دانلود و خرید کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز دانیل زد لیبرمن ترجمه محمداسماعیل فلزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز اثر محمداسماعیل فلزی

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

معرفی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز نوشته‌ی دانیل زد لیبرمن و مایکل ای. لانگ کتابی بی‌نظیر درباره تاثیر دوپامین بر جنبه‌های گوناگون زندگی انسان از جمله عشق، ورزش، اعتیاد، سیاست، خلاقیت، مهاجرت و پیشرفت است. 

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز را می‌توانید با ترجمه‌ی روان محمداسماعیل فلزی بخوانید. 

درباره‌ی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

دوپامین چیست؟ دانیل زد لیبرمن و مایکل ای. لانگ در کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز، به این موضوع پرداختند که دوپامین چیست؟ باید گفت که دوپامین یک نوع پیام‌رسان عصبی است که نقش کلیدی و مهمی در حرکت، حافظه، پاداش، لذت، رفتار، شناخت، توجه، خواب، تغییرات اخلاقی و یادگیری ما دارد. این ملکول که برای مغز انسان یک وسیله مهم چندمنظوره است از راه‌های زیادی ما را وادار می‌کند از قلمرو لذت صرف عبور کنیم و به دنبال انبوه فرصت‌ها و امکان‌هایی برویم که به کمک تخیل در ذهن ما شکل می‌گیرند.

دوپامین هم حرکت است و هم نفرین، هم محرک است و هم پاداش. ماده‌ای متشکل از کربن، هیدروژن، و اکسیژن به اضافه یک اتم نیتروژن. ساختار ساده‌ای دارد ولی نتایج بسیار پیچیده‌ای به‌بار می‌آورد. داستان دوپامین، داستان رفتار آدم‌ها است. وقتی عواطف ما به اوج می‌رسند که به دنیایی پر از احتمالات دلخواه فکر کنیم و زمانی افول می‌کنند که با واقعیت مواجه شویم.

دانیل زد لیبرمن، روانپزشک و استاد دانشگاه جورج واشنگتن، و مایکل ای. لانگ بعد از ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص دوپامین و نحوه‌ی عملکرد آن در بدن با تکیه بر آمار و تحقیق‌های علمی درباره تاثیر دوپامین بر جنبه‌های گوناگون زندگی انسان از جمله عشق، ورزش، اعتیاد، سیاست، خلاقیت، مهاجرت و پیشرفت بحث می‌کند.

کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید با ماده‌ی شگفت‌انگیزی به نام دوپامین آشنا شوید و خواص و عملکرد آن را بشناسید، کتاب دوپامین را انتخاب کنید. اگر از خواندن کتاب‌های علمی که به زبان ساده نوشته شده‌اند لذت می‌برید، مطالعه‌ی کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز برایتان دلچسب و لذتبخش است. 

جملاتی از کتاب دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز

دانشمندان تحریک ناشی از پدیده‌های نو در مغز انسان را خطای پیش‌بینی پاداش نامیدند. معنی این اصطلاح همان است که از معنی کلمات آن می‌توان فهمید. ما همیشه در حال پیش‌بینی آینده هستیم، از پیش‌بینی لحظه پایان کار خود در اداره گرفته تا پیش‌بینی رقم موجودی حساب خود در برابر خودپرداز بانک. وقتی در عمل با موردی روبرو شویم که از پیش‌بینی ما بهتر است دچار نوعی خطای پیش‌بینی پاداش می‌شویم: مثلا ممکن است روزی ساعت کاری ما زودتر به پایان رسد یا موجودی حساب ما خیلی بیشتر از آنچه حدس می‌زدیم باشد. خطاهایی که ترشح دوپامین را فعال می‌کنند موجب شادی ما می‌شوند. زمان به دست آمده یا پول بیشتر به خودی خود چندان مطرح نیستند. هیجان برخاسته از اخبار خوب و غیرمنتظره است که اهمیت دارد.

در حقیقت صرف احتمال بروز خطای پیش‌بینی پاداش کافی است تا ترشح دوپامین را فعال کند

نظرات کاربران

Msn
۱۳۹۹/۰۷/۰۶

سلام موضوع:کتاب در مورد ماده ی دوپامین است که با اینکه بخش کوچکی از مغز هست،اما بسیاری از رفتار های گوناگون مارو تحت تاثیر قرار میده. نکات مثبت: متن روانه/ترجمه هم خوبه/جذابیت خوبی داره متن چون خیلی از رفتارهایی که خودمون درگیرشیم

- بیشتر
Amin Rostami
۱۴۰۰/۰۳/۱۷

- تابحال «عشق در یک نگاه» براتون پیش اومده؟ - شنیدید که میگن «عشق آدم رو کور می‌کنه»! پیش اومده عاشق آدم اشتباهی بشید؟ کسی که وجه اشتراکی نداشته باشید باهاش؟ - شده شریک زندگی‌تون که یه روزی باهاش توی آسمون‌ها سیر

- بیشتر
Havisht
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

این کتاب انقدر جذاب بود که نسخه چاپیشو گرفتم خوندنم. خیلی بهتون کمک میکنند، کتاب علمی اینچنین، سگش به هزارتا کتاب خودیاری و‌موفیقت می ارزد. اگر جهان بینی علمی داشته باشید کلی تاثیر روی زندگی و انتخاب ها و تصیم هاتون میگذارد. خیلی

- بیشتر
nargesi
۱۳۹۸/۰۵/۰۷

کتاب بسیار جالبیه، من روانشناسم و این کتاب درک خیلی خوبی از رفتارها بهم داد.

Poory
۱۳۹۸/۰۵/۲۸

جز معدود کتابایی بود که تونست جهان بینیمو بهبود ببخشه

arash ngar
۱۳۹۸/۰۶/۱۹

لطفا کتاب مغز داستان شما از دیوید ایگامن رو هم بذارین .

mehdi pashazade
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتاب بیشتر محتوای علمی داره ولی در کل دونستنش جدا از لطف نیست و جواب یه سری از کارای نامعقولمون رو توضیح میده توصیه میکنم حتما بخونید 🙂

هلیا
۱۳۹۸/۰۵/۰۷

عالی بود عالی .علمی و ساده و قابل فهم برای همه . برای من که خودم فیزیولوژیستم که چند برابر جذاب بود.☺

-۲۱۴۶۲۹۰- حميدرضا
۱۳۹۹/۰۶/۲۸

کتاب خوبی است اما باید تحقیق شود آیا دانستن تمام مطالب کتاب و اینکه برخی امور شرح داده شده در کتاب، مرتبط با هورمون دوپامین است، تاثیری در ترشح دوپامین در بلند مدت و کم شدن حس لذت در انسان

- بیشتر
Mash
۱۳۹۸/۰۵/۰۴

بی‌نظیره ... حتماً بخوانید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۰۳)
از دید دوپامین، داشتن مهم نیست، به دست آوردن مهم است. اگر مثل یک آواره زیر یک پل زندگی می‌کنید دوپامین کاری می‌کند که هوس داشتن یک خیمه به سرتان بزند. اما اگر در گران‌ترین عمارت جهان زندگی می‌کنید، دوپامین کاری می‌کند آرزو کنید که قصری روی ماه داشته باشید. دوپامین استانداردی برای خوب ندارد و دنبال رسیدن به هیچ خط پایانی نیست. مدارهای دوپامینی مغز را فقط با احتمال بروز پیشامدهای جدید و دلپذیر می‌توان تحریک کرد. حتی اگر اوضاع فعلی خوب و بر وفق مراد باشد دوپامین شعار «بیشتر» را سر می‌دهد.
مهدی
اولین شعار دوپامین این است: «بیشتر».
nargesi
ضرب‌المثلی هست که می‌گوید «ما چیزی را که می‌شنویم باور نمی‌کنیم، چیزی را باور می‌کنیم که بر زبان خودمان جاری شود.» مثلا اگر برای کسی درباره اهمیت صداقت سخنرانی کنیم و بعد به او بگوییم که می‌تواند با تقلب در فلان بازی به پاداش برسد، می‌بینیم سخنرانی ما پشیزی ارزش نداشته است. اما اگر به کسی بگوییم درباره اهمیت صداقت برای ما حرف بزند، احتمال کمتری دارد وقتی پای بازی می‌نشیند تقلب کند.
Méhrshad
افراد متأهل از مجردان و افراد مذهبی از غیرمذهبی‌ها شادتر بودند.
یاعلی
بیشتر ما در برهه‌ای از عمر خود سرانجام به این نکته پی می‌بریم که دوپامین دارد ما را سرکار می‌گذارد. برخلاف جورج و مایک ما درک می‌کنیم که فلان زن زیبا یا آن مرد خوش‌تیپ بعدی هم نمی‌تواند دردی از ما دوا کند!
مهدی
ذهن خلاق تواناترین نیروی موجود در کره زمین است. هیچ چاه نفت یا معدن طلا یا مزرعه پهناوری نمی‌تواند از نظر تولید ثروت به پای یک ایده خلاقانه برسد. خلاقیت بهترین حالت فعالیت مغز و بیماری روانی درست نقطه مقابل آن است.
هلیا
معمولا در رؤیاهایم در پی خدمت به نوع بشر هستم ... اما حتی دو روز هم نمی‌توانم با یک نفر دیگر در یک اتاق سر کنم ... به محض آنکه دیگران به من نزدیک می‌شوند از آن‌ها بدم می‌آید. فئودور داستایوسکی
Benjamin
خلاقیت یعنی مربوط دانستن چیزهای به ظاهر نامربوط
AmirHossein
دوپامین در واقع نه در پاسخ به پاداش بلکه در پاسخ به خطای پیش‌بینی پاداش ترشح می‌شود: یعنی پاسخ واقعی منهای پاسخ مورد انتظار. به همین دلیل است که عشق تا ابد دوام ندارد.
Higgs
در قلمرو علم همیشه باید به یافته‌ها شک کرد
Shanti

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان