دانلود رایگان کتاب گسستن بندها استیون حسن ترجمه ابراهیم خدابنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گسستن بندها اثر استیون حسن

کتاب گسستن بندها

معرفی کتاب گسستن بندها

استیون حسن، نویسنده کتاب «گسستن بندها» مدتی عضو فرقه مونیسم به رهبری سون میونگ مون (Sun Myuong Moon) در آمریکا بود که به صورت حرفه‌ای (شبانه روزی) برای آنها کار می‌کرد. مونیسم (Monism) یک دیدگاه فلسفی است که می‌گوید: همه چیزهای موجود در جهان هستی سرانجام از یک جوهر سرشته شده‌اند و همه پدیده‌ها تنها نمودهایی از یک جوهر واحد هستند. استیون در سال ۱۹۷۶، پس از سه روز کار مداوم برای فرقه مونی، هنگام رانندگی با کامیونی تصادف کرد و پدر و مادرش از این فرصت استفاده کردند تا پسرشان را از این فرقه نجات دهند و به هویت خانوادگی و جامعه بازگردانند. در حال حاضر حسن فارغ التحصیل رشته روان‌شناسی و مشاور عالی نهادهای ضدفرقه در آمریکاست. حسن در کتاب «گسستن بندها» اولا اثبات می‌کند فرقه‌ها پیروانشان را به «بند» می‌کشند و سپس راه‌های گسستن از این بندها را برای مخاطب تعریف و تفسیر می‌کند و در جای جای آن از مدل فرقه مونیسم که خود سال‌ها در بند آنها بوده، مثال می‌آورد. استیون حسن در کتابش تلاش دارد به مخاطب تفهیم نماید فرقه ها در عین کثرت، وحدت دارند و همه آنها به بهانه‌های مختلف نیرو جذب می کنند ولی با روش‌های کلیشه‌ای مبادرت به مجاب‌سازی ذهن و کنترل نیرو می‌کنند و برای رهایی از بند آنها راهکارهایی داده که اصلی‌ترین راه را در آگاهی دادن به جامعه می‌داند و معتقد است دو عنصر خانواده و اطلاع رسانی به عنوان راهبندهای اساسی همه فرقه‌ها عمل خواهند کرد. استیون حسن با مطالعه رفتارهای فرقه رجوی در آمریکا تاکید می‌کند که منافقین نیز از فرقه‌های خطرناک هستند. او معتقد است چهار نوع فرقه وجود دارد: فرقه‌های مذهبی، سیاسی، درمانی و تجاری. ولی رهبران همه این فرقه‌ها سه هدف مشترک را دنبال می‌کنند: قدرت، ثروت، شهوت و...که فرقه رجوی هر چهار مدل را دارد. او توضیح می‌دهد تمام فرقه‌ها چهار عامل افکار، اطلاعات، ارتباطات، رفتار و عواطف فرد را کنترل می کنند تا او را مهار نمایند. رهبران فرقه‌ها با مطالعه کتاب‌های علمی که توسط روان‌شناسان به رشته تحریر در آمده و در آن به روش‌های درمان اشاره گردیده، در می یابند اگر در تضاد با آن روش‌ها عمل شود خواهند توانست فرد سالم را از تعادل روانی خارج کنند و سپس با تسلط روان‌شناسانه‌ای که روی وی پیدا می‌کنند، او را اسیر ذهنی خود کرده تا بتوانند مانند برده‌ای از او بهره کشی کنند. هیچ فردی در برابر هیچ فرقه‌‌ای مصونیت ندارد و این احتمال وجود دارد که فرد، ناخودآگاه سالیان سال در چنبره فرقه‌ای گرفتار شده باشد. مطالعه این کتاب را برای خود، دوستان و نزدیکانتان تجویز کنید تا اگر گرفتار اعتیاد ذهنی شده‌اند، پیش از آن که خیلی دیر شود از آن فضا خارج شوند. بی‌تردید کتاب گسستن بندها می‌تواند کتاب آموزشی دانشگاه‌ها باشد چون برگرفته از تئوری مهندسان ذهن و تجربیات قربانیان آن است.

نظرات کاربران

سوکراتس
۱۳۹۸/۰۳/۰۹

به نظر باید کتاب جالبی باشه ، مغزشویی اونم توسط نویسنده و مترجمی که هر دو در گیرش بودن یه وقتی !

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
یک سازمان مشروع، همیشه افراد خود را به تفکر و مطالعه آزاد به هر نحوی که مایل باشند، تشویق می‌کند و آنان را مختار می‌گذارد تا با هر کس مایلند صحبت نمایند و به تصمیم خود برسند، در حالی که یک گروه کنترل ذهن مخرب می‌خواهد، خودش به جای همه فکر کند.
کاربر ۲۸۵۴۴۱۲
درگیر شدن در یک فرقه می‌تواند تمامی نقاط مشترک فرد را با خانواده و دوستانش تحت‌الشعاع قرار دهد. زمانی که شما با یک عضو فرقه کنترل ذهن صحبت می‌کنید، خیلی مشکل است که بتوانید یک بحث منطقی را پیش ببرید. آنان یک مجموعه معیارهای متفاوت از آنچه در مدل واقعی شما منطقی به نظر می‌رسد، دارند. استفاده از تکنیک‌های کنترل ذهن مخرب به گونه‌ای عمل می‌کند که طبیعی‌ترین واقعیات را هم زیر سوال می‌برد.
کاربر ۲۰۶۰۸۰۸
روش مایرز ـ بریگز شانزده نوع شخصیت را مطرح می‌کند. نوع شما هر چه باشد، در طول زندگی شما ثابت خواهد بود. دسته‌بندی‌های اصلی به صورت درون‌گرا / برون‌گرا، حساس / عادی، احساسی / متفکرو مردد / حسی هستند.
کاربر ۲۰۶۰۸۰۸

حجم

۴۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۴۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
رایگان