دانلود و خرید کتاب راسته‌ی کنسروسازان جان اشتاین‌بک ترجمه سیروس طاهباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راسته‌ی کنسروسازان اثر جان اشتاین‌بک

کتاب راسته‌ی کنسروسازان

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۲.۹از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راسته‌ی کنسروسازان

«راسته‌ی کنسروسازان» اثر جان اشتاین‌بک، نویسنده آمریکایی خالق رمان معروف «خوشه‌های خشم» است. این کتاب و دیگر آثار اشتاین‌بک زندگی مردم عادی را در آمریکا به ما می‌نمایاند. واقعیت‌هایی که شاید کمتر در رسانه‌ها شاهد آن بوده‌ایم. راسته کنسرو‌سازان جزء بهترین و دلنشین‌ترین آثار اشتاین‌بک است و همچون سایر آثار او‌ در دنیایی مرکب از واقعیت و خیال‌،‌ با آمیخته‌ای از طنز و نقدهای تند اجتماعی‌، زندگی محرومان و دردمندان جامعه را به تصویر کشیده است. شخصیت‌های این داستان انسان‌هایی هستند که با مسائل فلاکت‌بار اقتصادی دست به گریبانند اما پی شادمانی‌های کوچک می‌گردند تا شاید مرهمی باشد بر زخم‌های التیام‌ناپذیرشان. در این اثر بر مضامینی چون رفاقت، قناعت، اخلاق، پرهیز از نگاه سطحی به انسان‌ها و حس نوستالژی تاکید شده‌است.حوادث رمان «راسته کنسروسازان» در خیابانی روی می‌دهد که حاشیه‌هایش پر است از ماهی هایی که قرار است به کنسرو تبدیل شوند. این اثر در سال ۱۹۴۵ میلادی برای نخستین بار منتشر شد و حدود ۴۰ سال بعد فیلمی سینمایی با اقتباس از آن ساخته شد. داستان در خلال جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و نویسنده زندگی بومی ساکنان آن منطقه را روایت می‌کند: «صبح زود در «راستهٔ کنسروسازان» زمانی جادویی است. در فضای خاکستری‌رنگ پس از سپیده و پیش از سر زدن آفتاب چنین می‌نماید که راسته، خارج از حیطهٔ زمان، در پرتوی نقره‌ای‌رنگ آویخته است. چراغ‌های خیابان خاموش می‌شوند و علف‌ها سبزی پرشکوهی دارند. آهن‌های مواج کنسروسازی با روشنی شفاف پلاتین و مفرغ کهنه می‌درخشند. در این زمان هیچ ماشینی حرکت نمی‌کند. خیابان از پیشرفت و کار تهی است. حرکت و کشش امواج که میان ستون‌های ساختمان‌های کنسروسازی‌ها می‌خورد، شنیده می‌شود. زمان آرامشی است عظیم، زمانی گریخته، لحظات زودگذر آسایش. گربه‌ها در جست‌وجوی کله‌ماهی‌ها از روی پرچین‌ها می‌جهند و همچون قند آب روی زمین پخش می‌شوند، پگاه سگ‌های خاموش سنگین و عاقلانه در جست‌وجو و انتخاب جایی برای لمیدن‌اند. مرغ‌های دریایی، بال‌زنان به سوی پشت‌بام‌های کارخانه‌های کنسروسازی می‌آیند تا بر آنها بنشینند و منتظر بمانند.» اشتاین‌بک نویسنده‌ای پرکار بود و آثاری چون در نبردی مشکوک (۱۹۳۶)، موش‌ها وآدم‌ها (۱۹۳۷)، راستهٔ کنسروسازان (۱۹۴۴)، اتوبوس سرگردان (۱۹۴۷)، شرق بهشت (۱۹۵۲)، روزگاری جنگی درگرفت (۱۹۵۸)، زمستان نارضایتی‌ها (۱۹۶۱)، سفرهای من با چارلی (۱۹۶۲)، همچنین مروارید، اسب سرخ، مرگ و زندگی و درهٔ دراز در کارنامهٔ درخشان او دیده می‌شود. کشور ما از دیرباز با آثار اشتاین‌بک آشنا بوده است، زیرا زبان او روایت‌گر درد مشترکی از تمامی انسان‌ها، فارغ از هر نژاد و ملیت است.
معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

Atena snf
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

راسته‌ی کنسروسازی اولین کتابی بود که از استاین بک خوندم و به شدت جذب فضاسازیش شدم. همچنین نویسنده توانایی خوبی توی شخصیت‌پردازی از طریق دیالوگ‌ها داره. شخصیت‌ها حرف می‌زنن و ما از روی لحن و کلماتی که به‌کار می‌برن، می‌شناسیم‌شون.

- بیشتر
کاربر ۱۴۲۸۴۶۷
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

ترجمه عالی است و کتاب فضاسازی و حس و حال شیرینی دارد اما داستانش دیر شروع میشود و همان دیر هم خیلی خواننده را قانع نمیکند. درواقع به هیچ وجه مثل موشها و آدمها انتظار اتفاق شوکه کننده‌ای را در

- بیشتر
کاربر ۲۲۳۸۶۷۸ترجمه بسیار بدی دارد.....
۱۴۰۰/۰۳/۲۶

اصلا ترجمه خوبی ندارد....

dosbsks
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

ترجمش خوب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
وقتی گرفتاری‌ای در کار نیست خوش است گفتن اینکه «زمان هردردی را دوا خواهد کرد. این نیز بگذرد، مردم فراموش خواهند کرد» و حرف‌هایی از این قبیل، اما وقتی گرفتاری هست زمان از حرکت می‌ماند، مردم فراموش نمی‌کنند و آدم وسط ماجرایی است که تمامی ندارد.
Anahita Jafarzadeh
«چیزهایی که ما تو آدما ستایش می‌کنیم همیشه به نظر من عجیب اومده، مهربانی و بخشش و آزادگی و شرافت و فهم و احساس تو دستگاه فکری ما با شکست همراهه. اون صفاتی که ازش نفرت داریم، تندی و آز و مال‌اندوزی و گدامنشی و منم‌منم‌گویی و خودخواهی نشانه‌های پیروزی‌اند و آدم‌ها درهمون زمان که کیفیت دستهٔ اول رو ستایش می‌کنند نتایج دستهٔ دوم رو می‌پرستن.»
Anahita Jafarzadeh
بیشتر آدم‌ها در جست‌وجوی شادی خویشتن را به نابودی می‌کشانند و بیزار از هدف‌هایشان دور می‌مانند،
پویا پانا
سرانجام خطر، افتخار و انتخاب با انسان است. آزمایش کمال او در دسترس است. ما که نیرویی ایزدگونه به‌دست آورده‌ایم. باید در جست‌وجوی مسئولیت و خردی در خور باشیم که روزگاری نیایش می‌کردیم که پروردگاری دارای آن است. انسان، خود بزرگ‌ترین خطر و تنها امید ماست. این است که امروز سخنان آن حواری، یوحنای مقدس را یحتمل نیک بتوان چنین تاویل کرده «در پایان "کلام" است، و "کلام" انسان است _ و کلام با انسان‌هاست.»
زهرا موحد
این جوایز به خاطر غنی ساختن و ادامهٔ دانش انسانی و دنیای او، اهداء می‌شوند. به خاطر ادراک و ارتباط که از وظایف ادبیات است و نیز این جوایز، بالاتر از هر چیز دیگر، به خاطر نمایش استعداد آدمی در راه صلح اهدا می‌شوند.
زهرا موحد
وقتی گرفتاری‌ای در کار نیست خوش است گفتن اینکه «زمان هردردی را دوا خواهد کرد. این نیز بگذرد، مردم فراموش خواهند کرد» و حرف‌هایی از این قبیل، اما وقتی گرفتاری هست زمان از حرکت می‌ماند، مردم فراموش نمی‌کنند و آدم وسط ماجرایی است که تمامی ندارد.
پویا پانا
ریچارد فراست گفت: «فکر می‌کنم اونا هم مثل آدمای دیگه‌ن فقط پول ندارن.» داک گفت: «می‌تونن داشته باشن. می‌تونن زندگیشونو تباه کنن و پول داشته باشن. مک کلی نبوغ داره. اگه چیزی بخوان همه‌شون زرنگن فقط اونا طبیعت اشیاء رو بهتر از اون می‌شناسن که خودشونو گرفتار آرزوشون کنن.»
پویا پانا
لازم است کسی یک مقالهٔ تحقیقی دربارهٔ تاثیر اخلاقی، جسمانی و زیبایی‌شناسی فورد مدل‌تی در زندگی مردم آمریکا بنویسد. دو نسل از مردم آمریکا از پیچ و مهره‌های فورد بیشتر سر درمی‌آورد تا از اندام نرینهٔ آلت زن، از منظومهٔ دنده‌ها بیشتر چیز می‌دانند تا از منظومه شمسی.
پویا پانا
چه سود که انسان همهٔ دنیا را به چنگ آورد و اندوخته‌اش همراه زخم معده‌ای باشد و ورم پروستاتی و چشمی دوبین؟
پویا پانا
داک گفت: «چیزهایی که ما تو آدما ستایش می‌کنیم همیشه به نظر من عجیب اومده، مهربانی و بخشش و آزادگی و شرافت و فهم و احساس تو دستگاه فکری ما با شکست همراهه. اون صفاتی که ازش نفرت داریم، تندی و آز و مال‌اندوزی و گدامنشی و منم‌منم‌گویی و خودخواهی نشانه‌های پیروزی‌اند و آدم‌ها درهمون زمان که کیفیت دستهٔ اول رو ستایش می‌کنند نتایج دستهٔ دوم رو می‌پرستن.»
زهرا موحد

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان