دانلود و خرید کتاب بازگشت از شوروی آندره ژید ترجمه جلال آل‌ احمد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازگشت از شوروی اثر آندره ژید

کتاب بازگشت از شوروی

معرفی کتاب بازگشت از شوروی

کتاب بازگشت از شوروی سفرنامه‌ای از سفر به کشور شوروی نوشته آندره ژید، نویسندهٔ فرانسوی و برنده جایزه ادبی نوبل ۱۹۴۷ است که جلال آل احمد آن را ترجمه کرده است.

درباره کتاب بازگشت از شوروی

بعد از انقلاب اکتبر روسیه خیلی از روشنفکران اروپایی تصویری آرمان‌شهری از شوروی انقلاب زده داشتند آنان می‌پنداشتند رویاهای مارکس بزرگ بالاخره به واقعیت تبدیل شد. اما وقتی آندره ژید از شوروی برگشت چیز دیگری نوشت. او سراب را دیده بود و حقیقت حکومت استالین را نشان داد. سفر او به شوروی که بنا به دعوت اتحادیه نویسندگان شوروی، در تابستان سال ۱۹۳۶ اتفاق افتاد و این در زمانی بود که ژید در بالاترین حد شهرت خودش ود و یک رساله تبلیغاتی به قلم او و به نفع کشور شوروی می‌توانست بسیار ارزشمند باشد. اما آنچه بیرون آمد، دو کتاب حاوی اعترافات صریح اوست به فریبی که خورده بود. بازگشت از شوروی و تنقیح بازگشت از شوروی. این کتاب  حکایت از تأسفی می‌کند که بیننده یک رویای شیرین در لحظات بیداری خویش دچارش می‌شود. انتقادها ملایم و دوستانه، لحن کلام ترحم‌انگیز و استغاثه‌کننده است. یک کلمه زننده و کوچک‌ترین خشونتی در سراسر کتاب نیست. بازگشت از شوروی با ان که یک رساله سیاسی است ارزش ادبی فراوانی هم دارد اما تنقیح بازگشت از شوروی بیشتر ارزش استنادی دارد.

خواندن کتاب بازگشت از شوروی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ حقیقی جهان پیشنهاد می‌کنیم

معرفی نویسنده
عکس آندره ژید
آندره ژید
فرانسوی | تولد ۱۸۶۹ - درگذشت ۱۹۵۱

پل گیوم آندره ژید (‏۱۹۵۱- ۱۸۶۹)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۴۷ است. پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده‌ای پای‌بند به سنت‌های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال‌های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد اما از آنجا که در خانواده‌ای علاقه‌مند به علم و فرهنگ می‌زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادامه دهد.

نظرات کاربران

جواد
۱۳۹۸/۰۹/۲۰

حکومت شوروی با ادعای دفاع از محرومان کارگران بر سر کار آمد پس از مدتی حاکمان این رژیم دچار دگردیسی و به هیتلر جدیدی تبدیل شدند در این حکومت پلیسی کسی امنیتی نداشت و به راحتی سخن چینی یگدیگر را می

- بیشتر
AhmadReza
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

بدون شک کتاب مهم و بی نظیریه. من پیش از مطالعه ی کتاب تصور میکردم که آندره ژید اصل کمونیسم و سوسیالیسم رو نقد کنه و از نظرش برگرده منتها کمتر نقدی به اصل قضیه وارد شده بلکه نحوه مدیریت

- بیشتر
yazdaan
۱۳۹۹/۰۵/۱۳

اقای ژید که در ابتدا فریفته شکوه و عظمت فرمالیته اتحاد جماهیر شوروی شده بود به خوبی توانست زشتی و فقر این کشور را در پس چهره زیبایش نشان دهد ,💫 عالی🌟

kami1369
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

خالی از لطف نبود خوندنش

1984
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

بسیار عالی. حتما بخونید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
تصویر استالین در همه‌جا هست. نامش بر سر همهٔ زبان‌هاست و حمد و ثنای او بدون هیچ استثنایی در تمام نطق‌ها و خطابه‌ها تکرار می‌شود. به‌خصوص در گرجستان که بودم، به هیچ خانه‌ای و به هیچ اتاقی__ گر چه ساده‌ترین و دخمه‌مانندترین اتاق‌ها__ وارد نشدم مگر اینکه تصویری از استالین بر دیوار آویخته‌بود؛ و مسلماً بر همان جایی که در ایام پیش تصویر حضرت مریم را می‌آویخته‌اند! من نمی‌دانم برای ستایش یا از روی عشق و علاقه یا از روی ترس! ولی به هر صورت و در همه‌جا تصویر استالین وجود دارد.
esrafil aslani
یک مثل معروف فارسی هست، که ندیده‌ام جز در متون انگلیسی نقل شده‌باشد و اینجا نیز آن را با انگلیسی نقل می‌کنم، می‌گوید: «زن برای ادای وظیفه؛ فرزند برای سرگرمی؛ و خربزه برای لذت.»
Ahmad Zahedi
رأی توده‌های مردم در انتخابات__ چه علنی و چه مخفی__ چیز مسخره‌ای است؛ بیش از یک ظاهرسازی نیست. داوطلب‌شدن برای انتخابات نیز امری است که از بالا به پایین سرایت می‌کند و تصمیم آن را مقامات بالا می‌گیرند و ملت حق ندارد کسی را انتخاب کند مگر اینکه قبلاً از طرف همان مقامات برگزیده شده‌باشد.
tahere.alimohammadi
من همیشه اعتراف کرده‌ام که میل به یکدنده‌ماندن و در افکار و عقاید خویش پابرجابودن، در غالب اوقات، خطر دورماندن از صمیمیت و صداقت را به همراه خواهدداشت.
reza zamani
دسته‌دسته آدم‌های قحطی‌زده را می‌توان دید که می‌خندند و شادند و همان‌طور که در بازگشت از شوروی نوشته‌ام خوشبختی خود را مدیون «اعتماد و نادانی و امیدواری» خود هستند.
tahere.alimohammadi
این ملاقات بیننده را به این فکر وامی‌داشت که تمام جنایات را نه به حساب آدمی که مرتکب آن‌ها می‌شود بلکه به حساب جامعه‌ای باید گذاشت که آدمی را به ارتکاب جنایات وامی‌دارد.
tahere.alimohammadi
آدمی همیشه ارزش آنچه را دارد فقط وقتی درک می‌کند که آن را ازدست‌داده‌باشد.
tahere.alimohammadi
«عشق به قدرت با علاقه به فرمان‌روایان مستبد آمیخته‌است»__
tahere.alimohammadi
«من می‌میرم در حالی که خدا را پرستش می‌کنم، دوستانم را دوست می‌دارم، نسبت به دشمنانم کینه‌ای ندارم و از زجردادن دیگران متنفّرم.»
کاربر ۲۳۱۱۲۶۰
اگر همهٔ موارد قیاس و سنجش، و ابزار آن را از آدم بگیرند و اگر گذشتهٔ حسرت‌آوری نیز برای او در کار نباشد، آدم ناچار از آنچه به او می‌دهند شادی هم خواهدکرد.
tahere.alimohammadi

حجم

۳۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۳۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان