دانلود و خرید کتاب مشق اخلاق (دفتر سوم) آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشق اخلاق (دفتر سوم) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب مشق اخلاق (دفتر سوم)

معرفی کتاب مشق اخلاق (دفتر سوم)

مشق اخلاق ،(دفتر سوم) اثر مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) است که به همت مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (سلام‌الله علیها) منتشر شده است.

درباره کتاب مشق اخلاق

نوشتار پیش رو، دفتر سوم از مجموعهٔ مشق اخلاق است که مشتمل بر توصیه‌های کوتاه معنوی، برگرفته از بیانات، آثار و گفتارهای اخلاقی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» است.

هر دفتر از مجموعهٔ مشق اخلاق، حاوی چهل فراز پندآموز و مزین به آیات نورانی قرآن کریم و روایات گهربار اهل بیت (ع) است که به‌صورت مختصر و با بیانی ساده و دل‌نشین، به رشتهٔ تحریر درآمده است.

خواندن کتاب مشق اخلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب راهنمایی برای رشد اخلاقی نسل جوان است و خواندن آن را به جوانان تکامل‌خواه پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب مشق اخلاق (دفتر سوم)

توبه، یک حالت درونی است که از قلب انسان سرچشمه می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت: حقیقت توبه، بیش و پیش از آنکه یک عمل باشد، یک حالت درونی و باطنی است. حالت ارزشمندی که از دنیا و آنچه در آن است، ارزشمندتر است. ماهیت این حالت، با ذکر یک مثال، روشن‌تر خواهد شد.

استاد بزرگوار ما، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) ‌ نقل می‌کردند: زمانی‌که من در بروجرد زندگی می‌کردم، با یک ملاّی مکتبی که در مکتب خانه به کودکان درس می‌داد، کاری داشتم و نزد او رفتم. در هنگام صحبت، یکی از شاگردان او وارد مکتب شد. ملاّی مکتب با دیدن او به من گفت: این نوجوان، مجسّمهٔ شرم و حیا است و من با حیاتر از او ندیده‌ام. وقتی علّت را جویا شدم، گفت: چند روز پیش، مادر این نوجوان نزد من آمد و از او شکایتی داشت و قرار شد او را تنبیه کنم. این پسر از این‌که نزد من رسوا شده است،

بسیار خجالت زده و شرمنده شد، به‌قدری که وقتی می‌خواستم به دست او چوب بزنم، با حالت سرافکندگی در مقابل من ایستاده بود و از شدّت شرمندگی یارای بلند کردن دست خود را نداشت. سر او به پائین افتاده بود و دست‌هایش رها بود و حالت خجالتی که سراسر وجودش را فراگرفته بود، به او اجازه نمی‌داد دست خود را بالا بیاورد که من به آن چوب بزنم! حالت توبه آن است که انسان خود را واقعاً مقصّر بداند و در برابر خداوند متعال شرمنده باشد. اگر چنین حالتی برای آدمی پدید آید، قطعاً توبهٔ او پذیرفته می‌شود، گناهان او بخشیده می‌شود و پروندهٔ سفید و درخشانی فراروی او گشوده خواهد شد.

نماز نجوای مؤمنان
آیت‌الله العظمی مظاهری
مراتب توحید الهی در حکمت متعالیه و اثرپذیری از قرآن و سنت
خ‍ل‍ی‍ل‌ م‍وس‍وی‌
مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مظهر حقّ
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
صبر، کیمیای سعادت انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد پنجم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد ششم
آیت‌الله العظمی مظاهری
چند خوردی چرب و شیرین از طعام؟!
موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

نظرات کاربران

بنده خدا
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

عالی. توصیه می کنم حتما بخونید.

01
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

محشر بودن...خیلی ممنون از نویسنده برای اخلاق فقط این سه تا کتاب مشق اخلاق آیت الله مظاهری دفتر اول و دوم و سوم کافیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«صداقت»، یکی از مهم‌ترین فضیلت‌های مورد تأکید تعالیم دینی و از جملهٔ فضیلت‌های فراموش شدهٔ عصر حاضر است. متأسّفانه در دنیای روز و در جامعهٔ کنونی، صفا، صمیمیّت و صداقت، جای خود را به دروغ، تقلّب و حقّه‌بازی داده است که مصیبت بزرگی است. اهمیت صداقت نزد خداوند متعال به قدری است که از همهٔ انبیای الهی برای مراعات صداقت و یک‌رنگی در گفتار و کردار و نیز برای وادار ساختن بندگان به راستی و صمیمیت در گفتار و کردار، میثاق گرفته شده است.
مصطفی
تقوا یعنی رسوخ روح خشیت و خداترسی در عمق وجود انسان و پدید آمدن حالتِ پرهیز و اجتناب از هر عملی که نافرمانی خداوند سبحان محسوب می‌شود. به عبارت رساتر، تقوا پیش و بیش از آن‌که یک عمل باشد، نوعی حس به شمار می‌رود و حالتی است که در عمق ذات آدمی ریشه دوانیده و او را از هرگونه گناه و معصیت باز می‌دارد و به انجام دستورات شرع مقدّس وادار می‌سازد.
مصطفی
صفا و صداقت، موجب افزایش محبّت اجتماعی بین مردم می‌شود و تظاهر و دورویی، انسان را از چشم دیگران می‌اندازد و شخصیت او را لکّه‌دار می‌کند. بنابراین، مسلمانان و به خصوص شیعیان باید با خدای خود، با اهل‌بیت (ع) و با مردم صادق باشند و با حاکمیت روح صداقت و راستی در خانه و بین اعضای خانواده، فرزندانی با صفا، صادق و به دور از ریا، تظاهر و نیرنگ تربیت کنند تا جامعه به سوی صداقت و یک‌رنگی پیش رود.
مصطفی
چند ساعت یک خانواده صرف دیدن یک فیلم می‌شود، امّا به فکرمطالعه، علم اندوزی، عبادت، خدمت به خلق خدا و خواندن نماز شب نیستند
بنده خدا
بسیاری از مردم دچار روزمرّگی هستند. برنامهٔ زندگی روزانهٔ آنان فقط خوردن و خوابیدن و ارضای غرایز است. بدتر از آن، سرگرم شدن به فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که اگر حرام نباشد، دست‌کم بیهوده است.
بنده خدا

حجم

۷۴٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷۴٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان