دانلود و خرید کتاب درباره‌ خوب بودن آلن دوباتن ترجمه عطا حشمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره‌ خوب بودن اثر آلن دوباتن

کتاب درباره‌ خوب بودن

معرفی کتاب درباره‌ خوب بودن

«درباره خوب بودن» کتابی نوشته آلن دوباتن، فیلسوف پرطرفدار معاصر است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه «مدرسه زندگی» انتشارات کتاب‌سرای نیک است که با هدف پرورش هوش عاطفی به یاری فرهنگ نوشته شده است.

موسسه مدرسه زندگی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند و خدماتی در حوزه روان‌شناسی در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و .... می‌دهد. یکی از خدمات موسسه هم انتشار کتاب‌هایی در باب مهم‌ترین مسایل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

خیلی از کتاب‌هایی که قصد تغییر ما را دارند یا می‌خواهند ما را پولدارتر کنند و یا زیباتر، اما این کتاب قرار است ما را خوب‌تر کند.

خوب بودن چیست؟

خوب بودن یعنی زودرنج نبودن، صبورتر بودن، آمادگی بیشتر برای شنیدن، صمیمی‌تر بودن و گوشت‌تلخ نبودن و...خوب بودن ممکن است ما را ثروتمندتر و زیباروتر نکند اما اگر خوب نباشیم مسلما ثروت ما هم پایدار نخواهد بود و اگر زیباسیرت نباشیم، صورت زیبا به کارمان نخواهدآمد.

کتاب «خوب بودن» آلن دوباتن ما را با مضامین و مصادیق این ویژگی فراموش شده و محجور مانده آشنا می‌کند.

با خواندن حرف‌های دوباتن در این کتاب یادمی‌گیریم که چگونه خیرخواه، بخشاینده، گشاده‌رو، قوت قلب دیگران و چگونه یک انسان معمولی باشیم. می‌آموزیم که خوبی با قدرت سازگار است و به هیچ وجه نشانه ساده‌لوحی نیست. دوباتن در این اثر از «خوب بودن» به عنوان یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای انسانی در قرن حاضر پرده برمی‌دارد.

بخشی از کتاب:

«افرادِ حقیقتاً بخشنده با بلندنظری‌شان حسی را منتقل می‌کنند که گویی آن‌ها نیز نیازمند بخشش هستند. نه اکنون و نه در این حوزه، بلکه در حوزه‌های دیگر. آن‌ها می‌دانند که حق‌به‌جانب بودن صرفاً نتیجهٔ حافظه‌ای پر اشکال است. حق‌به‌جانب بودن یعنی اینکه در عین خوب و محق بودن نتوانی به ذهن بسپاری که زمانی عمیقاً و بی‌تردید خطاکار بوده‌ای.

بخشندگی به ما یادآوری می‌کند که هنوز در میان رذیلت‌های دیگران چه فضیلت‌هایی ممکن است وجود داشته باشد. بخشندگی به ذهن می‌سپارد که اگر کسی خسته و درمانده شد، احتمالاً در معرض بروزِ رفتار منزجرکننده است. بخشندگان می‌دانند که وقتی کسی دارد فریادهای توهین‌آمیز می‌کشد، اغلب احساسات حقیقیِ نهفته‌اش را آشکار نمی‌کند: او به این دلیل می‌کوشد تا به دیگران صدمه بزند که احساس می‌کند خودش ـ اغلب توسط فردی دیگر ـ آسیب دیده است. فردی که قدرت تلافی کردنش را نداشته است.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

خوب بودن زیاد سخت نیست… کافیست مهربانی کنی… زبانت که نیش نداشته باشد و کسی را نرنجاند همین خوبیست… وقتی برای همه خیر بخواهی همین خوبیست… وقتی محبتت بی منت باشد … وقتی عشق بورزی … وقتی زیبایی اشخاص را ببینی … وقتی خوبی هایشان را ببینی همین خوبیست… مهم

- بیشتر
ریحانه شمیرانی
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

کتاب در مورد روتین‌های زندگی‌ همه‌مون صحبت می‌کنه و به صورت کاربردی به ما یاد میده که چه‌طور می‌تونیم توی زندگی بهتر عمل کنیم. اینکه هر بخش رو جدا کرده، تیتر بندی کرده و هر بحث رو کامل توضیح داده

- بیشتر
عباس
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

ساده و روان و جذاب است و از مفاهیمی صحبت می کند که بشر امروز واقعا به آنها نیاز دارد اگر دنبال ساختن شخصیتی مطلوب از خودتان هستید این یکی از کتاب هایی ست که توصیه می کنم بخوانید

h....*
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

به نظرم کتابیه که خیلی تو زندگی کاربرد داره ولی متنش اصلا روان نیست.

Amestra
۱۳۹۸/۰۴/۱۷

من نسخه ی چاپی این کتاب رو خوندم که بنظرم قیمتش نسبت به صفحات و طراحی جلد کتاب در کل خیلی زیاده پی دی افشم با توجه به حجم کتاب بازم گرونه . درباره ترجمه ی کتاب میتونم بگم خیلی

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

(۴-۲۱-[۶۲]) برای بالابردن کیفیت ارتباطات و درک بهتر آدمای دور و برمون میتونه مفید و کاربردی باشه؛ حداقل با دانستن یک سری موضوعات به این نکته پی می بریم که "خوب بودن" به معنای ساده لوح بودن نیست، بلکه خوب بودن

- بیشتر
عباص
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

در باره ی بدی انسان دو نظریه وجود داره:۱-بدی در ذات انسان ها هست،در تعدادی بیشتر و در بعضی ها کم تر ۲-همه انسان ها در ذات خوبند و بدی معلول شرایط نامناسبه.آلن دوباتن طرفدار نظریه دوم هست و حرفاش

- بیشتر
ابوالفضل شکوری
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

فوق العاده است.به طرز وحشتناکی این کتاب واقعیه.حتما بخونیدش عالیه👌👌

fateme1ghaderi
۱۳۹۹/۰۴/۳۰

مطالب معمولی داشت. یه جاهاییش هم شبیه به کتاب آرامش آلن دوباتن بود.

marmaryhh
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

این کتاب مشکلات و چالش هایی که برای داشتن یه ارتباط خوب نیازمندیم رو خیلی خلاصه و مفید و با مثال توضیح میدهد و خیلی ملموس بیان میکند که چه کارهایی میتواند به ما کمک کند که انسان هایی بهتر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱۶)
دماغ من جوری به نظر می‌آید که انگار یک بچه با خمیربازی آن را ساخته، اما برای تو انگار که میکل آنژ آن را تراشیده است.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
فارغ از ظواهر، در آخر ما همه از یک نوع هستیم.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
سایر آدم‌ها به این خاطر این‌قدر زننده و نامطبوع هستند که دارند رنج می‌کشند.
Samane Ashrafi
او فرمولی برای حفظ خونسردی خود و شاگردانش در برابر آدم‌های مردم‌آزار ابداع کرد. او می‌نویسد: «هرگز نگو که مردم بدجنس هستند. تو فقط باید به دنبال رگِ خواب بگردی». منظور او از «رگ خواب» این بود که باید دنبال منشأ رنجی باشی که فرد را تحریک می‌کند تا منزجرکننده رفتار کند. فکر آرامش‌بخشی است اگر تصور کنیم که آن‌ها در پشت صحنه، در جاهایی که نمی‌توانیم ببینیم، رنج کشیده‌اند. بالغ بودن یعنی اینکه یاد بگیریم وقتی دلیل آشکاری در توجیه رفتاری آزارنده وجود ندارد، بتوانیم این منطقهٔ رنج را تخیل کنیم. شاید به نظر نرسد که گویی یک بیماری مزمن روانی از درون آن‌ها را به جنون کشانده است. شاید آن‌ها به نظر شاد، سرزنده و پر از خویشتنشان باشند اما به‌وضوح «رگ خوابی» باید وجود داشته باشد، وگرنه نمی‌بایست باعث آزار دیگران می‌شدند.
seza68
هر قدرتی که یک فرد دارد، ضعفی را به همراه می‌آورد که ذاتیِ آن قدرت است. محال است که نقطه‌قوت‌هایی داشته باشیم بدون اینکه ضعفی به همراه نداشته باشند. هر فضیلتی به یک نقطه‌ضعف پیوند دارد. نمی‌شود که تمام شایستگی‌ها با هم در یک فرد جمع شده باشند.
seza68
حق‌به‌جانب بودن صرفاً نتیجهٔ حافظه‌ای پر اشکال است.
Mahdi Abdi
دستچین کردن دوستانتان نشانهٔ این نیست که ایمانتان به دوستی را از دست داده‌اید. این گواه این است که داریم دربارهٔ آنچه دوستی می‌تواند باشد روشن‌تر و مصرتر می‌شویم. در بهترین حالت، بهای دانستن اینکه دوستی چیست، این است که بعضی از بعدازظهرها را در تنهایی سپری کنیم.
mim
«گناهکار را دوست بدار و از گناه بیزاری بجوی».
Mohammad
آنچه اغلب مانع نزدیک شدنمان به دیگران می‌شود و ما را در حالی که تمنای گرم گرفتن با کسی را داریم، سرد و خاموش در خودمان فرو می‌برد، ترس از دست دادن وقار و شرافت است.
فرزانه
هر قدرتی که یک فرد دارد، ضعفی را به همراه می‌آورد که ذاتیِ آن قدرت است. محال است که نقطه‌قوت‌هایی داشته باشیم بدون اینکه ضعفی به همراه نداشته باشند. هر فضیلتی به یک نقطه‌ضعف پیوند دارد. نمی‌شود که تمام شایستگی‌ها با هم در یک فرد جمع شده باشند.
Zahra

حجم

۲۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان