱۰/۱۲

کامل به بررسی روان درمانی و چیستی و چگونگی و نحوه کمک کردن روانکاوی بما صحبت می‌کنه و مثال هایی از زندگی افراد واقعی میاره چطور با کمک روانکاوی زندگیشون تغییر کرده و البته میزان توقع از نتیجه بخش بودن

- بیشتر
ترنم
۱۳۹۸/۰۹/۱۰

کتاب واقعا خوبیه و ارزش خواندن را داره

M khataei
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

محتوای کتاب به کتاب خودشناسی از همین نویسنده بسیار نزدیکه. در کل کتاب مفیدیه و مثال های مختلف داره و یکبار خوندنش ضرری نداره.اما به نظرم ترجمه در مواردی مشکل داره و سلیس نیست.

arezoo.mnd
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

محتوای کتاب کاملا جذابه و من رو به فکر فرو میبره، اما یهو یه جمله‌ی عجیب و غریب از مترجم من رو از عمق مطلب میکشه بیرون، گاهی یه جمله رو چند بار میخونم و هی از خودم میپرسم یعنی

- بیشتر
ali
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

بسیار مفید.خصوصا ۳ قصه ای که در اخر مثال میزنه از سه شخص مختلف و اگر دقت کنید و خودتون توی ، یدونع از این قصه ها که مثال زدن خودتونو پیدا کنید ، مثل خود من گریتون میگیره. و البته

- بیشتر
razavi
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

عالی از همه نظر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
علل آسیب‌های دوران کودکی که برای ما اتفاق می‌افتد، به ندرت از بیرون برجسته و چشمگیر به نظر می‌رسد، اما آثار آن‌ها غالباً قوی و ماندگار است. شکنندگی دوران کودکی به حدی است که نیازی نداریم اتفاق هولناکی برای ما رخ دهد تا دچار ازهم‌پاشیدگی عمیق شویم.
سعید سلیمانی
درواقع کسانی که مسبب آسیب‌های آغازین ما بودند، چنین قصدی نداشتند؛ بلکه خودشان آسیب‌دیده و در تقلا برای دوام بودند. بدین ترتیب می‌توانیم تصویری اندوهناک، اما دلسوزانه‌تر از جهانی ترسیم کنیم که در آن مشقت‌ها و اضطراب‌ها، کورکورانه به نسل‌های بعدی منتقل شوند. تجربهٔ چنین بینشی درست است و باعث ترس کمتری می‌شود. کسانی که به ما آسیب زدند موجوداتی برتر و توانمند نبودند که نقاط ضعف ما را تشخیص داده و حمله‌ور شدند، بلکه خودشان آزرده و آسیب‌پذیر بودند که نهایت تلاششان مقابله با انبوهی از غم‌های پنهان بود؛ غم‌هایی که در زندگی روزمره محکوم به آن هستیم.
P.H
روان‌درمانی نمی‌تواند رنج‌های ذاتی وجودی را از میان ببرد، اما می‌تواند ما را طوری مجهز کند که با اندکی شجاعت و متانت بیشتر به مقابله با آن‌ها برخیزیم.
El Santo
افراد شورشگر در حقیقت کسانی هستند که اطاعت‌پذیری بیش از حدی از آن‌ها خواسته شده است.
Ahmad
هرگاه برای مهار و کنترل احساسات تلخ و ناراحت‌کننده خود وابستگی دیوانه‌واری به چیزی (هر چیزی که باشد) پیدا می‌کنیم معتاد شده‌ایم.
الهام
پدر یا مادر خشن، ما را به سمت تسلیم‌پذیری و ناتوانی از اعتراض و مخالفت سوق می‌دهد. مراقبت و حفاظت بیش از حد والدین باعث می‌شود کودک ترسو شود و در مواجه با موقعیت‌های پیچیده وحشت کند. والدین پرمشغله و بی‌اعتنا عامل شکل‌گیری شخصیت به شدت توجه طلب در کودک است. هر رفتار ما همواره منطق و پیش‌زمینه‌ای دارد. می‌توانیم بگوییم عدم تعادل‌ها ریشه در گذشته دارد، چون بازتاب‌دهندهٔ غرایز و نحوهٔ اندیشیدن در دوران کودکی است.
احسان رضاپور
در اغلب اوقات صدای درون ما به هیچ وجه مهربان نیست، بلکه صدایی شکننده و تنبیه‌کننده، یا وحشت‌زده و تحقیرآمیز است
Ali7750
خصوصیات شخصیتی و ذهنیت‌هایی که در واکنش به یک یا دو بازیگر محوری (پدر مادر) در دوران کودکی شکل‌گرفته‌اند، تبدیل به الگوی ما برای تفسیر رفتارهای دیگران می‌شود. به عنوان مثال، شوخ‌طبعی و اندکی دیوانه‌بازی برای جلب توجه مادری بی‌علاقه است که در بزرگسالی تبدیل به طبع ثانویه ما می‌شود.
کاربر ۱۵۵۹۶۴۹
فرد به اصطلاح خودشیفته در حقیقت روان شب زده‌ای است که در سال‌های ابتدایی از فرصت تحسین شدن بیش از حد و نامعقول محروم مانده است.
رها
با شادمانی زیاد دروغ می‌گوییم. شادی در خوشبختی تقریباً غیرقابل تشخیص یا ناچیز به نظر می‌رسد؛ اما شادمانی مصرانه و بی‌امان، ارتباط اندکی با رضایت حقیقی دارد. افراد شاد حالت سرخوشی را تنها برای شاد بودن نمی‌خواهند و نمی‌توانند تحمل کنند که غم به هر شکلی وجود داشته باشد، چرا که احساس یأس و اندوه درونی‌شان بسیار غامض و به طور بالقوه توان‌فرسا است. به چیزی که علاقه داریم اما نتوانستیم به آن برسیم حمله می‌کنیم و با لکه‌دار کردن آن دروغ می‌گوییم. افرادی را که زمانی می‌خواستیم با آن‌ها دوست باشیم، مشاغلی که زمانی امیدوار به کسب آن‌ها بودیم و شیوه‌های زندگی که زمانی به آن‌ها چشم‌داشتیم را رد می‌کنیم. هدف دشواری که به شکل دردناک از دسترس ما دورمانده را پیکربندی می‌کنیم، به امید این‌که لازم نباشد فقدان آن را به طور کامل در ذهن خود ثبت نماییم. به واسطهٔ بدگمانی تعمیم‌یافته که همه‌چیز و همه‌کس را از دریچه آن می‌نگریم تا حس درماندگی را در رابطه با یک یا دو موضوع از خود برانیم، دروغ می‌گوییم
رها

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
۱۵,۲۵۰
۵۰%
تومان