دانلود و خرید کتاب بر باد رفته مارگارت میچل ترجمه الهام رحمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بر باد رفته

رمان بر باد رفته شاهکاری بی‌تکرار از مارگارت میچل است که برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ به چاپ رسید و سال بعد از انتشارش برنده جایزه‌ی پولیتزر شد. این رمان عاشقانه تاریخی سرگذشت زندگی دختری جوان و جذاب به نام اسکارلت را در گیرودار جنگ داخلی‌ آمریکا به‌تصویر می‌کشد.

درباره کتاب بر باد رفته

کتاب بر باد رفته یک رمان عاشقانه و حماسی است. داستان این کتاب، در آمریکا و در نیمه‌ی دوم قرن ۱۹ رخ می‌دهد. در آن زمان کشور آمریکا درگیر جنگ داخلی بود. آتش ناامنی هر لحظه تهدیدآمیزتر و بدتر می‌شود؛ در این هیاهو، ما با دختر جوانی به نام اسکارلت اوهارا آشنا می‌شویم، که در فضای جنگ و ترس، در ذهنش درگیر عشق و عاشقی است. اسکارلت، دختری زیبا و جذاب و اهل جنوب آمریکاست. او مثل بیشتر قهرمان‌های زن داستان‌های آمریکایی، سرشتی مغرور دارد ولی از روحیه‌ای حساس نیز برخوردار است. همین دوگانگی شخصیتی اسکارلت از او شخصیتی ماندگار و به‌یاد‌ماندنی می‌سازد.

دختری با این جذبه و زیبایی، مردان زیادی را در طلب خود می‌بیند. شرایط درمورد اسکارلت، شخصیت اصلی کتاب بر باد رفته هم به همین ترتیب است. اما در بیشتر مواقع هر داستان عاشقانه‌ی خوبی، از یک شکست عشقی شروع شود، اوضاع آن‌طور که اسکارلت جوان پیش‌بینی می‌کرد، رخ نمی‌دهد. او عاشق مردی به اسم اشلی ویلکز است؛ مرد جوانی که به دختر دیگری به نام ملانی اظهار عشق کرده است. اما آیا اشلی واقعا عاشق ملانی‌ است؟

اما ماجرای کتاب بر باد رفته به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ اسکارلت، علاوه بر اشلی، مرد دیگری را نیز در سر دارد: رت باتلر. مردی با روحیه‌ای جسور و سرزنده. اسکارلت همزمان با بدتر شدن شرایط جنگی، شرایط خود را بیشتر در ناپایداری می‌بیند و بعد از، از دست دادن همسر اول خود، چارلز، به آتلانتا می‌رود تا در کنار ملانی زندگی کند. این جابه‌حایی شروع‌کننده سیلی از ماجراهاست که در نهایت باعث می‌شود اسکارلت عشق حقیقی را پیدا کند.

در سال ۱۹۳۹ فیلم سینمایی بر باد رفته با الگو گرفتن از کتاب ساخته شد که باعث شهرت بیشتر رمان شد و کتاب بر باد رفته به پرفروش‌ترین کتاب جهان در سال ۱۹۳۹ تبدیل شود. در این فیلم عاشقانه اقتباسی بازیگرانی همچون کلارک گیبل، ویوین لی، لسلی هاوارد، اولیویا دی هاویلند و هتی مک دنیل بازی می‌کنند. این فیلم به‌حدی خوب ساخته شد که در ۱۳ قسمت مختلف نامزد اسکار شد و برنده ۸ جایزه اسکار و دو اسکار افتخاری شد.

از افتخارات کتاب بر باد رفته نوشته‌ی مارگارت میچل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر ادبی، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی، شناخته‌شده به عنوان یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی توسط PBS.

چرا باید کتاب بر باد رفته را مطالعه کنیم؟

کتاب بر باد رفته نوشته‌ی مارگارت میچل علاوه بر اینکه داستان اسکارلت عاشق را برای ما تعریف می‌کند، تصویری واقع‌گرایانه از آمریکای درگیر در جنگ داخلی نیز ارائه می‌دهد. مارگارت میچل، با تبحر خاصی، احساسات عمیق یک زن نویسنده را با وقایع تاریخی دردناک کشورش ترکیب کرده؛ ترکیبی که نتیجه‌اش، اثری بی‌نظیر در عالم ادبیات است؛ شاهکاری به نام بر باد رفته!

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب بر باد رفته بدون شک یکی از زیباترین کتاب‌های عاشقانه‌ی دنیا است. این اثر برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مناسب است؛ مخصوصا برای کسانی که به داستان‌های تاریخی و یا عاشقانه علاقه دارند.

درباره مارگارت میچل

مارگارت مانرلین میچل در سال ۱۹۰۰ در جورجیا متولد شد که بیشتر او را با عنوان مارگارت میچل می‌شناسند. او نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی بود. میچل رمان بر باد رفته را با موضوع جنگ داخلی آمریکا منتشر کرد و با آن به شهرت رسید.

مارگارت میچل نویسنده کتاب بر باد رفته

مارگارت به‌خاطر رمان بر باد رفته موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب ملی و جایزه‌ی ادبی پولیتزر در سال شد. در سال‌های اخیر، یک مجموعه از خاطرات دوران جوانی میچل با نام لاست لایسن منتشر شده‌. مارگارت میچل در سال ۱۹۲۲ با رین‌رد آپشا ازدواج کرد اما بعد از ازدواجش متوجه شد شوهرش قاچاقچی مشروبات الکلی و یک دائم‌الخمر بددهن است و بلافاصله از او طلاق گرفت. مارگارت میچل در ۱۹۲۵ برای دومین بار با دوست همسرش جان مارش ازدواج کرد.

او در بین سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ ده‌ها مقاله، مصاحبه، طرح و نقد کتاب چاپ کرد، او هم‌چنین با چندین زندانی، گفتگو انجام داد. با بررسی کتاب «مارگارت میچل، خبرنگار» که شامل ۶۴ مقاله از دوران روزنامه‌نگاری‌اش است متوجه می‌شویم که با وجود ظاهر بی‌طرفش طبعی سرکش داشته است. مارگارت میچل نقاش خوبی بوده و تحلیل‌گران طراحی‌های او از چهره‌ی انسان‌ها را نشان‌دهنده‌ی نگاه عمیقش در سن کم می‌دانند.

مارگارت هنگامی که همراه با همسرش به تماشای فیلم می‌رفت با یک اتومبیل که با سرعت بالا در حال عبور بود تصادف کرد. راننده بعد از تمام شدن شیفتش مشغول رانندگی بود که با میچل تصادف کرد. او به علت مستی و رانندگی در خلاف جهت جریمه شد و به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. مارگارت میچل ۵ روز بعد در بیمارستان گریدی در سن ۴۸ سالگی درگذشت.

میچل در قبرستان اکلند در جورجیا به خاک سپرده شد. همسرش هم بعد از مرگش در کنار او به خاک سپرده شد. مارگارت میچل تنها با نوشتن رمان بر باد رفته به شهرت جهانی رسید.

بخش‌هایی از کتاب بر باد رفته

اسکارلت در یک بعدازظهر آفتابی آوریل سال ۱۸۶۱ در سایه‌‌ی خنک ایوان تارا، مزرعه پدری‌اش، با استوارت و برنت تارلتون نشسته و منظره‌ای بسیار دلنشین خلق کرده بود. او پیراهن جدید ململ با دوازده یارد چین و حلقه‌های موج‌دار سبز گلدار و کفش‌های سبز پاشنه‌کوتاه مراکشی که پدرش به تازگی از آتلانتا برایش آورد را پوشیده بود. پیراهنش، کمر هفده اینچی‌اش را ظریف‌ و باریک نشان می‌داد و بالاتنه‌ی کاملاً تنگ پیراهن، سینه‌های بلوغ یافته شانزده سالگی‌اش را به خوبی نمایان می‌کرد. چین‌های دامنش خیلی دور و برش پخش نبود. موهایش را صاف و مرتب داخل توری پشت سرش بسته و دست‌های ظریف و سفیدش را بی‌حرکت روی پاهایش گذاشته بود که البته همه‌ی این‌ها شخصیت واقعی‌اش را به خوبی نشان نمی‌داد. چشم‌های سبز بی‌قرار، لجباز و سرشار از طراوت زندگی‌اش که با دقت تمام در چهره‌ای ملیح جای گرفته بود با آن رفتار برازنده، کاملاً ناهماهنگ به نظر می‌رسید، هرچند رفتارهایش از راهنمایی‌های ملایم مادر و تربیت سخت‌گیرانه مامی نشأت می‌گرفت اما چشم‌هایش، خاص خودش بودند.

معرفی نویسنده
عکس مارگارت میچل
مارگارت میچل

مارگارت مانرلین میچل مارش که به مارگارت میچل معروف است در هشتم نوامبر سال ۱۹۰۰ در آتلانتای جورجیا متولد شد. پدرش ایوان میچل و مادرش مری استفان نام داشتند. میچل اطلاعات خود درباره جنگ‌های آمریکای جنوبی را از پدربزرگش که از سربازان حزب فدرال بود و پدرش که تاریخ‌نگار و وکیل بود آموخت.

نظرات کاربران

Hamid_R_khani
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

خوب این کتاب طولانی هم تموم شد و من نظرم رو راجع به این کتاب میگم اول اینکه مترجم لطف کردند تو متن کتاب دست بردند و اصالت داستان اصلی رو کم کردند دوم اینکه من کتاب رو به سه بخش

- بیشتر
elahe
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

با این که کتاب حجیمی بود ولی کمتر از دوهفته خوندمش احساسی که در من به وجود اورد غیر قابل توصیفِ ...چقدر زیبا بود این کتاب من با این کتاب خیلی گریه کردم و با اینکه عادت ندارم برای کتابهایی

- بیشتر
آواز
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

سلام دوستان. این کتاب رو من یه جلدشو اخرین بار از کتابخونه محلمون گرفتم ،جلد دومش موند! به خاطر همین پی دی افش رو از یه کانال تلگرامی پیدا کردم. پس درباره طرز ترجمه و ...هیچ اطلاعی ندارم ،اما درباره خود کتاب ،باید

- بیشتر
A PERSON
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

احساسم نسبت به این کتاب غیر قابل توصیفه، تلفیقی از بهت و خوشحالی و افسوس و ترحم واز همه مهمتر "شوق وجود چنین عشق هایی روی این کره ی خاکی" .. در ظاهر کتاب تموم شده ولی توی قلب و

- بیشتر
shabnamfaani
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

برباد رفته کتابیه که کاملا لیاقت این رو داشته که بین آثار برتر ادبی جهان قرار بگیره. من سعادت این رو داشتم که قبلاً اصل کتاب رو به زبان انگلیسی هم بخونم و ترجمه های حسن شهباز و شبنم کیان

- بیشتر
mahdie
۱۳۹۶/۰۸/۱۶

من این کتاب رو با یه ترجمه دیگه خوندم. عاشقشم. چندبار خوندم. بازم دلم میخواد بخونم و به همه بگم بخونن. اما من با خوندنش یه حس دیگه هم بم دست داد که میدونم منظور داستان نبوده‌ اما من این

- بیشتر
زینب
۱۳۹۹/۰۸/۰۴

داستان از 16سالگی اسکارلت شروع می شه و اتفقات گوناگونی که برای این دختر رقم می خوره رو شرح می ده داستان پردازی جذابی داره و از خوندنش لذت می برین

آرزو ٢٧١٢
۱۳۹۹/۰۴/۱۳

یادش بخیر دبیرستانی بودم این کتابو خوندم تا مدتها عاشق رت بودم😄😄

R Ka
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

در یک جمله این کتاب میگه : خانم محترم برای همون کسی بمیر که برایت تب می کند... داستان جذاب و جالب است. فیلم اش هم خوش ساخت و جالب بود.

مهشاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

چقدر این رمانو دوست داشتم و خیلی ناراحت شدم که تموم شد ❤

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۲)
قبلاً هم بهت گفته بودم که دو زمان می‌شه پولدار شد، یه بار موقع آباد کردن و یه بار موقع ویران کردن کشور. موقع آباد کردن پول كمی ‌گیرت می‌آد اما موقع فروپاشی و ویرانی، سریع و زیاد پول گیرت می‌آد.
hodsan
یه آدم و یه ملتی فقیرن که یه جا بشینن و همش داد بزنن و شکوه کنن كه زندگی اون طوری که دلشون می‌خواد نیست.
hodsan
مردها دل‌شان می‌خواست در دنیا به زن‌ها همه چیز بدهند اما حاضر نمی‌شدند ارزشی برای هوش آن‌ها قائل شوند.
عاطفه✨
اسکارلت بی‌قرار جواب داد: "آه پاپا، اگه باهاش ازدواج کنم همه این رفتاراشو تغییر می‌دم!" جرالد برافروخته به اسکارلت نگاهی انداخت و با بدخلقی گفت: "تغییرش می‌دی؟ می‌تونی تغییرش بدی؟ تازه، تو تجربه کافی در مورد زندگی با مردا رو نداری. اشلی رو به حال خودش بذار. هیچ زنی تا حالا نتونسته شوهرشو حتی یه ذره هم عوض کنه، اینو فراموش نکن.
باران
چاپلوسی، لبخند و ملایمت مطمئن‌ترین راه برای معامله و پول درآوردن است.
AmirHossein[AHS]
در واقع نسل کودکان در جهل و بی‌سوادی بزرگ می‌شدند و بذرهای بی‌سوادی را در طی سال‌ها پخش می‌کردند.
AmirHossein[AHS]
هیچ‌كسی با به دوش کشیدن بار سنگین خاطرات آزار‌دهنده نمی‌تواند گامی به جلو بردارد.
AmirHossein[AHS]
او جواب داد: "منظورم اینه که ناپلئون‌... شاید راجع به اون شنیده باشی؟ یه بار گفت که خدا طرفدار ارتش‌های قویتره!"
Vahid Bahrami
برای جنگ فقط یه دلیل وجود داره و اون هم پوله. در واقع همه جنگ‌ها بر سر پوله اما آدمای كمی ‌اینو می‌فهمن.
مامانِ ملینا👧
‌"خدا خودش بهتر می‌دونه! من یکی که دلم نمی‌خواد یکی از این سیاه‌ها به خونم بیاد. حتی فکرش هم نمی‌کنم!" ‌"من دورادور هم نمی‌تونم بهشون اعتماد کنم، چه برسه به این‌كه بچه‌هامو بهشون بسپرم..." اسکارلت ناخودآگاه به یاد دست‌های مهربان و زمخت مامی افتاد که برای خدمت به الن، خودش و وید زبر و خشن شده بود. این غریبه‌ها از دست‌های سیاه‌ها چه می‌دانستند که چقدر عزیز و تسلی‌بخش هستند. آن‌ها از معجزه آن دست‌های آرامش بخش، نوازشگر و با محبت چه می‌دانستند؟ اسکارلت با بی‌اعتنایی خندید. ‌"خیلی عجیبه شما در مورد کسایی که خودتون آزادشون کردین این‌طوری فکر می‌کنین."
Vahid Bahrami

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان