دانلود و خرید کتاب چگونه‌ صبح ها سرحال تر باشیم کریستا گبهارت ترجمه مسعود حجوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه‌ صبح ها سرحال تر باشیم اثر مسعود حجوانی

کتاب چگونه‌ صبح ها سرحال تر باشیم

معرفی کتاب چگونه‌ صبح ها سرحال تر باشیم

کریستا گبهارت در کتاب «چگونه صبح‌ها سرحال‌تر باشیم» موضوعی را بررسی کرده که دغدغه خیلی‌ها است. هرکسی حتی فعال‌ترین و منظم‌ترین آدم‌ها هم زمان‌هایی در زندگی‌شان پیش‌آمده که از آغاز روز تازه، خوشحال نبوده‌اند و یا حس و حال بیرون آمدن از رختخواب را نداشته‌اند. گبهارت در این کتاب با زبانی ساده و صمیمی با شما درباره همین بیحالی‌ها و راه‌های کنار گذاشتنشان صحبت می‌کند. او راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌کند که به‌سادگی بتوانید بر این بی‌حالی اول صبح که گاهی معضل بزرگی هم هست، غلبه کنید و روزتان را سرحال‌تر و با انرژی بیشتری شروع کنید.

نظرات کاربران

unicorn
۱۳۹۸/۱۱/۱۸

طاقچه این کتاب رو بذاری تو کتابخونه همگانی خیلی خوب میشه پی نوشت : شبیه مجموعه ای صد صفحه ای از مطالب گوگل درباره سحر خیزی بود!😐 خیلی معمولی ،و به نظرم با یه سرچ ساده تو گوگل تحت عنوان چگونه سحر

- بیشتر
اعظم🎈
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

به نظرم صبح جادویی هال الرود خیلی بهتره. خیلی کاربردی نبود به نظر من

نگار
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

کتاب خوبی بود به شرط این که تمرین ها و کار هایی که میگه رو انجام بدیم .

Seyyed
۱۳۹۸/۰۶/۰۵

کتاب خیلی خوبیه، مخصوصا برای علاقه مندان به حوزه سلامت و تغذیه، پر از راهکاره و اضافه گویی نکرده.

عادل کبیری
۱۳۹۹/۰۴/۱۸

بخشی از توصیه های کتاب مفیده اما خیلی از اون ها چیزایی نیست که به راحتی انجام بشن. در کل حداقل برای من کاربردی نبود

haniyeh
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

کتاب خوبی بود ولی در حد متوسط هستش و کمک زیادی به من نکرد جز تعدادی راه کاری که داده بود البته ترجمشم یه جاهایی گنگ بود

BehradM
۱۳۹۸/۰۶/۰۸

این کتاب واقعا بی نظیر هستش من کتاب در مورد سحرخیزی خوانده بودم قبلا ولی این یکی خیلی بهم چسبید به تمام کسانی که دنبال راهکار های عملی برای سحرخیزی هستند این کتاب را پیشنهاد میکنم در ضمن ترجمه هم بسیار عالی و

- بیشتر
کویر
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

در کل کتاب مفیدیه باید سریع خونده بشه و سر قسمت هایی که بدرد هر شخص میخوره تمرکز بشه قسمت چرت کوتاه خوب بود چند حرکت ورزشی برای صبح پیشنهاد می کرد راجع به صبحانه بحث داشت در کل مفید و کش دار

احسان
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

نکات خوب و جالبی داره، خوندنش خالی از لطف نیست ؛)

کاربر ۳۷۴۱۸۹۹
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

من خیلی این کتاب رو دوست داشتم و به نظرم صبح ها خیلی سر حالم و خیلی پر انرژی هستم و این کتاب مسیر زندگی منو تغییر داد و به همه دوستام معرفیش کردم و کسی که گفتی با یه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۸)
محققان مرکز پزشکی خواب در «دانشگاه رگنس بورگ» (Regensburg) بر این عقیده‌اند که اگر چرت کوتاه بیشتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد، بدن وارد خواب سنگین می‌شود و انسان هنگام بیداری حالت خستگی و خواب‌آلودتر از قبل پیدا می‌کند. اگر خواب بعدازظهر دو ساعت طول بکشد، بنابراین گردش خون بدن انسان، مدت دو ساعت دیگر احتیاج به زمان دارد، تا دوباره کارآیی لازم را به دست آورد. بدن انسان بعدازظهرها به پایین‌ترین نقطهٔ کارآیی‌اش می‌رسد.
Seyyed
راهنمایی برای استراحت (چُرت) کوتاه - در درجهٔ اول باید وجدان ناراحت را کنار گذاشت. به‌سرعت به خواب رفتن یک هنر است و هیچ ربطی به تنبلی و بی‌حالی ندارد. هرچقدر زودتر به‌خواب بروید، به‌همان نسبت، زودتر هم سرحال می‌شوید. - محل استراحت نباید حتماً تاریک و بی‌سر و صدا باشد. - هر جایی که هستید، باید در آن بسیار راحت باشید. لازم نیست حتماً دراز بکشید، اما سر باید به‌جایی تکیه داده شود. - اگر قبلاً یک فنجان قهوه یا چای بنوشید، خیلی سرحال‌تر بیدار می‌شوید. چون اثر قهوه و چای، تازه بعد از نیم ساعت شروع می‌شود. بنابراین بعد از بیدار شدن، شادابی‌تان، دو برابر می‌شود. - بعد از بیدار شدن، کمی قدم بزنید. حرکت، سبب فعالیت و گردش خون بدن می‌شود.
Seyyed
صبحانه نباید زیاد پرحجم باشد و اگر فکر کنید که فقط با خوردن صبحانه، برای تمام روز کالری ذخیره می‌کنید، اشتباه کرده‌اید. صبحانه‌ای که به اندازهٔ کافی کربوهیدرات و چربی کمی داشته باشد، هم بهترین شروع برای روز، هم مناسب برای سوخت و ساز (متابولیسم) است. شروع روز بدون صبحانه، متابولیسم بدن را کُند می‌کند و چربی‌سوزی را در بدن سخت‌تر خواهد کرد.
Seyyed
- آرامش، انزوا و تنهایی، گرمی و دنجی باید فضای اتاق خواب را پر کند. همهٔ دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی باید اتاق خواب را ترک کنند. مشاوران فنگ‌شویی پیشنهاد می‌کنند که روی یک تشک بیفتید. هرگز در کف اتاق، شب را نگذرانید؛ چون آنجا انرژی مضر در جریان است. یک تخت ساده که زیر آن، جا و هوای کافی وجود داشته باشد، کاملاً مناسب است. اسباب اضافی زیر تخت، مانع جریان انرژی مضر می‌شوند. کمدهای کنار تخت نباید بلندتر از شقیقه باشند، آنها مانع جریان انرژی (Qi) هستند. اگر شما پیشنهادهای فنگ‌شویی را قبول ندارید، فقط یک‌بار به این پیشنهادها عمل کنید و بعد روی تختخوابتان بنشینید: آیا این خوب نیست که سر شما بلندترین نقطه در اتاق است. آیا احساس بهتری ندارید، وقتی اطراف شما را مبلمان بزرگ و وسایل نگرفته‌اند. - در صورت امکان تختخواب باید ساده باشد؛ از جنس چوب باشد و بدون گوشه‌های تیز و بلند. تخت‌های فلزی سبب قطع جریان انرژی می‌شوند. درضمن بهتر است که از چیزهای اضافی، مانند پشه‌بندهای بزرگ روی تخت و بالش‌های بزرگ و حجیم پرهیز کرد.
Seyyed
سعی کنید به‌عنوان یک شخص سحرخیز، افراد صبح‌خواب‌آلود را درک کنید و با آنها تفاهم داشته باشید. سلام و علیک را خیلی ساده انجام دهید و تعجب نکنید که جواب شما خیلی آرام بود و یا اصلاً پاسخی نگرفتید.
samaneh1983
حالا بیدار شدم، بعد چی؟ چه کسی به شما گفت که فوراً از روی تخت پایین بپرید؟ اساس حرکت، آرامش است: آرام شروع کنید و آرام آرام به حرکت‌تان سرعت بدهید؛ بنابراین بهتر است که اول روی تخت دراز بکشید؛ البته فقط چند دقیقه. کمی روی تخت بغلتید، خمیازه بکشید! دست و پایتان را بکشید و تکان بدهید. سعی کنید به بدنتان اکسیژن برسانید و گازکربنیک را دفع کنید. بعد روی تخت بنشینید و چشم‌هایتان را باز کنید! کمی حرکات نرمشی چشم انجام بدهید: چشم‌ها را به هر طرف حرکت بدهید. خب، حالا دیگر تقریباً بیدار شده‌اید. پایین آوردن پاها از روی تخت دیگر کار سختی نیست. مهم‌ترین کار بعد از بلند شدن این است که اول پرده‌ها را کنار بکشید تا نور به اتاق بتابد. نور سبب از بین رفتن هورمون خواب (ملاتونین) می‌شود.
Pari-Naz📚
مواد خام به‌سختی قابل هضم هستند. سالاد، اسید معده را بیشتر و عمل گوارش را چندین برابر مشکل‌تر می‌کند؛ بنابراین این نوع تغذیه مانع خواب سالم خواهد شد. ماست زیاد هم سبب به‌هم ریختن تعادل باکتری‌های روده می‌شود و تنظیم دستگاه گوارش بدن را برهم می‌زند. در درجهٔ اول غذای شب را باید خوب جوید. اشتباه در انتخاب نوع غذای شب، جریمه و صدمهٔ بیشتری نسبت به اوقات دیگر روز دارد.
Seyyed
در حال حاضر، حدود ۵۰۰۰ انجمن در سراسر دنیا وجود دارند که خندیدن بدون دلیل را برای قوی‌تر کردن سیستم دفاعی بدن، تبادل بیشتر اکسیژن در مغز، بهبود جریان گردش خون در قلب، بهتر نفس کشیدن، تقویت تجزیه و ترکیب مواد در بدن، سوخت و ساز (متابولیسم) و در نهایت، برای کم کردن فشار روحی، آموزش می‌دهند. بنابراین تمرین خندیدن را به آن دسته از مردم که صبح‌ها خسته و خواب‌آلود هستند توصیه می‌کنم. بهتر است بدانیم که نتیجهٔ تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا دربارهٔ خنده این‌گونه بوده است: تأثیر فقط بیست ثانیه خنده، به اندازهٔ ۵ دقیقه ورزش (پارو زدن) است. باید گفت، که در درجهٔ اول، تمرین خندیدن، اهمیت فراوانی دارد. هنگام خندیدن هورمون شادی (ENDORPHINE) در بدن تولید می‌شود و به ماهیچه‌ها، اعضای بدن و پوست آرامش می‌دهد. کسی که صبح‌ها جلوی آینه خندیدن را تمرین کند، خیلی زود متوجه تغییر روحیه‌اش خواهد شد؛ بنابراین بخندید!
هادی محمودی
چند پیشنهاد برای برنامهٔ صبحانه - میوه و سبزیجات: هر دو ویتامین کافی، مواد معدنی و مواد گیاهی دارند. این مواد برای سوخت‌وساز بدن (متابولیسم) لازم است. اگر صبح‌ها به میوه و سبزی‌ها میل ندارید، کافی است که فقط یک هویج یا یک سیب یا یک لیوان آب‌میوه بنوشید. - شیر: انرژی‌زاست و پروتئین، چربی، کربوهیدرات و کلسیم کافی دارد. - غلات: برای مثال جو، دارای کربوهیدرات است و برای تغذیهٔ مغز و عضله‌ها مفید است. مخلوطی از نان جو، شیر و میوه می‌تواند صبحانه‌ای کامل باشد. - خشکبار و مغزها (بادام، بادام‌زمینی، گردو و...): خشکبار دارای اسید چرب، ویتامین‌های E و B و همچنین آهن هستند و برای تمرکز، تحرک، واکنش قوی و نیروی تفکر، مفیدند، برای مثال یک تا دو قاشق مغز در کاسه‌ای ماست مخلوط کنید.
Pari-Naz📚
تحقیقات آمریکایی‌ها در زمینهٔ خواب به این نتیجه رسیده است که حداقل ۱۰ ساعت خواب در یک روز لازم است
samaneh1983

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان