دانلود و خرید کتاب حواس‌پرتی مرگبار جین واینگارتن ترجمه مجتبی هاتف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حواس‌پرتی مرگبار اثر جین واینگارتن

کتاب حواس‌پرتی مرگبار

معرفی کتاب حواس‌پرتی مرگبار

«حواس‌پرتی مرگبار» دو جستار از جین واینگارتن، نویسنده آمریکایی برنده دو جایزه پولیتزر ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ است.

جستار اول، «مرواریدهایی قبل از صبحانه» ماجرای یکی از بهترین ویولون‌نوازهای دنیا، جاشوا بل است که یک روز صبح کنار راهروی یک ایستگاه مترو می‌ایستد و چندتا از مهم‌ترین قطعات تاریخی موسیقی را با استادی تمام می‌نوازد، در حالی که تیمی از روزنامه واشنگتن‌پست شرایط را زیر نظر دارند و مخفیانه تصویر می‌گیرند.

«حواس‌پرتی مرگبار» هم از ماجرای پسربچه ۲۱ ماهه‌ای شروع می‌شود که در اثر حواس‌پرتی پدرش در صندلی عقب ماشین جا می‌ماند و در اثر گرمازدگی جان خود را از دست می‌دهد.

هر دو این جستارها به طور کامل بازنمایی از دنیای نویسندگی واینگارتن‌اند.

جین واینگارتن در دانشگاه نیویورک روان‌شناسی خواند اما تحصیلات تکمیلی‌اش را رها کرد تا داستان یک باند مافیایی پورتوریکویی را بنویسد. چند سالی گزارشگری و نویسندگی کرد و بعد ناگهان دست از نویسندگی کشید و شد ویراستار یک مجلهٔ حقوقی؛آنهم برای اینکه به دختری که دوستش داشت نزدیک شود. بعدها با همان دختر ازدواج کرد و دوباره برگشت سر نویسندگی و از یک جا به بعد، طنزنویسی و هجونویسی را شروع کرد.

او شخصیت عجیبی دارد. دارای وسواسی مرض‌وار در نوشتن، بی‌ادب و حتی گاهی وقیح با عادت‌هایی عجیب و غریب. مثلاً در محل کارش عطسه‌های الکی می‌کند تا همکارانش را بترساند، یا ساعت‌ها گوشی تلفن دستش می‌گیرد تا آدم‌ها را سرِ کار بگذارد. خیلی‌ها او را بزرگ‌ترین روزنامه‌نگار زندهٔ آمریکا می‌دانند، اسطوره‌ای که دو بار پولیتزر برده است و همین آقا آواتارِ صفحهٔ توییترشْ استیکرِ مدفوع است.

زبان و سبک جین کاملا مخصوص خود او است. او داستان‌هایش را طوری می‌نویسد که خواننده خودش تصمیم بگیرد باید با آنها بخندد یا گریه کند. به قول خودش «یک‌جور کمدی و تراژدیِ هم‌زمان، بسته به اینکه چطوری نگاهش کنی».

نظرات کاربران

Par.ya
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

چرا آخه این کتاب باید تو دسته رمان باشه؟! دقیقا همونطور که از جستار انتظار میره پر از کلیدهای معنایی هست که هر خواننده با دید متفاوت میتونه برداست های متنوعی داشته باشه. خیلی عالیه. تلنگرهایی به آدم میزنه که ببینیم که

- بیشتر
sara.kh
۱۴۰۰/۰۵/۰۲

من بعد از اینکه این‌کتاب را خواندم واقعا ترسیدم از خودم که نکنه من هم یک زمانی به خاطر مشغله فکری و کاری دچار همچین حواس پرتی هایی شوم. حس‌ میکنم از امروز دیگه میخوام حواسم رو جمع کنم به

- بیشتر
سوم شخص
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

دو جستار که ترکیبی اندوهناک و توجه‌برانگیز از زیست انسان در جهان را به‌رخ می‌کشند: ندیدن و فراموشی، شتاب و سردرگمی. به‌نظرم، مقالهٔ نخست باید دوباره ویرایش شود.

hadiizadi
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

جلد دوم جستار های برگزیده یعنی گم شدن در انفرادی هم خیلی جالب است و بلکه ازین هم جالب تر است. البته فکر کنم هنوز در طاقچه نیست

Sharareh Haghgooei
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

کتاب واکاوی و عمیق شدن در دو حادثه معاصر:ویولون نوازی جاشوا بل در ایستگاه مترو و مرگ کودک فراموش شده در یک خودروی داغ. ابعادی از این دو مسئله طوری مطرح می شوند که شما خود را در مرکز آنها

- بیشتر
imanshahbeigi
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

شاهکار

جودی ابوت
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

کتاب عالیه و واقعا برای هر پدر و مادری که فرزند کوچک دارن لازمه بخونن..

کاربر 2375755
۱۴۰۰/۱۱/۲۴

خیلی خوب بود تا حالا کتاب مستند با یک متن بی تکلف وساده نخوانده بودم

کافه کتاب
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

دیگران را محکوم نکنیم روزی خودمان هم اشتباه خواهیم کرد 👌👌

سید عطا
۱۳۹۸/۰۴/۱۲

دو جستار کتاب مثال‌های جالبی هستند بر حالات و پیامد های زندگی مدرن...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
«شوخ‌طبعی معیاری است برای اینکه چقدر فهمیده‌اید که در جهانی گیر افتاده‌اید که تقریباً به‌طور کامل از منطق گریزان است. قهقههْ شیوهٔ بیان اضطرابی است که در اثر این فهم در درونمان حس می‌کنیم»
صبا بانو:)
برای بسیاری از ما، انفجار تکنولوژیک نه‌تنها ما را در معرض تجربیات جدید قرار نداده است، بلکه محدودتر نیز کرده است.
سوم شخص
بیلی کالینز، شاعر آمریکایی، یک جا گفته است که همهٔ بچه‌ها با دانش شعر به دنیا می‌آیند، چون ضربان قلب مادر صدایی موزون دارد
Delaram1994
«در انجیل متی ۶: ۷ آمده است:‘ آنچه مقدس است به سگان مدهید و نه مرواریدهای خویش پیش خوکان اندازید، مبادا آن‌ها را پایمال کنند، پس آنگاه برگردند و شما را بدرند.
گیسو
می‌گویند ساز ویولن به صدای انسان شباهت زیادی دارد
ツAlirezaツ
چه کسی می‌توانست آن‌ها را سرزنش کند؟ کیست که بچه‌اش را فراموش کند؟ معلوم شد که ثروتمندان این کار را می‌کنند، همین‌طور فقرا و طبقهٔ متوسط. والدین، از هر سن و نژادی، این کار را می‌کنند. احتمال انجام این کار از طرف مادران کمتر از پدران نیست. این حادثه برای آدم‌هایی با حواس‌پرتیِ دائمی گرفته تا افرادی شدیداً منظم، و از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی گرفته تا کم‌سوادان اتفاق می‌افتد.
JimHawkins
در سال‌های نوجوانی در نیویورک به‌طور جدی به فراگیری ویولن مشغول بود و قصد داشت کنسرت اجرا کند. اما در هجده‌سالگی آن را رها کرد، چون به این نتیجه رسید که هرگز به حدی نخواهد رسید که بتواند از آن پول درآورد. در زندگی از این اتفاقات می‌افتد. گاهی مجبور می‌شوید دست‌به‌عصا راه بروید. بنابراین پیکارلو مسیرِ کاریِ دیگری انتخاب کرد. او اکنون در ادارهٔ خدمات پستی ایالات متحده سرپرست شده است و دیگر زیاد ویولن نمی‌زند.
ツAlirezaツ
انسان‌ها نیاز مبرم دارند به اینکه روایتی برای زندگیِ خود خلق و حفظ کنند که در آن جهانْ ناملایم و سنگدل نیست، اتفاقات هولناک به‌طور تصادفی رخ نمی‌دهند، و در صورتی که هشیار و مسئولیت‌پذیر باشید می‌توانید از فجایع مصیبت‌بار دوری کنید.
امیرو
آیا در موقعیتی پیش‌پاافتاده و در زمانی نامناسبْ زیبایی اولویت خواهد داشت؟
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
«شوخ‌طبعی معیاری است برای اینکه چقدر فهمیده‌اید که در جهانی گیر افتاده‌اید که تقریباً به‌طور کامل از منطق گریزان است. قهقههْ شیوهٔ بیان اضطرابی است که در اثر این فهم در درونمان حس می‌کنیم
zahra.k6

حجم

۲۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۲۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان