دانلود و خرید کتاب مدرنیسم پیتر چایلدز ترجمه رضا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرنیسم اثر رضا  رضایی

کتاب مدرنیسم

معرفی کتاب مدرنیسم

«مدرنیسم» نوشته پیتر چایلدز کتابی درباره جنبش مدرنیسم و روند شکل‌گیری و پیشرفت آن،* به ویژه در ادبیات است. نویسنده در این اثر به زمینه پیدایش جریان مدرنیسم پرداخته و تاثیر متفکرانی همچون داروین، مارکس، فروید، نیچه، سوسور و انیشتین را بررسی می‌کند. تحولات بنیادی که در ادبیات، هنر، و نمایش به جای گذاشت را مطالعه می‌کند. رد مدرنیسم را در آثار نویسندگانی همچون وولف، جویس، بکت، اشتاین، منسفیلد و ... جستجو کرده و مسیر گذار مدرنیسم به پست مدرنیسم را بررسی می‌کند. علاقه‌مندان به دانستن درباره جنش‌های فکری، اجتماعی و مکاتب هنری از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
هر کدام ما خودش را یک نفر می‌داند. اما این‌طور نیست. هر کدام ما چند نفر است... مطابق همهٔ احتمال‌های بودن که در ما هست. با بعضی‌ها یک نفریم. با بعضی‌های دیگر کاملا یک نفر دیگریم. و تمام مدت خیال می‌کنیم که همیشه برای هرکسی همان یک نفر هستیم. تصور می‌کنیم که همیشه هر کاری که بکنیم همین یک نفریم. اما این‌طور نیست!
esrafil aslani
باخدا یا بی‌خدابودن انسان به چه معناست.
امیربهـراد
فرد باید هر لحظه را طوری بزید که انگار قرار است تا ابد تکرار شود
tooba.bgh
اما مخالفان این نظر می‌گویند درست است که سلطهٔ عقل و علم منفعت مادی در پی داشته است، اما مدرنیته به استقلال فردی یا خودشناسی مفیدی نینجامیده است. مدرنیته به جهان یا زندگی فکری، اعم از مذهبی و غیر آن، معنا نبخشیده است و حتی شاید انسان‌ها را به جانوران معقول (ساز) بدل کرده است که هرچه می‌گذرد بغرنج‌تر و غامض‌تر به‌نظر می‌رسند و در نتیجه از لحاظ عاطفی، روان‌شناسانه و تکنولوژیکی وابسته‌تر شده‌اند.
امیربهـراد
مدرنیته به‌صورت کوشش جهان‌شمولی تعریف می‌شود که به رهایی تدریجی همهٔ انسان‌ها می‌انجامد، اما نقادان مخالف آن می‌گویند که عقل و علم صرفآ برای بردگی و کنترل انسان‌ها به‌کار رفته‌اند، منتها به شیوه‌هایی متفاوت از جامعهٔ پیش از مدرن که از زور، مذهب و اقتدار «طبیعی» برای سلطهٔ اجتماعی استفاده می‌کرد.
امیربهـراد
شعار جنبش مدرنیستی این بود: «نو کنید». همین شعار و کشاکش‌های بعدی‌اش بنیادهای ادبیات را به لرزه درآورد و به انقلابی در فرهنگ غرب منجر شد که دهه‌های آغازین قرن بیستم را سراسر تحت تأثیر خود قرار داد، و دامنهٔ این تأثیر چنان بود که امواج آن چند دههٔ دیگر هم ادامه یافت.
امیربهـراد

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان