دانلود و خرید کتاب ژان کریستف (نسخه کامل ۴ جلدی) رومن رولان ترجمه علی‌اصغر خبره‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ژان کریستف (نسخه کامل ۴ جلدی)

رومن رولان در کتاب ژان کریستف به ماجراهای عاشقانه فردی به نام کریستف می‌پردازد. نویسنده در جلد اول فقط سعی می‌کند به‌طور کامل و مفصل شخصیت کریستف را بسازد و برای ما تعریف کند و داستان را در جلدهای بعدی پی می‌گیرد. ژان کریستف رمانی موزیکال است طوری که مخاطب در رمان غرق می‌شود و فقط صدای موسیقی را می‌شنوند.

درباره کتاب ژان کریستف

این رمان درمورد ژان کریستف است. پسری که در خانواده‌ای اهل موسیقی به‌دنیا آمده است. شخصیت اصلی این رمان ژان کریستف یک موسیقی‌دان آلمانى است که بعد از درگیر شدن با پلیس مجبور می‌شود کشورش را ترک کند و به فرانسه مهاجرت مى‌کند. پدر و پدربزرگ ژان از بزرگان دوران خود هستند و در هنر موسیقی شناخته‌شده هستند. اما هیچ‌کدام از آن‌ها به آنچه که می‌خواستند به طور کامل نرسیده‌اند. پدربزرگ ژان کریستف، ژان میشل تمام تلاش خود را کرد تا پسرش، ملکیور نقص‌ها و کاستی‌های او را نداشته باشد. اما در این راه موفق نبود.

حال، پدربزرگ و پدر ژان کریستف هرکدام به‌نحوی سعی می‌کنند تا کریستف به هرآنچه که آن‌ها آرزو داشته‌اند دست پیدا کند. ژان در دوران بلوغ فکری‌اش دست‌خوش تحولات زیادی می‌شود و تاحدی روحیه‌ی چندشخصیتی دارد. بعد از این تحولات شخصیت اصلى و با دوامش به آرامى شکل مى‌گیرد و به یک ثبات معقول و منطقى مى‌رسد. موسیقى در ژان نیاز شدیدى به دوست داشتن برمى‌انگیزد و کسى که خوب دوست مى‌دارد، دیگر کم و بیش نمى‌شناسد. خود را به تمامى در راه همه کسانى که دوست مى‌دارد ایثار مى‌کند.

ژان کریستف منعکس‌کننده‌ی اندیشه‌ها و گرایشات صلح‌طلبانه‌ی نویسنده یعنی رومن رولان است، تا جایی که جایزه‌ی نوبل ادبیاتی که بخاطر نوشتن این رمان به او داده شد بیشتر شبیه جایزه‌ی صلح است تا ادبیات. رولان در کتاب ژان کریستف وقوع جنگ بین دو کشور آلمان و فرانسه را پیش‌بینی می‌کند و دقیقا دو سال بعد از تمام شدن رمان، جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. نگارش این رمان ۲۰ سال طول کشید و نویسنده خودش اعتقاد دارد که اثرش شاهکار به‌حساب می‌آید. نویسنده در این ۲۰ سال شخصیت‌های داستان خودش را به بلوغ رسانده است. رمان ژان کریستف یک شخصیت‌پردازی خیالی بزرگ با شخصیت‌های وسیع و یک قهرمان هنری از موسیقی‌دان معروف بتهوون به شیوه‌ی ادبیات کلاسیک است البته با جزئیات زیاد.

رومن رولان خودش در دوران نوجوانی نیهیلیسم بوده است اما بعدها با شنیدن آهنگ‌های بتهوون به خدای خودش رسیده. ضمنا پایان‌نامه‌ی دکترای رولان نیز درمورد آثار بزرگان موسیقی بوده که نشان‌دهنده از ته دل بودن رمان است.

چرا باید کتاب ژان کریستف را مطالعه کنیم؟

این کتاب برخلاف حجم زیادی که دارد مخاطب را اصلا خسته نمی‌کند. این رمان را حتما باید پیش از مرگ خواند زیرا دید و نگرش جدیدی مخصوصا از لحاظ انسان‌دوستی به ما می‌دهد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

رمان ژان کریستف برای هر موسیقی‌دان یا هر فردی که به کار و حوزه‌ی موسیقی علاقه دارد می‌تواند جذاب و خواندنی باشد.

درباره رومن رولان

رومن رولان در سال ۱۸۶۶ در شهر کلامسی، در ایالت بورگونی، در خانواده‌ی بورژوایی مرفه‌ای به دنیا آمد. او نویسنده، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و روشنفکر فرانسوی بود. در چهارده سالگی به همراه خانواده‌اش برای تحصیل راهی پاریس شد. در نوجوانی با افکار باروخ اسپینوزا آشنا شد و لئو تولستوی را کشف کرد. در ۱۸۸۹ در رشته‌ی تاریخ ادامه تحصیل داد و در ۱۸۹۵ به رم رفت و در رشته‌ی هنر مدرک دکترایش را گرفت. رساله‌ی دکتری او درمورد تاریخ اپرای اروپا پیش از ژان باتیست لولی و آلساندرو اسکارلتی بود.

تصویر نقاشی رومن رولان

رومن رولان دو بار ازدواج کرد. بار اول در ۱۸۹۲ با کلوتیلد برئال، که نه سال بیشتر دوام نیاورد، و بار دوم، بعد از ۳۳ سال تنهایی، در ۱۹۳۴ با ماری کوادچف ازدواج کرد، که این ازدواج تا پایان عمر رومن ادامه داشت.

رومن رولان در سال ۱۹۱۰ موفق به دریافت نشان لژیون دونور (بالاترین مدال افتخار فرانسه) شد و در سال ۱۹۱۳ جایزه‌ی بزرگ آکادمی فرانسه را دریافت کرد. در سال ۱۹۱۵ نیز جایزه ادبی نوبل را به دست آورد. او در سال ۱۹۳۳ برنده‌ی جایزه گوته شد که این جایزه را از دولت نازی قبول نکرد.

فهرست کتاب‌های ژان کریستف

دیباچه‌اى بر ژان کریستف

1. سپیده‌دم

2. صبح

3. نوجوانی

بامداد

1. مرگ ژان میشل

2. اوتو

3. مینا

تازه جوان

1. خانه اولر

2. سابین

3. آدا

تکه هایی از کتاب ژان کریستف

آماده رفتن شدند. دیر زمانى، مزه تلخ غم واپسین روزهاى سپرى شده در خانه غمناک و غریزى که همیشه آن‌جا را ترک مى‌کردند، چشیدند. به دشوارى یاراى آن داشتند که غم خود را با یکدیگر در میان نهند؛ شرم داشتند، یا ترس. هر یک مى‌اندیشیدند که نمى‌بایست، ناتوانى خود را بر دیگرى آشکار مى‌کرد. بر سفره، هر دو، تک و تنها، در اتاقى ماتم‌بار، با پنجره‌هاى نیمه‌باز، زهره آن نداشتند که آوایى برآورند، به شتاب غذا مى‌خوردند و از ترس آن که نتوانند آشفتگى خود را نهان دارند، از نگریستن به یکدیگر پرهیز مى‌کردند. پس از آن، بى‌درنگ از هم جدا مى‌شدند. کریستف، در پى کارهاى خود مى‌رفت، امّا، همین که یک دم آزاد مى‌شد، باز مى‌گشت، و نهانى به خانه مى‌خزید و با سر پنجه به اتاقش پا به اتاقک زیر شیروانى مى‌رفت. آن‌گاه در را مى‌بست، گوشه‌اى روى یک صندوق، یا بر لبه پنجره مى‌نشست و بى‌اندیشه بر جاى مى‌ماند و از زمزمه ناگفتنى خانه کهنى که با آواى ناچیز پا مى‌لرزید، سرشاد مى‌شد. همانند خانه، دل در بر کریستف مى‌لرزید. زمزمه‌هاى درون و برون، آواى تخته‌هاى کف اتاق، و آواهاى ناپیدا و آشنا را، هراسان، به کمین مى‌نشست. همه آن‌ها را باز مى‌شناخت. بى‌خود مى‌شد، تصویرهاى گذشته، به اندیشه‌اش هجوم آورده بودند؛ از این کرختى‌اش رها نمى‌شد، مگر به آواى ساعت سن مارتن که به یاد او مى‌آورد که بار دیگر وقت رفتن است.

معرفی نویسنده
عکس رومن رولان
رومن رولان
فرانسوی | تولد ۱۸۶۶ - درگذشت ۱۹۴۴

رومن رولان در ۲۹ ژانویه‌ی ۱۸۶۶ در کلامسی فرانسه به دنیا آمد. او در چهارده‌سالگی برای تحصیل به پاریس رفت و به عقیده‌ی خودش، جامعه‌ را در آشفتگی معنوی دید. او سپس در مدرسه‌ی عالی نرمال در پاریس پذیرفته شد، ایمان مذهبی خود را از دست داد و اشتیاق بسیاری به موسیقی پیدا کرد. رولان در سال ۱۸۸۹ تاریخ خواند، در سال ۱۹۹۵ دکترای هنر دریافت کرد و پس از آن برای یک ماموریت دو ساله در ایتالیا، به مدرسه‌ی عالی فرانسوی در رم رفت.

نظرات کاربران

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۰۹

جملاتی از "رومن رولان" خالق " ژان کریستف" و " جان شیفته"و... -آنچه از همه دردناک ترست،فقر و بیماری نیست! بیرحمی مردم،نسبت به یکدیگرست... - خود را همان که هستید نشان دهید، هر چه می خواهید باشید... فقط،خودتان باشید... انسان باشید... -بالاخره فهمیدم چه چیزی انسان را

- بیشتر
آزاده
۱۳۹۶/۰۶/۱۸

من اخیرا کتاب چاپیشو خوندم با ترجمه به آذین. از اون دسته کتابهاست که باید مزه مزه اش کنید. شخصیت ها به خصوص شخصیت اول، یعنی ژان کریستف خیلی خوب پرداخته شدن. تعداد شخصیت ها زیاده و اگر از اولش

- بیشتر
Abolfazl
۱۳۹۸/۰۲/۰۵

فوق العاده است واقعا تا 17 تومن می ارزه تا 50 درصد تخفیف داره باید خرید دستتون درنکنه

صباخانوم
۱۳۹۶/۱۲/۰۵

من با این کتاب زندگی کردم، به همه م میگم اگه میخواید این شاهکارو بخونید فقط با ترجمه آقای به آذین بخونید تا درکش کنید، چندوقت قبل یکیو تو کتابفروشی از خریدنش با این ترجمه منصرف کردم:)

r.g
۱۳۹۵/۱۲/۰۸

همینکه این کتاب تو طاقچه هست خودش غنیمته کاش کتابهای درجستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست (۷جلدی) و کلیدر دولت آبادی ( ده جلدی) رو هم میذاشتن راستی ترجمه م به آذین از ژان کریستف صد تومنه نه

- بیشتر
کیمیاگر
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

واقعا این کتاب شاهکاره هرکس که میخواد کتاب خوب بخونه بنظرم این کتاب باید بخونه من چند بار خوندمش

محمد حسن
۱۳۹۵/۰۸/۲۹

یکی از زیباترین آثار‌ادبی دنیا ...

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۵/۱۱/۱۹

نوشتن ژان کریستف بیست سال طول کشید. حالا در مورد قیمت ۴ جلد کتابش خودتون قضاوت کنید...

سیّد جواد
۱۳۹۶/۰۶/۱۹

چرا تعداد صفحات چاپی کتاب ۴ جلدی تقریبا نصف مجموع صفحات جلد های اول تا چهارم هستش؟ کسی از دوستان اطلاع داره؟

Javad Ali
۱۳۹۶/۰۱/۰۴

این کتاب ..استثناییه.. زندگیتون رو عوض میکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
تنها، آنان که دست به کاری نمی‌زنند، هرگز خطا نمی‌کنند.
Mina
آن کس که بر خود می‌بالد که برتر از هر گروه و دسته‌ای است، او بی‌چون و چرا فروتر از دیگران بسر می‌برد.
Mina
ــ خود، نگهبان خود باشید! چشم به راه چه هستید؟ که آسمان، کارتان سامان دهد؟ خوب، در همین دم، نگاه کن. اینک سه روز است که برف باریده کوچه‌هایتان را انباشته، و پاریس‌تان را یک گنداب گل و لای کرده. شما، چه می‌کنید؟ بانگ و فریاد برمی‌آورید که دولت، شما را در لای و لجن رهامی‌کند. امّا آیا خود، تلاش می‌کنید که از آن بیرون آیید؟ خدا را خوش نمی‌آید! دست روی دست می‌گذارید. هیچ کس دل آن ندارد که تنها، پیاده رو جلو خانه‌اش را پاک کند. هیچ کس، وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد، نه دولت، نه مردم؛ هم این و هم آن، گناه را به گردن دیگری می‌اندازد، و خود را آسوده می‌یابد.
سعید احمدی
به آن کس که مهر می‌ورزی، هر گونه حقّی دارد، حتّی دیگر حقّ مهر نورزیدن به شما.
Mina
«آدمی سکه زر نبود، نمی‌توانست به دیده همه خوشایند باشد.»
Mina

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸۱ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸۱ صفحه

قیمت:
۷۴۸,۰۰۰
تومان