دانلود و خرید کتاب بفرمائید فلسفه! (۱)؛ گفت‌وگو با بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر دیوید ادموندز ترجمه میثم محمد امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بفرمائید فلسفه! (۱)؛ گفت‌وگو با بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر اثر دیوید ادموندز

کتاب بفرمائید فلسفه! (۱)؛ گفت‌وگو با بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر

معرفی کتاب بفرمائید فلسفه! (۱)؛ گفت‌وگو با بزرگ‌ترین فیلسوفان معاصر

فکر کردن گذشته از این که به چه و چگونه می‌اندیشیم، یک فرایند گفت‌وگویی است. وقتی شما فکر می‌کنید، باید از موضعی که مورد قبول خودتان است، فاصله بگیرید، در مقام مخالف قرار بگیرید، از منظری دیگر به موضوعتان نگاه کنید و قدرت نقد داشته باشید. درواقع باید بتوانید با لایه دیگر خود گفت‌وگو کنید چون بدون این گفت‌وگو احتمال رخ دادن خطا در اندیشه شما زیاد است. از طرف دیگر کسی که در حال تفکر است با افراد و نهادها و رقیبان دیگر هم در حال گفت‌وگو است. هر نوع فکر کردنی واکنش به وضعیت موجود است حتی انتزاعی‌ترین نوع آن یعنی فلسفه‌ورزی. این مجموعه با توجه به نقش مهم و کلیدی گفت‌وگو در شکل‌دهی و ارتقای اندیشه، برخی از بهترین نمونه‌های گفت‌وگو میان اندیشمندان حوزه‌های مختلف را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. دیوید ادموندز و نایجل واربرتن در مجموعه مصاحبه‌هایی که ابتدا به شکل پادکست و سپس به شکل کتاب منتشر شد و اکنون شهرتی جهانی یافته است، مسائل زندگی روزمره را پیش روی فیلسوفان گذاشته و نظر آنها را پرسیده‌اند. آنچه در این مجموعه مهم است، محتوای گفت‌وگوها نیست بلکه قالب و سبک آنها است. این مجموعه تلاشی برای معرفی و تمرین فکر کردن است از راه آشنایی با جذاب‌ترین نمونه‌های گفت‌وگو و چیزی که کتاب آن را «گفت‌وگو اندیشی» می‌نامد. هر مصاحبه بر موضوعی خاص تمرکز دارد، از اخلاق و سیاست و ذهن گرفته تا زیبایی‌شناسی و معنای زندگی. مصاحبه‌ها اشتهابرانگیز و کوتاه‌اند، درست مثل لقمه‌های حاضر و آماده. کتاب دعوتی است به ضیافت این لقمه‌های کوچک: بفرمائید فلسفه!
عقل و ایمان از دیدگاه ابن رشد، صدرالمتألهین شیرازی و ایمانوئل کانت
علاءالدین ملک‌اف
فهم فلسفه‌‫: اندیشه در روزگار باستان و دوره یونانی‌مابی
جون. ا پرایس
لایب‌نیتس
نیکولاس جالی
خودآموز فلسفه
مل تامپسون
فلسفۀ کی‌یرکگور
سوزان لی اندرسون
فلسفه علم
سمیر اکاشا
دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه
ویل دورانت
اخلاق
ارسطو .
کوره راه خرد
کارل یاسپرس
بفرمائید فلسفه! ۲؛ تاریخ فلسفه به روایت فیلسوفان معاصر
دیوید ادموندز
فهم فلسفه: اندیشه معاصر
رضا علیزاده
فهم فلسفه: فلسفه در قرون وسطی و دوران تجدد
جون. ا پرایس
بزرگترین فیلسوفان زبان
بری لی
سرهم بندی نکن
گری هیدن
در جست‌وجوی معنا
اُسوالد هَنفلینگ
همگام با نیچه
جان کاگ
دو خطا در عنوان این این کتاب وجود دارد: مرجع معماها، مسئله‌ها، و پارادوکس‌های فلسفی
رابرت ام. مارتین
لبخند با یک مغز اضافه (درک فلسفه از طریق طنز)
دانیل. ام کلاین
گفت‌وگویی درباره‌ی نسبی‌انگاری، مطلق‌انگاری و ورای آن‌ها
مایکل کراوس
ای. جی. ایر: زبان، صدق و منطق
بری گاوئر

نظرات کاربران

zhra
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

این کتاب درباره موضوعات اساسی فلسفه امروزی با فیلسوفان بزرگ دنیای معاصر گفت و گو میکنه و بنظرم نکات جذابی داشت

M.Sh
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

بفرمایید فلسفه یک کتاب آموزش فلسفه نیست. اگر هنوز وارد فضای فلسفه نشده اید، به شما فلسفه درس نمی دهد. این کتاب نظر فیلسوفان است درباره ی برخی مسائل که به نظر نویسندگان مهم بوده و در حد تنها چند

- بیشتر
طلعت درزی اسکی
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

قیمت نسخه ی چاپی پنجاه هزار و نسخه ی الکترونیکی چهل هزار تومنه.خب من برم چاپی بخرم که بهتره. لطفا یکم ارزون تر کنید.

pegah:)
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

قیمتش بالاست با توجه به اینکه نسخه چاپی ۵۰ هست حداکثر ۳۰ تومن باشه گرچه ۳۰ هم بالاست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۸)
کامو می‌گوید زندگی انسان هرگز واقعاً به موفقیت نمی‌انجامد. سنگ همیشه از کوه پایین می‌افتد. از نگاه کامو، ما همیشه باید در برابر این پوچی جسور و مبارزه‌جو باشیم.
پویا پانا
برای اینکه دوست واقعی کسی باشید، باید او را درک کنید
پویا پانا
پس نسبی‌انگاری هر گونه نظریه‌ای است که این اندیشه را در خود داشته باشد که در اخلاق تفاوت‌های فردی وجود دارد (که شاید از منظر فرهنگ قابل‌توضیح باشد) و اینکه هیچ صدقِ مطلقی دربارهٔ داوری‌های اخلاقی ما وجود ندارد. این گزاره که ʼشکنجه کردن کودکان نادرست استʽحکمی ذهنی است؛ و صرفاً مسئله‌ای سلیقه‌ای است.
پروا
شکسپیر می‌گوید: ʼدر برابر خدایان، چون مگس‌هایی هستیم در دست پسربچه‌های بازیگوش؛ ما را برای تفریح خود نابود می‌کنندʽ.
پویا پانا
ریچارد برَدلی: فلسفه ۹۹ درصد اندیشیدنِ انتقادی دربارهٔ هر آن چیزی است که برای‌تان مهم و جالب است.
پویا پانا
(شخصیت) هر کدام از ما تا اندازهٔ زیادی محصول عواملی است که هیچ اختیار و تسلطی بر آنها نداریم. مثلاً خود من را در نظر بگیرید، خیلی چیزها اصلاً در اختیار من نبوده است، مانند اینکه در یونان به دنیا بیایم، از چنین پدر و مادری، به چنان مدرسه‌ای بروم، مدرسه مرا به فلان خوابگاه خاص بفرستد و به این ترتیب دامنهٔ افرادی را که امکان دوست شدن با آنها را داشته‌ام محدود کند، و بسیاری موارد مشابه دیگر.
پویا پانا
جان آرمسترانگ: فلسفه عشقِ ثمربخش به اندیشیدن است.
پویا پانا
ما سیاست‌هایی داریم که با هم در تعارض است و ممکن است با هم درگیر شویم، همان‌طور که میان مردم این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین، اختلاف نظر خیلی مسئله‌ساز نیست، و اگر می‌بینید که نسبی‌انگار آرزو می‌کند چنین چیزی نباشد، آن‌گاه به نظر می‌آید که موضع او ابلهانه و غیرکاربردی است. فرض کنید شما می‌گویید: ʼشکار روباه، آری!ʽ و من می‌گویم: ʼشکار روباه، خیر!ʽ و این میان رُزیِ نسبی‌انگار از راه می‌ٰرسد و می‌گوید: ʼآهای، شما دو نفر! چرا متوجه نیستید که شکار روباه برای نایجل خوب است و برای سایمن بد؟ همین و تمام!ʽ حال می‌خواهم بپرسم که ʼاین حرف چه کمکی می‌کند؟ʽ هر چیزی که سبب شده من با شکار روباه مخالفت کنم احتمالاً هنوز سر جای خود باقی است؛ و هر چیزی که موجب شده شما طرفدار شکار روباه باشید یا با آن مخالفتی نداشته باشید نیز هنوز سر جای خود است. این فکر که ما با هم تعارضی نداریم مضحک به نظر می‌آید. نه تنها رزی نتوانسته است تعارض را حل‌وفصل کند که کوچک‌ترین کمکی هم در این راه نکرده است.
پروا
باید بعضی چیزها را تحمل کنیم: موسیقی‌ای را که دوست نداریم؛ بوی غذاپختنی را که ترجیح می‌دادیم وجود نمی‌داشت؛ رفتار بعضی افراد در مترو و اتوبوس و مانند آن. فکر می‌کنیم بهترین کار این است که بدون سخت‌گیری زیاد با این چیزها مدارا کنیم
پویا پانا
بعضی از حیوانات در مقایسه با برخی از انسان‌ها شأن اخلاقی بالاتری دارند و بی‌توجهی ما به رنج حیوانات یک نقطهٔ ضعف اخلاقی بسیار تأسف‌بار است.
پویا پانا

حجم

۲۷۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۷۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان