دانلود و خرید کتاب اصفهان نصف جهان صادق هدایت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصفهان نصف جهان اثر صادق هدایت

کتاب اصفهان نصف جهان

معرفی کتاب اصفهان نصف جهان

«اصفهان، نصف جهان» سفرنامه صادق هدایت از سفرش به شهر اصفهان است. منتها از هدایت نباید انتظار استناد تاریخی و رجوع به اسناد داشت. او به سبک خودش سفرنامه نوشته است و از توسل به منابع موجود تاریخی برای گرفتن اطلاعات پرهیز کرده است که این خود امتیازی برای این سفرنامه محسوب می‌شود.

علاقه هدایت به سرزمینِ ایران و توصیفِ مناظر طبیعت و جنبه‌های رنگین و نظرگیر زندگیِ اقوامِ ایرانی در بسیاری از داستان‌های او مشهود است؛ ازجمله در بن‌بست و داش آکل و زنی که مردش را گم کرده بود و میهن‌پرست و شب‌های ورامین و دُن ژوان کرج. از میانِ نویسندگانِ نسلِ اوّلِ ما، جمال‌زاده و علوی و چوبک هدایت پیش از دیگران صفحاتِ سرزمینِ ایران و صحنه های زندگیِ مردم را از نزدیک دیده است و از پاره‌های پراکنده مشاهدات و ملاحظاتِ خود گزارشِ ساده و سرراستی از واقعیتِ عینیِ جامعه ایران به دست داده است.

هدایت نخستین نویسنده‌ از نسل اول نویسندگان مدرن ایرانی است که در نگارش سفرنامه، با مشاهده‌نویسی طبع‌آزمایی کرده و آن را می‌توان آغازگاه سفرنامه‌نویسی معاصر دانست.

هدایت در این کتاب کوشیده تا اثری کمابیش حقیقی بنویسد و نشان دهد وضع یک سرزمین و طرح رویدادهای سفری کوتاه را می‌توان با حقیقت بیان کرد؛ آن هم به گونه‌ای که با تخیل برابری کند. درواقع هدایت با قدرتِ زیبایی شناسیِ خود، به‌خوبی موفق شده است تغییری در فهم ما از سفرنامه، چنا‌نکه از گذشته می شناختیم، پدید آورد، و به خوانندگان خود یادآوری کند که «جور دیگری » هم می توان سفرنامه نوشت.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

سعید جان
۱۳۹۸/۰۳/۲۷

سلام ممنون از طاقجه کاشکی مث بقیه رایگان می بود...

k.y
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

کاشکی رایگان بود 🙁

معصوم زاده
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

کتاب تایپ شده نبود و قتبلیت نشان گذاری و اشتراک گذاری جمله ها نبود .. ریز و سخت خوان بود ، مثل اینکه از روی صفحات یک کتاب عادی عکس گرفته شده باشه..

پارسا
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

عالیییی

کاربر ۱۸۸۲۲۴۰
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

رایگان بزارید این چیز بازیا چیه | بروچ حمایت از استعداد های هیپ به طور رایگان چنل @Sound_HipHopدر تلگرام

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان