دانلود کتاب صوتی جنگ های صلیبی با صدای سالار حسین‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنگ های صلیبی اثر تیموتی لوی بیل

دانلود و خرید کتاب صوتی جنگ های صلیبی

مترجم:سهیل سمی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنگ های صلیبی

کتاب صوتی جنگ های صلیبی نوشتهٔ تیموتی لوی بیل و ترجمهٔ سهی سمی است. سالار حسین پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی به تاریخ این جنگ‌های مشهور و مهم برای هر ۲ طرف مسلمان و مسیحی پرداخته است.

درباره کتاب صوتی جنگ های صلیبی

کتاب صوتی جنگ های صلیبی دربارهٔ مهم‌ترین جنگ میان مسلمانان و مسیحیان است. جنگ های صلیبی احتمالاً پرشورترین، چشم‌گیرترین و فوق‌العاده‌ترین حادثهٔ قرون وسطی است. این جنگ‌ها در سال ۱۰۹۵ میلادی میان مسلمانان و مسیحیان آغاز شد. آغاز این نبردها به‌درخواست پاپ اعظم بود؛ پس ۶۰۰هزار مسیحی به اورشلیم لشکرکشی کردند. جنگ‌های صلیبی در واقع جنگ‌هایی بود که در آن مسیحیان با مسلمانان طی چندین دوره برای به‌دست‌آوردن منطقهٔ بیت‌المقدس مبارزه کردند. غیر از جنگ اول در باقی جنگ‌ها مسیحیان از مسلمانان شکست خوردند. نخستین کسی که پرچم جنگ را بر افراشت مردی به نام «ادمار دو لوپویی» از افراد کلیسا بود. بزرگ‌ترین سپاه‌هایی که اروپا تا آن زمان به چشم دیده بود، به رهبری شوالیه‌های جوشن‌پوش، با بیرق‌های در اهتزازی که تقریباً نشان تمامی خانواده‌های اصیل اروپای غربی را بر خود داشتند، حدود ۳هزار مایل راه را تا فلسطین رفتند تا به نام کلیسای کاتولیک رمی سرزمین مقدس را فتح کنند.

شنیدن کتاب صوتی جنگ های صلیبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی جنگ های صلیبی

ظهر سی‌ام آوریل سال ۱۹۷۵، ستونی از تانک‌های تحت فرمان نیروهای ویتنام شمالی‌دروازه‌های کاخ ریاست جمهوری ویتنام جنوبی را در سایگون فرو ریختند و واردمحوطه کاخ شدند. رهبر ویتنام جنوبی طی پیامی تسلیم بی‌قید و شرط خود را اعلام‌کرد. تسلیم ویتنام جنوبی در برابر ویتنام شمالی در سال ۱۹۷۵، پس از دو هزار سال‌درگیری‌های خارجی و داخلی برای تعیین سرنوشت کشور، نقطه عطف بزرگی بود. درخلال قرون متمادی، مردم ویتنام برای راندن متجاوزان گوناگون خارجی ظفرمندانه‌دست به‌دست همدیگر داده، اما در این راه بارها و بارها نیز به قهقرای جنگ‌های تلخ‌داخلی افتاده بودند. آن گونه که در تاریخ ثبت شده، ویتنام نخستین بار در سال ۱۱۱ قبل از میلاد توسط امپراتوری چین تسخیر شد. تا چند هزار سال بعد از این تاریخ، ویتنام حکم یکی ازاستان‌های چین را داشت. ویتنامی‌ها به چینی‌ها به دیده تحسین می‌نگریستند و بخش‌اعظم فرهنگ چین را در فرهنگ خود ادغام کرده بودند، اما در عین حال سودای‌استقلال نیز داشتند. در سال ۹۳۸ ویتنامی‌ها برای مطالبه استقلالشان به قدر کفایت نیروبسیج کرده بودند. نیروهای تحت فرمان ژنرال نِگو چوین چینی‌ها را در نبردی در شمال‌ویتنام، نزدیک هایفونگِ امروزی، شکست داد. قبل از جنگ، سربازان ژنرال نِگو چوین‌در بسترِ رودی پُر جزر و مد در باچ دانگ دیرک‌های نوک فلزی فرو کردند. با بالا آمدن‌سطح آب، وقتی دیرک‌ها زیر آب بودند و دیده نمی‌شدند، ویتنامی‌ها قایق‌های چینی‌را با ترفند به صحنه کارزار کشیدند. با پایین رفتن آب، قایق‌های چینی در میان دیرک‌هابه دام افتادند و به سهولت توسط ویتنامی‌ها نابود شدند.

نظرات کاربران

mahdi.Mc
۱۳۹۸/۰۴/۰۷

کتاب خوبی بود. هم از نظر پرداختن به ریشه های ایجاد جنگ و وضعیت سیاسی اجتماعی اروپا در آن زمان و هم پرداختن به مسئله جنگ. صدا فوق العاده بود، واقعا صدای آقای سالار حسین پور عالی و جذاب بود.

- بیشتر
Hamid_R_khani
۱۳۹۹/۱۱/۲۰

علارغم اینکه امتیاز های بالایی به کتاب دادم ولی توصیه کردن یا نکردن این کتاب رو مشروط میکنم به نظر خود مخاطبین کتاب خیلی روان هست جذاب هم هست ولی سه تا مشکل عمده داره اولیش اینکه به شدت خلاصه

- بیشتر
Hamed Olia
۱۳۹۸/۰۴/۱۴

میتونم بگم در زمینه کتابهای تاریخی جز بهترین کتابهایی بود که خوندم. قسمت دلایل شروع جنگهای صلیبی خیلی خیلی زیبا بود. نویسنده بسیار منصف بود. خوانش عالی.

امیر
۱۳۹۸/۰۹/۱۸

بسیار مفید برای تاریخ دوستان مخصوصا در باب دلایل آغاز و فرجام جنگ‌های صلیبی و عواقب آن

کاربر ۲۲۰۷۲۳۳
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

متن روان و خوبی داره و گوینده هم عالیه اما خیلی خیلی حق به جانب اروپایی ها داده و در بخش صلاح الدین و ریچارد شیردل هم زیادی غیرواقعی نوشته.اما در کل برای اطلاع از کلیات جنگهای صلیبی بد نیست

- بیشتر
Gh Hg
۱۳۹۸/۰۴/۱۹

امیدوارم مثل سری بازی هاش جالب باشه

new_member
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

بسیار کتاب جذاب از قسمتی مهم از تاریخ گویندگی عالی به شدت به علاقمندان به تاریخ توصیه میکنم

Reza.AH
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

نوسنده به خوبی علل شروع جنگهای صلیبی که اول بخاطر ایده الیسم مذهبی و بعدا به غارتگری میانجامد بررسی کرده ست و رویارویی دو فرمانده بزرگ ریچارد شیر دل و صلاح الدین ایوبی رو بخوبی توصیف میکند . کتاب متن روانی

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان