دانلود و خرید کتاب از کاپ تا کیپ رضا پاکروان ترجمه شهلا طهماسبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از کاپ تا کیپ اثر رضا پاکروان

کتاب از کاپ تا کیپ

نویسنده:رضا پاکروان
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از کاپ تا کیپ

از کاپ تا کیپ کتابی از جهانگرد ایرانی رضا پاکروان است. او که مقیم لندن است زندگی آرام خود را رها می‌کند و با دوچرخه به دل جاده‌ها می‌زند. ماجراجویی او از از نورکاپ نروژ شروع و در کیپ تاون آفریقایی جنوبی پایان می‌یابد. این کتاب روایت دشواری‌ها و لذت‌های یک سفر طولانی است.

از کاپ تا کیپ روایت یک رکاب‌زن از روزهای دشواری است که امید ادامه‌ی سفر از نویسنده سلب می‌شد. رضا پاکروان سفرش را با این هدف شروع کرد که برای کمک مالی به مدرسه‌ای در ماداگاسکار، فاصله هفده هزار و هفتصد کیلومتری را در طی صد روز با دوچرخه رکاب بزند. نویسنده در این کتاب وضعیت نابه‌سامان جاده‌ها، آب و هوای نامساعد و ناامنی در برخی کشورها را به تفصیل نشان می‌دهد. نویسنده همچنین نشان می‌دهد در طی تمام این مصائب چگونه امیدی کوچک او را مصمم‌تر از قبل به پیش می‌رانده.

خلاصه کتاب از کاپ تا کیپ

از کاپ تا کیپ در سه فصل نوشته شده است. در هر بخش از کتاب نویسنده مرحله‌ای از سفر خود را شرح می‌دهد. فصل اول درباره‌ی نحوی آشنایی او با یک سازمان خیریه‌ است. این سازمان قصدش ریشه‌کن کردن فقر و بیماری در ماداگاسکار است. از اهداف دیگر آن‌ها به ساختن یک مدرسه در ماداگاسکار می‌توان اشاره کرد. پس از آن رضا پاکروان برنامه‌ریزی خود برای طی کردن طول کره‌ی زمین را شرح می‌دهد. این برنامه‌ریزی تقریبا دو سال طول می‌کشد. همچنین از دیگر مباحث فصل اول آشنایی پاکروان با همسفرش و کمک‌های مردمی از تصمیم او هستند.

فصل دوم با آغاز سفر رضا پاکروان از نوروژ همراه می‌شود. این بخش از سفر او آرام‌ترین و بی‌دردسرترین مسیر او را روایت می‌کند. نویسنده از خلق و خوی مردم و مهمان‌نوازی آن‌ها می‌گوید. توصیف جاده‌ها هم از دیگر بخش‌های این فصل است. کشور‌هایی که در این بخش به آن‌ها پرداخته شده نروژ، فنلاند، روسیه، آذربایجان و ایران هستند.

فصل سوم از کاپ تا کیپ روایت عبور نویسنده از کشورهای مصر، سودان، اتیوپی، کنیا، نایروبی، تانزانیا، زامبیا، زیمباوه و آفریقای جنوبی است. او از روزهای سختی می‌گوید که دچار مالاریا شده بود.مالاریا باعث می‌شود پاکروان نتواند سفر خود را در صد روز به پایان برساند

خواندن کتاب از کاپ تا کیپ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که به سفر و جهانگردی و سفرنامه علاقه دارند پیشنهاد می‌شود.

درباره رضا پاکروان

رضا پاکروان در ایران به دنیا آمده‌است. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ایران سپری کرده‌است. در ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل در رشته بورس به انگلیس رفت. او به ۵۴ کشور سفر کرده و از آن‌ها فیلم تهیه کرده‌است. در سال ۲۰۱۱ پاکروان مسیر ۱۷۴۳ کیلومتری الجزایر تا سودان را در ۱۳ روز و پنج ساعت و ۵۰ دقیقه رکاب زده‌است. او در جریان این کار با کسب رکورد سریع‌ترین دوچرخه‌سوار جهان نامش را وارد گینس کرد. در سال ۲۰۱۲ نشریه منزفیتس نام او را در فهرست ۲۰ جهانگرد برتر جهان منتشر کرد.

جملاتی از کتاب از کاپ تا کیپ

سفر پاسخی بود به آینده‌ای که شاهد بودم در برابر چشمانم بنا می‌شد و ناگهان می‌خواستم بخشی از آن باشم. این سفر مثل همۀ سفرهایی که در چهار سال قبل برعهده گرفته بودم، راهی برای واژگون کردن آن آینده بود، شکل دادن به آن صورتی که مایۀ افتخار باشد، چیزی که نه تنها هستی خودم بلکه هستی دیگران را نیز ارتقا بخشد.

نظرات کاربران

sumit
۱۳۹۸/۱۰/۰۸

کتاب خیلی خوبی بود. نویسنده صداقتی دارد که او را راوی مناسبی کرده است. اما اگر بخوام یک جمله از این کتاب را یادگار نگه دارم می گم "فکر نکن، فقط عمل کن" Just do it یعنی می شه....

سیّد جواد
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

کتاب ۲۸۲ از کتابخانه همگانی، کتاب جالبی بود و اطلاعات خوبی از شهرها و کشورهای مختلف دنیا ارائه می داد ولی مواردی هم در کتاب وجود داشت که از اعتبار آن کم میکرد مانند نام بردن از ایران به عنوان یکی

- بیشتر
bafghi1360
۱۳۹۸/۰۸/۱۵

یکی از دلنشینترین کتابهایی بود که امسال خوندم

reyhaneh
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

عالی بود برا من که عاشق سفرنامه هستم خیلی راضی کننده بود

A.F
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

کتاب سفرنامه‌ی رضا پاکروان‌ه. که در بین اون تجربیات و احساسات خودش رو در طی اون سفر با مخاطب به اشتراک می‌ذاره. نثر بسیار روانی داره و احساسات و تجربیات اون قدر دقیق و در عین حال صمیمی گفته شدن

- بیشتر
sasha
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

عجب کتابی بود. عالی

صدف
۱۴۰۰/۰۶/۲۸

ترجمه کتاب خوب بود و نویسنده صادقانه به روایت وقایعی که دیده بود پرداخته بود. فقط توضیحات و توصیفات از آفریقا و آسیا بیشتر از اروپا بود، شاید چون نویسنده اروپا رو دیده براش جذابیتی نداشته بوده، اما بعنوان یه کتابخوان

- بیشتر
فرزانه مردیان
۱۴۰۰/۰۳/۱۸

کتاب فوق العاده لذت بخشی بود، وقتی که شروع به خواندنش کردم و در دو روز به اتمام رساندمش با تمام وجود با رضا پاکروان سفر کردم، به کسانی که رویای سفر و ماجراجویی دارند توصیه میکنم حتما مطالعه کنند

- بیشتر
shadi
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

من هنوز کتاب رو نخوندم و از طاقچه ی عزیز میخوام این کتاب رو به بهش بی نهایت اضافه کنه

fahime
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

اسپویلر الرت! ××خطر لو رفتن داستان×× من واقعا انگیزه و پشتکار باورنکردنی شونو تحسین می کنم، اما کاش از اول بی خیال رکورد شده بودن و همه جا رو سر صبر دیده بودن... واقعا تا مصر رفتن و اهرام ثلاثه رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
«اصل قضیه قیمت بنزین است. دولت مدتی بود برای بنزین سوبسید می‌داد اما حالا می‌گوید که دیگر برایش مقدور نیست و قیمت یکشبه بالا رفت. می‌دانید تظاهرکننده‌ها چه‌کار کردند؟ چندتا پمپ‌بنزین رو آتش زدند! می‌دانید دولت چه جوابی بهشان داد؟ اینترنت را قطع کرد! رفیق، مجازات خیلی عجیبیه! ببین، من کشورم‌رو دوست دارم، اما یواش‌یواش داریم ترسناک می‌شیم!»
⠀⠀⠀
سوار شد و ماشین را روشن کرد و موقع بستن در چشمکی به من زد و با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت به تهران برگشت.
سیّد جواد
اگر این ماجرا دوباره در داغستان و ایران و مصر و صحرا و بقیه جاهای وحشی دیگر تکرار می‌شد، چه؟ این فکر ناراحتم می‌کرد.
سیّد جواد
دوستم مدحت همان‌طور که قول داده بود، به دیدنمان آمده بود و داشت درباره تظاهرات و شورش‌هایی که چند روز اخیر در پایتخت رخ داده بود، برایمان حرف می‌زد. «اصل قضیه قیمت بنزین است. دولت مدتی بود برای بنزین سوبسید می‌داد اما حالا می‌گوید که دیگر برایش مقدور نیست و قیمت یکشبه بالا رفت. می‌دانید تظاهرکننده‌ها چه‌کار کردند؟ چندتا پمپ‌بنزین رو آتش زدند! می‌دانید دولت چه جوابی بهشان داد؟ اینترنت را قطع کرد!
bezzad
«به‌گمانم شما خبر ندارید، چون چند روزه که تو بیابان بوده‌اید، سودان وضعش خیلی خرابه.» در حیاط سنگی هتلی در خرطوم نشسته بودیم و آب می‌خوردیم و از هوای خنک شب که عضلات کوفته‌مان را آرام می‌کرد، لذت می‌بردیم. دوستم مدحت همان‌طور که قول داده بود، به دیدنمان آمده بود و داشت درباره تظاهرات و شورش‌هایی که چند روز اخیر در پایتخت رخ داده بود، برایمان حرف می‌زد. «اصل قضیه قیمت بنزین است. دولت مدتی بود برای بنزین سوبسید می‌داد اما حالا می‌گوید که دیگر برایش مقدور نیست و قیمت یکشبه بالا رفت. می‌دانید تظاهرکننده‌ها چه‌کار کردند؟ چندتا پمپ‌بنزین رو آتش زدند! می‌دانید دولت چه جوابی بهشان داد؟ اینترنت را قطع کرد! رفیق، مجازات خیلی عجیبیه! ببین، من کشورم‌رو دوست دارم، اما یواش‌یواش داریم ترسناک می‌شیم!»
zsmirghasmy
هنگامی که فکر انسان آرام و روشن و عزمش راسخ است، رکاب زدن طولانی رضایت‌بخش می‌شود.
سیّد جواد
همه کار می‌کنم تا بتوانم سرِ ۱۰۰ روز در کیپ تاون باشم، در این شکی نیست. اما بعد از آن چه؟ بعد چه می‌شود؟
sumit
در اتیوپی روز از نیمه‌شب شروع نمی‌شد، از موقع طلوع خورشید شروع می‌شد. به این ترتیب، به وسط روز ساعت ۱۲ نمی‌گفتند، بلکه ساعت ۶ می‌گفتند، چون که خورشید ۶ ساعت پیش درآمده بود. چیز دیگری که ما را بیشتر سردرگم می‌کرد، این بود که در اتیوپی سال ۱۲ ماه نداشت، ۱۳ ماه داشت.
سیّد جواد
وقتی ملتی زیر یوغ دیکتاتوری زندگی می‌کند، مسافر این را در همه‌جا احساس می‌کند. فضا خشک و جدی یا شاید سرد و بی‌روح است،
sumit
دوستم مدحت همان‌طور که قول داده بود، به دیدنمان آمده بود و داشت درباره تظاهرات و شورش‌هایی که چند روز اخیر در پایتخت رخ داده بود، برایمان حرف می‌زد. «اصل قضیه قیمت بنزین است. دولت مدتی بود برای بنزین سوبسید می‌داد اما حالا می‌گوید که دیگر برایش مقدور نیست و قیمت یکشبه بالا رفت. می‌دانید تظاهرکننده‌ها چه‌کار کردند؟ چندتا پمپ‌بنزین رو آتش زدند! می‌دانید دولت چه جوابی بهشان داد؟ اینترنت را قطع کرد! رفیق، مجازات خیلی عجیبیه! ببین، من کشورم‌رو دوست دارم، اما یواش‌یواش داریم ترسناک می‌شیم!»
Darush

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان