دانلود و خرید کتاب معنای زندگی آلن دوباتن ترجمه هما قناد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معنای زندگی اثر آلن دوباتن

کتاب معنای زندگی

نویسنده:آلن دوباتن
مترجم:هما قناد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۷۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معنای زندگی

معنای زندگی کتابی است که توسط آلن دوباتن (شرکت مدرسه زندگی) به چاپ رسیده است. هما قناد این اثر را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات میلکان آن را روانه بازار کرده است.

آلن دوباتن مدرسه‌ای را با عنوان مدرسه زندگی و با هدف ایجاد زندگی رضایت‌بخش برای مردم تاسیس کرد. آثار منتشر شده از سوی این مدرسه کمک می‌کند تا خوانندگان درک بهتری از خود پیدا کنند و جنبه‌های مختلف زندگی خود را بهبود ببخشند.


درباره معنای زندگی

آلن دوباتن در کتاب پیش‌رو تلاش می‌کند تا معنای زندگی را کشف کند. او اعتقاد دارد همه ما باید درخصوص جست‌وجوی معنای زندگی قدم برداریم. زندگی معنادار به زندگی شاد نزدیک است اما تفاوت‌های اساسی نیز با آن دارد. معنای زندگی هر شخصی با توجه به توانمندی‌های او از دیگران متفاوت است. با مطالعه کتاب معنای زندگی درمی‌یابیم فعالیت‌های معنادار آن‌هایی هستند که ارزش بسیاری برای‌شان قائل هستیم و با شدت بیش‌تری دل‌تنگ‌شان می‌شویم. مباحث مطرح شده توسط آلن دوباتن در کتاب معنای زندگی حول هشت فعالیت عمده معنادار قرار دارد که عبارتند از: عشق، خانواده، کار، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت و فلسفه. دوباتن امید دارد با مطالعه این کتاب معنای زندگی خود را دریابیم و قدر آن را بیش از پیش بدانیم.

خواندن معنای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

ما نیز همچون آلن دوباتن اعتقاد داریم کشف معنای زندگی به همه ما انسان‌ها ارتباط دارد. همه ما باید در جست‌وجوی معنای زندگی باشیم؛ بنابراین مطالعه کتاب معنای زندگی را به همه مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از معنای زندگی

در گفت‌وگوی افلاطون، در رساله ضیافت۱، آریستوفانِ۲ نمایش‌نامه‌نویس چنین بیان می‌کند که سرچشمه عشق تمایل به کامل‌کردن خودمان ازطریق پیداکردن «نیمه گم‌شده» مان است. ابتدا، در برداشتی شوخ‌طبعانه، همه انسان‌ها را نرماده‌هایی می‌داند که دو پشت و پهلو، و چهار دست و چهار پا دارند، با دو صورت که روی یک سر به جهات مختلف می‌چرخند. این نرماده‌ها آن‌قدر قدرت داشتند و آن‌چنان به خود غره بودند که زئوس ناچار شد آن‌ها را به دو نیمه زن و مرد تقسیم کند، و از آن روز هریک از ما حسرت پیوستن دوباره به نیمه‌ای را دارد که روزی از آن جدا شده است.

نیازی نیست داستانی ادبی را باور کنیم تا حقیقتی نمادین را در آن تشخیص دهیم: ما عاشق افرادی می‌شویم که قول می‌دهند به‌نحوی ما را کامل کنند. در میان سرخوشی‌های روزهای اول عاشقی، قدردان پیداکردن کسی هستیم که به‌نظر می‌رسد ویژگی‌ها و خلق‌وخوی ما را تحسین می‌کند. شاید آن‌ها برخلاف ما در مقابل جزئیات کارهای اداری فوق‌العاده صبور باشند، یا عادت به نافرمانی در برابر صاحب‌منصبان داشته باشند. شاید قادر باشند تناسب همه‌چیز را حفظ و از آشفتگی جلوگیری کنند، یا شاید به دل‌مُردگی خاصی دچار باشند و طبیعتی حساس داشته باشند و با جریان‌های فکری و احساسی عمیق‌تری درگیر باشند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب معنای زندگی، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۳۹۸/۰۸/۰۶

فرض کنید فردا تعطیله و کار خاصی برای انجام نداری، صبحش احتمالا به زور ساعت ده از خواب بلند میشی و خودتم نمیدونی چرا بیدار شدنت از خوابیدنت بهتره، یه حسی به سمت سماور هلت میده، چاییه رو میریزی و

- بیشتر
Rey
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

این‌کتاب معنا زندگی را تحت عناوینی چون دوستی،خانواده،کار... بررسی کرده. از این منظر که نکاتی را با زبانی روان و ساده برای هر یک از بخش های زندگی بازگو کرده قابل توجه است و اما حس میکنم باید بهتر به موضوعات

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

(۴-۲۳-[۶۴]) کتاب نسبتا خوبیه، نکاتی که بیان کرده بیشتر برای قابل تحمل کردن و بالا بردن کیفیت زندگیه؛ وگرنه معنای خاصی برای زندگی ارائه نمیده.

amir_masumi
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

این کتاب قرار نیست که معنایی جدید رو تعریف کنه قراره که مسائل روزمره رو از نگاهی معنادار عبور بده ، این کتاب بنظرم یه مجموعه ی خوب هست برای معنادار کردن زندگی و در ضمن کوتاه و مختصر هست

- بیشتر
mahdi
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

بنظرم قابل فهم ترین،،ساده ترین نثر نویسندگی و پرمحتوی ترین مسایل زندگی عم از خانواده،دوستی،روابط انسانی،کار،ازدواج،و..... در کتب الن دوباتن فقط میتوان پیدا کرد....مثل این نویسنده تاکنون نیومده در این عرصه...

ناصر
۱۳۹۸/۰۹/۱۱

کل کتاب چهل پنجاه صفحه هستش قیمت کتابهای الکترونیکی خیلییییی گرونه حالا اونی که چاپیه از مغازه هایی که تخفیف میدن بخری در میاد هفده هیجده تومن عوض یه کتاب خوشگل گیرت میاد که سالها پیشت

avid
۱۳۹۸/۰۹/۰۷

کتاب خوبیه نویسنده ساده و پدرانه قشنگیای زندگی رو به ادم نشون میده. البته بیشتر بدرد نوجوان ها میخوره

ع...ادلــ
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

اگه میخواین به اینترنت متصل شین با هر اپراتوری تو هر کجای کشور تو پیامرسان "ایتا" عضو کانال freenetiran بشین و طبق آموزش پیش برین share کنین بین رفقاتون

آفتاب
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

2 معنای زندگی در این کتاب بیشتر حول محور عشق، کار، خانواده، دوستی، سیاست، طبیعت و فلسفه بود. که موانعی همچون خودشناسی مبهم، کوته‌فکری، از خود گذشتگی، جاودانگی و هنر داستان‌گویی مطرح شد. در کتاب به صورت کلی به معنای زندگی

- بیشتر
پوتا
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

بنظر من کتاب نه چندان جالب و سطحی بود و بیشتر جنبه مروری سطحی داشت و من را راضی نکرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۵)
«در ذهن نابغه‌ها همان افکاری را می‌بینیم که در ذهن خود آن‌ها را نادیده گرفته‌ایم».
samstar
بی‌نهایت قدردان فردی خواهیم بود که می‌تواند کاری را بکند که به‌نظر ما غیرممکن می‌رسد: ما را واقعاً بشناسد و بازهم دوست‌مان داشته باشد.
کنتس مونت کریستو
خانواده‌های خوب چشم‌شان را روی نواقص ما نمی‌بندند، فقط از این اشتباهات علیه ما استفاده نمی‌کنند.
کنتس مونت کریستو
«در ذهن نابغه‌ها همان افکاری را می‌بینیم که در ذهن خود آن‌ها را نادیده گرفته‌ایم».
Mohammad
کتاب‌ها مانند مردم‌اند؛ تعداد زیادی از آن‌ها را ملاقات می‌کنیم، اما به‌ندرت عاشق‌شان می‌شویم.
Peyvand
اگر نتوانیم با کسی که عقاید مخالف با ما دارد رفاقت کنیم، احتمالاً هرگز نمی‌توانیم مدافع قدرتمندی برای عقاید خودمان باشیم؛ چون نمی‌توانیم به‌طور صحیح درک کنیم چه‌چیزی افراد را به‌سمت عقایدی که ما با آن‌ها مخالفیم هل می‌دهد، و نیز هرگز نخواهیم فهمید برای تغییر دیدگاه‌شان چه باید بکنیم.
FerFerism
ضعیف‌ها از آن‌چه فکر می‌کنیم قوی‌ترند، قدرتمندان از آن‌چه تصور می‌کنیم ناتوان‌ترند.
Mohammad
خانه یعنی جایی که روح‌مان احساس کند مکان فیزیکی مناسب را پیدا کرده است، جایی که هر روز اشیایی که در میان‌شان زندگی می‌کنیم، عشق و تعهدی معتبر را به ما یادآور شوند.
کنتس مونت کریستو
لباس‌ها مظهر ارزش‌هایی‌اند که ما را مسحور می‌کنند و گول می‌زنند. با انتخاب نوع خاصی از لباسْ ویژگی‌های شخصیتی شکننده و نامطمئن‌مان را تقویت می‌کنیم. ازطریق لباس‌هایی که می‌پوشیم، به دیگران نشان می‌دهیم چه‌کسی هستیم و درعین‌حال آن‌را به خودمان هم یادآوری می‌کنیم. کمد لباس‌های ما حاوی چند خط از زندگی‌نامهٔ دقیق ماست.
کنتس مونت کریستو
هدف از زندگی معنادار لزوماً رسیدن به رضایت همیشگی نیست. ممکن است در زندگی معناداری به سر ببریم، اما اغلب روحیهٔ بدی داشته باشیم؛ درست همان‌طور که ممکن است دائماً تفریحات ظاهری داشته باشیم، اما بیش‌ترِ زندگی‌مان بی‌معنی باشد؛
کنتس مونت کریستو

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان