دانلود و خرید کتاب ماه پنهان است جان اشتاین‌بک ترجمه شهرزاد بیات موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماه پنهان است اثر جان اشتاین‌بک

کتاب ماه پنهان است

انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۴.۴از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماه پنهان است

«ماه پنهان است» رمانی کوتاه از نویسنده مشهور امریکایی، جان اشتاین بک است. این اثر در مورد جنگ جهانی دوم نوشته شده و در مورد افزایش فاشیسم در اروپا هشدار می‌دهد.

این اثر زمانی یکی از پرخواننده ترین کتاب‌های زیرزمینی اروپا بود و هزاران نسخه از آن پنهانی در فرانسه، آلمان، هلند و کشورهای دیگر اروپایی منتشر می‌شد و نقش مهمی در تقویت روحیه مردم داشت.

شهر کوچکی در اروپا اشغال می‌شود اما مکان آن مشخص نیست. نیروهای مهاجم با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده و با کمک یک جاسوس بدون خونریزی شهر را فتح می‌کنند. شهری با مردمی که سال‌ها نه جنگ را می‌شناختند و نه کسی بهشان حمله کرده بود. خلق و خوی این مردم به قدری آرام است که اشغالگران تصمیم می‌گیرند بعد از جنگ برای زندگی به آنجا نقل مکان کنند. فرمانده اشغالگران از شهردار شهر می‌خواهد بدون جنگ و خونریزی از مردم درخواست کند که به استخراج زغال سنگ بپردازند اما شهردار که محبوب مردم است و خود را همپایه آنها می‌داند می‌گوید مردم آزادند هرکاری که دوست دارند انجام دهند. در این میان برخورد یک نیروی مهاجم با مردی در معدن منجر به قتل او می‌شود و این موضوع شهر را بهم می‌ریزد.

«مردم زیاد در خیابان‌ها نمی‌ماندند، بلکه از درها به درون خانه‌ها می‌رفتند و درها بسته می‌شد. گویی چشم‌هایی از پشت پرده‌ها به بیرون می‌نگریستند. وقتی سربازان در شهر رفت وآمد می‌کردند و گشتی‌ها در خیابان اصلی دور می‌زدند، نگاه‌هایی سرد و غضبناک آن‌ها را می‌پایید. مردم به مغازه‌ها می‌آمدند تا چیزکی برای ناهار بخرند. جنسی را که می‌خواستند می‌گرفتند، پولش را می‌دادند و بی‌هیچ خوش وبشی با فروشنده می‌رفتند.»

براساس رمان «ماه پنهان است» فیلمی هم در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است که دیدن آن لذت‌بخش است اما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا کتاب را بخوانید.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

(۷-۲۶-[۱۶۹]) به عقیده ی من یکی از کتابای خوب و ارزشمندِ جان اشتاین بک همین کتابه؛ کتاب پیرامون مبارزات مردمی علیه استثمار و استعماره که در طول جنگ جهانی دوم به وسیله ی فاشیسم به صورت گسترده ای در جهان، خصوصا

- بیشتر
ادریس
۱۳۹۸/۰۹/۳۰

کتاب صوتیش با گویندگی بهروز رضوی شنیده ام فوق العاده است. به تسخیر یک شهر صلح طلب توسط ارتش رایش و شروع اعتراض مردم است فوق العاده با مفهوم است. ولی صوتیش یک چیز دیگست.

ABCD
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

خیلی داستان زیبایی داره و ارزش خوندن داره

mojtaba
۱۴۰۱/۰۳/۰۹

کتابی زیبا و قابل تأمل در مورد آزادی و اسارت، مهمترین مفهومی که از کتاب برداشت کردم این بود که برای تقابل با ظلم و ستم مهم‌تر از داشتن رهبر واحد، داشتن اتحاد و همدلی هست. ترجمه کتاب هم زیبا

- بیشتر
booklover
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

کتابی در ستایش آزادی و آزادگی در دل داستانی در مورد اسارت

AS4438
۱۴۰۰/۰۳/۱۰

عالی، ترجمه عالی.

Zenbi
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

کتابی قشنگ با حجم کم که درباره آزادی خواهی حرف میزنه . متن کتاب روونه و راحت خونده میشه توصیف هایی که کرده هم کاملا اندازه است نه کم و نه زیاد . خوبی و قشنگیش اینه که نمیاد فقط

- بیشتر
ایران
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

یک داستان جمع و جور و جذاب که برای چندروز میتونه خواننده رو مشغول کنه. شرق بهشت و موش ها و آدم هارو نخوندم اما خوندن همین کتاب هم برای درک نگاه جان اشتاین بک کافیه.البته گاهی با چند سطر

- بیشتر
b€hz@d
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

یک رمان عالی در مورد جنگ جهانی، ترجمه عالی، آدم رو جذب خودش میکنه کتاب، من که نتونستم زمین بزارمش و یکسره خوندمش البته ناگفته نماند از موضوع جنگ جهانی خیلی خوشم میاد.

a_lovely_sister
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

کوتاه ولی از نظر من کامل. تا الان هر کتابی از جان استاین بک خوندم خیلی خوب بوده ( البته من ترجمه ی دیگه ای رو خوندم)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
مردم خشمگین هستند و راهی برای مقابله ندارند. اما همهٔ این‌ها در چارچوبی کوچک است. جنگ مردم با مردم است، نه عقیده با عقیده.
Mohammad
«مرا کشتید، زیرا خواستار گریز از دست کسی بودید که محکومتان کرده، زیرا نمی‌خواستید چهرهٔ راستین حیات خود را آشکار سازید...»
Mohammad
خیال می‌کنند چون خودشان یک پیشوا و یک سر دارند، ما هم مثل آنان هستیم. می‌دانند که اگر سر ده نفر از خودشان بالای دار برود، نابود خواهند شد. اما ما مردمانی آزاد هستیم و به اندازهٔ جمعیت خود سر داریم و در موقع لزوم رهبرانی مثل قارچ در میانمان خواهند رویید
mojtaba
«اگر بر این باورید که با کشتن مردمان، کسی را از نکوهش زندگی پلید خود بازمی‌دارید، سخت به خطا رفته‌اید.»
ایران
این جنگ جنگی شرافتمندانه نیست. جنگ خیانت و کشتار است. پس بگذارید ما هم همان بلایی را سرشان بیاوریم که آن‌ها سر ما آورده‌اند.
ایران
وقتشان تقریبآ به سر آمده. خیال می‌کنند چون خودشان یک پیشوا و یک سر دارند، ما هم مثل آنان هستیم. می‌دانند که اگر سر ده نفر از خودشان بالای دار برود، نابود خواهند شد. اما ما مردمانی آزاد هستیم و به اندازهٔ جمعیت خود سر داریم و در موقع لزوم رهبرانی مثل قارچ در میانمان خواهند رویید.
ایران
دشمن همه‌جا هست. همهٔ مردان، زنان و حتی کودکان. دشمن همه‌جا هست. از پشت در خانه‌هاشان ما را می‌پایند. صورت‌های سفید پشت پرده‌ها گوش تیز کرده‌اند. ما آنان را شکست داده‌ایم و همه‌جا پیروز شده‌ایم. و آنان انتظار می‌کشند و اطاعت می‌کنند و انتظار می‌کشند.
سپیده اسکندری
یک مرد تنها چند ساعت در روز و فقط چند ماه در سال می‌تواند سرباز باشد و جز این باز می‌خواهد انسان باشد. زن، مشروب، موسیقی، خنده و آسایش می‌خواهد و اگر این‌ها از او دریغ شود، سخت تشنه‌شان خواهد شد.
سپیده اسکندری
مالی نگاه گذرایی به در انداخت و گفت: «ما مردمی شکست‌خورده‌ایم. شما غذای ما را گرفته‌اید. من گرسنه‌ام. اگر به من غذا بدهی، بیش‌تر از تو خوشم می‌آید.» توندر پرسید: «چه می‌گویی؟» «دارم حالت را به هم می‌زنم، ستوان؟ شاید سعی می‌کنم همین کار را بکنم. قیمت من دوتا سوسیس است.»
طلا در مس
لنسر نگاهی به او کرد و لبخندی کم وبیش اندوهبار برلب آورد. «ما هم وظیفه‌ای به عهده داریم، این‌طور نیست؟» شهردار گفت: «بله، تنها وظیفهٔ ناممکن در جهان، تنها کاری که شدنی نیست.» «و آن چیست؟» «روح انسان‌ها را پیاپی درهم‌شکستن.»
طلا در مس

حجم

۱۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان