دانلود و خرید کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها داگلاس آدامز ترجمه آرش سرکوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

رمان «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» مشهورترین اثر نویسندهٔ معروف انگلیسی، داگلاس آدامز و از پُرخواننده‌ترین، مطرح‌ترین و موفق‌ترین رمان‌های طنزآمیز و پست‌مدرنیستی ادبیات معاصر جهان است که با استقبال گستردهٔ خوانندگان و اقبال منتقدان ادبی روبه‌رو بوده است.

درباره کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

داگلاس آدامز این رمان را سال ۱۹۷۸، در قالب فصل‌های به‌نسبت مستقل اما پیوسته، به عنوان داستان‌های دنباله‌دار کوتاه برای رادیو بی‌بی‌سی نوشت و سال ۱۹۷۹ در قالب رمان منتشر کرد.

داستان «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» درباره سفر کهکشانی پُرماجرای مردی میان‌مایه از طبقهٔ متوسط انگلیس به نام آرتور دنت و نقش ناخواستهٔ او را در یافتن معنای زندگی است آدامز در این اثر با نقل داستانیِ ماجراهایی که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کرهٔ زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی کنایی و طنزی متعالی به نقد می‌کشد.

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها پس از انتشار با استقبالی کم‌سابقه روبه‌رو شد و آدامز چهار جلد دیگر این رمان را با عنوان‌های رستوران آخر دنیا، زندگی، دنیا و همه‌چیز، خداحافظ و ممنون از اون‌همه ماهی و بیشترش چیز خاصی نیست در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۲ خلق و منتشر کرد.

«راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» هم عنوان جلد اول و هم نام مجموعهٔ پنج‌جلدی این رمان است. داگلاس آدامز سال ۲۰۰۱ درگذشت و پس از مرگ او ایون کالفر، نویسندهٔ ایرلندی با بهره‌گیری از آرشیو، یادداشت‌ها و نوشته‌های چاپ‌نشدهٔ داگلاس، جلد ششم و آخرین جلد این رمان را هم با نام راستی تا یادم نرفته،در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد.

این رمان پنج‌جلدی که برخی منتقدان آن را از درخشان‌ترین طنزها و زیباترین آثار پست‌مدرن معاصر ارزیابی می‌کنند، از پُرفروش‌ترین کتاب‌های دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی بود و تاکنون به ده‌ها زبان ترجمه و براساس آن یک سریال تلویزیونی، یک تئاتر، یک موزیکال و یک فیلم سینمایی خلق شده است.

آدامز در رمان راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، ژانر علمی ـ تخیلی را در ساختاری مستحکم و پیرنگی پُرکشش و جذاب، با طنزی عمیق، چندپهلو، پُرمعنا و هنرمندانه و زبانی روان تلفیق و اثری بدیع و بی‌همتا خلق کرده است.

خواندن رمان راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این رمان برای کسانی که به خواندن کتاب‌هایی در ژانر علمی‌-تخیلی علاقه دارند، مناسب است.

معرفی نویسنده
عکس داگلاس آدامز
داگلاس آدامز

عنوان کتاب «راهنمای سفر به کهکشان» ترکیب عجیبی است که انتخاب آن به‌عنوان اسم کتاب خبر از حضور یک ذهن خلاق و استثنائی در جایگاه نویسنده دارد. داگلاس آدامز نویسنده‌ی غیرمعمولیِ این کتاب غیرمعمولی است که با این‌که هرگز درباره‌ی ارزش‌های خود به‌عنوان یک نویسنده و طنزپرداز مطمئن نبود و -طبق گفته‌ی اطرافیانش- از نویسندگی لذت چندانی نمی‌برد، اما برخی از جالب‌ترین و به‌یاد‌ماندنی‌ترین لحظات کمدی در ژانر «علمی-تخیلی» را از خود به یادگار گذاشته است، تا جایی که امروزه طرفدارانش آثار کمدی را به دو دسته‌ی «کمدی» و «کمدی به سبک آدامز» تقسیم می‌کنند. در ادامه با زندگینامه داگلاس آدامز و آثار او بیشتر آشنا می‌شویم.

نظرات کاربران

سَمَر
۱۳۹۸/۰۲/۲۹

خوندنش برای من مثل شکستن تخمه ی آفتاب گردون بود. گاهی آدم خسته میشه ولی یه حسی وادارش می‌کنه تا شکستن آخرین تخمه مقاومت کنه⁦☺️⁩.

مینا
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

اول شاید حتی از مطالعه ی این کتاب مطمئن نبودم، اما بعد از خوندن ۳ قسمت اول کتاب، طنزِ عمیق و فضایِ دلنشینی که نویسنده تداعی می کنه و مکالمه های ساده و قابل تامل بین شخصیت ها، باعث شد

- بیشتر
amirreza🎭
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

این کتاب فوق العاده جذاب و جالبه،قدرت تخیل داگلاس ادامز جهانی با اتفاقات جالب و سیاره های گوناگونی خلق کرده و موجودات مختلفی که در کهکشان های متعدد زندگی میکنن با سفینه های پرسرعت میتونن از نقطه ای به نقطه

- بیشتر
Maryam Shahriari
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

به نظر من کتاب‌های طنز فانتزی نوشته میشن تا ذهن آدم رو برای متفاوت نگاه کردن به دنیا قلقلک بدن. این کتاب از این جهت به خوبی از پس این رسالت بر اومده بود. چون با تصور اینکه هزاران سیاره

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

(۶-۲۰-[۱۳۰]) این کتاب اولین جلد از مجموعه ۵ جلدیه که داگلاس آدامز نوشته؛ ماجرا با نابودی زمین شروع میشه و در ادامه دلیل آفرینش زمین و نابودی اون برای آخرین بازمانده ش مشخص میشه. نویسنده در فضایی گروتسک و فانتزی با

- بیشتر
StarShadow
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

کل کتاب یه نامحتمل بی نهایته! هیچ نهایتی بداهه پردازی و تخیل نویسنده رو در ساخت ماجراهای نامحتمل و دور از ذهن محدود نمیکنه. ماجراهای این کتاب مثل هرکتاب پست مدرنیستی، نامنظم و بی ربط هستن. همین باعث شده کتاب

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۸/۰۳/۰۵

همه چیز از روز نابودی کره ی زمین شروع میشه و آرتور تنها فرد اهل زمینه که موفق میشه از نابودی نجات پیدا کنه و یه سفر طولانی رو درون کهکشان آغاز کنه. اگه توی گوگل عبارت "the answer to life

- بیشتر
-Dny.͜.
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

این همه جذابیت تو عقل نمیگنجه :) یکی بهم بگه واقعا یه همچین کتابی نوشته شده یا چی ؟ خیلی دوسش دارم ... خیلی خیلی ....

soroush
۱۳۹۸/۰۱/۱۹

بدون تردید ۵ از ۵! تنها نکته‌ای که بنظرم قبل شروع کار لازمه گفته بشه اینه که: اگه با مولفه‌های داستان‌های پست‌مدرن آشنایی دارید و علاقه‌مند هستین بهش کتاب رو شروع کنید در غیر این صورت بنظرم قبل شروع کتاب

- بیشتر
احسان
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

داگلاس آدامز با زبان طنز فوق العاده، همون کاری رو انجام میده که گرداب حقیقت در همین داستان میخواد انجام بده. او نخوت و غروری که بشر به اون دچاره رو میگیره و با پوچ کردن اون به انحای مختلف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸۰)
«واقعاً عجیبه. دقیقاً همون موقعی که آدم فکر می‌کنه زندگی از این بدتر نمی‌شه، یه اتفاقی می‌افته و آدم می‌بینه که خیلی بدتر از این هم هست.»
-Dny.͜.
وظیفه‌ی رییس‌جمهور نه اعمال قدرت که پرت کردن حواس مردم از قدرته.
rezaat98
فقط شش نفر در کهکشان می‌دونستن که مهم‌ترین وظیفهٔ رییس‌جمهور نه اعمال قدرت که پرت کردن حواس مردم از قدرته.
fahime
بعد از سال‌ها خون دل خوردن و تلاش کردن اعلام کردند
erfan
«زندگی! توروخدا واسه من از زندگی تعریف نکن!»
erfan
مشکل این سیاره اینه، یا بهتر بگیم این بود، که اغلب ساکنانش بیشتر وقت‌ها ناراضی بودند و احساس خوشبختی نمی‌کردند.
erfan
اون‌سر دنیا، توی یه بخشِ ملال‌آور و کشف‌نشده‌ی یکی از نواحی بی‌اهمیت و ازمدافتاده‌ی بازوی غربی کهکشان، خورشید زرد و کوچکی می‌درخشه که هیچ‌کس براش تره هم خُرد نمی‌کنه. دور این خورشید و به فاصله‌ی نود و هشت میلیون‌مایلیِ اون، یه سیاره‌ی کوچک و بی‌اهمیت می‌چرخه. ساکنان این سیاره‌ی سبز و آبی‌رنگ، که جدشون به میمون‌ها می‌رسه، اون‌قدر عقب‌مونده‌اند که فکر می‌کنند با اختراع ساعت دیجیتال فیل هوا کردند.
matina
«واقعاً عجیبه. دقیقاً همون موقعی که آدم فکر می‌کنه زندگی از این بدتر نمی‌شه، یه اتفاقی می‌افته و آدم می‌بینه که خیلی بدتر از این هم هست.»
سَمَر
یه مردی رو با میخ به تنه‌ی خشک یه درخت چسبوندند، اون هم فقط به این دلیل که گفته بود که اگه آدم‌ها یه‌بار هم که شده باهم مثلِ آدم رفتار کنند، دنیا خیلی باحال می‌شه.
&Mona&
البته تو زمونه‌ی پیشرفته و مدرن ما هیچ‌کس این‌جور خرافات رو باور نمی‌کنه.
erfan

حجم

۲۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

حجم

۲۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۵ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۳۳,۷۵۰
۵۰%
تومان