دانلود و خرید کتاب آیا همه‌ ما مجرم هستیم؟ (درآمدی کوتاه بر جرم‌شناسی) آندره کوهن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا همه‌ ما مجرم هستیم؟ (درآمدی کوتاه بر جرم‌شناسی) اثر آندره کوهن

کتاب آیا همه‌ ما مجرم هستیم؟ (درآمدی کوتاه بر جرم‌شناسی)

معرفی کتاب آیا همه‌ ما مجرم هستیم؟ (درآمدی کوتاه بر جرم‌شناسی)

«آیا همه ی ما مجرم هستیم؟» درآمدی بر جرم‌شناسی و نوشته آندره کوهن است. آندره کوهن استاد جرم‌شناسی و حقوق کیفری در دانشگاه‌های لوزان و نوشاتل است. وی به سبب دانش‌آموختگی در حوزهٔ جرم‌شناسی و حقوق، به مقام‌های گوناگون دیگری نیز رسیده است از جمله بازپرس، مدیر مطالعات علمی در مؤسسهٔ نظرسنجی، همکار علمی در دفتر عدالت فدرال (سوییس)، و مدیر مرکز آموزش ممتد در دانشگاه لوزان. همچنین آندره کوهن کارشناس علمی در شورای اروپا و کارشناس در موسسهٔ Institute for Crime Prevention and Control (HEUNI) وابسته به سازمان ملل، جهت بررسیِ Fifth United Nation Survey of Crime and Operations of Criminal Justice Systems بوده است. هم اکنون، او کارشناس علمی هیئت نمایندگی شهرداری است که مدیریت رصدخانهٔ امنیتی شهر لوزان را به عهده دارد؛ همچنین عضو گروه کارشناسان آمار جنایی دفتر آمار فدرال، عضو کمیسیون فدرال پروژه‌های راهنما در بخش «اجرای مجازات و تدابیرِ» دفتر عدالت فدرال و عضو کمیسیون خطر ایالت نوشاتل است. این کتاب با یک سوال تفکربرانگیز آغاز می‌شود: آیا همه مامجرمیم؟ یا به عبارتی آیا همه ما مجرم بالقوه هستیم؟ کوهن در این کتاب مفهوم بزره‌کاری و جرم کیفری را توضیح می‌دهد که مطالعات جرم‌شناختیِ گوناگونی دربارهٔ آن‌ها انجام شده است و برای رسیدن به این هدف و پاسخ به این سوال، پرسش‌های دیگری را مرور می‌کند. از جمله این که: آیا جامعه های بدون جرم وجود دارند؟، آیا می‌توان بزه کاری را اندازه گرفت؟، ویژگی‌های بزه‌کار چیست؟و... کوهن جرم‌شناسی را دانشی معرفی می‌کند که سعی دارد با مطالعهٔ رفتارهای ضد اجتماعی بشر و واکنش‌های جامعه دربرابر این رفتارها، پدیدهٔ جرم را درک کند. برای نمونه، در جستجوی تعریف مفهوم بزه‌کاری، روشن کردن دلایل وجود آن، یافتن روش‌های گوناگون برای پرهیز یا پیش‌گیری از آن است و به موضوع مجازات نیز می‌پردازد. او می‌گوید جرم‌شناسی یکی از مصداق‌های علوم انسانی است و برخلاف تصور بسیاری که آن را یک علم دقیق و سخت می‌دانند، یک علم نرم به شمار می‌رود و آنها که چنین می‌پندارند آن را با جرم‌یابی اشتباه گرفته‌اند. مطالعه این کتاب روان و طبقه‌بندی شده که زبان ساده‌ای هم در ارائه مطالب دارد، نه تنها برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی و حقوق بلکه برای خوانندگانی که در این حوزه فعالیتی ندارند اما علاقه‌مند به مباحث حقوق و جامعه‌شناسی هستند مفید است.

نظرات کاربران

maryam_z
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

در این کتاب ۲۰ سوال مطرح شده که جواب ها همه ساده و قابل فهم و در عین حال چکیده و خلاصه هستند. موضوعاتی که عنوان میشه خارج از درک عامه ی مردم نیست و برای همین اگه کسی بخواد

- بیشتر
کاربر ۳۹۸۴۲۳۰
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

بسیار ضعیف و نامفهوم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بر اساس یک باور عامیانه، فرزندان طلاق چه در خانواده‌های تک سرپرست و چه در خانواده‌های دوباره تشکیل یافته (یعنی پدر یا مادر دوباره ازدواج کند)، از فرزندان خانواده‌های سنتی بزه‌کارترند. در واقع، بر اساس پژوهش‌های علمی، به نظر نمی‌رسد بین رنج‌ها، تشویش‌ها و بی‌ثباتی‌های احتمالی که جدایی والدین برای فرزندانشان ایجاد می‌کند، و رفتار بزه‌کارانه و خشونت‌آمیز آن‌ها ارتباطی وجود داشته باشد. اما به نظر می‌آید که در واکاوی نقش خانواده در بزه‌کاری یک کودک، عامل‌های ارتباطی خیلی بیشتر از عامل‌های ساختاری تعیین‌کننده باشند. به زبان دیگر، طلاق یا نبود یکی از والدین کمتر از اختلاف و ناسازگاری آن‌ها «جرم‌زا» است. چیزی که زمینهٔ بزه‌کاری کودکان را مساعد می‌کند وجود درگیری شدید بین والدین است، چه با هم زندگی کنند و چه از یکدیگر جدا باشند. پس زندگی در خانواده‌ای که در آن والدین از هم جدا شده باشند، بهتر از درگیری و ناسازگاری والدین است
maryam_z
برخی پژوهشگران بر این باورند که رفتارهای مجرمانه در طول زندگی به وجود نمی‌آیند، بلکه ذاتی هستند. پس ما در خود گونه‌ای «ژن بزه‌کاری» داریم که ما را به سوی ارتکاب جرم هدایت می‌کند. حتی برخی نویسندگان می‌اندیشند که قربانیان نیز از دید ژنتیکی از پیش در جایگاه قربانیان جرم قرار گرفته‌اند.
maryam_z
می‌توان اثبات کرد که مجازات‌های شدید بیشتر از مجازات‌های کمی ملایم‌تر ایجاد ترس نمی‌کنند. برعکس، بر اساس بعضی از مطالعات، هنگامی‌که حکومت با اعدام برخی از محکومان، الگوی مردم می‌شود، ترس آن‌ها را از بین برده و این اندیشه را در آنان تقویت می‌کند که خشونت راه حل مناسبی برای حل اختلافات است و این‌چنین سبب افزایش جرم‌ها می‌شود. این اثر ترویج خشونت، نشان می‌دهد که مجازات‌های شدید، نه فقط به منصرف کردن کمک نمی‌کنند، بلکه حتی می‌توانند سبب ترغیب به ارتکاب جرم شوند.
maryam_z

حجم

۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان