دانلود و خرید کتاب اختراع قوم یهود شلومو زند ترجمه احد علیقلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختراع قوم یهود اثر احد علیقلیان

کتاب اختراع قوم یهود

نویسنده:شلومو زند
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۵۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اختراع قوم یهود

کتاب «اختراع قوم یهود» به قلم نویسندهٔ یهودی ساکن اسرائیل، شلومو زند است که با ترجمهٔ احد علیقلیان در نشر نو چاپ شده است. کتاب اختراع قوم یهود ۱۹ هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش اسرائیل بود و برنده‌ٔ جایزه‌ٔ «امروز» در فرانسه شد.

درباره کتاب اختراع قوم یهود

کتاب اختراع قوم یهود دربارهٔ تاریخ ملت تبعیدی و سرزمین وعده‌داده شدهٔ یهود است. در این کتاب درباره این قوم مطالب بسیاری خواهید خواند. از نژاد و ملیت آنها گرفته تا مهاجرت‌ها و تبعیدهایشان، خاستگاه‌هایشان در آسیا و اروپا و در نهایت سیاست و هویت در اسرائیل. در فصل انتهایی کتاب به مسائلی همچون وراثت در صهیونیسم، نژادپرستی این قوم، تأسیس کشور قومی، مسئلهٔ دموکراسی قومی و قوم‌سالاری در عصر جهانی پرداخته شده است. تاریخ نگار برجسته، شلومو زند، در کتاب اختراع قوم یهود، پایه های فکری نگاهی جدید برای پرداختن به تاریخ قوم بنی‌اسرائیل را بنیان می‌نهد. او ادعا می‌کند که بیشتر یهودی‌ها در دنیای امروز، اجدادی غیریهودی داشته‌اند که به دین یهود روی آورده بودند.

کتاب اختراع قوم یهود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ادیان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اختراع قوم یهود

«در ۱۹۴۵ شولک و زنش به لهستان بازگشتند، اما حتی در نبود ارتش آلمان کشور به طرد یهودیان ادامه داد. بار دیگر کمونیست لهستانی بی‌وطن شد (مگر آن که کمونیسم را وطن او به شمار آوریم که او به‌رغم همه مشکلاتش به آن وفادار ماند). او و همسر و دو فرزند خردسال‌شان را به اردوگاه آوارگان در کوه‌های باواریا، در جنوب آلمان، فرستادند. آنجا به یکی از برادرانش برخورد که برخلاف شولک از کمونیسم نفرت داشت و طرفدار صهیونیسم بود. تاریخ با لبخندی کنایه‌آمیز به سرنوشت آنها نگاه می‌کرد: برادر صهیونیست ویزای مهاجرت به مونترآل گرفت و تا پایان عمرش در آنجا ماند، حال‌آنکه شولک و خانواده کوچکش را آژانس یهود به بندر مارسی منتقل کرد و در پایان ۱۹۴۸ از آنجا با کشتی راهی حَیفا شدند.

در اسرائیل، شولک سال‌ها با نام شائول زندگی کرد، گرچه هرگز یک اسرائیلی واقعی نشد. حتی شناسنامه‌اش هم او را چنین نشان نمی‌داد. شناسنامه‌اش او را بر حسب ملیت و دین یهودی تعریف می‌کرد ــ زیرا از دهه ۱۹۶۰ دولت برای همه شهروندان، از جمله بی‌دینان پر و پا قرص، دینی ثبت کرده بود ــ اما او همیشه بیشتر کمونیست بود تا یهودی، و بیشتر طرفدار یدیش بود تا لهستانی. با اینکه یاد گرفت به زبان عبری ارتباط برقرار کند به این زبان چندان علاقه‌ای نداشت و با خانواده و دوستانش به زبان یدیش حرف می‌زد.

شولک حسرت «سرزمین یدیش» اروپای شرقی و اندیشه‌های انقلابی را می‌خورد که پیش از جنگ در آنجا به جوش و خروش و غلیان درآمده بود. در اسرائیل احساس می‌کرد که دارد سرزمین مردمان دیگر را می‌دزدد؛ گرچه در این مورد تقصیری نداشت، همچنان آن را دزدی به شمار می‌آورد. بیزاری آشکار او نه از سابراهای بومی که او راتحقیر می‌کردند، بلکه از آب‌وهوای محلی بود. باد گرم مدیترانه شرقی به او نمی‌ساخت. فقط اشتیاق او را به برف‌های سنگینی که خیابان‌های ووچ را می‌پوشاند بیشتر می‌کرد، برف لهستان که آرام‌آرام در یاد او محو می‌شد تا زمانی که چشمانش را برای آخرین‌بار بست. رفقای قدیم بر سر گورش سرود «انترناسیونال» خواندند.»

نظرات کاربران

کاربر X
۱۳۹۹/۰۵/۲۱

این کتاب علاوه بر اثبات ناسیونالیزم جعلی رژیم صهیونیستی و اینکه یهودیان نژاد خالصی نیستند و این یه افسانس و حتی فلسطین خاستگاه مشترک و تاریخی و قدیمی اونا نیست اثبات میکنه که فلسطین متعلق به همون ساکنین عربشه و

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

من خیلی این آیه رو دوست دارم.مخصوصا اونجایی که میگه هر وقت این قوم یهود آتش جنگی بر افروختند خداوند آن آتش را خاموش کرد.مثالش همین جنگهای 33 روزه و ....." ویهود گفتند دست خدا بسته است دستهای خودشان بسته

- بیشتر
کاتب
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

با سلام. خب دوستان نظرات کافی و خوبی دادند راجع به کتاب؛ اما بنده یک نکته‌ای رو اضافه کنم اینکه، عزیزانی که زیاد مباحث تئوری و خشک تاریخی براشون جذاب نیست بهتره بخش دوم این کتاب رو که به بررسی

- بیشتر
Hooryar
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

این کتاب بیش از این‌که مشخصا ضدصهیونیستی یا به برداشت بعضی بزرگواران یهودستیز، ضدیهودی باشه، در نقد قومیت گرایی و ملی‌گرایی‌ه. خیلی مواردی که در مورد هویت ملی در توضیحات ابتدای کتاب گفته شده می‌تونه تصورات ما از قوم آریایی یا

- بیشتر
ژان لاو ژان
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

ببخشید اینجا مینویسم معذرت ولی دوستایی که مثه خودم دوس دارن جنایت و مکافات از نشر نگاه رایگان بشه تو طرح لایک.طاقچه ببین

موش سر آشپز
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

در جواب به اونهایی که فکر میکنن طاقچه کتاب های رو دستش مونده رو رایگان می‌کنه ، این کتاب به سرعت تو ایران به چاپ دوم رسید و در جواب اونهایی که فکر میکنن چاپ این کتاب بنیان های ایدیولوژی

- بیشتر
عالی
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

به امید نابودی ملتی جعلی (مهاجرتشون البته) و بازپسگیری سرزمین های اسلامی

زهرا
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

فقط از این میسوزم اردیبهشت رایگان بوده این کتاب و من خبر نداشتم 😭 هرچند یه کتاب خون از شکمش میزنه ولی از کتابش نه😉

امیرحسین فصیحی
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

ای کاش این امکان وجود داشت مردم روزانه از بین چند کتاب به انتخاب طاقچه یکی انتخاب می‌کردند و آن رایگان می شد. به هر حال مچکرم از این فضایی که ایجاد کردید.

Mehdi10
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

واقعا ممنونم از تیم طاقچه ، تو نمایشگاه کتاب دیدم این کتاب رو ، میخواستم بخرمش ولی خب بن های دانشجوییم تموم شده بود ، خیلی خوشحالم از اینکه شما رایگانش کردید . چند صفحه ای از کتاب رو به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۰)
ملت ... گروهی از افراد است که اشتباهی مشترک درباره نیاکان‌شان و نفرتی مشترک از همسایگان‌شان آن‌ها را متحد کرده است.
fateme.gbi
با یاد آنان که به این خاک پناه آوردند و آنان که از این خاک رانده شدند.
mahla{یک کنکوری}
گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد.
حــق پرســت
در یکی از روزهای سرد دسامبر ۱۹۳۹ شولک سه یهودی را دید که در خیابان مرکزی ووچ به دار آویخته شده بودند ــ شیرین‌کاری چند سرباز آلمانی که در یک آبجوفروشی در آن نزدیکی مشروب خورده بودند.
mahla{یک کنکوری}
تاریخ با لبخندی کنایه‌آمیز به سرنوشت آنها نگاه می‌کر
حــق پرســت
اسرائیل را نمی‌توان کشوری دموکراتیک توصیف کرد آن هم وقتی که خودش را کشور «مردم یهود» می‌داند نه پیکره‌ای که نماینده همه شهروندان درون مرزهای شناخته‌شده آن (به‌جز سرزمین‌های اشغالی) است.
کتاب خوب بخوانیم
ملت ... گروهی از افراد است که اشتباهی مشترک درباره نیاکان‌شان و نفرتی مشترک از همسایگان‌شان آن‌ها را متحد کرده است
Alireza
در اسرائیل احساس می‌کرد که دارد سرزمین مردمان دیگر را می‌دزدد؛ گرچه در این مورد تقصیری نداشت، همچنان آن را دزدی به شمار می‌آورد.
حــق پرســت
متأسفانه، معدودی از همکارانم ــ معلمان تاریخ در اسرائیل ــ وظیفه خود می‌دانند که رسالت آموزشی خطرناک افشای دروغ‌های مربوط به گذشته را بر عهده بگیرند. من بی نوشتن این کتاب نمی‌توانستم به زندگی در اسرائیل ادامه دهم. گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد. شاید ساده‌لوح باشم، اما امیدم این است که کتاب حاضر یکی از آن‌ها باشد.
Mr.Sep
ملت ... گروهی از افراد است که اشتباهی مشترک درباره نیاکان‌شان و نفرتی مشترک از همسایگان‌شان آن‌ها را متحد کرده است.
Yas Balal.جواد عطوی

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان