دانلود رایگان کتاب صوتی ربکا (ربه کا) اثر دافنه دوموریه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ربه کا (ربکا) اثر دافنه دوموریه

دانلود و خرید کتاب صوتی ربه کا (ربکا)

معرفی کتاب صوتی ربه کا (ربکا)

کتاب صوتی ربکا اثری از دافنه دو‌موریه است. این رمان درباره زن جوانی نوشته شده است که به‌عنوان ندیمه‌ی زنی میانسال با او سفر می‌کند‌ و در یکی از این سفرها با مرد ثروتمندی به نام ماکسیم دووینتر آشنا شده و با او ازدواج می‌کند و به خانه‌‌ی بسیار زیبایی می‌رود که توسط روح همسر سابق شوهرش تسخیر شده است!

این کتاب و چندین کتاب صوتی رایگان فارسی دیگر را در طاقچه می‌توانید رایگان دانلود کنید و بشنوید.

درباره‌ کتاب صوتی ربکا

کتاب صوتی ربکا بدون شک محبوب‌ترین رمانی است که دافنه دوموریه در زندگی خود نوشته است. این رمان که در سال ۱۹۳۸ منتشر شد، حتی امروز نیز قلب خوانندگان را در سراسر جهان تسخیر کرده است و هنوز هم تجدید چاپ می‌شود. نویسنده به طرز ماهرانه‌ای داستانی پر از راز و رمز و تعلیق را در خانه‌ی زیبای ماندرلی روایت می‌کند -رازی که تا آخرین صفحه، خوانندگان را مشتاق و نگران نگه‌می‌دارد. نوعروس که زنی از طبقات پایین جامعه است، ناگهان خود را در خانه‌ای اشرافی می‌یابد که یاد و خاطره‌ی همسر درگذشته‌ی ماکسیم،‌ مدام در فضای خانه و در نگاه و خاطره‌ی تک‌تک افراد حضور دارد و این حضور قدرتمند خاطره‌ی زن درگذشته که به زیبایی و کمال و اعتمادبه‌نفس شهره بود، در مقابل تصویر نوعروس که دختری ساده است،‌ قرار می‌گیرد. اما حقیقت به‌تدریج در یک پیچ و خم‌ شگفت‌‌انگیز داستانی آشکار می‌شود. کتاب صوتی ربکا از دیدگاه این‌ دختر ساده که حالا خانم دووینتر است، روایت می‌شود،‌ اما نام کوچک خانم دووینتر گفته نمی‌شود، درعوض این نام همسر قبلی ماکسیم دووینتر، ربکا، است که سایه سنگین خود را بر هرجای داستان می‌افکند. گویی ربکا یک ایدئال دست‌نیافتنی است که خانم دووینتر جوان هرگز نمی‌تواند به او برسد. گرچه در مکاشفه‌ی داستان خواننده‌ی مشتاق، طرف دیگر حقیقت را می‌بیند. شخصیت اصلی ربکا بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که‌‌ در ابتدای رمان تصویر شده است.

دو جنبه از شر در داستان کتاب صوتی ربکا نمود پیدا می‌کند: خود ربکا که علی‌رغم زیبایی و اعتماد‌به‌نفس بالا و استعدادها با خونسردی قوانین اخلاقی را زیر پا می‌گذارد و جنبه‌ی دیگر تحسین‌کنندگان او هستند؛ بخصوص خانم دانورس سرپیشخدمت خانه که در نهایت هم خانه را آتش می‌زند. در مورد تحسین‌کنند‌ه‌ی ربکا -خانم دانورس- او چنان کمالی در شخصیت ربکا می‌بیند، که برایش جنبه‌های اخلاقی اهمیتی ندارد. او شیفته‌ی ربکاست‌.‌

اما در مورد خود ربکا جنبه‌ی شر یا غیراخلاقی او می‌تواند دلایل روانشناسانه داشته باشد، اما هم‌چنین لذتی است که او از قدرت و اعتماد‌به‌نفس خود به قیمت زیرپا گذاشتن ارزش‌ها می‌برد و این حالت با تحسین کسانی که شیفته‌ی قدرت او هستند،‌ تقویت می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که داستان جین ایر نوشته‌ی شارلوت برونته (۱۸۴۷) الهام‌بخش دافنه دوموریه در خلق داستان ربکا بوده‌ است.‌ شباهت‌های بسیاری به لحاظ ساختاری میان دو داستان وجود دارد. اما به لحاظ شخصیت‌پردازی تفاوت‌های جدی میان دو داستان دیده می‌شود. جین ایر گرچه مانند خانم دووینتر جوان، دختری ساده و از طبقه‌ی پایین‌تر جامعه است، اما در مواجهه با رویدادها اخلاقی‌تر از خانم‌ دووینتر برخورد می‌کند و عشق میان جین و آقای روچستر از خلوص بیشتری برخوردار است. در عوض داستان ربکا نفس‌گیرتر و از پویایی بیشتری برخوردار است. به‌علاوه همان سنت‌‌ انگلیسی ادبیات معمایی-جنایی در کتاب صوتی ربکا هم به چشم می‌خورد.

شندین کتاب صوتی ربکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی ربکا را به این افراد توصیه می‌کنیم:

به کسانی که دل‌شان برای یک داستان عاشقانه تنگ شده است.

به کسانی که هوادار داستا‌ن‌های رمز‌آلود و معمایی-جنایی هستند.

به کسانی که قبلا داستان جین ایر را خوانده‌‌اند و اکنون دوست دارند نمونه‌ی جدیدتری از آن را بخوانند.

آن‌هایی که به نویسندگی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند با داستان‌سرایی استادانه و توصیف‌های شگفت‌انگیز از طبیعت آشنا می‌شوند.

و همچنین کسانی که می‌خواهند پیچیدگی‌های روح آدمی را دریابند و جنبه‌های تاریک و ناپیدای وجود انسان‌ آن‌ها را به تأمل وا می‌دارد.

اقتباس‌ها از رمان ربکا

بیش‌تر آثار دافنه دوموریه در تئاتر و سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. اورسون ولز با نمایشنامه‌ی رادیویی خود از کتاب ربکا در سال ۱۹۳۸ -که به نوبه‌ی خود الهام‌بخش نسخه‌ی سینمایی هیچکاک از این رمان در سال ۱۹۴۰ بود- این جریان را باب کرد.

فیلم هیچکاک در ژانر رمانتیک-تریلر و به تهیه‌کنندگی دیوید سلزنیک است. فیلم در سال ۱۹۴۰ ساخته شده و جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرده‌است. لارنس الیویه، جون فانتین و جودیت اندرسون نقش‌های اصلی را در این فیلم بازی کردند.

در سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی سینمایی دیگری -یک نسخه‌ی بریتانیایی عاشقانه و دلهره‌آور- از ربکا به کارگردانی بن ویتلی توسط نتفلیکس ساخته شد و لیلی جیمز، آرمی همر، کریستین اسکات توماس، تام گودمن-هیل، کیلی‌ هاوس، سم رایلی و آن داود در آن بازی کردند.

اما ظاهرا هیچ‌یک از نسخه‌های سینمایی ربکا به پای اثر هیچکاک نمی‌رسد.

درباره دافنه دوموریه

دافنه دو موریه Daphne du Maurier در ۱۹۰۷ متولد شد. او دومین دختر سر جرالد دو موریه و نوه ژرژ دو موریه بود. دافنه در لندن با خواهرانش آنجلا و جین بزرگ شد و رابطه نزدیکی با پدرش داشت و پدرش بود که او را تشویق کرد در سنین پایین شروع به نوشتن داستان و شعر کند. دافنه وقتی برای تعطیلات از کورنوال دیدن کردند، عاشق آنجا شد و در آنجا بود که اولین رمان خود با نام «روح عاشق» را نوشت. این کتاب دافنه را به همسر آینده‌اش معرفی کرد و بالاخره در ژوئیه ۱۹۳۲ با سرگرد براونینگ ازدواج کرد که علیرغم بعضی ناملایمات ازدواج موفقی بود. رمان‌های بعدی دافنه دوموریه نیز پرفروش شد و ثروت و شهرت هنگفتی به دست آورد. در حالی که نویسندگان معاصر او با موضوعاتی مانند جنگ، از‌ خودبیگانگی، مذهب، فقر، مارکسیسم،… و شیوه‌های مدرن نویسندگی سرو کار داشتند، دو موریه رمان‌های «قدیمی» را دوباره با ساختاری واقع‌گرایانه روایت می‌کرد و اگرچه او را عاشقانه‌نویس می‌پندارند، اما او با دقت در روانشناسی شخصیت‌هایش تأمل می‌کرد.

دافنه دوموریه سرانجام در ۱۹ آوریل ۱۹۸۹ در کورنوال انگلستان در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

«دیگر هرگز جوان نخواهم شد» ۱۹۳۲، «پیشرفت ژولیوس» ۱۹۳۳، «مسافرخانه جامائیکا» ۱۹۳۶، «ربکا» ۱۹۳۸، «نهر فرانسوی» ۱۹۴۱، «مری آن» ۱۹۵۴، «بزغاله»۱۹۵۷، «دمنده شیشه» ۱۹۶۳ و «حکم بریتانیا» ۱۹۷۲ از جمله آثار این نویسنده هستند. او هم‌چنین داستان‌های کوتاه زیادی نوشت، از جمله: «بیا باد، بیا هوا» ۱۹۴۰، «داستان‌های اولیه» ۱۹۵۹، «نقطه شکست» ۱۹۵۹، «نه بعد از نیمه‌شب» ۱۹۷۱ و «قرار ملاقات و داستان‌های دیگر» ۱۹۸۰. این نویسنده بعدها آثار غیرداستانی نیز نوشت: «جرالد» در سال ۱۹۳۴، «دو موریه» در سال ۱۹۳۷، «ژرژ دو موریه جوان» در سال ۱۹۵۱، «دنیای دوزخی برانول برونته» در سال ۱۹۶۰ و «دردهای رو به رشد» در سال ۱۹۷۰‌.

دانلود رایگان کتاب صوتی ربکا از طاقچه

کتاب صوتی ربکا با صدای مرآت بهنام و ابوذر عزیزی برای دانلود رایگان توسط انتشارات راوی گنبد کبود در طاقچه منتشر شده است. برای دریافت این کتاب می‌توانید وارد حساب کاربری‌تان در سایت یا اپلیکیشن طاقچه شوید.

چه کسانی کتاب ربکا را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب ربکا بارها به فراسی برگردانده شده است. تعدادی از این مترجمان و ناشران عبارتند از: آذرمیدخت معبودی (انتشارات جامی)، نازگل نیکویی (انتشارات سمیر)، خجسته کیهان (انتشارات افق)، فاطمه شیرکول(انتشارات پویا)، مریم اسکندری(انتشارات لیدا)، صدف محسنی (نشرکتاب پارسه)، حسن شهباز (انتشارات امیرکبیر)، محمد قصاع (انتشارات شهرقلم)، …

نظرات کاربران

رز
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

کتاب معروفیه.اما متاسفانه گوینده ها حرفه ای نبودن.با هنزفری گوش میدم گوینده خانم انگار که تو گوش آدم فوت میکنه نحوه گویندگی آقا رو هم دوست نداشتم

Akbar Aghaii
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

داستان کتاب بسیاد جذابه من متن کامل کتاب رو قبلا مطالعه کردم توصیه میکنم متن کامل کتاب رو بخونید. گوینده شخصیت ماکس بسیار بد صحبت میکنه و کمی آزار دهنده ست، گوینده خانم خوبه، متاسفانه ترجمه بشدت افتضاحه و بشدت

- بیشتر
mahboob
۱۳۹۸/۰۵/۱۷

ای کاش دانشمندان و مخترعین می‌توانستند دستگاهی بسازند که خاطرات شیرین زندگانی انسان را عینا به همان صورت خود ضبط کند، مثل بوی عطر که هر وقت انسان آرزو کرد بردارد وببوید.

fatemeh
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

واقعا قشنگ بود و انتهاش به داستان میخورد واقعا خب بود چیزی خوبی بود

pumpkin
۱۳۹۹/۰۳/۲۷

فقط همینو بگم که صدای گوینده هاش افتضاح بود.حیف وقتی که براش گذاشتم.اصلاً باید از همون اولش که صداشو شنیدم دیگه گوش نمیدادم

Nazanin :)
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

من این کتاب رو برای اوقات بیکاری توصیه میکنم ولی در آخر داستان خیلی تعجب بر انگیز بود😃

Saniya. sarzamine ketab
۱۳۹۸/۰۱/۲۴

عالی بود. هزاران بار هم که من این کلمه را تکرار کنم نمیتونه زیبایی واقعی کتاب را توصیف کنه. اما تعجب می کنم که چرا صفحه مربوط به این کتاب از نظرات خالیه☹😮چون این کتاب واقعا زیباست وبرای تمامی سلایق

- بیشتر
مریم کریم زاده
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

با اینکه فیلمشو دیده بودم حس میکنم معمولا کتاب اصلی از فیلم کاملتر احساس ها رو بیان می کنه,,,, گوینده هم کارش خوب بود

خانم کتابخوار
۱۳۹۹/۱۰/۰۳

من معتقدم که دو دلداده، یا دو زن و شوهر، پس از آنکه حادثه ی دردناکی برایشان پیش آمد و هر دو در آن مصیبت شریک شدند، بعدا همدیگر را بیشتر دوست خواهند داشت و به یکدیگر زیادتر احترام خواهند

- بیشتر
مهتاب
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

در زیبایی رمان که هیچ صحبتی نیست، این شاهکار برای همه شناخته شدست. صدای گوینده خانم کمی لحن زننده داره ولی به مرور گوش بهش عادت میکنه، و جزئی از شخصیت اصلی داستان میشه. دوست دارم دوباره داستان رو از اول

- بیشتر

زمان

۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان