دانلود و خرید کتاب تمام نخ شل سیلوراستاین ترجمه بهرنگ رجبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمام نخ اثر شل  سیلوراستاین

کتاب تمام نخ

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تمام نخ

کتاب تمام نخ؛ شانزده قطعه‌ٔ مفرح برای آدم‌های وقیح نوشتهٔ شل سیلوراستاین با ترجمهٔ بهرنگ رجبی در نشر چشمه چاپ شده است. «تمام نخ» نمایشنامه‌هایی از شل سیلور استاین است که با بقیهٔ آثاری که همیشه از او خوانده‌اید، تفاوت دارند.

درباره کتاب تمام نخ

در این کتاب از فضاهای ساد و بامزه خبری نیست و طنزش بیشتر حماقت‌ها را نشانه رفته است. موقعیت‌هایی ساده و روزمره که نشان می‌دهد آدم‌ها گاهی چقدر می‌توانند کارهای احمقانه انجام دهند. مثلا قایقی که دارد غرق می‌شود و مردی باید بین مادر و همسرش یکی را نجات دهد، پسری توی دستشویی رفته و بیرون نمی‌آید و پدر و مادرش می‌خواهند به زور بیرونش بیاورند، زنی که گیر فروشنده سمجی افتاده که حرف نمی‌زند و همه‌چیز را روی تابلو نوشته است.

آدم‌ها در این داستان‌ها مجبورند تجربه‌های ناآشنایی داشته باشند که گریزی از آن‌ها نیست. بعضی وقت‌ها نجات پیدا می‌کنند و بعضی وقت‌ها هم نه.

کتاب تمام نخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌شود.

درباره شل سیلوراستاین

شلدون آلن سیلوراستاین معروف به شل سیلوراستاین (۱۹۹۹-۱۹۳۰)، نویسنده ادبیات کودک، ترانه‌سرا، آهنگساز و کارتونیست آمریکایی است. سیلوراستاین که در ایران با ادبیات کودک و به ویژه کتاب‌های «به دنبال قطعه گمشده» و «درخت بخشنده» شناخته شده است، در غرب بیشتر در حوزه هنر موسیقی درخشید و توانست دو بار جایزه «گرمی» را از آن خود کند.

شل سیلوراستاین در زمان خدمت سربازی‌اش در کره و ژاپن، به طراحی و تصویرگری می‌پرداخت و آثارش در مجلات گوناگون چاپ می‌شد. مخاطب آثار او در آغاز بزرگسالان بودند. اما به تدریج و به پیشنهاد دوست نقاش فرانسوی‌اش، طراحی و نوشتن برای کودکان را نیز در فعالیت‌های هنری خود گنجاند. سیلوراستاین که در دنیای ادبیات کودکان با نام «عمو شلبی» شناخته می‌شود، توانست آثار متفاوت و ماندگاری از خود به جا بگذارد.

زبان طنز و بلندپروازی‌های کودکانه او موجب شد آثارش مخاطبانی را بیابد که با او همزادپنداری داشتند و آنان نیز به دنبال قطعه گمشده خود بودند. همین نقاط خاص ذهنی و روانی بود که موجب شد کتاب‌های سیلوراستاین، در میان بزرگسالان نیز طرفدار داشته باشد. هر چند آنان، کتاب‌های او را به عنوان ادبیات کودک می‌خواندند ولی در آن سخنان و نیازهای خود را می‌دیدند.

سیلوراستاین در دنیای موسیقی، موفقیت‌های چشمگیری داشت. او در سال ۱۹۷۰ به خاطر آلبوم «پسری به نام سو» نخستین جایزه گرمی‌اش را برد. همچنین به خاطر موسیقی فیلم «کارت پستالی از لبه پرتگاه» نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. او در سال ۱۹۸۴ با آلبوم «جایی که پیاده‌رو به پایان می‌رسد» دومین جایزه گرمی در بخش بهترین آلبوم کودکان را از آن خود کرد.

شل سیلوراستاین، در ۶۸ سالگی و در اثر حمله قلبی درگذشت و در قبرستانی در نوریج ایلینویز به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب تمام نخ

تمام‌نخ

لباس‌فروشی مونیک. روی تابلویی نوشته «تمام‌نخ». روی تابلویی دیگر نوشته «حراج ــ جنسِ فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود». جیل ایستاده و دارد تابلوِ بالای بلوزها را نگاه می‌کند. رِیچِل می‌رود پیشش.

جیل: این‌ها ــ تمام‌نخ‌اَن؟

رِیچِل: الیافِ صددرصد نخ. رنگ‌هایی عالی داریم ازشون. ولی به‌نظرِ خودِ من که گُل‌شون اون سفیده‌ست.

جیل: آب نرن ــ این‌طور به‌نظرم می‌آد.

رِیچِل: آب نمی‌رن.

جیل: تضمینی؟

رِیچِل: قطعاً. سایزتون چنده، پنج؟ (راه می‌افتد سمتِ قفسه) می‌تونم رنگ‌هاییو که برامون مونده به‌تون نشون بدم ـ

جیل: من می‌تونم اینو نشونِ شما بدم ــ (دکمه‌های کُتش را باز می‌کند) اینو ــ (یک بلوزِ آب‌رفتهٔ کوچولو تنش است.)

رِیچِل: چیه این؟ جنسِ ماست؟

جیل: از این‌ها که آب نمی‌رن ــ صد درصد نخ ــ همین بلوز ــ تضمینی.

رِیچِل: چه سایزیه؟ اگه سه‌ئه نمی‌تونین انتظار داشته باشین که ـ

جیل: برا چی سه خریده باشم آخه؟ که مسخره به‌نظر بیام و تنمو بخوره؟ سایزش نُه‌ئه ــ نگاه کنین سایزشو.

رِیچِل: (تَگِ سایز را نگاه می‌کند) سایز ــ نُه ــ پسر، واقعاً آب رفته ها. تو چی شُسته‌ینش؟

جیل: تو ظرفِ داغِ سوپِ مرغ. فکر می‌کنین تو چی شُسته‌مش؟

رِیچِل: من تا حالا تو عمرم ندیده‌م چیزی این‌جور آب بره.

جیل: تو آبِ سرد شُستمش، پاک‌کنندهٔ ملایم ــ با دست.

نظرات کاربران

شَیدیم
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

من با خوندن این کتاب یادگرفتم بیشتر جر و بحث کنم حتی سر چیز های کوچیک تا آخرش به ی نتیجه برسم نه اینکه بگم بی خیال ارزش نداره

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

بانظر یکی از کاربران خیلی موافقم این کتاب دقیقا یاد میده که ما سریع تو زندگی کوتاه نیایم و تا اخر کار بجنگیم . عالی🌟👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
من دارم می‌رم ــ تو چی؟... تو نمی‌ری... من می‌رم... من دارم می‌رم ــ دست از هر امیدی هم نمی‌کشم. بِنی: تو داری از من دست می‌کشی. اَل: اِه ــ آها ــ اگه من برم معنیش اینه که دارم از تو دست می‌کشم. بِنی: آره. اَل: ولی اگه تو بمونی ــ معنیش این نیست که داری از من دست می‌کشی. بِنی: تو اونی‌ای که داری می‌ری. اَل: پس آدم‌بَده اونیه که می‌ره. بِنی: اونیه که دست می‌کشه ــ آره. اَل: خیله‌خب ــ اونی که دست می‌کشه ــ نقاب‌داری که دست می‌کشه داره راه می‌افته که دیگه دست... بِـ ـ کِـ ـ شه ــ (بااحتیاط راه می‌افتد برود بیرون.)
Farzane H

حجم

۱۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان