دانلود و خرید کتاب مهم‌ها را بسنجید جان دوئر ترجمه محمدمهدی محسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهم‌ها را بسنجید اثر جان دوئر

کتاب مهم‌ها را بسنجید

نویسنده:جان دوئر
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۱از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهم‌ها را بسنجید

کتاب «مهم‌ها را بسنجید» نوشته جان دوئر، سرمایه‌گذار معروف، درباره توانایی شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، برنو و بنیاد گیتس است که توانستند با اوکی آر (okr) دنیا را متحول کنند. جان دوئر در این اثر نشان می‌دهد که سیستم «اهداف و دستاوردهای کلیدی (OKR)» چگونه به غول‌های تکنولوژی (از اینتل گرفته تا گوگل و توئیتر و …) کمک کرده است تا به رشدی سریع و پایدار دست یابند. او حرکت انقلابی پشت این رشدهای انفجاری را نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که این سیستم چگونه می‌تواند به سایر شرکت‌ها هم کمک کند!

اوکی‌آر فرایندی ساده است که سازمان‌های مختلف را به جلو می‌راند. اوکی‌آر شفافیت زیادی به رهبران در یک سازمان می‌دهد. همچنین یک راه موثر برای تلاش کردن در اختیار می‌گذارد.

(اوکی آر) مخفف اهداف و نتایج کلیدی (Objectives and Key Results) است. نوعی پروتکلِ هدف‌گذاری ِمشارکتی برای شرکت‌ها، تیم‌ها و افراد.

در این سیستم هدف‌گذاری، اهداف عینی (O – Objectives) بیانگر چیزهایی که است که قصد دستیابی به آنها را داریم و دستاوردهای کلیدی (KR – Key Results) هم مشخص‌کننده این است که چگونه می‌توانیم با اقداماتی مشخص و قابل اندازه‌گیری، و در یک زمان‌بندی مشخص، به آن اهداف برسیم. در این سیستم، اهداف همه افراد، از کارکنان عادی تا مدیرعامل، برای کل سازمان مشخص است.

در این کتاب با پدر اوکی آر، اندی گروو، معاون اول اجرایی شرکت اینتل آشنا می‌شوید، داستان شرکت اینتل را می‌خوانید و سازوکار اوکی آر و شرکت‌هایی که از این طریق به پیشرفت و قدرتمندی رسیدند را بیشتر می‌شناسید.

اوکِی‌آر راه حلی سحرآمیز نیست. نمی‌تواند جایگزین تصمیم‌گیری منطقی، رهبری قدرتمندانه یا فرهنگ کاری خلاقانه شود.، اما اگر این اصول در جای خود باشند، اوکِی‌آر می‌تواند شما را به اوج قله برساند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه