دانلود و خرید کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد دیوید فرامکین ترجمه حسن افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد اثر دیوید فرامکین

کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

معرفی کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

«صلحی که همه‌ی صلح را بر باد داد» روایت فروپاشی امپراتوری عثمانی و شکل‌گیری خاورمیانه‌ی معاصر است. روایت وقایعی که در جنگ جهانی اول رخ داد و باعث تغییرات اساسی در خاورمیانه شد.

نویسنده کتاب، دیوید فرامکین عقیده دارد این تغییرات خاورمیانه منجر به جنگی شد که همچنان ادامه دارد.

درباره کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد

کتاب صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد در سال ۱۹۸۹ توسط فینالیست جایزه پولیتزر، دیوید فرامکین نوشته شده است. در کتاب صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد، او وقایعی که باعث شد در زمان جنگ جهانی اول امپراطوری عثمانی دچار فروپاشی شود، توضیح داده است. او گفته این وقایع دست در دست هم داده‌‌اند تا خاورمیانه امروزی شکل بگیرد؛ خاورمیانه‌ای که همیشه در جنگ است، حتی تا امروز. 

این کتاب علاوه بر پرداختن به نقش اروپا در خاورمیانه، تاثیرات این دگرگونی را در خود قاره سبز نیز بررسی کرده و در کنار آن گاه خواننده را به عربستان برده و با ماجراجویی‌های ادوارد لارنس، دیپلمات، باستان‌شناس، نویسنده و رایزن نظامی معروف انگلستان در عربستان همراه می‌سازد.

تاریخی که در این کتاب می‌خوانید درواقع سرآغاز پیدایش قرن بیستم و خاورمیانه امروز است. کتاب صلحی که همه صلح ها را بر باد داد در ۱۲ فصل نوشته شده است. 

۱- بخش اول: در چهار راه تاریخ

۲- بخش دوم: کیچنر، نگاه به آینده

۳- بخش سوم: بریتانیا در باتلاق خاورمیانه 

۴- بخش چهارم: براندازی

۵- بخش پنجم: متفقین در حضیض اقبال 

۶- بخش ششم: دنیاهای تازه و ارض‌های موعود 

۷- بخش هفتم: حمله به خاورمیانه 

۸- بخش هشتم: غنایم جنگی 

۹- بخش نهم: چون آب‌ها از آسیاب افتاد 

۱۰- بخش دهم: طوفان بر فراز آسیا

۱۱- بخش یازدهم: بازگشت روسیه به خاورمیانه

۱۲- بخش دوازدهم: توافق ۱۹۲۲ خاورمیانه

«صلحی که همه‌ی صلح را بر باد داد» در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و در فهرست نهایی جایزه پولیتزر هم قرار گرفت.

درباره دیوید فرامکین

دیوید فرامکین نویسنده و مورخ آمریکایی است که در دانشگاه شیکاگو حقوق خوانده و استاد تاریخ و روابط بین‌الملل است. او در سال ۲۰۱۷ از دنیا رفته است. 


نظرات کاربران

زهرا.م
۱۳۹۹/۰۷/۰۷

قیمتش واسه نسخه الکتدونیکی خیلی زیاده لطفا تخفیف بزارین

pockethead
۱۳۹۸/۰۸/۱۴

الان شما می تونید نسخه چاپی کتاب رو با تخفیف از سایت های فروش کتاب آنلاین ۶۶ هزار تومان بخرید. تازه کتاب دست دوم رو نصف قیمت می تونید بفروشید یعنی به عبارتی ۳۳هزار تومان از فروش کتاب دست دومش

- بیشتر
محمد مهدی
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

کاغذ گرون شده چرا کتاب الکترونیکی رو گرون کردید

🌷
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

۱*کتاب عالی بود و واقعا سعی شده بود جنگ جهانی اول رو در محدوده خاورمیانه و همچنین تغییرات سیاسی دولت های اروپایی به طور کامل توضیح دهد (البته درمورد علت شروع جنگ یا جنگ در مرز های کشور های اروپا

- بیشتر
محمدحسین
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

سلام محض اطلاع دوستان، کتاب "صلح کردند که جنگ بماند" از نشر دنیای اقتصاد هم ترجمه ی همین اثره.

Pūyān
۱۳۹۸/۰۵/۰۹

دوستان، همین کتاب رو از انتشارات «دنیای اقتصاد» و تحت عنوان «صلح کردند که جنگ بماند» با قیمت بسیار مناسب‌تر و معقول‌تری می‌تونید تهیه کنید از طاقچه: https://taaghche.ir/book/32897 https://taaghche.ir/book/32898 ناشرین در خصوص قیمت دیوانه‌کننده‌ی کتاب‌ها، بالا رفتن قیمت کاغذ و چاپ رو عنوان

- بیشتر
ramtin
۱۳۹۸/۰۵/۱۳

خیلی ارزونه دستتون درد نکنه یک داستان کوتاهم نوشتم بخونین داستان کوتاه "گردونه شانس" من 🤑 ۱۰درصد تخفیف😳 ۱۰درصد تخفیف😳 پوچ🤕 پوچ🤒 پوچ🥴 ۱۰درصد تخفیف🥺 پوچ😵 پوچ😧 پوچ💀 برای اینکه دست خالی نری دیوان اوحدی مراغه ای را به کتابهات اضافه کردم.😜🤪

زهرا😎
۱۳۹۹/۰۴/۰۲

کتاب بسیار خوبیه بخصوص برا کسایی که تاریخ دوست دارنو منم لذت بردم از خوندنش اما.. اولا خیلی جاها جمله نصفه مونده یعنی تایپ و ویراست افتضاح بود... و اسم زیاد داره برا کسانی که حوصلشون نمیشه گفتم بدونن

فاطمه
۱۳۹۸/۰۵/۰۹

خیلی گرونه.🙄

Ms.
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

متاسفانه تعداد زیادی از جمله های کتاب نصفه و نیمه آورده شده ن.حیف کتاب به این خوبی که نسخه ی الکترونیکش اینجوری نقص داشته باشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۷)
نخست‌وزیر به اعضای دولتش گفت وقتی از آیندهٔ ممالک عثمانی صحبت می‌کنید، «شبیه یک دسته دزد دریایی می‌شوید». اما او کسی نبود که علیه آن‌ها موضع بگیرد. اسکوئیت گفت من با نظر گرِی موافقم که می‌گوید «همین حالا هم به اندازه‌ای که بتوانیم اداره کنیم سرزمین داریم»، با این حال خودمان را «وکلای آزاد» ی نمی‌بینم که مجاز باشیم از بیش‌ترگرفتن خودداری کنیم: «اگر ما اجازه دهیم دولت‌های دیگر بر سر ترکیه با هم مسابقه بگذارند و خودمان کناری بایستیم، وظیفه‌مان را درست انجام نداده‌ایم.»
mohammad khazaiy
آیرونساید که می‌دانست وزارت جنگ بریتانیا قصد دارد تا سال ۱۹۲۱ آخرین نفراتش را هم از ایران خارج کند، طوری برنامه‌ریزی کرد که پس از خروج انگلیسی‌ها رضاخان بر کشور حاکم باشد.
معین کرمانی
قدرت‌های اروپایی آن زمان بر آن بودند که باید نوعی نظام حکومتی مصنوعی در خاورمیانه به وجود آورند تا اساس موجودیت سیاسی آسیای مسلمان را تغییر دهند. از این رو، خاورمیانه به مجموعه‌ای از کشورهایی تبدیل شد که هنوز که هنوز است ملت نشده‌اند.
Kargosha
درنتیجه این پرسش پیش می‌آمد که چرا بریتانیا از خاورمیانه نمی‌رود؟
معین کرمانی
عراق و کشوری را که اکنون اردن نام دارد انگلیسی‌ها اختراع کردند؛ مرزها را سیاستمداران انگلیسی، بعد از جنگ جهانی اول، در نقشه‌ای خالی کشیدند. حدود عربستان و کویت و عراق را یک کارمند دولت انگلیس در سال ۱۹۲۲ تعیین کرد و مرزهای میان مسلمانان و مسیحیان را فرانسه بین سوریه و لبنان، و روسیه بین ارمنستان و آذربایجان شوروی، کشید.
کاربر ۱۴۰۰۹۵۶
تصمیم گرفته‌اند عجالتآ صهیونیسم را به ماورای اردن راه ندهند، اما برای همیشه هم در را به روی آن نبندند.
معین کرمانی
«اگر سعی کنید خطی به دور عراق بکشید و اسمش را یک واحد سیاسی بگذارید، چهار هزار سال تاریخ را نادیده گرفته‌اید.
معین کرمانی
در اوایل سال ۱۹۱۹، ایران نیز در قالب تحت‌الحمایه‌ای غیررسمی به حوزهٔ نفوذ بریتانیا اضافه شد،
معین کرمانی
دولت فرانسه، تنها قدرتی که اجازه داد دین اساس سیاست ــ ولو سیاست فرانسه ــ در خاورمیانه باقی بماند، از فرقه‌ای در برابر دیگران حمایت کرد. بدین‌سان، این‌جا هم پرونده باز ماند و مناقشات فرقه‌ای در دهه‌های هفتاد و هشتاد لبنان را به خاک وخون کشید
کاربر ۱۴۰۰۹۵۶
طرفداران صهیونیسم هنوز در میان یهودیان امریکا اقلیت داشتند و همچنان با مخالفت یهودیان ثروتمندتر و جاافتاده‌تر روبه‌رو بودند.
معین کرمانی

حجم

۸۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۱۳ صفحه

حجم

۸۷۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۱۳ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۰۰۰
۳۰%
تومان