دانلود و خرید کتاب جاذبه حسینی سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه حسینی اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب جاذبه حسینی

معرفی کتاب جاذبه حسینی

جاذبهٔ حسینی، گزیده بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو موضوع حضرت زینب کبری (س) و اربعین حسینی است که به کوشش موسسه فرهنگی لوح و قلم و در انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

در این مجموعه سعی شده است که مطالب مرتبط با هر دو موضوع، تدوین گردد. ناگفته پیداست که بخش زیادی از محتوای این دو موضوع ارتباط مفهومی صریح و کاملی با یکدیگر دارند، بنابراین تجمیع و ارائه آنها در یک مجموعه حائز اولویت بوده است.

 درباره کتاب جاذبه حسینی

کتاب جاذبه حسینی، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظّم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ در دو موضوع زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) و اربعین است که از کتاب مرجع امام حسین (علیه‌السّلام) تحت عنوان آفتاب در مصاف استخراج شده است.

خواندن کتاب جاذبه حسینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر مخاطب عام دارد و برای همه کسانی که می‌خواهند از قیام کربلا و رشادت‌های خاندان امام حسین (ع) بیشتر بدانند و از دریای معرفت آنان سیراب شوند، سودمند است.

جملاتی از کتاب جاذبه حسینی

اهمّیّت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می‌گذرد، چه خصوصیّتی دارد؟ خصوصیّت اربعین به این است که در اربعین حسینی، یاد شهادت حسین (علیه‌السّلام) زنده شد؛ و این بسیار مهم است.

شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتّفاق می‌افتاد؛ یعنی حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و بقیّهٔ شهیدان در کربلا شهید میشدند، امّا بنی‌امیّه موفق میشدند همان‌طور که خود حسین (علیه‌السّلام) و یاران عزیزش را از صفحهٔ روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطرهٔ نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند، آیا این شهادت فایده‌ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر هم برای آن روز اثری میگذاشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسلهای بعد هم برای گرفتاریها و سیاهیها و تاریکیها و یزیدهای دوران آیندهٔ تاریخ هم اثری روشنگر و افشاکننده داشت؟!

فهرست کتاب جاذبه حسینی

مقدمه

فصل اوّل: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها)

فصل دوم: اربعین

فصل سوم: شرح زیارت اربعین

نظرات کاربران

جانم فدای سید علی خامنه ای
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

فوق العاده عالی

shahideh
۱۴۰۲/۱۲/۲۰

کتاب کوتاه و خوبیه

سمن
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

کوتاه و مختصر ولی مفید و پرمحتوا.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
در دیدگاه فرهنگ غربی، با همهٔ این هیاهویی که راه می‌اندازند و با همهٔ این بوق و طبلی که برای زن و حقوق زن زدند و میزنند، وقتی به اعماق بینش آنها مراجعه میکنید، می‌بینید در عمق وجدان و احساس خودشان، زن را یک وسیلهٔ التذاذی برای مرد میخواهند؛ نه زن را برای همسر خودش، جنس زن را برای جنس مرد. این بزرگترین اهانت به زن است.
mohamad.kamali
ماجرای امام حسین (علیه‌السّلام)، نجات‌بخشیِ یک ملّت نبود، نجات‌بخشیِ یک امّت نبود؛ نجات‌بخشیِ یک تاریخ بود. امام حسین (علیه‌السّلام)، خواهرش زینب (سلام‌الله‌علیها) و اصحاب و دوستانش با این حرکت، تاریخ را نجات دادند
mohamad.kamali
«یا أهل الکوفة یا أهل الختل»؛ ای خدعه‌گرها، ای کسانی که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) هستید؛ امّا در امتحان این‌جور کم آوردید، در فتنه این‌جور کوری نشان دادید. «هل فیکم إلاّ الصّلف و العجب و الشّنف و الکذب و ملق الإماء و غمز الأعداء»؛ شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. به خودتان مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابی هستید، خیال کردید همچنان پیرو امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) هستید؛ در حالی که واقع قضیّه این نبود. نتوانستید از عهدهٔ مقابلهٔ با فتنه بربیایید، نتوانستید خودتان را نجات دهید.
زهرا یارمحمد
با این کار خواستند به پیروان حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و دوستان خاندان پیغمبر و مسلمانانی که تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته بودند، تفهیم کنند که این حادثه تمام نشد؛ مسئله با کشته شدن، دفن کردن و اسارت گرفتن و بعد رها کردن اسیران خاتمه پیدا نکرد؛ مسئله ادامه دارد. به شیعیان یاد دادند اینجا محل اجتماع شماست؛ اینجا میعاد بزرگی است که با جمع شدن در این میعاد، هدف جامعهٔ شیعی و هدف بزرگ اسلامی جامعهٔ مسلمین را باید به یادِ هم بیاورید.
mohamad.kamali
در حقیقت، امام حسین (علیه‌السّلام) اگرچه با یزید مبارزه میکند، امّا مبارزهٔ گستردهٔ تاریخی وی با یزیدِ کوته‌عمرِ بی‌ارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین (علیه‌السّلام) با اینها مبارزه میکند...
M Zm
امامت، یعنی پیشوایی روحی و معنوی و پیوند عاطفی و اعتقادی با مردم، امّا سلطنت یعنی حکومت با زور و قدرت و فریب؛ بدون هیچ‌گونه علقهٔ معنوی و عاطفی و ایمانی. این دو، درست نقطهٔ مقابل هم است. امامت، حرکتی در میان امّت، برای امّت و در جهت خیر است. سلطنت یعنی یک سلطهٔ مقتدرانه علیه مصالح مردم و برای طبقات خاص؛ برای ثروت‌اندوزی و برای شهوترانی گروه حاکم.
mohamad.kamali
در حقیقت، امام حسین (علیه‌السّلام) اگرچه با یزید مبارزه میکند، امّا مبارزهٔ گستردهٔ تاریخی وی با یزیدِ کوته‌عمرِ بی‌ارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین (علیه‌السّلام) با اینها مبارزه میکند...
mohamad.kamali
با بی‌بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کرده‌های خودتان را، گذشتهٔ خودتان را باطل کردید. ظاهر، ظاهر ایمان، دهان پر از ادّعای انقلابیگری؛ امّا باطن، باطن پوک، باطن بی‌مقاومت در مقابل بادهای مخالف.
mohamad.kamali
شروع جاذبهٔ مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبدالله را از مدینه بلند میکند و به کربلا میکشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی، در دل من و شماست.
M Zm
ارزش و عظمت زینب‌کبری (سلام‌الله‌علیها) به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) هم نباشد، عظمت پیدا میکند.
delaram

حجم

۳۰۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۳۰۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان