دانلود کتاب صوتی مدیر مدرسه با صدای وحید فقیهی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد

دانلود و خرید کتاب صوتی مدیر مدرسه

نویسنده:جلال آل احمد
گوینده:وحید فقیهی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مدیر مدرسه

کتاب صوتی مدیر مدرسه، یکی از آثار جلال آل‌احمد، نویسنده نام‌آشنای معاصر است که در سال ۱۳۳۷ به چاپ رسید. کتاب صوتی مدیر مدرسه داستان آموزگاری است که برای راحت شدن از سختی آموزگاری و سروکله زدن با شاگردان تصمیم می‌گیرد تا مدیر مدرسه شده و از این پس در دفتر مدرسه شغلی راحت داشته باشد، غافل از آنچه در انتظار اوست. این کتاب صوتی با صدای وحید فقیهی خوانش و توسط آوانامه تهیه و دراختیار مخاطبان قرار داده شده است.


خلاصه کتاب صوتی مدیر مدرسه

کتاب مدیر مدرسه یکی از آثار نویسنده بزرگ معاصر ایرانی جلال آل‌احمد است و از نگاه بسیاری از منتقدین بهترین اثر وی نیز به‌شمار می‌رود. جلال آل‌احمد در این کتاب داستان آموزگاری را روایت می‌کند که از معلمی به ستوه آمده است. این آموزگار برای آنکه کمی آسوده‌تر شود و درآمد بیشتری نیز کسب کند، تصمیم می‌گیرد تا مدیر دبستان شود. اما پس از آغاز کار خود به‌عنوان مدیر دبستان، تازه متوجه سختی‌های این کار می‌شود. مدرسه با کاستی‌های بسیاری مواجه است، مدیر تلاش می‌کند تا این کاستی‌ها را برطرف کند، اما عدم همکاری اداره و در ادامه والدین اجازه بهبود اوضاع را به وی نمی‌دهد.

شنیدن کتاب صوتی مدیر مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مدیر مدرسه یکی از نمونه آثار داستان‌های رئالیسم دهه ۴۰ ایران است. اگر جزو علاقه‌مندان به داستان‌های رئال هستید و یا جزو علاقه‌مندان به جلال آل‌احمد و یا اگر می‌خواهید با این نویسنده بزرگ معاصر آشنا شوید، شنیدن کتاب صوتی مدیر مدرسه که به عقیده بسیاری از منتقدین بهترین اثر این نویسنده است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جلال آل‌احمد

جلال آل احمد، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم معاصر ایرانی است که در سال ۱۳۰۲ در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. وی پسرعموی سید محمود طالقانی بود. آل‌احمد در بیست‌سالگی به‌دلیل درخواست پدرش، راهی نجف می‌شود تا درس طلبگی بیاموزد و به‌نوعی راه پدرش را ادامه دهد. البته او خود، به قصد تحصیل در بیروت به این سفر رفت؛ اما در نجف ماندگار نشد و پس از سه ماه به تهران بازگشت. به‌گفته‌ی برخی نویسندگان، وی در بازگشت از نجف در خصوص بسیاری از احکام شیعیان دستخوش دودلی و شک شده بود و دیگر مهر نماز زیر پیشانی نمی‌گذاشت. 

در سال ۱۳۲۲ وارد دانشسرای عالی تهران شد و در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل گشت. او تحصیل را در دوره‌ی دکترای ادبیات فارسی نیز ادامه داد؛ اما در اواخر تحصیل از ادامه‌ی آن صرف‌نظر کرد. نخستین مجموعه‌ی داستان خود به نام «دید و بازدید» را در همین دوران منتشر کرده بود. او که تأثیری گسترده بر جریان روشنفکری دوران خود داشت، جلال آل‌احمد به‌جز نوشتن داستان به نگارش مقالات اجتماعی، پژوهش‌های مردم‌شناسی، سفرنامه‌ها و ترجمه‌های متعددی نیز پرداخت. جلال با سیمین دانشور که یکی از نویسندگان مطرح ایران به‌شمار می‌رود ازدواج کرد. آل احمد در سال ۱۳۴۰ به شهرت رسید و پس از شهرت توانست در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تأثیر به‌سزایی داشته باشد. جلال آل‌احمد در سال ۱۳۴۸ در سن چهل‌وپنج سالگی در اسالم گیلان گذشت. برخی از آثار جلال آل‌احمد عبارت هستند از: پنج داستان، نفرین زمین، سنگی بر گوری، نون والقلم و... .

جملاتی از کتاب صوتی مدیر مدرسه

فردا اول صبح رفتم مدرسه، بچه‌ها با صف‌هاشان به طرف کلاس‌ها می‌رفتند و ناظم چوب به دست توی ایوان ایستاده بود و توی دفتر فقط ۲ تا از معلم‌ها بودند. معلوم شد کار هر روزشان است. ناظم را هم فرستادم سر یک کلاس دیگر و خودم آمدم دم در مدرسه به قدم زدن. ۲ ضلع شمالی و شرقی مدرسه کوچه بود. کوچه‌هایی بالقوه که دراز و مستقیم از وسط بیابان خالی می‌گذشتند و اریب به خیابان اصلی می‌رسیدند که قیرریز بود و اتوبوس در آن می‌رفت و درختکاری داشت و دکان و آبادی. فکر کردم از هر طرف که بیایند مرا این ته دم در مدرسه خواهند دید و تمام طول راه در این خجالت خواهند ماند و دیگر دیر نخواهند آمد. «برای شنیدن جملات بیشتری از کتاب صوتی مدیر مدرسه، بخش نمونه فایل صوتی را رایگان دانلود کنید.» 

معرفی نویسنده
عکس جلال آل احمد
جلال آل احمد
ایرانی | تولد ۱۳۰۲ - درگذشت ۱۳۴۸

جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده و مترجم، در سال ۱۳۰۲ پس از هفت دختر در تهران متولد شد و نهمین فرزند پدر و دومین پسر خانواده بود.

نظرات کاربران

amir mirab
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

عالی و بسیار زیبا

حسین
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

این کتاب خارق العاده است

Tasnim
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

سلام. به نظرم صدای حرفه ای گوینده خیلی به شخصیت راوی کتاب میومد و جالب بود برام. از لحاظ داستان پردازی هم به نظرم شخصیت خاکستری مدیر مدرسه خیلی خوب در اومده بود و من به طور کلی کتاب رو دوست

- بیشتر
مریم
۱۴۰۰/۰۳/۲۰

کتاب خوب با صدایی خوب👌

fateme
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

کتاب بسیار عالی باصدای بسیار دلنشین که به متن کتاب زیادی میومد.خودم این کتاب رو بالای ۴ بار گوش دادمش

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۲۶۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۲۶۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان