دانلود و خرید کتاب نماز و خانواده عبدالعظیم کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز و خانواده اثر عبدالعظیم کریمی

کتاب نماز و خانواده

معرفی کتاب نماز و خانواده

کتاب «نماز و خانواده؛ نکته‌های روان‌شناختی در تربیت دینی فرزندان»، جلد نخست از منبع جامع «نماز و تربیت دینی» است که در این جلد نماز و تربیت دینی» در خانواده و شیوه‌های تربیتی والدین در پرورش حس دینی فرزندان به بحث گذاشته شده و هدف از آن یاری‌رساندن به پدران و مادران برای تقویت و پرورش پایبندی دینی فرزندان است. این اثر در مقام راهنمای والدین، اهداف، ، زمینه‌ها، عوامل، روش‌ها و بایدها و نبایدهای تربیت دینی کودکان و نوجوانان را با نکته‌ها و مثال‌های روان‌شناختی بررسی کرده است.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
هدف اصلی تربیت دینی باید بجای اشباع نیازهای معنوی، تقویت و تحریک این نیازها باشد.
کاربر ۸۷۶۹۰۶
والدین باید از طریق تجربه‌ها و وقایع طبیعی زندگی روزمره به فرزندان خود نشان دهند که همان گونه که زندگی و سلامتی شیرین و خوشایند است، لحظاتی و مراحلی در زندگی وجود دارد که با مرگ و بیماری همراه است و این لحظات تلخ و ناخوشایند بخش جدایی‌ناپذیر زندگی آدمی است.
باران۴۸
سخت‌گیری‌های افراطی و سهل‌انگاری‌های بیش از اندازه این روند طبیعی را مختل می‌سازد و نوجوان را در مقابلهٔ آشتی‌ناپذیر با ارزش‌های دینی وادار می‌سازد.
باران۴۸
تارهای ناخواسته، تصادفی، غیرعمدی، گذرا، جزئی و ناپیدای والدین بیش از رفتارهای رسمی، حساب شده و آشکار در تربیت دینی آن‌ها در فرزندان مؤثر واقع می‌شوند.
باران۴۸
بنابراین، هدف اولیا و مربیان نیز در تربیت باید فعلیت بخشیدن به استعدادهای معنوی و شکوفایی حس دینی و خداجویی آن‌ها باشد.
باران۴۸
اگر به راستی ما براین باوریم که دین یک فرایند درونی و فطری است، چرا در شیوه‌های تبلیغی و تربیتی غالباً دین به منزلهٔ یک فرآوردهٔ بیرونی تلقی می‌شود و سعی می‌شود بدون توجه به زمینه‌سازی و بیدارسازی نیازهای درونی افراد، تکالیف دینی در قالب شیوه‌های تشویق و تنبیه به افراد تلقین و یا تحمیل شود. حال آنکه دین در ذات خود اکراه‌ناپذیر است و پذیرش آن با شور و وجد درونی همراه‌ست.
کاربر ۸۷۶۹۰۶
فرهنگ اقامهٔ نماز در زمان و مکانی نهادینه می‌شود که فرهنگ رفتاری در قالب ایمان قلبی، وجدان مذهبی، زیبایی سیرت و نیک خلقی و خوش رفتاری در میان اولیا و مربیان ظاهر شود. براین اساس، اگر اولیا و مربیان و مدیران مدارس با روش‌های فعال و نیت خالصانه به ترویج فرهنگ اقامهٔ نماز بپردازند، کودکان و نوجوانان خود بخود با میل و ارادهٔ نیک خود به این آیین انسان ساز و لذت بخش روی می‌آورند، مشروط به آنکه بتوانیم بجای روش‌های تحمیلی و تلقینی به رهیافت‌های وجودی و قلبی معطوف به آگاهی و اشتیاق درونی به امر نماز توجه کنیم.
کاربر ۸۷۶۹۰۶

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان