دانلود و خرید کتاب امید در تاریکی نرگس حسن‌لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امید در تاریکی اثر نرگس حسن‌لی

کتاب امید در تاریکی

انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۴از ۶۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امید در تاریکی

«رقبای شما عاشق این هستند که باور کنید امیدی نیست، هیچ قدرتی ندارید، دلیلی برای انجام کاری وجود ندارد و نمی‌توانید ببرید. امید موهبتی است که لازم نیست واگذارش کنید، قدرتی که مجبور نیستید کنار بگذارید.»

ربه‌کا سولنیت این کتاب را در ۲۰۰۳ و اوایل ۲۰۰۴ نوشت تا از امید دفاع کند. متنی که پیش رو دارید تا حدی راجع به لحظاتی چند از امید است؛ این کتاب در مواجهه با ناامیدی عظیم در اوج قدرت دولت بوش و آغاز جنگ عراق نوشته شد. زمانی که مدت‌ها پیش سپری شد اما ناامیدی، شکست‌باوری، بدبینی و فراموشی و مفروضات بنیادینش متفرق نشده‌اند، حتی با این که غریب‌ترین و باشکوه‌ترین اتفاقات باورنکردنی رخ داد و گذشت. هنوز شواهد بسیاری برای دفاع وجود دارد.

«امید در تاریکی» در قالب یک مقاله حدود شش هفته پس از شروع جنگ امریکا با عراق نوشته شد، خیلی زود در اینترنت منتشر و همه‌گیر شد و در رسانه‌های مختلف از آن استقبال شد.

او در این کتاب درباره امید به تغییر در جامعه جهانی سخن می گوید، از مبارزات مردم با ظلم و زور می‌گوید، از بهار عربی حرف می‌زند و از امید به آینده می‌گوید.

سولنیت با نگاه یک مورخ، جامعه‌شناس و انسان‌شناس در این کتاب شما را با تفسیرهای ناب خود از وقایع دنیا و و در نهایت رویکرد امیدوارنه‌اش به تمام آنها همراه می‌کند: «تصوراتی که در آغاز وقیحانه یا مسخره یا افراطی فرض می‌شدند کم‌کم به چیزی بدل می‌شوند که مردم گمان می‌کنند از ازل به آن‌ها معتقد بوده‌اند. چگونگی رخ دادن این تغییر به ندرت در خاطر می‌ماند، تا حدی به این دلیل که افشاگر است؛ به جریان اصلی یادآوری می‌کند که مثلاً زمانی دیوانه‌وار هم‌جنس‌گراستیز یا نژادپرست بوده و حالا دیگر این طور نیست؛ یادآوری می‌کند که قدرت از سایه‌ها و حاشیه‌ها می‌آید، که امید ما در تاریکی کناره‌ها جا دارد نه در روشنی خیره‌کنندهٔ صحنهٔ مرکزی. امید ما و بیش‌تر اوقات قدرت ما.»

ربه‌کا سولنیت نویسنده، مورخ و کنش‌گر اجتماعی، هجده کتاب دربارهٔ محیط زیست، مناظر، اجتماع، هنر، سیاست، امید و حافظه نوشته است، از جمله کتاب‌هایش این حوالی دوردست؛ بهشتی بناشده در جهنم؛ اجتماعات خارق‌العاده‌ای که در فاجعه شکل می‌گیرند؛ راهنمای میدانی برای گم شدن؛ سفردوستی؛ تاریخچهٔ راه رفتن؛ مردانی که به من توضیح می‌دهند؛ و رود سایه‌ها: ادویرد مایبریج و غرب وحشی تکنولوژیک (که به خاطرش جایزهٔ گوگنهایم، جایزهٔ حلقهٔ منتقدان کتاب ملی در حوزهٔ نقد و جایزهٔ ادبی لنان را دریافت کرد)؛ و اطلس‌های سان‌فرانسیسکو و نیواورلئان است او که از کودکستان تا تحصیلات عالیه را در نظام آموزشی عمومی کالیفرنیا گذراند، سرمقاله‌نویس همکار هارپرز و نویسندهٔ همکار گاردین است.

نظرات کاربران

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

من تا الان این کتاب نخوندم، نظرات منفی دوستان دیدم که نخونده و بدون تحقیق در مورد کتاب نظر دادند. بخاطر همین رفتم در گوگل تحقیق کردم. این کتاب از ۵ امتیاز ، ۴.۵ گرفته است. نظرات کاربرهای انگلیسی میخوندم ، اکثر نظارات

- بیشتر
Maryam
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

انگار تا قبل از این طاقچه روزی صدتا کتاب رایگان میذاشته که باب سلیقه همه بوده و الان تبدیلش کرده به یک کتاب به دردنخور که نود درصد مردم طلبکار شدن! قبل از این کتابی رایگان نبوده و الان لطف کردن

- بیشتر
آمین
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

ربه کا سولنیت خیلی مفصل درباره امید حرف می‌زند و البته در مذمت فراموشی و تاریخ را به این منظور می‌کاود نویسنده علاوه بر نمونه‌های واقعی، جملات محکم و امیدبخشی جلوی رویتان می‌گذارد که می‌تواند هدیه ای باشد که به دیگران می‌بخشید.

- بیشتر
yalda
۱۳۹۸/۰۲/۰۹

سلام وقتی نوشتن ارسال نظر یعنی میتونیم نظر خودمون رو درمورد این کتاب بگیم که هم شامل نظرات مثبت و هم نظرات منفی میشه نه نظر در مورد کتابایی دیگه یا اپلیکشن طاقچه چون نظرات خیلی به خواننده بعدی کمک میکنه

- بیشتر
emeli
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

این کتاب راجع به آمریکا و تظاهرات مردم آنجا هست . تا نصفه های کتاب را خوندم . برای من نه کتاب جذابی بود و نه مطلب اموزنده ای داشت و واقعا ترجمه هم بد بود . با قاطعیت اصلا

- بیشتر
جواد
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

بیایید نخونده نظر ندیم من مجبور شدم برای ثبت نظرم نمره متوسط بدم نکنید آقا/خانوم

m.norouzi
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

خداوکیلی چهار تا کتاب خوب رایگان نکردید. همه تبلیغات در باب جنگ ,داعش... 😒

کتاب 1984
۱۳۹۸/۰۲/۰۸

بنظرم این نوع کتاب های تاریخی رو نه از کتاب ترجمه شده بلکه باید به زبان اصلی خوند. علاوه بر این نباید هرچیزی که گفته میشه رو باور کرد چون هرکس تاریخ رو از دید خودش باتوجه به خوانده هاش

- بیشتر
samira onvani
۱۳۹۸/۰۷/۰۳

چون ترجمه اش روون نیست واقعا نمیشه با انگیزه و علاقه مطالعه اش کرد

farnaz hp
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

کتاب خوب با ترجمه افتضااااااااح

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۵)
«فرض کنید همان انقلابی را دارید که این همه حرفش را می‌زنید و آرزو می‌کنید. فرض کنید برنده شده‌اید و همان جامعه‌ای که می‌خواستید را دارید. شخصاً در چنین جامعه‌ای چطور زندگی می‌کنید؟ همین حالا آن‌طور زندگی کردن را شروع کنید!»
محسن
جرج اورول نوشت: «کسی که مهار گذشته را در اختیار دارد حال را هم کنترل می‌کند. کسی که حال را کنترل می‌کند گذشته را هم در اختیار دارد.»
min
رقبای شما عاشق این هستند که باور کنید امیدی نیست، هیچ قدرتی ندارید، دلیلی برای انجام کاری وجود ندارد و نمی‌توانید ببرید. امید موهبتی است که لازم نیست واگذارش کنید، قدرتی که مجبور نیستید کنار بگذارید. هرچند امید می‌تواند عملی سرکشانه باشد، سرکشی دلیل کافی برای امید داشتن نیست.
Havisht
اگر اخبار را دوست ندارید... بروید بیرون و خودتان خبرساز شوید.
Mahdi Mandegar
هر آن‌چه پیش روی ما قرار می‌گیرد قابل تغییر دادن نیست، اما برای تغییر دادن هر چیزی باید نخست با آن روبه‌رو شد
min
دنیا جای امنی خواهد شد
sayeh
اندوه و امید امکان هم‌زیستی دارند.
Nazanin
قدرت عوام هم‌چنان نیروی مهیبی برای تغییر است
علاقه بند
امید بدون اندیشهٔ انتقادی ساده‌لوحی است.
the Wittral
قرن بیست‌ویکم شاهد ظهور نابرابری اقتصادی هولناکی بوده است که شاید منشاء آن در فراموشی باشد، هم فراموشی مردم طبقهٔ کارگر که از بدتر شدن وضعیت دستمزد، شرایط کاری و خدمات اجتماعی شکایتی ندارند و هم فراموشی نخبگانی که به امید اجتناب از انقلاب از برخی امتیازات دست کشیدند
Zoe

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱۸۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان